anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot allegro lokalnie

caro1111
#7 Wielbiciel#

Witam.

Sprzedałem przedmiot poprzez allegro lokalnie. Jest to część akcesoryjna do samochodu, kupujący chce zwrócić przedmiot, twierdzi że nie da się zamontować go w jego samochodzie. Czyli ja w niczym nie zawiniłem, uznałbym to za nieprzemyślany zakup kupującego. Czy w allegro lokalnie jest możliwość zwrotu poprzez ich stronę? Czy kupujący musi dogadać się ze sprzedającym bez udziału allegro? Jeśli przyjąłbym zwrot to mogę zaproponować kupującemu, że zwrócę opłatę za przedmiot pomniejszoną o opłatę transakcji? Z tego co wiem jako osoba prywatna mogę nie przyjmować zwrotu wogole? Bo nie widzi mi się ponosić koszty za czyjś nieprzemyślany lub błędny zakup.

oznacz moderatorów
8 ODPOWIEDZI 8

xyz96
#21 Demiurg#

To nie jest żaden zwrot, tylko reklamacja. Zwrot jest wtedy, gdy kupujący nie podaje przyczyny i zwraca, bo ma taki kaprys. Reklamację musisz rozpatrzyć i uznać lub odrzucić. Jeżeli kupujący ma rację, reklamację należy uznać i oddać mu po odesłaniu towaru wszystkie koszty, czyli całą wpłatę + koszt odesłania. Za towar odpowiadasz z rękojmi przez 2 lata. Nie musi być możliwości zwrotu przez stronę - kupujący może odesłać towar niezgodny z opisem poza stroną. Kupujący nie musi się dogadywać, po prostu zgłasza reklamację i domaga się wymiany na towar zgodny z opisem lub zwrotu wszystkich kosztów.

To nie jest tak, że coś sobie sprzedasz na Lokalnie i nie ponosisz za to żadnej odpowiedzialności. Jeżeli odrzucisz reklamację, kupujący może wystąpić z wnioskiem o zwrot wpłaty z Programu Ochrony Kupujących i jeśli ją otrzyma, Allegro może wymagać od Ciebie zwrotu środków, może też zablokować Twoje konto.

Jako osoba prywatna nie musisz przyjmować zwrotów BEZ PODANIA PRZYCZYNY, ale zwroty w ramach reklamacji przyjmować musisz.

oznacz moderatorów

caro1111
#7 Wielbiciel#

To jest część uniwersalna, można ją zamontować w każdym aucie. Jeśli kupujący nie może jej zamontować to wynika to raczej z braku jego umiejętności. Kilka takich przedmiotów sprzedałem i nie miałem żadnych uwag od kupujacych. Dlatego nie uważam tego za reklamację, tylko zwrot. Jesli to nadal jest reklamacja to mogę ją odrzucić? Bo ja nie widzę podstaw do zwrotu, a na pewno nie reklamacji. 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

To nie Ty decydujesz, czy to zwrot bez przyczyny, czy reklamacja. Decyduje o tym kupujący, a jeśli on twierdzi, że część nie pasuje, a miała pasować, jest to reklamacja.

Reszta napisana wyżej.

oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

@caro1111 Jak to często bywa kupujący przed zakupem nie sprawdził dokładnie czy dana część będzie pasować do jego pojazdu .Jeśli nie był pewien przed zakupem dobrze przeczytać opis twojej aukcji a o niejasności dopytać ,niestety regulamin daje zbyt dużą swobodę kupującym a ci z niej nadmiernie korzystają.

oznacz moderatorów

milka1234567890
#17 Koryfeusz#

@caro1111 Jako osoba prywatna możesz nie przyjmować zwrotów, możesz także wyłączyć rękojmię. Tu musisz rozpatrzyć reklamację, jak ją uznasz to musisz zwrócić koszty przesyłki.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

😄

oznacz moderatorów

caro1111
#7 Wielbiciel#

Jak wygląda rozpatrzenie reklamacji? Mogę odrzucić? Wtedy kupujący nie może zwrócić przedmiotu? W jaki sposób można wyłączyć rękojmię?

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Rozpatrzenie reklamacji wygląda tak, że oglądasz zwrócony przedmiot i podejmujesz decyzję, czy kupujący ma rację składając reklamację, czy jej nie ma. Jeśli reklamację odrzucisz, kupujący może wystąpić do POK. Rękojmię można wyłączyć PRZED sprzedażą, a nie po sprzedaży. Wystarczy w aukcji napisać, że się rękojmię wyłącza, ale wtedy jest nikła szansa na sprzedanie czegokolwiek.

oznacz moderatorów