anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Lokalnie: reklamacja towaru, a towar oddany do serwisu

MAMY ROZWIĄZANIE!
Wielkimati
#8 Zapaleniec#

Dzień dobry,

 

Mam taką zagwozdkę. Wystawiłem laptopa na licytację w serwisie allegro lokalnie, a wygrał ją znajomy mojego kolegi. Wysłałem laptopa za pomocą inposta no i tutaj zakończyłaby się historia, gdyby nie to, że laptop podobno przyszedł uszkodzony, na potwierdzenie czego mam zdjęcia od mojego kolegi, oraz założoną dyskusję z kupującym, który chce reklamacji. 

 

Sam laptop jest już trzyletni, więc nie udzielałem na niego żadnej gwaracji. Jako iż jestem informatykiem z wykształcenia, samą reklamację chciałem uznać na zasadzie, że sam spróbuję go naprawić, a jeżeli mi się to nie uda, to zwrócę pieniądze za niego. Jednak od kolegi dowiedziałem się, że owy laptop trafił do jakiegoś lokalnego serwisu na diagnozę oraz naprawę.

 

Czy mam obowiązek uznać taką reklamację, skoro w laptopie grzebie/grzebał jakiś zewnętrzny serwis? Z tego co rozumiem, laptop został oddany do serwisu jeszcze przed tym jak kupujący otworzył ze mną dyskusję w celu reklamacji. 

oznacz moderatorów
12 ODPOWIEDZI 12
mdrogeria
#21 Demiurg#

Wielkimati nie masz obowiązku , kupujący samowolnie podjął próbę naprawy  ,a w pierwszej kolejności powinien dać Tobie szansę .

oznacz moderatorów
Vryko
#18 Luminarz#

Ingerencja w towar może być podstawą odrzucenia reklamacji. W kwestii Twojego "nieudzielania gwarancji" - owszem, udzielać jej nie musisz, jednak i tak odpowiadasz za sprzedawany towar z ramienia rękojmi (556 kc i kolejne) przez rok czasu, w tym przypadku.

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów
Wielkimati
#8 Zapaleniec#

Dzięki za odpowiedzi @mdrogeria oraz @Vryko

 

@mdrogeria czy mogę prosić o jakąś podstawę prawną lub z regulaminu allegro lokalnie, bym mógł się z tym czuć pewniej?