Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Sprzedany przedmiot został opłacony z wyborem Allegro paczkomaty InPost i nadany w dniu zakupu, ale nie dotarł do kupującego. Kupujący dostał zapytanie od kuriera czy otrzymał przesyłkę, bo za długo ma już im wisi na stanie. Oczywiście nie otrzymał. Co w takim razie ma zrobić sprzedający? Kto i do kogo zgłasza reklamacje? Kupujący do Sprzedającego czy do kuriera? Czy może Sprzedający do kuriera? Jak to wykonać na Allegro Lokalnie?
@Jagoda-De jeśli sprzedałeś jako osoba prywatna to wszystko zgłasza kupujący 🙂 reklamację itp. bo w tym przypadku ryzyko utraty czy uszkodzenia przechodzi na kupującego w momencie przekazania paczki przewoźnikowi
Formalnie prawo zgłoszenia reklamacji do operatora pocztowego przysługuje nadawcy o ile nie zrzekł się tego prawa na rzecz adresata (to wynika z prawa pocztowego i rozporządzenia w sprawie reklamacji usług pocztowych).
Tak więc albo samemu składasz reklamacje do Allegro, albo wysyłasz odbiorcy zrzeczenie się swoich praw na jego rzecz, aby mógł zgłosić reklamację.
Ps. Allegro InPost Paczkomaty i InPost Paczkomaty to dwie różne usługi.
Ps2. Za zaginioną uznaje się przesyłkę, która nie dotarła do adresata lub nie została zwrócona do nadawcy w ciągu 30 dni od dnia nadania (termin ustawowy). Jednakże operator może uznać przesyłkę za zaginioną przed upływem tego terminu.