anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Moje konto zostało zablokowane

Client:88794685
#8 Zapaleniec#

Staś Bareja zagościł w allegro lokalnie. Wystepują - 

Sprzedawca ( to ja ) - Sprzedaję dużo ale drobne transakcje ( głównie znaczki ).

Kupujący XX

Kompetentny, aczkolwiek tajemniczy pracownik Allegro 

Odc.1

Sprzedaż znaczków- seria na szczęście drobna za 3 zł, paczkomat opłacony, przesyłka zarejestrowana i wrzucona do paczkomatu ( wszystko zarejestrowane w inposcie). Wszystko w połowie grudnia 2022.

Odc.2

Kupujący XX  nie otrzymuje przesyłki i wykazuje słuszne zdenerwowanie. Wg danych inpostu przesyłka zatrzymana na poziomie " w doręczeniu", czyli z pkt segregacji do docelowego paczkomatu

Odc 3 

Moja interwencja na Allegro skutkuje otrzymaniem informacji,  które Allegro dostało od inpostu,  że przesyłka wchodzi w status " zagubiona ". Allegro otrzymuje ode mnie potrzebne informacje dotyczące przesyłki i obiecuje że da znać co dalej.

Odc. 4 

Mija miesiąc,  cisza na Allegro, informacje uzyskane bezpośrednio od Inpostu zamykają sprawę - przesyłka zagubiona ( zdarza się), trza złożyć reklamację. 

Odc 5

Informuję Kupującego, że o znaczkach może zapomnieć i żeby złożył reklamację,  aby odebrać zapłacone 13 zł. Moimi 3 złotymi nie zamierzałem się specjalnie zajmować,  szkoda mi czasu.

Odc 6

3 dni temu Allegro blokuje mi konto, pierwotnie myślałem że z powodu jakiś opłat, wszystko opłaciłem, a tu zmyłka.  Konto zablokowane z powodu NIE WYSŁANIA przesyłki kupującemu.

Miłego dnia wszystkim życzę, Grzesiek 

oznacz moderatorów
44 ODPOWIEDZI 44

az1rael
#21 Demiurg#

A sprzedawałeś jako prywatny czy jako firma?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

To jest tak jak jedni nie wiedzą co czynią inni, tak jest na Allegro. Ty wyjaśniłeś sprawę i ktoś z Allegro rozumie ale kupujący rozmawia z kimś innym i ten gość nie widzi twojego porozumienia, STRASZNE rzeczy na tym Allegro. Napisz im ze jako sprzedajacy prywatny nie odpowiadasz za brak doręczenia(masz dowód z InPostu o zagubionej paczce). Największy grzech Twój to brak odpowiedzi w dyskusji i tu nie wygrasz.

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@Client:88794685 Cześć Grzesiek. 🙂 Zgodnie z regulaminem na odpowiedź w Dyskusji masz 24 godziny od momentu jej rozpoczęcia – z wyjątkiem sobót, niedziel i dni ustawowo wolnych od pracy. Jest to zgodne z Regulaminem Allegro, który zaakceptowałeś, a dokładnie artykułem 10: 

Użytkownik jest zobowiązany do wyjaśnienia prawidłowości wykonania umowy zawartej pomiędzy Kupującym i Sprzedającym. Sprzedający ma obowiązek udzielenia odpowiedzi i złożenia wyczerpujących wyjaśnień w Dyskusji w ciągu 24 godzin od skierowania zarzutów przez Kupującego, z zastrzeżeniem, że czas ten nie biegnie w soboty, niedziele i pozostałe dni ustawowo wolne od pracy.

Kupujący założył Ci dyskusję (ID dyskusji a2a8d63e-5907-4d57-a018-2db85dc83442), w której nie wypowiedziałeś się ani razu od 24 grudnia 2022 roku. 

Przykro mi, że spotkała Cię taka sytuacja, ale w tym przypadku winy nie możesz doszukiwać się w pracownikach Allegro, tylko w niewypełnieniu swoich obowiązków określonych w Regulaminie. Jeśli chcesz wyjaśnić tę sytuację, skontaktuj się z Działem Bezpieczeństwa Transakcji mejlowo: https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=28111aef-fc3d-4ee0-a94e-d1d7ac01fa65&subjectId=fed698b4-f... 

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@ko_alka dlaczego @Client:88794685 podaje inne powody zablokowania ni z TY?

kto wprowadza w błąd?

