anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Potencjalne oszustwo?

fil-good
#8 Zapaleniec#

Cześć, 

Jestem początkującym sprzedawcą na Allegro.

Piszę tu, by upewnić się, czy nie zostanę oszukany w jednej z transakcji. 

Klient wczoraj 16.08.2023 zakupił u mnie przedmiot o wartości ponad 17 000 zł, zapłacił przelewem za pośrednictwem PayU (płatność została rozpoczęta i jeszcze nie wpłynęła). Na samym początku poprosił o niezwłoczne przesłanie faktury do zamówienia z dopisaniem wskazanego przez niego numeru zamówienia/płatności PayU, twierdząc, że taki zapis na fakturze potrzebny jest mu do rozliczenia "dotacji" w urzędzie pracy. Działalność/firma tego klienta istnieje od wczoraj. Na allegro konto tego klienta istnieje niby od ponad 6 lat, natomiast nie ma na koncie żadnej historii. 

 

Czy bez obaw po wpłynięciu należnej kwoty za produkt mogę realizować zamówienie? 

Pozdrawiam

@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

oznacz moderatorów
10 ODPOWIEDZI 10

LEW433
#21 Demiurg#

Jak zapłaci! mam obawy.

oznacz moderatorów

fil-good
#8 Zapaleniec#

Tak właśnie odpisałem. Odpowiedziałem, że faktura zostanie wystawiona dopiero po wpłynięciu należności. Też mam obawy, bo czytałem o oszustwach z wykorzystaniem Allegro + PayU + **piiip**. Działalność teraz można założyć w kilka minut nawet przez bank. 

Kwoty dotacji na otwarcie działalności z urzędu pracy to z reguły max 25000 zł, więc jeden zakupiony produkt stanowi prawie 3/4 dotacji. 

oznacz moderatorów

ko_alka
Moderatorka
Moderatorka

@fil-good Cześć. 🙂 Zacznij realizować zamówienie dopiero w momencie, kiedy środki znajdą się na Twoim koncie w Allegro Finanse. 

Zlokalizowałam konto klienta i przesłałam je do weryfikacji. 🙂 

Ola
Moderatorka

  _____________
  Wypełnij ankietę i daj znać, co myślisz o Allegro Gadane! 🙂
oznacz moderatorów

fil-good
#8 Zapaleniec#

Dziękuję @ko_alka  🙂

oznacz moderatorów

ko_alka
Moderatorka
Moderatorka