anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Smart bez limitu - zestawienie allegro

07robert70
#8 Zapaleniec#

Dlaczego w zestawieniu kosztów nie jest przypisane za które ogłoszenia pobrano prowizję (5 zł).

Szczerze mówiąc wymaga to aktualizacji z Allegro, bo wygląda to na to że parę dni po sprzedaży dopiero tę prowizję naliczają i nie wiem już czy nie ma błędu w ilości naliczonych prowizji. (ściągając plik csv jak i w zwykłym podglądzie, nie ma takiej informacji)

Pozdrawiam!
 

oznacz moderatorów
23 ODPOWIEDZI 23

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@07robert70 Skonsultuję możliwość wygenerowania szczegółowych danych na temat płatności. Proszę Cię o chwileczkę cierpliwości. 🙂

   Wiktoria
   Moderatorka
oznacz moderatorów

07robert70
#8 Zapaleniec#

Czy jest już możliwość identyfikacji za które transakcje dotyczy opłata?
Jak na razie nie widzę tej możliwości

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@07robert70 Zgodnie z tytułem widocznym w zestawieniu jest to "opłata za obsługę transakcji Smart", czyli opłata związana z promocją "Sprzedawaj ze Smart! bez limitu”, którą aktywowałeś na swoim koncie. 

oznacz moderatorów

07robert70
#8 Zapaleniec#

Czy istnieje jakikolwiek sposób by zweryfikować czy omyłkowo nie naliczyliście nadmiarowych kosztów dla przesyłek pobraniowych realizowanych w 100% poza Smart?
 

oznacz moderatorów

07robert70
#8 Zapaleniec#

Dzień dobry,

W sekcji Rozliczenia z Allegro widnieją opłaty o nazwie "Allegro Lokalnie - opłata za obsługę transakcji Smart" w kwocie -4.99 złotych.
Data tych transakcji nie jest w żaden sposób powiązana z datą sprzedaży jakiegokolwiek przedmiotu.
Do tej operacj nie jest przypisane której sprzedaży to dotyczy.

Mam wrażenie że zostaje mi ta kwota naliczona również w sytuacji gdy kupujący nie korzysta z opcji związanych ze Smart'em np. przy zakupie za pobraniem.
Dodatkowo mimo iż jest kilka darmowych sprzedaży w ramach smart co pewien okres czasu to koszta są naliczane na wszystkie sprzedaże jak leci.

Konieczny jest bardziej przejrzysty system, tracę zaufanie do tej zakładki. Proszę o wskazanie jakiejkolwiek opcji ażebym mógł potwierdzić czy słusznie czy nie pobierane są opłaty za obsługę transakcji.


Pozdrawiam
Robert

oznacz moderatorów

g_rajnert
#12 Orędownik#

Zobacz czy nie ma jakichś szczegółów, np numer zamówienia albo numer przesyłki.

Na "zwykłym" allegro nalicza się bodajże w momencie dostarczenia przesyłki a nie na moment sprzedaży.

oznacz moderatorów

07robert70
#8 Zapaleniec#

Nie ma żadnych szczegółów przy opłacie, nie jestem w stanie jej w żaden sposób zweryfikować, pisałem o tym już z miesiąc temu, nie zostało to rozwiązane nadal.

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@07robert70 Naliczone opłaty dotyczą Twojej sprzedaży z dostawą Smart!:

nat_not_0-1696425206331.png

Informacja o dopłacie znajduje się na stronie informującej o usłudze.

   Natalia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

07robert70
#8 Zapaleniec#

Wiem że do przesyłek Smart jest doliczana kwota 4.99, jednak kwota jest doliczana również do puli darmowych przesyłek oraz do przesyłek pobraniowych które z usługą "Smart" nie mają nic wspólnego. 

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@07robert70 Ta pozycja jest opisana jako "opłata za obsługę transakcji Smart", więc nie powinieneś mieć wątpliwości, że właśnie tych zamówień dotyczy.

   Natalia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

07robert70
#8 Zapaleniec#

Proszę wskazać mi sposób identyfikacji której przesyłki albo którego sprzedanego przedmiotu dotyczy ta opłata.
Próbowałem już z wygenerowanym zestawieniem w pliku csv, lecz nadal jest to niemożliwe do zidentyfikowania.

