anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot od kupującego -usterka

-kochanek-
#10 Popularyzator#

Okolo 3 tygodnie temu sprzedalem uzywany przez raptem 2 tygodnie procesor oraz plyte główną, temu samemu kupującemu. W ramach negocjacji ceny zgodziłem sie obniżyć ceny produktów i przez przypadek ustalilem ceny plyty i procesora bardzo niekorzystnie dla siebie i wysyłałem je w dwoch osobnych przesyłkach. Nigdy nie zgodziłbym się na tak niską kwote procesora gdyby kupujacy nie wziął w "pakiecie razem z płytą" . Pech chcial ze po kilkunastu dniach kupujacy zglosil usterke ze nie działa port hdmi na płycie głównej, zostala ta informacja potwierdzona przez serwis. Plyta glowna jest na gwarancji przez 3 lata od zakupu, zostalo jeszcze 31miesiecy gwarancji a usterka to raczej drobnostka. Pytanie czy moge zarządzac zwrotu tych dwoch przedmiotow kupionych oddzielnie? Lub czy mogę naprawić plyte główna? Kupujacy nie chce czekac i żąda ode mnie zmniejszenia kwoty za plyte glowna ponieważ ma usterkę, zapłatę za koszt diagnozy z serwisu oraz kupna przejściówki hdmi>dp albo odeśle mi płytę główną zadając zwrot pieniędzy.

oznacz moderatorów
166 ODPOWIEDZI 166

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@-kochanek- jest to reklamacja, a  w takiej sytuacji sprzedający (jeśli to pierwsze zgłoszenie, a domyślam się, że tutaj tak jest) może zaproponować wymianę lub naprawę. 
Nie możesz zażądać zwrotu obu zamówień w tej sytuacji. 

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

-kochanek-
#10 Popularyzator#

rozumiem, czyli jeżeli kupujący zgłosi reklamację  i ja ją przyjmę to będę mógł naprawić płytę i mu ją odesłać tak ? a co z kosztami serwisu który poniósł kupujący ? (diagnozowanie komputera w serwisie) kto ma za to zapłacić ?

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@-kochanek- tak, a w przypadku uznanej reklamacji sprzedający pokrywa poniesione przez kupującego koszty. 

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

~Możesz zażądać odesłania w celu rozpatrzenia reklamacji i jej naprawy, masz na rozpatrzenie takiej reklamacji 14dni od jej zgłoszenia, nie odeśle to odrzuć reklamację z powodu nie odesłania i już.

oznacz moderatorów

-kochanek-
#10 Popularyzator#

a jak długo czasu mam na naprawienie płyty głównej ?  nie wiem ile to zajmie serwisowi morele. W tych 14 dniach mam ją naprawić i odesłać do kupującego ?

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@-kochanek- odnośnie twoich pytań

1 jak kupujący sam zaniósł do serwisu bez informowania ciebie i bez twojej zgody na akceptację tych kosztów to te koszty cię nie interesują takie koszty powinienes ponieść ty gdy przyśle przedmiot i ty diagnozujesz usterkę w tym momencie on zrobił nieuzasadnioną ingerencje w towar na swój koszt a opinia tamtego serwisu nie jest wiążąca

2 o sposobie rozpatrzenia reklamacji decyduje sprzedawca a kupujący może cos tam chcieć ale nie musi tego dostać

3 towar ma odesłać na reklamację jak nie przyśle do 14dni od chwili zgłoszenia reklamacje odrzucasz bo nie przysłał towaru do ekspertyzy reklamacyjnej

4 po uznaniu reklamacji zwracasz koszt przysłania płyty do ciebie

5 nie istnieje ustawowy czas trwania naprawy reklamacyjnej wysylasz to na morele dostaniesz pewnie zgloszenie przyjęcia i przewidywany czas rozpatrzenia gwarancji i naprawy wkleisz je w dyskusji i po temacie jak będzie to będzie jako sprzedawca nie masz wpływu na terminy i działanie serwisu

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@-kochanek- nie, 14 dni masz na wydanie decyzji, ale jeśli naprawa zajmie więcej czasu to nie będzie to problem, warto jednak poinformować kupującego o szacowanym czasie naprawy. 

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@-kochanek-   Z tym niedziałaniem portu HDMI na płycie głównej to mam pewną wątpliwość.  Ma prawo nie działąć  HDMI  jeżeli zostanie zainstalowany procesor  nie posiadający układu graficznego.  Nawet  niedoświadczony serwisant  może się na tym potknąć, no bo skoro  nie działa  to chyba jest usterka.

