Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Mam problem z wypłatą POK dla dwóch klientów. Parę miesięcy temu sprzedałam dwie hulajnogi elektryczne, nowe oryginalnie zapakowane na gwarancji producenta.
Sprzedaż była prywatna stąd żadnych paragonów i faktur.
Po sprzedaży nie wchodziłam na profil allegro,poniewaz nie miałam takiej potrzeby.
Dziś weszłam na profil, zauważyłam blokadę na koncie.
Kupujący postarali się o rekompensatę z POK chociaż nikt się że mną nie kontaktował (telefonicznie), wiadomości na profilu były, jednak o nich nie wiedziałam.
Teraz allegro żąda ode mnie wpłaty 5000 zł, a kupujacy mają i używany już towar i pieniadze.
Hulajnogi były na gwarancji producenta, wystarczyło skontaktować się ze mną telefonicznie.
Czy ktoś miał podobna sytuację? Jak mogę sobie z tym poradzić?
sądzisz że będzie tylko kilkunastu, błąd teraz na allegro wyłudzenia przez kupujacych są nagminne tj. napisałam tylko na podstawie "towar niezgodny z opisem" , allegro nie przyjmuje tłumaczenia sprzedawcy skanów , dowodów - oni nie moga tego zweryfikowac , to samo jest z negatywami usunięcie - niemozliwosć , niedość ze trafisz na oszusta to jeszcze nie możesz wprost napisać w odpowiedzi oszust czy wyłudzenie to jeszcze każą ci poprosić oszusta zeby usuną komentarz .Mam mnóstwo znajomych sprzedajacych na allegro i cały czas jakieś takie akcje . To sie w głowie nie mieści , państwo w państwie a co do tej dziwczyny czy chhłopaka od hulajnog tego sprzedawcy to nie zrozumiałaś , powinien iść do sądu może jak kilka osób by to zrobiło to w końcu by zaczeli być pośrednikiem anie współstroną z kupującym .
@asik777_a7 dzięki za ten długi wpis. Sama przyznałaś w nim, że reprezentujesz perspektywę sprzedawcy - w tym sensie jest ona jak najbardziej zrozumiała. Tym niemniej pozostaniemy przy swoich zdaniach.
PS. Sprzedawca cały czas (z tego co rozumiem) jest w posiadaniu pieniędzy przelanych mu przez kupujących. Na ten moment nie ma więc podstaw do zwrotu prowizji.
no mistrzu jestem pod wrażeniem Twojej spostrzegawczości, tak reprezentuję perspektywę sprzedawcy tak samo jak ty perspektywę pośrednika czyli strony trzeciej która spowodowała i powoduje takie właśnie sytuacje w których sprzedawca zamiast pomocy ma problem - coś wam się nie pomieszało ? Przepraszam za co pobieracie wszystkie opłaty od Sprzedawców tj. prowizje od sprzedaży , opłaty za wystawianie , opłaty za wyróżnienia itd. w zamian jakie mamy
prawa jako wasz klient ? Ciekawa jestem czy jesteś w stanie mi wymienić ? Idac dalej czy ktoś z was - pracowników Allegro - stworzył jedną z funkcji które mają kupujący która chroni sprzedawców tj:
1. czy mamy prawo do wystawienia komentarza zwrotnego i oceny punktowej transakcji z kupujacym i wyświetlenia na jego stronie ? ( nie bo i po co , zlikwodowaliście ta opcje 2 lata temu bo kupujacy płakali rzekomo - ale pozostawiliście tą możliwość tylko i wyłącznie dla Kupujących . i nie pisz mi ze sprzedawca ma prawo odpisać na komentarz kupujacemu bo to jest nic i wyświetla sie tylko na stronie sprzedawcy !