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@ko_alka Ola, ale coś mi się tutaj nie składa logicznie.... ( pomijam błąd sprzedającego że nie odpowiedział w 24h w dyskusji). Allegro PRZED rozpoczęciem dyskusji wiedziało o problemie z paczką. WIEDZIAŁO że NIE JEST to błąd sprzedającego. WIEDZIAŁO że za dostarczenie paczki w tym momencie NIE odpowiada już prywatny sprzedajacy. Więc DLACZEGO od strony logicznej kupujacy mógł otworzyć taką dyskusję?

ps. Please nie odpowiadaj tylko standardowo "nasze działania nie mają nic wspólnego z logiką"

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@Client:88794685 konto zostało już odblokowane. Rozumiem, że może się zdarzyć, że nie odczytasz mejla z informacją o dyskusji, ale to nie może być wymówka. Zgodnie z regulaminem (który zaakceptowałeś), powinieneś wypowiadać się w dyskusji w określonym terminie. 

@pinsplash Nie widzę powodu, dla którego kupujący miałby zablokowaną możliwość utworzenia dyskusji. Zgodnie z naszym regulaminem może to zrobić i w ten sposób domagać się wyjaśnień. Tutaj obowiązkiem sprzedającego jest udzielenie odpowiedzi klientowi. 

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@ko_alka A teraz uzasadnij to logicznie. Bo wiesz że Kupujacy wiedział o zaginięciu przesyłki? Bo wiesz że przy sprzedaży prywatnej to NA NIM spoczywa reklamacja u przewoźnika? więc otwieranie z tego powodu  NIE MA uzasadnienia logicznego.

Ps Jako bonus dla Ciebie : Kupujacy kupił znaczki, po czym otwiera dyskusję : nie otrzymałem młota pneumatycznego. Pisze oczywiście prawdę bo nie otrzymał młota gdyż kupił znaczki - ale czy ta dyskusja ma jakikolwiek sens ? ps2 - tak były takie przypadki więc to nie abstrakcyjny przykład.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@pinsplash Zdaję sobie sprawę z tego, że ta odpowiedź Cię nie zadowoli, ale czy wyżej opisana sytuacja w jakikolwiek sposób zmienia Regulamin Allegro, zgodnie z którym sprzedający powinien wypowiadać się w dyskusjach? Obowiązuje on jednakowo wszystkich sprzedających. Wystarczyło poinformować klienta o statusie reklamacji. 

oznacz moderatorów

Client:88794685
#8 Zapaleniec#

Informuję że kupujący o wszystkim był informowany, włącznie ze skanami maili, inpostow itp

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@ko_alka Tej reklamacji co ma ją złożyć kupujący?

ps1 W dalszym ciągu nie uzasadniłaś tego logicznie.

ps 2 NIE neguję konieczności odpowiedzi w ciągu 24H ( swoją drogą otiweranie dyskusji 24.12 uważam za czystą złośliwość) ale NIE z podanego powodu.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@Client:88794685 jeśli wysyłałeś jako Allegro Inpost, to dodać należy, że za przesyłkę odpowiada... Allegro, jako nadawca. 😁

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

To jest kolejna rzecz o którą poleci w poniedziałek zapytanie do uokiku na linie porad konsumenckich pt kto odpowiada za paczkęi kto komu ma reklamację składać w przypadku uszkodzenia towaru na linii sprzesawca allegro i allegro kupujący

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@az1rael to ja Ci już dam odpowiedź, Sprzedawca odpowiada względem kupującego o ile konsument spisze protokół szkody, a  allegro względem sprzedającego 🙂

Ale jak dostaniesz odpowiedź zamieść ją tu przyda się w sporach chodź to nie wyrok sądu tylko interpretacja pracownika UOKiK 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@kostas11 powiem ci że wyroki na pewno są tylko bym musiał wykupić płatny dostęp do bodajrze ars lege albo dorwać dostęp od jakiegoś studenta prawa do państwowej bazy danych 

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@az1rael wujek gugiel, po wpisaniu numeru artykułu danej ustawy i dopisaniu frazy orzeczenie sądu lub wyrok sądu, też jest w stanie sporo ciekawych wyników pokazać.

Ja tak dorwałem choćby wyrok, gdzie sądy 2 instancji pogoniły kupującego twierdzącego, ze w paczce nie było towaru.

@kostas11 wyrok sądu rejonowego czy okręgowego może dać tylko ogólny pogląd na podejście sądów. U nas nie obowiązuje prawo precedensu. Jedynie wyroki SN są zobowiązujące dla innych orzekających.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@az1rael @medalik_2009 rozumiem Was ale pamiętajcie że jako sprzedawca to my odpowiadamy za umowę z klientem i to my zgodnie z regulaminem i umową z allegro udostępniamy i zgadzamy się na przesyłki allegro...... zauważcie że w cenniku są też dostawy bez allegro.... , również smart nie jest obowiązkowy i tu też godzimy się na regulamin 😞

Więc kupujący składa nam reklamację a my składamy allegro 🙂 oczywiście mowa o sprzedaży konsumenckiej !!!

@medalik_2009 mam też wyrok gdzie przy zakupie od osoby prywatnej, zaginał telefon po nadaniu, kupujący został odesłany z kwitkiem w sądzie bo sprzedawca poprawnie przekazał paczkę przewoźnikowi nawet miał światków, a jak wiemy niebezpieczeństwo uszkodzenia czy utraty przechodzi na kupującego w momencie przekazana paczki przewoźnikowi 😉

________
Κώστας
oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@medalik_2009 niech zgadnę pogonił kupującego z art o doręczeniu bez zastrzeżeń prawa przewozowego czy coś innego

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@az1rael  napisał(a):

@medalik_2009 niech zgadnę pogonił kupującego z art o doręczeniu bez zastrzeżeń prawa przewozowego czy coś innego


Kilka spraw poruszył sąd. Przede wszystkim art. 92 prawa pocztowego (wszystkie małe paczki i spora część palet to prawo pocztowe, nie przewozowe!) - kupujący widząc brak towaru w paczce powinien jego utratę zgłosić i zareklamować przewoźnikowi jeśli sprzedawca go pogonił, informując, że towar wysłał. Znaczenie miała ważna zasada w prawie, gdzie domniemywa się, że przedmiot świadczenia został wykonany prawidłowo i bez wad, co w przypadku umowy sprzedaży oznacza wysłanie wszelkich zamówionych przez klienta produktów w takim stanie, jaki wynikał z ich prezentacji na stronie sklepu internetowego/portalu aukcyjnego. I to kupujący musi udowodnić, że było inaczej, bo on z tego wyciąga skutki prawne - naczelna zasada kodeksu cywilnego - ciężar dowodu.

oznacz moderatorów

ALL-DA
#13 Ambasador#

@kostas11  napisał(a):

@az1rael to ja Ci już dam odpowiedź, Sprzedawca odpowiada względem kupującego o ile konsument spisze protokół szkody, a allegro względem sprzedającego 🙂

Ale jak dostaniesz odpowiedź zamieść ją tu przyda się w sporach chodź to nie wyrok sądu tylko interpretacja pracownika UOKiK 🙂


@kostas11 tylko że tu chyba mamy do czynienia z prywatnym sprzedawcą ..a w takim wypadku chyba
po potwierdzeniu nadania nie musi się przejmować prawidłowym doręczeniem, wystarczy udokumentowanie nadania.

Wygląda że Kupujący był poinformowany o nadaniu, allegro również.
Allegro jako właściciel usługi wyjaśniało z przewoźnikiem i ustaliło że paczka była zagubiona
..wiec też powinno dokończyć proces reklamacyjny i załatwić kupującemu odszkodowanie za zagubioną przesyłkę. 

Błędem sprzedawcy @Client:88794685 był brak odpowiedzi w dyskusji,
portal pewnie może ukarać go za to blokadą ..ale CZY JEST TO W TYM PRZYPADKU UZASADNIONE DZIAŁANIE?

..skoro sprzedawca udokumentował nadanie i wygląda że allegro nie poinformowało  Kupującego ani nie zakończyło procesu reklamacyjnego (pracownik allegro pewnie nie przekazał do działu zajmującego się reklamacjami u przewoźników).


To że kupujący nie otrzyma odszkodowania a sprzedawca ma blokadę wynika raczej z błędnych procedur wewnątrz allegro, zaniedbań allegro i kiepskiego systemu który tak jak już ktoś powiedział doprowadza do tego że jeden pracownik allegro nie wie co robi inny w ramach jednej sprawy.

Oczywiście być może samej blokady sprzedawca by uniknął gdyby odpisał w dyskusji i podał tam nr zgłoszenia w którym była wyjaśniania spraw.
Niemniej allegro mogło by popracować nad jakością obsługi i przepływem informacji bo mogli zapobiec eskalacji problemu w wyniku której w tej sytuacji wszyscy są poszkodowania i niezadowoleni.

@Client:88794685 Sprawdź czy oprócz blokady przypadkiem allegro nie naliczyło Tobie kosztów rekompensaty z allegro protect.

 

oznacz moderatorów