anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Wyłudzacze obniżek - jak postępować

sistermoon
#8 Zapaleniec#

Trochę ostatnio sprzedaję na AL, rzeczy unikatowe i bardzo stare. I jest IMHO nowa plaga na AL. Ponieważ sprzedaję poprzez często zażartą licytację, bo trudno czasem ustalić końcową wartość przedmiotu, dość często zdarza się, że ludzie licytują wysoko, kupują. A potem piszą, że dostrzegli kropkę, kreskę, łączenie, itp. którego nie było w opisie. I się zaczyna, że oni nie widzieli, że nie było w opisie, że (wstawić cokolwiek). Zdjęcie robię, ze wszystkich stron, staram się zawrzeć wszystko w opisie. Próba rozwiązania problemu? Nie chcą zwrotu, absolutnie, bo przedmiot nadal się podoba, ale obniżkę. Znaczną, -pół ceny, 30%. Jak się do tego ustosunkowujecie? Bo prowizję AL płaci się od całości, no i ktoś wygrał licytację oferując taką, a nie inną cenę, a potem jej nie akceptuje i chciałby mieć dany przedmiot, ale taniej.

oznacz moderatorów
12 ODPOWIEDZI 12

_Likos_
#21 Demiurg#

@sistermoon jako osoba prywatna po prostu wyłącz rękojmie. Wówczas praktycznie nie ma prawa do reklamacji. Ewentualnie kupujacy może póśc do sądu.

Oczwyiście rozsądnym jest pójść na rękę klientom którzy faktycznie maja racje i wykryja jakąś usterkę. Lecz w przypadkach których opisujesz możesz po prostu zaproponować kupującemu zwrot lub pozostawienie umowy w takim stanie w jakim została zawarta nie bawiąc sie w żadne obniżki i negocjacje.

Chyba że sprzedajesz jako firma. Wówczas nie masz wyboru i ustawa konsumencka obowiązuje.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@sistermoon proponuj dużo mniejszą rekompensatę np 2-3-5 % powołując się na fakt ,że przedmiot jest używany i wiekowy  lub zwrot , nic więcej nie zrobisz  , umieszczaj w ofertach informacje o śladach użytkowania z tym  związanych ,

oznacz moderatorów

sistermoon
#8 Zapaleniec#

Tak robię, zresztą sprzedaję w sekcji Antyki... Obniżka 3-5% nie załatwia sprawy. A jak proszę o zwrot, to jest, że tak to tez nie.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@sistermoon jak znam życie sprawa rozwija się w ramach dyskusji  ,a w tym przypadku jest jedna zasada - musisz zaproponować klientowi przynajmniej 2 opcje rozwiązania problemu , nie jest to ujęte w żadnym zapisie , ale z doświadczenia wiem , że to jest jedyna właściwa droga do zakończenia sporu bez konsekwencji dla Ciebie 

oznacz moderatorów

sistermoon
#8 Zapaleniec#

@mdrogeria OK,  jakie mogą być konsekwencje? W sumie na AL nie ma zwrotów, a ja godzę się na zwrot, więc kupujący nic nie traci, wiec jeśli czuje się "oszukany" to sprawę się odkręca. Problem jest jednak gdzie indziej. Oni nie chcą zwrotów, ale obniżkę i to znaczną.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@sistermoon pytasz o konsekwencje ? no to Ci wyłożę . Protect - program ochrony kupujących , jeśli nie rozwiążesz problemu klient złoży wniosek o rekompensatę i ją otrzyma , a allegro obciąży Ciebie tą kwotą doliczając do salda  ,efekt - zostaniesz bez towaru i pieniędzy .

oznacz moderatorów

sistermoon
#8 Zapaleniec#

@mdrogeriarozumiem, ale ja przecież proponuję rozwiązanie - zwrot. I pełen zwrot kosztów zakupu. Można mimo wszystko zatrzymać przedmiot, albo zwrócić. Nikogo nie stawiam pod ścianą. To gdzie tu powód do obciążenia mnie?

Inaczej to po prostu - jak napisałam w poście startowym - wyłudzanie obniżek.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@sistermoon Tak, to wyłudzanie  o którym all wie i nic  z tym nie robi. @mdrogeria podał Ci skrajny przypadek - występuje on wtedy kiedy OLEWASZ dyskusję.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@sistermoon przedstawiłem Ci czarny scenariusz , ale możliwy jeśli pracownik allegro uzna ,że produkt nie jest zgodny z opisem lub zataiłeś istotne wady produktu . Dobrze Ci radzę , proponuj oprócz zwrotu choćby symboliczną rekompensatę . Jak znam życie problematyczni są handlarze , którzy dążą do pozyskania produktu za bezcen lub nawet darmo 

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@sistermoon Następujące kroki :

1. Wyłączenie rękojmi na aukcjach :

art. 558
§ 1. Strony mogą odpowiedzialność z tytułu rękojmi rozszerzyć, ograniczyć lub wyłączyć. Jednakże w umowach z udziałem konsumentów ograniczenie lub wyłączenie odpowiedzialności z tytułu rękojmi jest dopuszczalne tylko w wypadkach określonych w przepisach szczególnych.

§ 2. Wyłączenie lub ograniczenie odpowiedzialności z tytułu rękojmi jest bezskuteczne, jeżeli sprzedawca zataił podstępnie wadę przed kupującym.
 
2. Reklamacja
 
Nie przyjmuj żadnych zgłoszeń telefonicznie tylko poprzez wiadomości allegro. I odpowiadaj : "jak rozumiem składa Pan/Pani reklamację. W celu jej rozpatrzenia proszę o odesłanie przedmiotu do mnie. Jeżeli zostanie ona uznana dokonam zwrotu środków ( przedmiot jest jednostkowy i nie mam mozliwości wymiany na nowy ). Tyle. Tak też w razie czego pisz w dyskusji. Dla Allegro to wystarczające bo zaproponowałeś rozwiązanie zgodne z prawem i nie uchylasz się od niczego. Pamiętaj aby odpowiadać w dyskusji !
3. Negatyw / Dyskusja
Na AL nie ma negatywów. Dyskusję prowadź jak w punkcie no 2
_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

sistermoon
#8 Zapaleniec#

Jedno pytanie - jak technicznie wyłaczyć rękojmię w aukcji?

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

@sistermoon umieść taką informacje w opisie.

oznacz moderatorów