Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dziękujemy za udział w webinarze Pytasz i wiesz!
W tym wątku możecie zadać pytania dotyczące Allegro Ads.
Na wszystkie, tak jak podczas webinaru, będzie odpowiadał ekspert Allegro Ads, Krystian Adamczyk.
@kadamczyk3 jest Specjalistą ds. Marketingu Produktowego w Allegro Ads. Na co dzień Krystian zajmuje się komunikacją ze sprzedającymi, którzy korzystają (lub myślą o korzystaniu) z naszej platformy reklamowej. Przygotowuje materiały edukacyjne oraz promocyjne, a także dba o to, by doświadczenia Parterów reklamujących się z Allegro Ads były jak najlepsze.
System nie rozróżnia, kto klika w reklamę, dlatego każde kliknięcie się liczy. Jeżeli chcesz sprawdzić, czy Twoja aukcja działa, to możesz to zobaczyć w Panelu Allegro Ads. Powinna świecić się na zielono (status “emituje się), a dodatkowo w statystykach zobaczysz jej łączną liczbę wyświetleń i kliknięć. Oferta reklamowana przez Ads niczym nie różni się od oferty wystawionej przez Ciebie - nie ma więc potrzeby, abyś w nią dodatkowo klikał.
[Pytanie z webinaru]
Czy stawka dla reklamy jest wyliczana na podstawie kategorii w której chcemy się reklamować?
Od kategorii zależy jedynie minimalna stawka CPC. Na stawkę sugerowaną wpływają również średnie stawki konkurencji.
[Pytanie z webinaru]
Stawki CPC, lepiej dać 20% więcej od sugerowanej czy 20% mniej na początek i obserwować ?
Sugerujemy trzymać się kwoty sugerowanej. Trudno odpowiedzieć na to pytanie, nie wchodząc w szczegóły konta. Jeżeli są to produkty, na które chcesz położyć szczególny nacisk, to lepiej od razu startować z ceną co najmniej sugerowaną lub wyższą. Należy pamiętać, że to jest “max CPC”, a realna kwota może być inna (niższa). Efektywne CPC - stawka, która jest ustalana od końca rankingu.
[Pytanie z webinaru]
Kampania sponsorowana nie wydaje całego budżetu (zazwyczaj ok 50%) mimo popularnego przedmiotu, stawkach ustawionych 40% ponad sugerowane. Co może być przyczyną? Dlaczego budżet dzienny jest nie wykorzystywany całkowicie?
Być może budżet jest ustawiony wyżej niż realny potencjał. Sugerowane widełki w systemie są orientacyjne, nie zawsze realne wydatki będą się w nich mieścić, bo system szacuje na podstawie podobnych produktów/konkurencji, a nie wie jak dana oferta się będzie wyklikiwana.
Proszę pamiętać, że wszystko zależy od tego, jak wielu kupujących wpisze w wyszukiwarkę frazę, która pozwoli na wyszukanie produktu - czyli po prostu od ruchu na portalu. Być może sama cena produktu zniechęca do kliknięcia, ponieważ mogą znaleźć ten sam w niższej cenie na listingu. Może to również być kwestia zdjęcia, czy jakichkolwiek informacji, które wyświetlają się, gdy kupujący widzi ofertę po raz pierwszy.
[Pytanie z webinaru]
Dzień dobry, na naszych kontach koszty ADS'ów w stosunku do poprzednich lat znacząco wzrosły, czasami nawet o 100%, czy jest taka tendencja rynku, czy my coś źle robimy? Może jakieś sugestie?
To również pytanie, na które nie da się odpowiedzieć bez wchodzenia w szczegóły. Być może wprowadzane były na koncie zmiany, dochodziły nowe kampanie lub nowe miejsca wyświetleń reklamy. Nie wiemy również, czy razem z kosztami nie wzrosła sprzedaż. Na pewno klienci, którzy są z nami od lat, widzą wzrost cen, który spowodowany jest coraz silniejszą konkurencją reklamową. Na Allegro jest coraz więcej sprzedających, ale jednocześnie coraz większa ich liczba zaczyna korzystać z naszych rozwiązań.
[Pytanie z webinaru]
Czy jest pobierana dodatkowa prowizja za produkty sprzedane za pomocą reklamy?
Koszty Allegro Ads są kosztami odrębnymi od pozostałych działań prowadzonych na Allegro. Adsy nie pobierają dodatkowej prowizji, płacisz jedynie za to, co zostało wyklikane/ zobaczone przez kupujących.
[Pytanie z webinaru]
Jak naliczają się sprzedane sztuki?
W statystykach znajdziesz informację, ile łącznie sztuk produktów zostało sprzedanych w ciągu 7 dni od kliknięcia w reklamę Allegro Ads. Jeżeli więc kupujący kliknął reklamę w poniedziałek, dodał ją do koszyka lub zainteresowanych i zakupił przedmiot w czwartek, sprzedaż zostanie zaliczona. Jeżeli jednak kupiłby produkt w kolejny poniedziałek, sprzedaż nie będzie już zaliczana na poczet Adsów. Jeżeli klikniemy na liczbę sprzedanych sztuk, to zobaczymy które oferty przypisaliśmy do tej sprzedaży.
W daną “Sprzedane sztuki” wliczamy również te oferty, które zostały sprzedane w Waszych sklepach po przejściu przez Reklamę Ads. Jeżeli więc reklamowany był produkt X, a kupujący kliknął w jego reklamę, a następnie przeszedł do Waszego sklepu i zakupił produkt Y, jego sprzedaż będzie wliczona zarówno w sprzedane sztuki, jak i wartość sprzedaży. Co ważne, możecie sprawdzić, jakie produkty były sprzedane, klikając w odnośnik w statystykach.
W przypadku reklamy graficznej mamy nie tylko opcję po kliknięciu, ale również po wyświetleniu reklamy (okienko czasowe jednego dnia).
[Pytanie z webinaru]
Jak jest liczona sprzedaż wspierana?
Sprzedaż wspierana dotyczy tylko reklamy graficznej. Wartość sprzedaży, która została zliczona do Ofert sponsorowanych, ale brała w tym udział reklama graficzna. Np. kupujący wchodzi na stronę główną allegro.pl, wyświetla się Twoja reklama graficzna. Następnie kupujący wpisuje frazę w wyszukiwarkę i klika w ofertę sponsorowaną. Dochodzi do zakupu. Wtedy przypiszemy ją sprzedaż do Oferty sponsorowanej, ale przy reklamie graficznej dodamy informację o wartość sprzedaży wspieranej.
[Pytanie z webinaru]
Czy po anulowaniu zakupu przez kupującego wartość sprzedaży zostanie skorygowana w statystykach?
Nie zostanie skorygowana.
[Pytanie z webinaru]
Jak definiowany jest zwrot z inwestycji?
Zwrot z inwestycji To stosunek wartości sprzedaży do poniesionych kosztów. Zilustrujmy to prostym przykładem:
jeżeli wartość sprzedaży wynosi 1000 zł, a koszt za reklamę 50 zł, to zwrot z inwestycji wyniesie 20 zł. Oznacza to, że za każdą wydaną na Allegro Ads złotówkę przychód wyniósł 20 zł. Zwrot z inwestycji nie uwzględnia Waszych wydatków związanych z wystawieniem, prowizją czy pozostałymi formami reklamy używanymi na Allegro.