anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Nierozwiązana dyskusja - Zablokowane sprzedaży

ElterShopping
#7 Wielbiciel#

Witam serdecznie,

 

Z powodu nierozwiązanej dyskusji zablokowano moją sprzedaż na Allegro. 

Skontaktowałem się z Allegro i dostałem listę nierozwiązanych dyskusji (6) które de facto były rozwiązane. Zostałem poproszony o przedstawienie zwrotów wpłat / numerów śledzenia / potwierdzenia dostawy co uczyniłem. Jest dość ciężką sytuacją fakt, że do części tych dyskusji były dołączone już numery śledzenia lub zwrot wpłaty odbył się przez Allegro (niestety nie zostało to zweryfikowane)

 

Po podaniu niezbędnych szczegółów, zostałem poinformowany, że są jeszcze 2 dyskusje nie rozwiązane (starsze dyskusje) gdzie w jednej klient kompletnie nie odbiera telefonu. Napisałem do Allegro o pomoc i poinformowałem, że nie mam możliwości poprosić kupującego o rozwiązanie dyskusji i co mogę dalej zrobić. Dostaję jedynie odpowiedź iż wszystkie dyskusje muszą być rozwiązane i nic więcej ani jednego słowa komentarza.

I co teraz jeśli klient nie odbierze telefonu, zmienił numer, wyjechał za granicę albo po prostu nie będzie miał ochoty zmienić statusu z jakiegokolwiek powodu. Czy to oznacza, że moja ciężka praca jest na marne a moja sprzedaż na Allegro się zakończyła. Nie chodzi mi o żadną złośliwość w stosunku do klientów czy pracowników Allegro natomiast sytuacja wydaje mi się kuriozalna.

Dodam ze swojej strony, że sytuacja jest dla mnie o tyle przykra iż staję na głowie aby klientów zadowolić. Mam szereg zwrotów za które zwróciłem pieniądze aby tylko klient się nie denerwował, jeszcze przed odesłaniem towaru, oczywiście nigdy już towaru nie otrzymałem. Jestem zmuszony do umożliwiania klientom oszukiwania/przywłaszczania sobie towarów. I CIĄGLE TO ZA MAŁO !

@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

oznacz moderatorów
39 ODPOWIEDZI 39

nonomode
#7 Wielbiciel#

on nie dzwoni pisze to w dyskusji ,allegro nic nie zrobi ogólnie mieliśmy już dwóch klientów którzy jawnie nas szantażowali ,pierwszy ze jak nie damy rabatu to nam wypisze negatywa drugi ze chce zwrot za biustonosz po miesiącu czasu bo jest za mały i to wszystko jest w dyskusjach oficjalnie babka nam napisała negatywa ze nie ulegliśmy jej zadaniu wiec wystawia negatyw i nic allegro mówi ze nie widzi złamania regulaminu 

oznacz moderatorów

ACQUATICA
#10 Popularyzator#

No to skoro pisze w dyskusji to masz Art. 286 K.K. "Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego działania, podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8." Składasz zawiadomienie do prokuratury na klienta i tyle. 

Chociaż kiedyś miałem zabawną sytuację, gdzie to Sprzedawca zaproponował SAM Z SIEBIE rabat (bo sprzedał mi częściowo niesprawne urządzenie) - po czym jak napisałem, że skoro idzie mi na rękę mogę odstąpić od negatywnej oceny - postraszył mnie tym artykułem. Najlepsze, że jeszcze w kontrkomentarzu nakłamał ile się dało (choćby, że wystawiłem negatywa zaraz po odebraniu paczki - co było nieprawdą, Allegro to widzi w historii - 40 dni po - i nic z tym nie zrobiło). Olałem temat, zaprosiłem szanownego Sprzedającego na komisariat, jeśli ma taką ochotę - ale oczywiście nie skorzystał 😛 istotne jest, że jeśli Sprzedający sam oferuje upust (co jest naturalną sytuacją rynkową i prawem stron umowy, by rekompensować sobie jakieś niedogodności) - to taka przesłanka już nie zachodzi. Łamanie prawa jest wtedy, gdy ktoś dosłownie grozi negatywem za brak rabatu. Ja wystawiłem negatywa i wtedy Sprzedający próbował mnie przekonać, a następnie próbował perfidnie obrócić sprawę. Olałem temat, bo generalnie wśród Polaków jest tendencja do nieznajomości przepisów prawa. Ludzie nie odróżniają często egzekwowania prawa od "szantażowania nim" i wykorzystywania przepisów prawa do bezprawnych czynów (a to również jest karalne). 

