anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupujący twierdzi że dostał zniszczoną rzecz

Maruvuaina
#7 Wielbiciel#

Kupujący założył dyskusję i chce wymiany towaru, ale jestem osobą prywatną.

Książkę którą sprzedałam wystawiłam jako używaną w stanie bardzo dobrym. Kupujący chce wymiany książki, ponieważ twierdzi że wysłana przeze mnie posiada wady:

- zagięta obwoluta 

- plamka pod obwolutą

W ogóle nie przypominam sobie aby te wady istniały w momencie gdy pakowałam książkę. Co ważne, na zdjęciach w ogłoszeniu widać że w ogóle takie zagięcie nie istniało.

Jak powinnam podejść do tematu? Jak w ogóle Allegro rozwiązuje takie sprawy?

Mogłabym wymienić klientowi tom, ale musiałabym mu odstąpić mój kolekcjonerski egzemplarz.

Zawsze kupuję dwie sztuki ładnych wydań książek, które chcę mieć na półce, żeby jedną przeczytać i sprzedać. Druga nieruszana ma zdobić kolekcję.

Więc nie chcę wymieniać uszkodzonego (według kupującego) tomu, który był opisany jako używany.

Czy w przypadku zwrotu pokrywam koszty wysyłki? Czy robi to kupujący? Jak ma się sytuacja gdy Allegro wkracza?

oznacz moderatorów
16 ODPOWIEDZI 16

Monika__L
#16 Inspirator#

Powołując się na zdjęcia na których nie ma zagiętych rogów piszesz że odrzucasz reklamacje

jak pakowałeś towar? Zabezpieczyłeś przed zagięciami? Może powstały w transporcie

plamka może być niewidoczna dla Ciebie a widoczna dla kogoś innego - tu trudno coś radzić. Zależy od naszej spostrzegawczości - każdy ma inną 

 

oznacz moderatorów

Maruvuaina
#7 Wielbiciel#

Pakuję zawsze wzorowo, sporo folii bąbelkowej, porządny karton i tak zabezpieczone, żeby nie było luzu i nic w środku nie latało.

 

Miałam raz sytuację, że kupujący chciał wymiany książek, po tym jak je przeczytał lub uszkodził w międzyczasie. Książki były mocno poturbowane i nie ma opcji, żebym wysłała takie domyślnie

oznacz moderatorów

Client:128117527
#8 Zapaleniec#

A daj link do tej oferty!

oznacz moderatorów

pecela
#17 Koryfeusz#

@Maruvuaina

Kupujący zgłosił ci reklamację. Masz 14 dni na podjęcie decyzji czy uznajesz roszczenia kupującego czy je odrzucasz. Jeżeli uznasz to możesz towar naprawić, wymienić lub zwrócić kasę. Możesz też zaproponować obniżenia ceny.

Oczywiście możesz poprosić o odesłanie produktu w celu weryfikacji uszkodzenia. Ale termin 14 dni liczy się od dnia zgłoszenia reklamacji. Jeżeli nie podejmiesz decyzji to Allegro wypłaci kupującemu odszkodowanie z Allegro Protect i obciąży cię kosztami. 

oznacz moderatorów

it24_pl
#12 Orędownik#
 

 na jakiej podstawie ma 14-dni na rozpatrzenie reklamacji?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Na podstawie prawa.

oznacz moderatorów

it24_pl
#12 Orędownik#
 
LEW433 

na podstawie którego przepisu?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Chwila mówimy ze nie ma 14dni na rozpatrzenie reklamacji?, doprecyzuj pytanie.

oznacz moderatorów

it24_pl
#12 Orędownik#

tak, mówimy o obowiązku udzielenia odpowiedzi na reklamację w terminie 14-dni. Nie siedzę na bieżąco w przepisach odnośnie transakcji pomiędzy osobami prywatnymi, ale ktoś się tutaj chyba pospieszył (@pecela). ustawa o prawach konsumenta nie ma tutaj zastosowania. 

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@Maruvuaina Odrzuć reklamację > załącz zdjęcia tej niby zagiętej obwoluty > jako prywatna sprzedająca nie musisz przyjmować zwrotu > w razie gdyby otworzył dyskusję to napisz to samo co tutaj, też załączając zdjęcia > tylko pilnuj terminów  na odpowiedzi > sprawdzaj regularnie maila

Co zrobi Allegro to nawet najstarsi górale nie wiedzą > jak się coś będzie działo to wróć tu do nas > zawsze ktoś pomoże.

oznacz moderatorów

Maruvuaina
#7 Wielbiciel#

Właśnie problem jest w tym, że minęło 14 dni na odrzucenie reklamacji.

Nie dostałam żadnych powiadomień że ktoś założył dyskusję, na aplikacji też nie było powiadomień.

 

Zorientowałam się dopiero jak nałożono mi ograniczenia na konto, że coś jest nie tak. Wtedy od razu zaczęłam doszukiwać się problemu.

Przeprosiłam za opóźnioną odpowiedź w dyskusji i od tego momentu rozmawiamy na temat wymiany

oznacz moderatorów

Monika__L
#16 Inspirator#

No to klops

reklamacja uznana

 

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@Maruvuaina Zdecyduj się bo raz piszesz, że nie było dyskusji (przegapiłaś maila?) > a potem, że jednak była > to w tym wypadku każ odesłać książkę i zwróć pieniądze (ale dopiero jak wróci) > nie daj się namówić na żadne wymiany > tylko zwrot kasy po dokładnym obejrzeniu książki

oznacz moderatorów

Maruvuaina
#7 Wielbiciel#

1. Kupujący założył dyskusję

2. Nie dostałam powiadomienia, a w aplikacji nic nie wskazywało na to, że taka dyskusja w ogóle została założona.

3. Zorientowałam się, że kupujący założył dyskusję dopiero jak mi nałożono ograniczenie na konto, bo minęło wtedy 14 dni od założenia dyskusji

4. Od razu przeprosiłam kupującego za tak długi brak odpowiedzi i od tego momentu rozmawiamy na temat uszkodzeń

 

Tak to w skrócie wyglądało. Może dość chaotycznie to wszystko wcześniej pisałam, ale trochę stresuje mnie cała sytuacja...

oznacz moderatorów

wayne55
#10 Popularyzator#

Trzeba czytać maile z Allegro, nie tylko powiadomienia, bo na pewno takowe były przy zakładaniu dyskusji. Skoro książka była w bdb stanie i dobrze zapakowana, to nie powinnaś się niczym martwić. Niech zwróci, oddasz mu kasę i wystawisz ponownie, sprzedasz z jakąś stratą ale nie stracisz swojego kolekcjonerskiego egzemplarza.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Maruvuaina Rozwiąż sprawę z kupującym, zaproponuj zwrot środków  za odesłanie, reklamacja uznana a jak nie dogadasz się z kupującym to Allegro cie obciąży.

oznacz moderatorów