Dobrze by było gdybyś napisał jaka płyta i jaki procesor.

oznacz moderatorów

-kochanek-
#10 Popularyzator#

serdeczne dziękuje za odpowiedzi, dzięki temu już coś więcej wiem 

@az1rael

Co do pierwszego punktu kupujacy poinformował mnie ze zanosi płytę główna + procesor do serwisu, ja jedynie poprosiłem zeby opisał swój problem na forum komputerowym, że może ktoś mógł coś doradzić.

Kupujący raczej nie skorzystał z mojej rady i zaniósł sprzęt do serwisu ( oprócz tego jest gwarancja producenta przez prawie 31msc i też mógł z niej skorzystac). Czekam teraz na dokument z serwisu ktory przedstawi kupujacy.

 

@br. 

procesor to 14700k +  płyta główna asrock z790nova, procesor ma oczywście grafikę, z tym ze ciekaw  jestem czy domyślnie 2 porty chodzą czy czasami nie ma czegoś takiego ze w biosie włącza się taka funkcję, jest coś takiego jak IGE multimonitor ale nie wiem czy to dotyczy tego.

 

Kupujący kupił procesor w bardzo okazyjnej cenie 1400zł a za płytę 1300zł, dlatego rozumiem ze kupujący chcę upiec 2 pieczenie na jednym ogniu.

Dodatkowo "propozycje" jakie stawia kupujący ze mam mu kupić przejsciówke (wyraznie zaznaczając dobrej jakości) jest dla mnie czymś niezrozumiałym.

 

@ la_nika

 dziękuje

 

 

 

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@-kochanek-   Hmmm...  ta płyta ma 2 wyjścia:  Graphics Output Options: 1 HDMI, 1 DisplayPort.

A jak ją sprawdzałeś u siebie z display port?  Nie wierzę....

Możliwe że wyjścia są opcjonalne, ustawiane w sterownikach lub biosie: albo rybka albo... akwarium.

I jaką on przejściówką chce?  Do niedziałającego HDMI ?

https://pg.asrock.com/mb/Intel/Z790%20Nova%20WiFi/index.pl.asp

Dziwny, albo zbyt dowcipny  ten kupujący,  skoro i tak  zbyt tanio sprzedałes to zażądaj zwrotu, oddaj wpłatę,  sprawdź ponownie płytę i sprzedaj ponownie.  Nie powinno sie karmić naciągaczy.

oznacz moderatorów

-kochanek-
#10 Popularyzator#

Kupujący chce żebym mu obniżył cenę ze względu na usterkę, pokrył koszty serwisu ( nie wiem jeszcze ile to kosztowało, jeszcze chyba nie odebrał komputera , jedynie otrzymał od nich wiadomość) + oczywiście chce zebym mu kupił przejściówke dobrej jakości hdmi >DP  i on zostaje  z tym "problemem"

Problem jest taki cenę  płyty głównej bardzo mocno zawyżyłem a procesora obniżyłem przez co działa to na moją niekorzyść.  Bardzo chętnie zgodzę się na zwrot obu rzeczy, ale podejrzewam ze kupujący nie będzie chciał się na to zgodzić , dlatego chętnie zaproponuję naprawę jeżeli problem faktycznie występuje. 

Aha według kupującego podłączając pod port HDMI występuję 5 "piknięć" i nie ma obrazu.

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

Tak jak napisał   az1rael,  kupujący wykonał badanie płyty w serwisie na własny koszt i na włąsną odpowiedzialność.  Nie zgadzaj się na zwrot kosztów serwisu, nie wiem ile obecnie kosztuje godzina serwisu ale ma pewno dużo...   żeby tylko  ten koszt nie przekroczył ceny płyty.

Problemem natomiast jest  pośrednictwo Allegro, jeśli  kupujący założy dyskusję to Allegro zacznie go wspierać,  niewykluczone że Protect wypłaci mu niezasłużoną rekompensatę a tobie każą za to zapłącić.

Znalazłęś się w trudnej sytuacji i bezpiecznym rozwiązaniem jest wycofanie się z takiej transakcji o ile to jest jeszcze możliwe.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@br. I wtedy może zostać z uszkodzona płytą po ingerencji w płytę jakiegoś nieogara i bez kasy z odrzuconą gwarancją... z opinia serwisu producenta jest bezpieczny ale to potrwa pierwsze co musi zabezpieczać się teraz materiałem dowodowym na użytek protecta by nie poniósł kosztu głupoty serwisu