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@07robert70 W zakładce ROZLICZENIA Z ALLEGRO przy tym konkretnym obciążeniu powinieneś mieć możliwość rozwinięcia szczegółów - będzie tam widoczny identyfikator transakcji. Jeśli go klikniesz to zobaczysz jakiej transakcji to dotyczy.
Tak jak niżej:
Zrzut ekranu 2023-10-04 164010.jpg

oznacz moderatorów

07robert70
#8 Zapaleniec#

Właśnie w tym problem że nie wprowadzono takiego rozwiązania do tej usługi, screen poniżej. Wystarczy dać dla kogoś z IT niech podepnie identyczne rozwiązanie i będzie supcio.

07robert70_0-1696436515108.png

 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@07robert70 ale ta kwota jest doliczana tylko do darmowych wysyłek dla kupujących a Ty i tak za nie płacisz allegro 4,99 zł 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

07robert70
#8 Zapaleniec#

Właśnie odnoszę wrażenie że jestem kasowany za przesyłki Smart oraz nie-Smart. Nie jestem w stanie tego w żaden sposób zweryfikować a na spoleczność.allegro utknąłem z rozmową z jakimiś Chat-Bot-Moderatorami 😞

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@07robert70 Nie jesteśmy żadnymi "Chat-Bot-Moderatorami", jak to ująłeś. Żeby zweryfikować daną sprawę, musimy to sprawdzić u źródła, czyli kontaktujemy się z odpowiednim zespołem i czekamy na wdrożenie poprawki. Niestety nie wszystko dzieje się od razu. 

W tym przypadku opłaty naliczone po 3 października mają już informację o numerze transakcji, dla której opłata została naliczona. 

W Twoim przypadku opłaty naliczone 2 października dotyczą zamówień 873e2153-d5a8-4951-9ad0-18571fb0e36d  i 1f30807e-c8c7-42f1-bde5-d2a6a9748636 

Dodam, że za wszystkie kolejne zamówienia w ramach Smart te opłaty zostaną naliczone, ponieważ wykorzystałeś już bezpłaty limit przesyłek Smart. 

oznacz moderatorów

07robert70
#8 Zapaleniec#

Cieszy mnie ten fakt.

Z tej prostej weryfikacji wynika iż nieprawidłowo została naliczona opłata dla obydwu wspomnianych transakcji:
873e2153-d5a8-4951-9ad0-18571fb0e36d

1f30807e-c8c7-42f1-bde5-d2a6a9748636 

Sprzedaż miała miejsce 1 października a od października przysługują darmowe przesyłki to ma tu miejsce błędnie naliczanie kwoty dwukrotne.
Prosiłbym o jakąkolwiek możliwość sprawdzenia dłuższego okresu historii bo odnoszę wrażenie (chyba niemylne) że błędów naliczenia było więcej na przestrzeni miesięcy.

Pozdrawiam
Robert

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@07robert70 Robercie, skonsultowałam Twoją sytuację ponownie i otrzymałam informację, że opłata dotyczy tych dwóch ofert: 
https://allegrolokalnie.pl/oferta/ladowarka-akumulatorow-liitokala-liim4s-lcd
https://allegrolokalnie.pl/oferta/latarka-czolowa-4000lm-czerwone-wurkkos-hd50-rbg 

Przykro mi, ale poprzednio przekazaliśmy Ci nieprawidłowe numery. W ramach przeprosin dodaliśmy do twojego konta kolejne dwie darmowe wysyłki w ramach Smart na Lokalnie. 

Liczy się data zawarcia transakcji, zatem za transakcje z października łapiące się do darmowego limitu wysyłek Smart oczywiście nie została ani nie zostanie naliczona żadna opłata. 

oznacz moderatorów

07robert70
#8 Zapaleniec#

Dziękuję, tym nie mniej proszę o informację czy planujecie wprowadzić jakąkolwiek możliwość weryfikacji dla użytkowników poprawności naliczanych opłat. Ta nieprzejrzystość jest dla mnie niezrozumiała a naprawa tego w dziale IT zajmie wam 1 roboczo-godzinę.
Pozdrawiam

oznacz moderatorów