oznacz moderatorów

tel_691-892-773
#9 Pomysłodawca#

Składasz zawiadomienie do prokuratury na klienta i tyle  - serio?  Dobrze wiesz, że to strata czasu i pieniędzy. 


Proszę sobie wyobrazić, że Allegro w odpowiedzi na negatywny komentarz Kupujacego zabrania Sprzedającemu używania np takiego słowa jak wyłudzenie.  Sprzedający nie może wyrazić swojego zdania na temat transakcji nawet w przypadku gdy Kupujacy bezczelnie chce wyłudzić pieniądze  - bo może obrazić Kupującego 🙂

oznacz moderatorów

ACQUATICA
#10 Popularyzator#

Zawiadomienie do prokuratury nic nie kosztuje. A może jak klient dostanie wezwanie na przesłuchanie to mu zmięknie 😉 A co do słowa wyłudzenie, proponuję "próbował uzyskać rabat stosując niezgodne z obowiązującym regulaminem zagrania, złamał regulamin serwisu" - gwarantuję, że Ci tego nie usuną. Jak mi tak Sprzedający napisał to Allegro na to "My nie jesteśmy w mocy rozsądzić, czy Sprzedawca stwierdził nieprawdę co do złamania naszego regulaminu" hahahahahaha

oznacz moderatorów

bosek_2804
#12 Orędownik#

Allegro też potrafi łamać prawo i robi to z premedytacją monopolisty stosując metodę silniejszego.

Nam trzymają od 24 października kwotę ponad 13500 zł i nie chcą wypłacić, tłumacząc, że operator płatności weryfikuje. 

Allegro Finanse wypłacają

Przelewy24 robia wypłaty

PayU zablokowane już 5 dni i końca nie widać. Wpłaty oczywiście na saldzie widać. 

Czyli co ? Również podciągnąć o dysponowanie cudzym mieniem w celu uzyskania korzyści materialnych ? 😉 

 

Państwo w Państwie. 

oznacz moderatorów

ACQUATICA
#10 Popularyzator#

Szczerze? Ja bym tak zrobił. Sprawdzić regulamin PayU, ile moga trzymać kasę do weryfikacji. Na pewno mają na to regulamin. 

oznacz moderatorów

tel_691-892-773
#9 Pomysłodawca#

Dokładnie, my po rozmowach z Kupującym, który wystawił negatyw, gdy ten jest już nawet świadomy, że nie ma racji i tak na koniec słyszymy, że Kupujący mają prawo napisać w komentarzu co chce.  
Np klient kupił towar w sobotę wieczorem , towar wysłany zaraz w poniedziałek - negatyw - nieterminowa wysyłka.  Allegro chce aby usunąć taki negatyw. Jak? 

oznacz moderatorów

ACQUATICA
#10 Popularyzator#

Jeżeli nie doszło do nieterminowej wysyłki i dokładnie to jest w komentarzu - robicie screena i zostaje pozew o naruszenie dóbr (najpierw pismo z kancelarii). Klient przegra to jeszcze na etapie przedsądowym. Może czasami trzeba dać komuś nauczkę... Wiadomo, to kosztuje - ale finalnie płaci przegrany 😉 O wiele łatwiej bronić się przed kłamstwem, które da się udowodnić niż tzw. "obiektywnym komentarzem".

oznacz moderatorów

tel_691-892-773
#9 Pomysłodawca#

Szczerze, szkoda nam energii by zajmować się sprawami tego typu.  Przykre jest tylko ze serwis Allegro tak traktuje Sprzedających. 

oznacz moderatorów

ACQUATICA
#10 Popularyzator#

My się już nauczyliśmy. Żeby sprzedawać na Allegro musisz mieć stalowe nerwy i twardą d**ę. Nic innego nie pozostaje. To serwis, w którym brudne zagrywki i bezprawne działania to norma. Pracownicy nie mieszają się nawet do egzekwowania regulaminu. Regulamin serwisu istnieje tylko z wymogów prawnych, a nie by kogoś chronić. 

oznacz moderatorów

nonomode
#7 Wielbiciel#

a najlepsze jest to ze chcieliśmy się dogadać i dać pierwszemu rabat ale nie tak wysoki jak chciał a drugiemu zwrócić pieniądze ale ,ach szkoda słów 

oznacz moderatorów

ACQUATICA
#10 Popularyzator#

Pewnego dnia od klienta przez telefon usłyszałem "w d***e mam prawa konsumenta, nie chce mi się zwracać i zostawiam negatyw". Finalnie sam go usunął jak rozdmuchaliśmy sprawę na branżowym forum, ale no niektórzy po prostu tacy są. Dla mnie tego typu zachowanie jest w teorii podstawą do pozwu o naruszenie dóbr, ale sądzić się z kimś takim 2 lata? W sumie prawo konsumenta jest prawem, a nie obowiązkiem...

oznacz moderatorów

nonomode
#7 Wielbiciel#

iść do prokuratury ,tak nam właśnie odpisało allegro iz żebyśmy szli do sadu jak im pokażemy wyrok sadu to zdejmą negatyw , niestety do 500 zł jest niska szkodliwość społeczna wiec nic tam nie ugrasz ,a pożartym jeździć po sadach szkoda słów ,Pierwszy raz jak powiedziałem klientce ze mnie szantażuje to ona opisała to dokładnie w negatywie ,czyli babka już nie pierwszy raz kogoś szantażowała i dobrze wiedziała ze tak można robić ...moim zdaniem odpowiada allegro to ich klienci i to oni do tego dopuszczają 

 

oznacz moderatorów

pecela
#17 Koryfeusz#

@nonomode

Akurat niska szkodliwość czynu w zależy od kwoty. To sędzia decyduje czy coś takiego zachodzi w danej sprawie.

oznacz moderatorów

ACQUATICA
#10 Popularyzator#

Niska szkodliwość czynu i tak może skończyć się ukaraniem. Przy czym wymuszenie nie ma dolnego limitu w porównaniu do kradzieży. 

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@mr_oma wskaż pkt regulaminu allegro, który mówi, że w przypadku blokady konta, by je odblokować mają być wyzerowane nie rozwiązane dyskusje

 

oznacz moderatorów

tel_691-892-773
#9 Pomysłodawca#

nie ma takiego punktu, mimo to z Allegro mam tego typu wiadomości zwrotne.

Dzień dobry,

Na ten moment jakość na Pana koncie nadal wymaga poprawy, z tego powodu konto pozostanie zawieszone. Możemy zmienić tę sytuację. W tym celu prosiłbym Pana o plan na poprawę jakości po zwolnieniu sankcji z konta. Poza tym proszę, aby usunął Pan negatywne komentarze na koncie i zamknął nierozwiązane dyskusje,

Pozdrawiam
Bartosz

Zespół Allegro

oznacz moderatorów

AGD-SERVICE
#13 Ambasador#

Moje sytuacje z POK:

1. - Pierwsza dla mnie sytuacja - kupująca po roku czasu odesłała do mnie towar do reklamacji, który ewidentnie sama sobie zniszczyła przez niewłaściwe użytkowanie. Mnie "zatkała bezczelność kupującej" , nie wiedziałem po prostu co z tym zrobić. To był pierwszzy taki przypadek. "Nie wyrobiłem się w terminie" -  Allegro zwróciło kupującej kasę, a ja zwróciłem kasę dla Allegro - i sprawa załatwiona.

2. Reklamacja - uznałem ją, jednak jakoś tak wyszło, że nie wyrobiłem się w czasie ze zwrotem kasy, POK, obciążenie z POK - ale nie było z tym żadnego problemu - zapłaciłem do POK i po sprawie. 

3. Po tych incydentach mam nauczkę - odpowiadaj w dyskusjach i zajmuj stanowisko odnośnie reklamacji w wymaganych terminach.

4. I skończyło się "oddawanie kasy" - wszelkie późniejsze wnioski POK pokrywa Allegro (czyli wszyscy sprzedający), bo udzielam wszelkich możliwych wyjaśnień w wymaganych terminach:

 - Allegro zwraca kasę kupującym za niedostarczone przesyłki typu Allegro - popieram, gdyż to są ich przesyłki

- Allegro zwraca kasę kupującym za to, że zniszczyli sobie przedmiot poprzez niewłaściwy montaż, głównie chodzi mi o brak nasmarowania kół zębatych do miksera Zelmer, gdzie na aukcji wyraźnie napisałem, że koła wymagają smarowania i jakiego smaru należy użyć. "Szczytem" było to, że kupujący wysłał zdjęcie zniszczonych kół zębatych, gdzie nie było widać ani odrobiny smaru, a napisał, że nasmarował jak zwykle. No i Allegro przyznało mu zwrot kasy - nie tylko za koła zębate - ale za całość zamówienia. - tego nie popieram.

- Klient kupił stację filtrującą do wody. (Nawet nie liczę ile ich sprzedałem) Cena ok. 360 zł - stację montował niby hydraulik (brak potwierdzenia montażu) i woda cieknie na wszystkich złączkach. Ja piszę do kupującego, że odrzucam reklamację, należy wezwać tego "pseudo" hydraulika żeby podociągał śruby lub sprawdził, czy jakaś uszczelka nie "podwinęła się przy montażu". Mógł jeszcze dochodzić efekt "skraplania się" wody na metalowych elementach przy różnicy temperatur - a co na to Allegro? - ano to, żeby złożył wniosek do POK i mu zwrócą kasę. tego nie popieram.

Odnośnie blokady konta -  też miałem  kiedyś taką sytuację - już nie pamiętam - ale chyba chodziło a akcję Allegro przeciw mnie - po obaleniu wszystkich zarzutów wynaleźli sobie 1 punkt regulaminu "działanie na niekorzyść wizerunku serwisu" - wtedy już "odpuściłem" i po prostu założyłem nowe konto. Po pewnym czasie odblokowali moje stare konto, ale już z niego nie korzystam. 

 

oznacz moderatorów

AGD-SERVICE
#13 Ambasador#

A teraz odnośnie blokady konta:

 - I tak jest na plus informacja typu "plan na poprawę jakości po zwolnieniu sankcji z konta" - kiedyś trzeba było czekać ileś tam miesięcy, żeby liczniki się wyzerowały. 

- Kolejne informacje są absurdalne - sprzedawca nie może usunąć negatywnych komentarzy i zamknąć nierozwiązanych dyskusji. Dla Pana Bartosza , odpowiadającego w imieniu serwisu Allegro - sugeruję zapoznanie się z regulaminem Allegro.

- Następna sprawa - wszelkie reklamacje, dyskusje - należy rozpatrywać i udzielać odpowiedzi max. do piątku rano. Potem zasiadają "weekendowcy" , czyli jacyś stażyści, praktykanci, nowi pracownicy, którzy nie znają regulaminu Allegro i nie mają pojęcia oo podstawowych aktach prawnych. Np w piątek klient zgłasza reklamację, wieczorem pracownik Allegro pisze mu, że może złożyć wniosek do POK, w sobotę wniosek jest zatwierdzony i wypłata z POK. O wszystkim dowiaduję się w poniedziałek. A gdzie informacja, że sprzedawca na 14 dni na rozpatrzenie reklamacji? - ano takowej nie było. 

A od poniedziałku przychodzi "normalność" - czyli kupujący zakłada dyskusję, zaraz prosi pracownika o pomoc - i dostaje informację, że sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do reklamacji. Oczywiście jak najszybciej rozpatruję zgłoszoną reklamację i sprawa jest załatwiona.

oznacz moderatorów

ELMIXAGD_pl
#13 Ambasador#

Powiem Ci tak.

Wystaw ze 20 tys. aukcji wtedy konta Ci nie zablokują.

oznacz moderatorów