2. odnośnie wystawianych Negatywów - sprzedawca nie wiem co by zrobił ile by dokumentów wam nie wysłał ,że kupującego Negatyw jest np. złośliwy , jest kłamstwem , rodzajem wyłudzenia , czy zwykłym oszustwem - nie dociera do was stajecie na stanowisku ze jestescie neutralni i nie możecie stwierdzić kto ma rację i że kupujacy ma prawo do wystawienia opini o transakcji -często jest to opinia naruszajaca dobra osobiste sprzedawcy i jakoś wam to nie przeszkadza i o usunięciu nie ma mowy ! Proponujecie aby poprosic takiego kupującego grzecznie aby usuną negatyw ( i nie zauważacie - ze negatyw jest wynikiem nie udanego np. wyłudzenia zwrotu od sprzedawcy połowy zapłaconej przez kupującego ceny z jakiś przedmiot ). Jak łatwo mieć oczy szeroko zamknięte , prawda panie menadżerze Społeczności ?
3. Kolejne ułatwienie ale nie dla Sprzedawców - Dyskusję / Spór może otworzyć tylko Kupujący - opcja nie dostępna dla Sprzedawcy ! - Sprzedawca ma oboiązek stać na bacznośc i odpowiedzieć błyskawicznie w ciągu 2 h , bo tak srednio reaguje wg. allegro większość sprzedawców więc inni też tak muszą a jak nie to w dyskusje właczy się allegro i zaznaczacie obserwujemy cię . Możesz mi wyjaśnić co to jest wojsko ? zakład karny ? maraton w sprincie ? - bo nie bardzo rozumiem ?
4. Utworzyliście tzw. POK a przepraszam POS - to gdzie jest ? zapomniało się wam o czymś takim ?
5. Sprzedawcę aby zmusić do zapłaty blokujecie za wszystko : za nie opłacony rachunek dla allegro, za re- faktury z POK - przykładem dziewczyny która ma z wami problem na 5 tyś - tak odzyskujecie pieniądze które nie do końca wam się należą bo jak do płacenia za co miesieczne użytkowanie nie mam zarzutów ( no może o formę przypomnienia - blokada ) to forma re-fakktury na sprzedawcę za hulajnogi z POK jest conajmniej BEZPRAWNA i co byś nie napisał , jak byś nie prbował zwalić winę na nie odbieranie meili przez sprzedawcę - nie macie ani uprawnień jako pośrednik zwracać pieniędzy za sprzedawcę kupującemu co wiecej nie odzyskując hulajnog i rządać od sprzedawcy aby zwrócił wam pieniądze które wywaliliście bezprawnie wchodząc w umowę dwu stronną kupujący - sprzedawca ( przepraszam jako kto ? jako pośrednik strona trzecia , na jakich zasadach ? dobry wójek ? dziadzio mróz ? )
4. @mśnieżek - zauważyłeś w poprzednim meilu moim ze jest długi , ze jestem sprzedawcą i że mam określone stanowisko - mam pytanie grzecznie jest nie odpowiadać na pytania które były w poprzedniej wiadomości do Ciebie skierowane odnośnie tego temau i odnośnie twojego podejścia "neutralnego" - czyżby ? do problemu sprzedawcy - właściciela hulajnog ?
5. Mam pytanie kolejne cytując z ciebie "Tym niemniej pozostaniemy przy swoich zdaniach" - o kim ty piszesz ? co Ty jesteś liczba mnoga ? za kogo ty niby odpowiadasz poza sobą ? Ja zadałam pytania personalnie tobie , bo ty jechałeś i wprowadzałeś celowo w błąd - sprzedawcę - więc na przyszłość odpowiadaj w swoim imieniu lub napisz ze odpowiadasz za kaskę Baśkę itp wiesz bo to jest istotne jeśli np. Sprzedawca załóżmy chciałby iść do sądu z tą sprawą przeciwko Allegro to i owszem składa pozew przeciwko Allegro ale wydruk tych rozmów i Twoje odpowiedzi na które jej prawnik może się powołać no to będą albo że Maciej Śnieżek - pracownik allegro , wprowadzał ją celowo w błąd , albo że wy pracownicy allegro ( więc w takich sytuacjach raczej wypowiadamy się w liczbie pojedyńczej jako pracownik reprezentujący politykę danej firmy , tu nie ma odpowiedzialności zbiorowej bo to ty wprowadziłeś sprzedającą w błąd i to celowo anie Twoje koleżanki ) - to tak na przyszłość .
