Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam. Sprzedałam używane lampy samochodowe ze swojego prywatnego auta na allegro lokalnie. Zaznaczę, że nie prowadzę firmy, to była prywatna sprzedaż. Lampy zostały zakupione 13 dni temu a dostarczone na drugi dzień, dziś kupujący zadzwonił że odpakowal paczkę i lampy są pęknięte. Powołuje się na rękojmia. Nie wiem co mam robić. Jak w tej sytuacji postąpić?
@Client:119105992 odrzuć reklamację, napisz że do wydania paczki doszło przy Twoim nadaniu tak jest przy zakupie C2C to odbiorca musi złożyć reklamację a pierw spisać protokół do 7 dni, a że nic nie robił przez ponad 10 dni to jest w plecy 🙂
Pamiętaj że to mogą być też jego stare lampy 😄 odpowiadaj w dyskusji, odrzuć reklamację, wrzuć zdjęcia jakie wysłałeś, napisz że do uszkodzenia doszło po wydaniu paczki !!!
Dziękuję za pomoc. Pozdrawiam
Zażądaj dokumentacji po odebraniu o uszkodzeniu, a Ty masz swoją że wysłałeś całe. ale pamiętaj że kupujący ma prawo do złożenia reklamacji, jak odrzucisz a możesz to uzasadnij to.
Jakim przewoźnikiem wysłałeś?
U większości przewoźników, reklamację musi zgłosić w takim przypadku adresat i w nieprzekraczającym terminie 7 dni od dnia odbioru.
Natomiast w przypadku Pocztexu i ubezpieczonej paczki (przy nadawaniu można albo podać wartość, albo skorzystać z ubezpieczenia, ale nie dotyczy to nadawania przez brokera), reklamację może zgłosić zarówno nadawca, jak i odbiorca, ale wniosek o odszkodowanie z ubezpieczenia już tylko nadawca (jest to niezależne od reklamacji i składa się go bezpośrednio do firmy ubezpieczeniowej). Na zgłoszenie szkody do ubezpieczyciela nadawca ma 7 dni od dnia uzyskania informacji o szkodzie (przy czym spóźnienie nie pozbawia prawa do odszkodowania). Do tego decyzja przewoźnika, nie jest wiążąca dla ubezpieczyciela, podejmuje on decyzję w sprawie odszkodowania niezależnie (czyli ubezpieczyciel może wypłacić odszkodowanie, nawet w przypadku odrzucenia reklamacji, a nawet jak jej nie było).
W każdej innej firmie, aby dostać odszkodowanie, przewoźnik musi pozytywnie rozpatrzyć reklamację oraz musi ona być złożona w terminie 7 dni od doręczenia paczki do adresata (jest to termin nieprzekraczalny).