anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Rękojmia, uszkodzona paczka, prywatną sprzedaz

Client:119105992
#7 Wielbiciel#

Witam. Sprzedałam używane lampy samochodowe ze swojego prywatnego auta na allegro lokalnie. Zaznaczę, że nie prowadzę firmy, to była prywatna sprzedaż. Lampy zostały zakupione 13 dni temu a dostarczone na drugi dzień, dziś kupujący zadzwonił że odpakowal paczkę i lampy są pęknięte. Powołuje się na rękojmia. Nie wiem co mam robić. Jak w tej sytuacji postąpić? 

oznacz moderatorów
4 ODPOWIEDZI 4

kostas11
#21 Demiurg#

@Client:119105992 odrzuć reklamację, napisz że do wydania paczki doszło przy Twoim nadaniu tak jest przy zakupie C2C to odbiorca musi złożyć reklamację a pierw spisać protokół do 7 dni, a że nic nie robił przez ponad 10 dni to jest w plecy 🙂 

Pamiętaj że to mogą być też jego stare lampy 😄 odpowiadaj w dyskusji, odrzuć reklamację, wrzuć zdjęcia jakie wysłałeś, napisz że do uszkodzenia doszło po wydaniu paczki !!!

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Client:119105992
#7 Wielbiciel#

Dziękuję za pomoc. Pozdrawiam 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Zażądaj dokumentacji po odebraniu o uszkodzeniu, a Ty masz swoją że wysłałeś całe. ale pamiętaj że kupujący ma prawo do złożenia reklamacji, jak odrzucisz a możesz to uzasadnij to.

oznacz moderatorów

pecela
#17 Koryfeusz#

@Client:119105992 

Jakim przewoźnikiem wysłałeś?
U większości przewoźników, reklamację musi zgłosić w takim przypadku adresat i w nieprzekraczającym terminie 7 dni od dnia odbioru.

Natomiast w przypadku Pocztexu i ubezpieczonej paczki (przy nadawaniu można albo podać wartość, albo skorzystać z ubezpieczenia, ale nie dotyczy to nadawania przez brokera), reklamację może zgłosić zarówno nadawca, jak i odbiorca, ale wniosek o odszkodowanie z ubezpieczenia już tylko nadawca (jest to niezależne od reklamacji i składa się go bezpośrednio do firmy ubezpieczeniowej). Na zgłoszenie szkody do ubezpieczyciela nadawca ma 7 dni od dnia uzyskania informacji o szkodzie (przy czym spóźnienie nie pozbawia prawa do odszkodowania). Do tego decyzja przewoźnika, nie jest wiążąca dla ubezpieczyciela, podejmuje on decyzję w sprawie odszkodowania niezależnie (czyli ubezpieczyciel może wypłacić odszkodowanie, nawet w przypadku odrzucenia reklamacji, a nawet jak jej nie było).

W każdej innej firmie, aby dostać odszkodowanie, przewoźnik musi pozytywnie rozpatrzyć reklamację oraz musi ona być złożona w terminie 7 dni od doręczenia paczki do adresata (jest to termin nieprzekraczalny).

oznacz moderatorów