6. i ostatnia kwestia - moja odpowiedz na Twoje sarkastyczne PS. - owszem tak samo jak wy jesteście w posiadaniu prowizji od sprzedaży od początku transakcji zanim jeszcze sprzedawca otrzymał zapłatę od kupujących tak samo i kupująca jest w posiadaniu zapłaty za Towar który sprzedała i wysłała i który był na gwarancji producenta. tak więc - jesli odbijasz piłeczkę "że na ten moment nie ma więc podstaw do zwrotu prowizji" - to odpowiem ci krótko za chwile w ogóle nie będzie żadnego momentu do zwrotu prowizji przez was sprzedajacej - bo jak wiesz na to jest określony czas ( a tu jakoś nikt nie porusza nikt kwestii że allegro zarobiło na tej transakcji sprzedażowej prowizję ok. 500 zł -1000 zł którą pobrali sobie samoistnie z płatności comieśiecznej za rachunek opłat dla allegro od sprzedajacej ) . A co dalej zrobiliście sprzedajacej ? zauważasz ze sprzedajaca jest w posiadaniu pieniędzy które zapłacili jej kupujący (czy to jest kwota 5000 zł ) ale nie zauważasz że nie ma hulajnog które wysłała kupującym i również nie zauważasz że strona nr 3 czyli allegro zrobiło tzw. wolną amerykankę i na wniosek kupującego nie odzyskując hulajnog i wchodząc w kompetencje sprzedawcy - wypłaciliście 5000 zł kupującym , zostawiajac im hulajnogi i co ciekawe wystawiliście re- fakture na 5000 zł na sprzedającą i zblokowaliście jej konto sprzedażowe i teraz moje pytanie - macie dla niej hulajnogi od kupującego ? skoro wypłaciliście kupujacym pieniądze za wadliwe hulajnogi za sprzedawcę a teraz chcecie aby sprzedawca oddał wam pieniądze które za niego oddaliście kupujacemu , więc rozumiem że macie te hulajnogi od kupujących dla sprzedawcy żeby mu oddać a ona wtedy pewnie zwróci wam te 5000 zł i wystapi o zwrot prowizji od sprzedaży . Mam nadzieje że zrozumiałeś mój sarkazm ? Proponowałabym abyś jako strona pośrednika był bardziej neutralny . To że nie odpowiadasz na niewygodne dla Ciebie pytania to jedno ale nie znaczy to ze masz wprowadzać celowo w błąd sprzedającą i obarczać ją winą tej transakcji - bo Błąd to popełniliście Wy , wchodząc w transakcję której stroną nie byliście.
Joanna
@asik777_a7 zdecydowana większość Twojego kolejnego wpisu to kwestie, które w ogóle nie dotyczą tej sprawy, są to ogólne, subiektywne narzekania na rzekomo ciężki los sprzedawców na Allegro, w żaden sposób nie odnoszące się do omawianej tu sytuacji (komentarze zwrotne, dyskusje, "POS" itp. - w tej sprawie nie było o tym mowy), dlatego wybacz, ale nie będę się do nich odnosił - odnosiłem się zresztą do tych spraw w innych miejscach tego forum.
Twoje pytania w poprzednim poście zawierają tezę, oparte są o założenie, że popełniłem - ja czy Allegro - jakiś błąd ("dlaczego przerzucacie swój błąd na sprzedawcę?"). W dodatku bardzo zdecydowanie mówisz o sprawie, którą znasz wyłącznie z opisu na forum, w niektórych kwestiach po prostu błądzisz (jak choćby w kwestii przyczyny blokady konta sprzedającego), a ja nie mogę tutaj o wszystkim mówić. Dlatego nie mam na co odpowiadać. Może z jednym wyjątkiem - "masz jakiś poradnik z odpowiedziami?" - nie, natomiast mam swoje wieloletnie doświadczenie oraz konsultacje osób, które znają temat lepiej ode mnie.
