anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Trudna sytuacja z kupującym

Exylor
#2 Obserwator#

Sprawa była taka że wysłałem do kupującego paczkę potem ona zaginęła po złożeniu reklamacji znaleźli ją i wysłali do kupującego.Kupujący stwierdził że komputer jest uszkodzony i nie działa (uszkodzona obudowa,dysk hdd rozbity).Wysłał mi towar i poprosił o zwrot pieniędzy ale skąd mam wiedzieć że komputer został rozbity służbą kuirierską a nie kupującym(był zapakowany tak że nie możliwe było jego rozbicie służbą).Po znalezieniu komputera otrzymałem zdjęcia od służby że nie jest uszkodzony i zachował swój wygląd. I czy mogę nie zwracać całkowitej kwoty zakupu kupującemu skoro otrzymałem w zwrocie towar który nie jest w takim stanie w którym był przy wysłaniu(mam dowody że działał i wszystko było z nim ok) przed wysyłką. Jestem osobą prywatną@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów
13 ODPOWIEDZI 13

LEW433
#21 Demiurg#

Słabo to wygląda bo jak napisałeś "paczka zaginęła" kupujący składa reklamację i odesłał w celu rozpatrzenia, jak zakup z tego roku masz prawo w pierwszej kolejności naprawić i odesłać sprawny. Uważam że kupujacy wygra tą batalię.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Exylor piszesz ,, Po znalezieniu komputera otrzymałem zdjęcia od służby że nie jest uszkodzony i zachował swój wygląd.,, czyli masz niezbity dowód na to że sprzęt został dostarczony klientowi bez uszkodzeń  ,druga sprawa to to ,że jestes sprzedacą prywatnym , a w takim przypadku odpowiedzialność za przesyłkę spoczywa na Tobie do chwili jej nadania . Jeśli przewoźnik stwierdziłby uszkodzenia , które wynikly z powodu niewłaściwego zapakowania to owszem roszczenia klienta byłyby słuszne , ale nic takiego firma przewozowa nie stwierdziła dlatego można domniemać ,że uszkodzenia powstały  na skutek działania odbiorcy przesyłki .

oznacz moderatorów

Exylor
#2 Obserwator#

Czyli mam prawo nie zwracać całkowitej kwoty kupującemu?

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Exylor sprzedałeś jako osoba prywatna a tu zgodnie z prawem ryzyko uszkodzenia czy utraty przechodzi na kupującego w momencie wydania paczki przewoźnikowi !!! jak chcesz walczyć trzymaj się tego potem podeślę Ci jeden z wyroków sądu w podobnej sprawie ze zgubionym telefonem 🙂 jako podkładkę z ustawami, kupujący w sądzie nic nie wygrał a na dodatek zapłacił za rozprawę 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Exylor
#2 Obserwator#

Czyli mam prawo nie zwracać całkowitej kwoty kupującemu?

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Exylor nic nie musisz zwracać, kupujący powinien spisać protokół szkody i dochodzić odszkodowania od przewoźnika !!!

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Exylor
#2 Obserwator#

Proszę Pana bo sytuacja jest taka że już otrzymałem zwrot towaru i jego stan nie jest taki jak przed wysyłką.I kupujący prosi o zwrot pieniędzy 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Exylor Panów tu nie ma , wal prosto . Napisz jak wygląda sprawa zdjęć ,które otrzymałeś od przewoźnika , możesz je tu załaczyć? Zrób również fotki aktualnego stanu sprzętu .

oznacz moderatorów

Exylor
#2 Obserwator#

po znalezieniu sluzbapo znalezieniu sluzbapo zwrociepo zwrociehttps://youtube.com/shorts/fIVTuJInnJE?feature=share  filmik przed wysylka

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Kupujący nie ma obowiązku spisywania protokołu, może i dobrze jak to zrobi ale nie musi.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@LEW433 ty też nie musisz tu pisać postów nie na temat !!!!! 

Zakup C2C jak byś doczytał do końca post !!!

________
Κώστας
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Takiś mądry, tytuł został  zmieniony, a więc daruj sobie swoje sugestie. Ty też nie musisz tu pisać tym bardziej ze jesteś TYLKO sprzedającym. I nadal nie musi spisywać protokołu, kto go zmusi -TY. Sprzedający odeśle mu towar i tyle.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Exylor masz prawo odrzucić reklamację na podstawie dowodów czyli zdjęc że towar był cały a nie rozbity i wtedy nie musisz nic zwracać ale reklamację rozpatrzeć musisz do 14 dni od dnia 1 zgłoszenia kupującego że komp był rozbity

oznacz moderatorów