anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Lokalnie: reklamacja towaru, a towar oddany do serwisu

MAMY ROZWIĄZANIE!
Wielkimati
#8 Zapaleniec#

Dzień dobry,

 

Mam taką zagwozdkę. Wystawiłem laptopa na licytację w serwisie allegro lokalnie, a wygrał ją znajomy mojego kolegi. Wysłałem laptopa za pomocą inposta no i tutaj zakończyłaby się historia, gdyby nie to, że laptop podobno przyszedł uszkodzony, na potwierdzenie czego mam zdjęcia od mojego kolegi, oraz założoną dyskusję z kupującym, który chce reklamacji. 

 

Sam laptop jest już trzyletni, więc nie udzielałem na niego żadnej gwaracji. Jako iż jestem informatykiem z wykształcenia, samą reklamację chciałem uznać na zasadzie, że sam spróbuję go naprawić, a jeżeli mi się to nie uda, to zwrócę pieniądze za niego. Jednak od kolegi dowiedziałem się, że owy laptop trafił do jakiegoś lokalnego serwisu na diagnozę oraz naprawę.

 

Czy mam obowiązek uznać taką reklamację, skoro w laptopie grzebie/grzebał jakiś zewnętrzny serwis? Z tego co rozumiem, laptop został oddany do serwisu jeszcze przed tym jak kupujący otworzył ze mną dyskusję w celu reklamacji. 

oznacz moderatorów
12 ODPOWIEDZI 12
mdrogeria
#21 Demiurg#

Wielkimati nie masz obowiązku , kupujący samowolnie podjął próbę naprawy  ,a w pierwszej kolejności powinien dać Tobie szansę .

oznacz moderatorów
Vryko
#18 Luminarz#

Ingerencja w towar może być podstawą odrzucenia reklamacji. W kwestii Twojego "nieudzielania gwarancji" - owszem, udzielać jej nie musisz, jednak i tak odpowiadasz za sprzedawany towar z ramienia rękojmi (556 kc i kolejne) przez rok czasu, w tym przypadku.

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów
Wielkimati
#8 Zapaleniec#

Dzięki za odpowiedzi @mdrogeria oraz @Vryko

 

@mdrogeria czy mogę prosić o jakąś podstawę prawną lub z regulaminu allegro lokalnie, bym mógł się z tym czuć pewniej?

 

@Vryko również dzięki. Możliwe, że źle się wyraziłem - oczywiście nie mam zamiaru uchylać się od swoich obowiązków jako sprzedający, wynikająch ze wspomnianych 556 kc i kolejnych. 

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

z art. 556 i 576 kodeksu cywilnego o rękojmi za wady

Konsumentowi nie wolno natomiast od razu żądać zwrotu pieniędzy. Żądanie obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy jest wyjściem ostatecznym – gdy naprawa lub wymiana byłaby niemożliwa lub zbyt kosztowna albo nie jesteśmy w stanie wymienić towaru lub dokonać naprawy w odpowiednim czasie.

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@mdrogeria Konsumentowi wolno odstąpić od umowy w ramach reklamacji  i żądać zwrotu pieniędzy już za pierwszym razem, ale sprzedawca za pierwszym razem nie musi pieniędzy zwracać, choć może to zrobić.

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

xyz96 a czytasz to co piszesz , jesteś mądrzejsz od Ziobry 

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@mdrogeria Konsumentowi WOLNO za pierwszym razem odstąpić od umowy i żądać zwrotu wpłaty, jednak sprzedawca nie musi, choć może wpłatę zwrócić. Art 560 Kc. Ty wprowadzasz w błąd.

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

Nie ma przepisu, który daje podstawę do odrzucenia reklamacji po oddaniu sprzętu do sprawdzenia przez serwis.

oznacz moderatorów
Knowhere
#21 Demiurg#

@xyz96 A jest przepis, który nakazuje uznanie reklamacji w przypadku, gdy kupujący na własną rękę zaczął grzebać w sprzęcie?

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

Wielkimati nie słuchaj bredni , co innego odstąpienie od umowy ,a co innego reklamacja obojętnie z jakiego tytułu . Umiesz i chcesz to naprawić i masz do tego pełne prawo , a klien jeśli Ci to uniemożliwił robiąc to bez konsultacji z Tobą czyli na swoją odpowiedzialność . Możesz partycypować w kosztach naprawy , ale do wysokości w jakiej sam dałbyś radę doprowadzić sprzęt do stanu zgodnego z opiesm w ofercie .

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@mdrogeria To są brednie; Konsumentowi nie wolno natomiast od razu żądać zwrotu pieniędzy.

Odstąpić o umowy można także w ramach reklamacji z rękojmi, nie tylko na podstawie ustawy konsumenckiej, bez podania przyczyny.

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

Jeśli nie wyłączyłeś w opisie aukcji rękojmi, odpowiadasz za wady. Reklamację musisz rozpatrzyć, ale nie musisz jej uznać. Samo oddanie sprzętu komuś do sprawdzenia, moim zdaniem nie może być powodem odrzucenia reklamacji. Jeśli kupujący faktycznie otrzymał wadliwy sprzęt i reklamację odrzucisz, może on wystąpić z wnioskiem o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących, a jeśli ją otrzyma, Allegro może wymagać od Ciebie zwrotu kosztów pod groźbą blokady konta. Jeśli jest już otwarta Dyskusja, to może się tak skończyć.

oznacz moderatorów