Prowizje i opłaty pobieramy za łączenie sprzedawców z kupującymi - czyli za to, że na Allegro sprzedawcy znajdują zbyt swoich towarów. To jest podstawowa rola Allegro wobec sprzedawców - ta, z powodu której wszyscy tu jesteście. Z pewnością nie jest nią umożliwianie sprzedawcom zakładania dyskusji czy wystawiania komentarzy - to jest jasne dla każdego od momentu założenia konta, zalogowania się czy wystawienia pierwszej oferty. Warunki są znane z góry. A już argumentacja typu "tak, sprzedawca nie odpisywał na maile, ale wy za to nie pozwalacie mu wystawić kupującemu komentarza, więc to wasza wina" wydaje się po prostu niepoważna.
Ewidentną i jednoznaczną winą sprzedawcy w opisywanych tu transakcjach - którą zresztą sam sprzedawca wziął na siebie - jest trwający ponad miesiąc brak odpowiedzi na maile w sprawie nieudanych transakcji (i nie tylko). Cała reszta jest wyłącznie konsekwencją tego faktu. Jak by nie czarować rzeczywistości, gdyby sprzedawca postąpił tak, jak wszyscy inni uczciwi sprzedawcy na Allegro (czyli sprawdzał maila i wykazywał zainteresowanie tym, co dzieje się z jego ofertami) - tej sprawy ani tego wątku by nie było.
A to, czy mamy prawo wystąpić do sprzedawcy o zwrot środków wypłaconych kupującemu i czy będziemy tę sprawę prowadzić dalej - to się być może okaże w toku jej trwania. Nic na ten temat nie wiem i liczę, że sprzedawca wróci tu z informacjami, gdy już będzie je miał.
@asik777_a7 @msniezek Tworzycie "dzieła" trochę trzeba poświeć czas na czytanie.
w zasadzie chyba ani nie chce mi sie już dyskutować z Tobą na ten temat i sądzę ze na żaden inny, brak mi słów na argumenty typu: "moje wieloletnie doświadczenie" - sadzisz ze kogoś to interesuje ,? , albo tekst - nie "mogę odpowiadać na wszystkie pytania bo obowiązuje mnie tajemnica" , - wiesz to po co Ty tu jesteś ? pełnisz rolę "dobrego policjanta" czy masz panować nad dyskusją zeby się nie wymknęła z pod kontroli ? i ostatnia kwestia - cytując z Ciebie :
" gdyby sprzedawca postąpił tak, jak wszyscy inni uczciwi sprzedawcy na Allegro"
możesz mi odpowiedzieć tylko na to pytanie jakim prawem pozwalasz sobie na tego typu ocenę i po raz drugi ferujesz wyroki i po raz drugi bawisz sie w sąd - czyżby Twoje "wieloletnie doświadczenie Ci na to pozwalało " ?
Masz okropną manierę - nie odpowiadania na pytania , zmiany tematu , odbijania piłeczki ,iż poruszałeś - odpowiadałeś na takie pytana jak moje na innych tematach - wiesz ty chyba śnisz ze ja będę biegała i szukała twoich "światłych wypowiedzi" o ile w ogóle istnieją ( jeśli taki mądry jesteś i zmęczony odpowiedziami trzeba było wrzucić link lub przedruk -przecież to Ty wiesz gdzie niby to pisałeś wiec skoro podpierasz się swoimi wypowiedziami to podaje sie źródło ale człowiek z długoletnim doświadczeniem raczej powinien to wiedzieć.
