Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
ile czasu ma klient na złożenie reklamacji przedmiotu kupionego na allegro lokalnie?
gdy ktoś do mnie napisze po np. roku, że brakuje mu jakiegoś elementu lub nie działa jakaś funkcja, to mam prawo odmówić tej reklamacji z powodu, że już upłynęło trochę czasu?
co robić, gdy jest sytuacja, że klient zgłasza jakąś usterkę zaraz po odbiorze przesyłki, podałam adres do zwrotu na który wysłać paczkę, a klient nie odpisuje od kilku dni i nie nadał paczki? czy w tym przypadku też mogę spodziewać się paczki np. za rok i przyjąć tą reklamację tak samo jakby była nadana po kilku dniach?
@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_
jak nie wyłączona rękojmia w opisie oferty była to 2 lata odpowiada się z tytułu niezgodności towaru z umową za towar dawniej zwało się to rękojmia. Roszczenie reklamacyjne oznacza że zawsze masz 14dni na odpowiedź na roszczenie liczoną od 1 momentu złoszenia usterki. Na lokalnie sprzedając jako prywatna osoba ryzyko utraty lub uszkodzenia rzeczy w transporcie przechodzi na kupującego w momencie wydania paczki przewoźnikowi wiec jak odbiera towar który jest uszkodzony ma sam 7 dnia na sporządzenie protokołu szkody i wniesienie reklamacji do przewoźnika i dopiero jak uzyska negatywną odpowiedź reklamacyjną z wskazaniem na to że to sprzedawca nie dopełnił obowiązku odpowiedniego zabezpieczenia paczki może się kierować z roszczeniem reklamacyjnym do sprzedawcy by ten mu tego roszczenia od ręki nie odrzucił powołując się na zapisy prawa opisane powyżej. W tej hipotetycznej sytuacji jw. jak paczka nie przyjdzie do 14 dni od zgłoszenia to należy odpisać kupującemu reklamację odrzucaam z powodu nieodesłania towaru na ekspertyze reklamacyjną ostatniego dnia gdy upływa termin odpowiedzi na reklamację co końcy postępowanie reklamacyjne. Nie udzielenie odpowiedzi reklamacyjnej w terminei oznacza uznanie reklamacji. @Client:99803545
@Client:99803545 Ma 2lata na reklamacje, jeżeli nie odeśle to odrzucasz reklamację z tego powodu- nie odesłania. Wszystko ładnie ja tu wyżej zostało opisane ale to nie oznacza że Ty zamiast roweru wysyłasz cegłę bo odpowiadasz za przesyłkę do chwili nadania- tak to nie działa.
Chodziło mi o sytuację w której osoba napisała mi że telefon wysłany przeze mnie miał działać po wymianie baterii, ale podobno nie działa i żąda zwrotu. Podałam tej osobie adres na inpost i wszystkie potrzebne dane a mija już tydzień a kupujący nawet nie odczytuje wiadomości i teraz (jeśli dobrze zrozumiałam) mam prawo czekać do dwóch tygodni na tą wysyłkę, a po tym czasie napisać że już czas minął?
Musisz tak wycyrklować że odrzucasz w czasie 14dni a tyle jest na jej rozpatrzenie, Jeżeli w tym czasie nie otrzymasz potwierdzenia że odesłał (nie musi do Ciebie dotrzeć) napiszesz że odrzucasz reklamację z powodu braku odesłania produktu w celu jej rozpatrzenia.
odrzucasz 14 dnia od 1 zgłoszenia wady reklamacyjnej jeśli towaru nie będziesz mieć w ręce z powodu nieodesłania na reklamację do ekspertyzy