Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Staś Bareja zagościł w allegro lokalnie. Wystepują -
Sprzedawca ( to ja ) - Sprzedaję dużo ale drobne transakcje ( głównie znaczki ).
Kupujący XX
Kompetentny, aczkolwiek tajemniczy pracownik Allegro
Odc.1
Sprzedaż znaczków- seria na szczęście drobna za 3 zł, paczkomat opłacony, przesyłka zarejestrowana i wrzucona do paczkomatu ( wszystko zarejestrowane w inposcie). Wszystko w połowie grudnia 2022.
Odc.2
Kupujący XX nie otrzymuje przesyłki i wykazuje słuszne zdenerwowanie. Wg danych inpostu przesyłka zatrzymana na poziomie " w doręczeniu", czyli z pkt segregacji do docelowego paczkomatu
Odc 3
Moja interwencja na Allegro skutkuje otrzymaniem informacji, które Allegro dostało od inpostu, że przesyłka wchodzi w status " zagubiona ". Allegro otrzymuje ode mnie potrzebne informacje dotyczące przesyłki i obiecuje że da znać co dalej.
Odc. 4
Mija miesiąc, cisza na Allegro, informacje uzyskane bezpośrednio od Inpostu zamykają sprawę - przesyłka zagubiona ( zdarza się), trza złożyć reklamację.
Odc 5
Informuję Kupującego, że o znaczkach może zapomnieć i żeby złożył reklamację, aby odebrać zapłacone 13 zł. Moimi 3 złotymi nie zamierzałem się specjalnie zajmować, szkoda mi czasu.
Odc 6
3 dni temu Allegro blokuje mi konto, pierwotnie myślałem że z powodu jakiś opłat, wszystko opłaciłem, a tu zmyłka. Konto zablokowane z powodu NIE WYSŁANIA przesyłki kupującemu.
Miłego dnia wszystkim życzę, Grzesiek
A sprzedawałeś jako prywatny czy jako firma?
To jest tak jak jedni nie wiedzą co czynią inni, tak jest na Allegro. Ty wyjaśniłeś sprawę i ktoś z Allegro rozumie ale kupujący rozmawia z kimś innym i ten gość nie widzi twojego porozumienia, STRASZNE rzeczy na tym Allegro. Napisz im ze jako sprzedajacy prywatny nie odpowiadasz za brak doręczenia(masz dowód z InPostu o zagubionej paczce). Największy grzech Twój to brak odpowiedzi w dyskusji i tu nie wygrasz.
@Client:88794685 Cześć Grzesiek. 🙂 Zgodnie z regulaminem na odpowiedź w Dyskusji masz 24 godziny od momentu jej rozpoczęcia – z wyjątkiem sobót, niedziel i dni ustawowo wolnych od pracy. Jest to zgodne z Regulaminem Allegro, który zaakceptowałeś, a dokładnie artykułem 10:
Użytkownik jest zobowiązany do wyjaśnienia prawidłowości wykonania umowy zawartej pomiędzy Kupującym i Sprzedającym. Sprzedający ma obowiązek udzielenia odpowiedzi i złożenia wyczerpujących wyjaśnień w Dyskusji w ciągu 24 godzin od skierowania zarzutów przez Kupującego, z zastrzeżeniem, że czas ten nie biegnie w soboty, niedziele i pozostałe dni ustawowo wolne od pracy.
Kupujący założył Ci dyskusję (ID dyskusji a2a8d63e-5907-4d57-a018-2db85dc83442), w której nie wypowiedziałeś się ani razu od 24 grudnia 2022 roku.
Przykro mi, że spotkała Cię taka sytuacja, ale w tym przypadku winy nie możesz doszukiwać się w pracownikach Allegro, tylko w niewypełnieniu swoich obowiązków określonych w Regulaminie. Jeśli chcesz wyjaśnić tę sytuację, skontaktuj się z Działem Bezpieczeństwa Transakcji mejlowo: https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=28111aef-fc3d-4ee0-a94e-d1d7ac01fa65&subjectId=fed698b4-f...
@ko_alka dlaczego @Client:88794685 podaje inne powody zablokowania ni z TY?
kto wprowadza w błąd?
@ko_alka Ola, ale coś mi się tutaj nie składa logicznie.... ( pomijam błąd sprzedającego że nie odpowiedział w 24h w dyskusji). Allegro PRZED rozpoczęciem dyskusji wiedziało o problemie z paczką. WIEDZIAŁO że NIE JEST to błąd sprzedającego. WIEDZIAŁO że za dostarczenie paczki w tym momencie NIE odpowiada już prywatny sprzedajacy. Więc DLACZEGO od strony logicznej kupujacy mógł otworzyć taką dyskusję?
ps. Please nie odpowiadaj tylko standardowo "nasze działania nie mają nic wspólnego z logiką"
@Client:88794685 konto zostało już odblokowane. Rozumiem, że może się zdarzyć, że nie odczytasz mejla z informacją o dyskusji, ale to nie może być wymówka. Zgodnie z regulaminem (który zaakceptowałeś), powinieneś wypowiadać się w dyskusji w określonym terminie.
@pinsplash Nie widzę powodu, dla którego kupujący miałby zablokowaną możliwość utworzenia dyskusji. Zgodnie z naszym regulaminem może to zrobić i w ten sposób domagać się wyjaśnień. Tutaj obowiązkiem sprzedającego jest udzielenie odpowiedzi klientowi.
@ko_alka A teraz uzasadnij to logicznie. Bo wiesz że Kupujacy wiedział o zaginięciu przesyłki? Bo wiesz że przy sprzedaży prywatnej to NA NIM spoczywa reklamacja u przewoźnika? więc otwieranie z tego powodu NIE MA uzasadnienia logicznego.
Ps Jako bonus dla Ciebie : Kupujacy kupił znaczki, po czym otwiera dyskusję : nie otrzymałem młota pneumatycznego. Pisze oczywiście prawdę bo nie otrzymał młota gdyż kupił znaczki - ale czy ta dyskusja ma jakikolwiek sens ? ps2 - tak były takie przypadki więc to nie abstrakcyjny przykład.
@pinsplash Zdaję sobie sprawę z tego, że ta odpowiedź Cię nie zadowoli, ale czy wyżej opisana sytuacja w jakikolwiek sposób zmienia Regulamin Allegro, zgodnie z którym sprzedający powinien wypowiadać się w dyskusjach? Obowiązuje on jednakowo wszystkich sprzedających. Wystarczyło poinformować klienta o statusie reklamacji.
Informuję że kupujący o wszystkim był informowany, włącznie ze skanami maili, inpostow itp
@ko_alka Tej reklamacji co ma ją złożyć kupujący?
ps1 W dalszym ciągu nie uzasadniłaś tego logicznie.
ps 2 NIE neguję konieczności odpowiedzi w ciągu 24H ( swoją drogą otiweranie dyskusji 24.12 uważam za czystą złośliwość) ale NIE z podanego powodu.
@Client:88794685 jeśli wysyłałeś jako Allegro Inpost, to dodać należy, że za przesyłkę odpowiada... Allegro, jako nadawca. 😁
To jest kolejna rzecz o którą poleci w poniedziałek zapytanie do uokiku na linie porad konsumenckich pt kto odpowiada za paczkęi kto komu ma reklamację składać w przypadku uszkodzenia towaru na linii sprzesawca allegro i allegro kupujący
@az1rael to ja Ci już dam odpowiedź, Sprzedawca odpowiada względem kupującego o ile konsument spisze protokół szkody, a allegro względem sprzedającego 🙂
Ale jak dostaniesz odpowiedź zamieść ją tu przyda się w sporach chodź to nie wyrok sądu tylko interpretacja pracownika UOKiK 🙂
@kostas11 powiem ci że wyroki na pewno są tylko bym musiał wykupić płatny dostęp do bodajrze ars lege albo dorwać dostęp od jakiegoś studenta prawa do państwowej bazy danych
@az1rael wujek gugiel, po wpisaniu numeru artykułu danej ustawy i dopisaniu frazy orzeczenie sądu lub wyrok sądu, też jest w stanie sporo ciekawych wyników pokazać.
Ja tak dorwałem choćby wyrok, gdzie sądy 2 instancji pogoniły kupującego twierdzącego, ze w paczce nie było towaru.
@kostas11 wyrok sądu rejonowego czy okręgowego może dać tylko ogólny pogląd na podejście sądów. U nas nie obowiązuje prawo precedensu. Jedynie wyroki SN są zobowiązujące dla innych orzekających.
@az1rael @medalik_2009 rozumiem Was ale pamiętajcie że jako sprzedawca to my odpowiadamy za umowę z klientem i to my zgodnie z regulaminem i umową z allegro udostępniamy i zgadzamy się na przesyłki allegro...... zauważcie że w cenniku są też dostawy bez allegro.... , również smart nie jest obowiązkowy i tu też godzimy się na regulamin 😞
Więc kupujący składa nam reklamację a my składamy allegro 🙂 oczywiście mowa o sprzedaży konsumenckiej !!!
@medalik_2009 mam też wyrok gdzie przy zakupie od osoby prywatnej, zaginał telefon po nadaniu, kupujący został odesłany z kwitkiem w sądzie bo sprzedawca poprawnie przekazał paczkę przewoźnikowi nawet miał światków, a jak wiemy niebezpieczeństwo uszkodzenia czy utraty przechodzi na kupującego w momencie przekazana paczki przewoźnikowi 😉
@medalik_2009 niech zgadnę pogonił kupującego z art o doręczeniu bez zastrzeżeń prawa przewozowego czy coś innego
@az1rael napisał(a):
@medalik_2009 niech zgadnę pogonił kupującego z art o doręczeniu bez zastrzeżeń prawa przewozowego czy coś innego
Kilka spraw poruszył sąd. Przede wszystkim art. 92 prawa pocztowego (wszystkie małe paczki i spora część palet to prawo pocztowe, nie przewozowe!) - kupujący widząc brak towaru w paczce powinien jego utratę zgłosić i zareklamować przewoźnikowi jeśli sprzedawca go pogonił, informując, że towar wysłał. Znaczenie miała ważna zasada w prawie, gdzie domniemywa się, że przedmiot świadczenia został wykonany prawidłowo i bez wad, co w przypadku umowy sprzedaży oznacza wysłanie wszelkich zamówionych przez klienta produktów w takim stanie, jaki wynikał z ich prezentacji na stronie sklepu internetowego/portalu aukcyjnego. I to kupujący musi udowodnić, że było inaczej, bo on z tego wyciąga skutki prawne - naczelna zasada kodeksu cywilnego - ciężar dowodu.
@kostas11 napisał(a):
@az1rael to ja Ci już dam odpowiedź, Sprzedawca odpowiada względem kupującego o ile konsument spisze protokół szkody, a allegro względem sprzedającego 🙂
Ale jak dostaniesz odpowiedź zamieść ją tu przyda się w sporach chodź to nie wyrok sądu tylko interpretacja pracownika UOKiK 🙂
@kostas11 tylko że tu chyba mamy do czynienia z prywatnym sprzedawcą ..a w takim wypadku chyba
po potwierdzeniu nadania nie musi się przejmować prawidłowym doręczeniem, wystarczy udokumentowanie nadania.
Wygląda że Kupujący był poinformowany o nadaniu, allegro również.
Allegro jako właściciel usługi wyjaśniało z przewoźnikiem i ustaliło że paczka była zagubiona
..wiec też powinno dokończyć proces reklamacyjny i załatwić kupującemu odszkodowanie za zagubioną przesyłkę.
Błędem sprzedawcy @Client:88794685 był brak odpowiedzi w dyskusji,
portal pewnie może ukarać go za to blokadą ..ale CZY JEST TO W TYM PRZYPADKU UZASADNIONE DZIAŁANIE?
..skoro sprzedawca udokumentował nadanie i wygląda że allegro nie poinformowało Kupującego ani nie zakończyło procesu reklamacyjnego (pracownik allegro pewnie nie przekazał do działu zajmującego się reklamacjami u przewoźników).
To że kupujący nie otrzyma odszkodowania a sprzedawca ma blokadę wynika raczej z błędnych procedur wewnątrz allegro, zaniedbań allegro i kiepskiego systemu który tak jak już ktoś powiedział doprowadza do tego że jeden pracownik allegro nie wie co robi inny w ramach jednej sprawy.
Oczywiście być może samej blokady sprzedawca by uniknął gdyby odpisał w dyskusji i podał tam nr zgłoszenia w którym była wyjaśniania spraw.
Niemniej allegro mogło by popracować nad jakością obsługi i przepływem informacji bo mogli zapobiec eskalacji problemu w wyniku której w tej sytuacji wszyscy są poszkodowania i niezadowoleni.
@Client:88794685 Sprawdź czy oprócz blokady przypadkiem allegro nie naliczyło Tobie kosztów rekompensaty z allegro protect.