No nic , jako Sprzedawca i to prywatny , nie firma dopinguję electrodrop,
aby miała siłę pójść z wami do Sądu i aby Sąd - uzasadnił wam w wyroku ile Błędów popełniliście jako Pośrednik i jak wasze działania są niesprawiedliwe wobec sprzedawców czy to prywatnych czy firm i jak nierówno traktujecie ich w porównaniu do Kupujących - którzy to wykorzystują, a właśnie Wy im to umożliwiacie ( pisałam w jaki sposób powtarzać sie nie będę) Wy i wasz niedoskonały Regulamin to pomyłka dla Sprzedawców a pole do kreatywności dla nieuczciwych kupujących a przykładów jest w bród właśnie na tym forum na innych tematach tj. sam wskazałeś poczytałam. No nic - koncząco ani nie pomogasz , ani nic nie wnosisz w to forum i co najgorsze nie jesteś neutralny a stronniczy. Powodzenia electrodrop, - szkoda Twojego czasu tu na gg i rozmowy z Allegro, weź radcę prawnego i załatw tą sprawę sądowo nie ty sie będziesz tłumaczyć . Raz jeszcze powodzenia dziewczyno i odwagi. Joanna
@asik777_a7 Dziękuję Ci serdecznie za słowa otuchy i przedstawienie wielu form wyjścia z sytuacji. Jesteś Boska 😁😉
Witaj mam pytanie odzyskałeś swój sprzęt, zapłaciłeś kwotę 5000zł?, mam podobną sytuację z tą różnicą że chodzi telefon i kwotę 1100zł, w skrócie kupujący dostał rekompensatę z POK i oczywiście cisza na temat zwrotu telefonu, zarzeka się że nic nie musi oddawać chociaż allegro pisze że zwrot telefonu muszę z nim uzgodnić.
Witam. W moim przypadku potrzeba wypelnionego formularza odstąpienia od umowy przez kupującego, jako podstawa do odzyskania sprzętu, powołać się na bezprawne przywłaszczenie dóbr i na policję. Zaznaczyć, że towar musi być w takim samym stanie jak opisany niby zepsuty przez kupującego. Jak narazie jestem jeszcze w trakcie, ponieważ allegro nic nie pomaga w tej sprawie. Poprosiłam ich o uzyskanie formularzy, odpisali jedynie że muszę kontaktować się z kuoujacymi, z którymi kontakt jest ograniczony....
@electrodrop To ta sprawa jeszcze się ciągnie? Od października?🙄
No to chyba pozostaje tylko złożyć goździki na ręce allegro, w ramach gratulacji za "sprawnie" przeprowadzoną procedurę POK...
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
Niestety tak.. Sprawa się ciągnie... Tak to jest jak ktoś inny próbuje "łagodzić sprawy" za ciebie... Teraz ostatni krok odzyskanie potrzebnych dokumentów od allegro, których udostępnić nie chcą z własnej woli.... Zbieranie dokumentów od kupujących i policja. Zgłoszenie na portal allegro i kupujących
Jakie oddanie w ciemno ? Nie działa=oddaję i tyle. Albo na gwarancję, albo po prostu zwrot i wtedy żądam zwrotu pieniędzy.
Nie radzisz oddawać wadliwego sprzętu ? To już jest patologia z Twojej strony.
Jak bym nie miał jako kupujący kontaktu mailowego ze sprzedawcą przez 2 dni to bym dzwonił, a tu zero tel. przez tyle czasu.
@msniezek Cudzysłów jest zbędny. Ponieważ (i to informacja także i dla @xyz96 ) :
"Art. 5 ust. 1 ustawy Prawo przedsiębiorców:
Nie stanowi działalności gospodarczej działalność wykonywana przez osobę fizyczną, której przychód należny z tej działalności nie przekracza w żadnym miesiącu 50% kwoty minimalnego wynagrodzenia, o którym mowa w ustawie z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. z 2017 r. poz. 847 oraz z 2018 r. poz. …), i która w okresie ostatnich 60 miesięcy nie wykonywała działalności gospodarczej."
https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-dzialalnosc-bez-rejestracji-jak-wyglada-w-praktyce
@WREDZIA-W1 allegro przypisuje sobie prawa ubezpieczyciela
ubezpieczyciel jak wypłaci Ci odszkodowanie bo sąsiad zalał ci mieszkanie ma prawo się zgłosić z regresem do autora szkody
ale tego nie ma w regulaminie allegro i jak tutaj na forum twierdził @msniezek
wypłata z pok to prywatna sprawa allegro
allegro chce być sprytne bo twierdzi że przejmuje tylko wierzytelność od Kupującego bez żadnego przeniesienia własności towaru i wynikających z tego praw i obowiązków
@xyz96 podobnie jak ja twierdzi że to już jest ostre przegięcie
i za taką umowę może oberwać zarówno allegro jaki kupujący, który zgłasza się do allegro bo może sprzedać allegro coś do czego nie ma prawa lub nie jest właścicielem
@msniezek
że nasze postępowanie jest zgodne z prawem, bo prawnicy zawsze mają udział w tworzeniu naszych procedur. A przede wszystkim - na razie nie ma mowy o żadnym sądzie.