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@az1rael  Ale nie mozna  od razu zakładać że serwis jest nieogarnięty, albo zabraniać zaniesienia do serwisu. Nie kazdy kupujący jest na tyle kumaty żeby sam sobie zmontował komputer, normalnym jest że niektórzy niosą do serwisu.  Tylko muszą wtedy pamietać że to ich koszt i ich odpowiedzialność.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@br. Nie zakladam że serwis jest nieogarnięty ale opinia serwisu producenta ma większą wartość dowodową niż serwisu firmy x np działalność 1 osobowa i ta plyta rzeczywiście może stracić gwarancje jak ktoś ją ruszy i ingerencję będzie widać wtedy dostanie odmowę z uzasadnieniem np źle przeprowadzony montaż albo spartaczona naprawa i wtedy odrzuci reklamację kupującego zgodnie z prawem. Zgadzam się z tym że kupujący za to co wyczynia z towarem odpowiada sam może byc tak ze mu serwis złożył i zepsuł i rżnie glupa juz kupiłeś uszkodzone to był złom

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@-kochanek- ciebie nie interesuje to czy on sobie do serwisu zaniesie czy nie obowiązkiem sprzedawcy o ile nie wylączył rękojmi jako osoba prywatna jest realizowanie roszczeń z tytułu rękojmi od kupującego a nie kupujący sobie sam naprawia a potem żąda zwrotu kosztów. Ty się nie zgodziłeś 1 na poniesienie tych kosztów i nie zezwoliłeś na zaniesienie płyty do serwisu nie wybranego przez ciebie, 2 na ingerowanie podmiotu nie wybranego przez ciebie w towar objęty rękojmią też nie wyrazasz zgody, już nawet nie wspomnę o tym że płyta moze stracić gwarancję jak ruszy to serwis nie producenta i coś pogrzebie i ruszy np plomby jak są i na gwarancji ci serwis producenta od razu odrzuci naprawę gwarancyjną bo ktoś zaingerował w towar. Za takie coś to można odrzucić roszczenie z rękojmi jak masz na papierze opinię serwisu gwarancyjnego o utracie gwarancji z powodu samodzielnej ingerencji w produkt - przeczytaj kartę gwarancyjną koniecznie. Natychmiast poinformuj kupującego ze nie wyrażasz zgody na ponoszenie kosztów serwisu do ktorego zaniesie oraz na wydanie płyty do niezależnego serwisu bo płytę zgłosisz po odesłaniu na gwarancje do naprawy i jeśli jego serwisant zaingeruje w produkt i odrzucą naprawę gwarancyjną z powodu jego ingerencji w produkt to odrzucisz z miejsca roszczenie z tytułu rękojmi wezwij go tez do natychmiastowego odesłania płyty do ciebie plus nagraj odbiór i najlepiej odpakowanie na 1 filmie

oznacz moderatorów

-kochanek-
#10 Popularyzator#

@az1rael Okej zrobiłem jak mi doradziłeś plus dodatkowo zaproponowałem kupującemu odesłanie do mnie płyty głównej i po naprawieniu uszkodzonego portu, z powrotem odesłanie do kupującego.

oznacz moderatorów

-kochanek-
#10 Popularyzator#

Rozumiem, że wybiera pan opcję nr 1 - zwrot płyty. "Zaświadczenie" na zdjęciu - to dokument potwierdzający przyjęcie jednostki z opisaną usterką. Ja nie mam czasu na żadne gry - dlatego kupiłem taki sprzęt, żeby nie potrzebował dodatkowej grafiki. Ta uzyta tymczasowo do próby ustalenia problemu pozwoliła zobaczyć, że coś jednak działa, sprawdzić i ustawić odpowiednie opcje uefi [okazało się, że standardowo "integra" jest właśnie wyłączona], ale to nie przyniosło rozwiązania - przynajmniej dla mnie - obraz wyświetla się tylko na DP, a na HDMI nadal nie. Co bez żadnej "ingerencji w produkt" serwis szybko potwierdził dzięki możliwości sprawdzenia tego wyjścia, którego ja nie miałem możliwości. I to tyle. Kupiłem płytę, która miała być: "stan bardzo dobry, wszystko działa idealnie", tymczasem ma istotną wadę. Nie interesuje mnie czekanie 3, 4 tygodnie i płyta po naprawie - w tej sytuacji odsyłam płytę i oczekuję na zwrot płatności. Pozdrawiam.

 To jest odpowiedź kupującego, dostarczył mi dokument jedynie przyjęcia do serwisu komputera, nic wiecej,  nie mam potwierdzenie ze faktycznie czy  port nie działa.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@-kochanek- odeślesz na gwarancję jak gwarant stwierdzi co nie działa to dostaniesz w protokole naprawy wyszczególnione co zostało zrobione albo potwierdzi że jakiś nieogar grzebał sytuacja rozwojowa

oznacz moderatorów