jak rozumiem mogę tu wstawiać tu teksty o klazualach abuzywnych czyli fragmentach z umów allegro, które pisali wasi prawnicy , a które były niezgodne z prawem?
a co zrobicie jak Kupujący się zaprze i nie odda wam tych pieniędzy - nie będzie sądu? serio bez sądu to w jakim kraju ty żyjesz?
@RED .....ubezpieczyciel jak wypłaci Ci odszkodowanie bo sąsiad zalał ci mieszkanie ma prawo się zgłosić z regresem do autora szkody.
Tak, ma prawo, pod warunkiem, że szkodnik ma polisę OC od takich zdarzeń. Może też pójść z tym do sądu, ale tego pewna nie jestem. Sam jednak nie może nic. Nie napisze Kowalskiemu: "oddaj nam 30 000 zł, bo wypłaciliśmy odszkodowanie Nowakowi. Oczywiste jest to, że Allegro bawić się w ubezpieczyciela nie może. Może natomiast rozdawać swoje pieniądze komu chce i za co chce, ale nie ma prawa żądać zwrotu od kogokolwiek.
Ta sama sytuacja u mnie (mail od POK w spamie) wchodzę na allegro zapłacić a tam blokada, a na dodatek sprzęt sprzedawałem jako uszkodzony, wygląda na zwykłe wyłudzenie na POK z supportem w życiu w tej sprawie się nie dogadasz ja bije głową w mur 2 dnień. Radzę się teraz prawnika , znajomy miał podobna sytuację rozwiązał poprzez prawnika w kilka tygodni.
Życzę Powodzenia!
@codes_4_pc Zgodnie z regulaminem Allegro miałoby prawo zablokować konto sprzedawcy jeśli podjęło decyzję o wypłacie rekompensaty i wynika to z zapisów załącznika nr 9 do regulaminu w treści"
"Część IV.
7. W przypadku podjęcia przez Allegro.pl decyzji o wypłacie rekompensaty z tytułu Programu Ochrony Kupujących konto Sprzedającego może zostać zablokowane do chwili wyjaśnienia sprawy lub zwrotu wypłaconej rekompensaty."
Jednak takiego prawa nie ma bowiem opisana sytuacja wyklucza objęcie Programem Ochrony Kupujących jeśli towar opisany był jako wadliwy.
"Część II. Wyłączenia z Programu Ochrony Kupujących
Program Ochrony Kupujących nie obejmuje sytuacji, gdy:
3. Kupujący działał z intencją nabycia Towaru wadliwego bądź niezgodnego z opisem."
Co ciekawe - regulamin jest tak niechlujnie skonstruowany, że powyżej przytoczony zapis wyklucza także objęcie Programem Ochrony Kupujących, nabywcy który:
1. Allegro.pl w ramach Programu Ochrony Kupujących umożliwia Kupującemu ubieganie się o rekompensatę, w przypadku gdy:
a) zapłacił za Towar, ale go nie otrzymał;"
Jeśli przedmiotem transakcji jest towar wadliwy.
@AdamSmak transakcje zakupu przedmiotów opisanych jako uszkodzone są objęte POK. Jeżeli kupiłeś przedmiot opisany jako uszkodzony i przesyłka do Ciebie nie dotarła - możemy przyznać Ci rekompensatę. To samo gdy kupiłeś przedmiot z wadą X, a miał on dodatkowo wadę Y.
Natomiast na podstawie zacytowanego przez Ciebie punktu (część II, pkt 3) nie są objęte POK: