anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot od kupującego -usterka

-kochanek-
#9 Pomysłodawca#

Okolo 3 tygodnie temu sprzedalem uzywany przez raptem 2 tygodnie procesor oraz plyte główną, temu samemu kupującemu. W ramach negocjacji ceny zgodziłem sie obniżyć ceny produktów i przez przypadek ustalilem ceny plyty i procesora bardzo niekorzystnie dla siebie i wysyłałem je w dwoch osobnych przesyłkach. Nigdy nie zgodziłbym się na tak niską kwote procesora gdyby kupujacy nie wziął w "pakiecie razem z płytą" . Pech chcial ze po kilkunastu dniach kupujacy zglosil usterke ze nie działa port hdmi na płycie głównej, zostala ta informacja potwierdzona przez serwis. Plyta glowna jest na gwarancji przez 3 lata od zakupu, zostalo jeszcze 31miesiecy gwarancji a usterka to raczej drobnostka. Pytanie czy moge zarządzac zwrotu tych dwoch przedmiotow kupionych oddzielnie? Lub czy mogę naprawić plyte główna? Kupujacy nie chce czekac i żąda ode mnie zmniejszenia kwoty za plyte glowna ponieważ ma usterkę, zapłatę za koszt diagnozy z serwisu oraz kupna przejściówki hdmi>dp albo odeśle mi płytę główną zadając zwrot pieniędzy.

oznacz moderatorów
166 ODPOWIEDZI 166

-kochanek-
#9 Pomysłodawca#

Bardzo chciałbym wszystkim podziękować za próbę wytłumaczenia mi co w takiej zrobić, pierwszy raz spotkałem z problemem na allegro. Podejrzewam że po tej przygodzie nie bedę raczej juz niczego sprzedawał

Mimo wszystko chciałbym na ten moment zadać jeszcze jedno pytanie. Kupujący zgłosił mi usterkę 3 dni temu,  ja mam teraz 14 dni na rozpatrzenie reklamacji tak ? I załóżmy odsyła mi płytę główna w 14dniu, ja nawet nie trzymam w ręku płyty głównej a termin minął ? a gdzie czas na serwis/zdiagnozowanie problemu ktory zgłaszał kupujący w tym wszystkim ?

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@-kochanek- zostało ci 11 dni jak pisałem jeśli przedmiot zakupu nie dojdzie w terminie odrzucisz reklamację z uzasadnieniem jakie ci pisałem przy nie odesłaniu. Według prawa to 14dni od chwili zgłoszenia według allegro to może być 14dni od założenia dyskusji bo trafi ci się akurat konsultant co nie zna przepisów i może takiego babola strzelić, więc lepiej trzymać się przepisów prawa dla waszej transakcji obowiązuje kodeks postępowania cywilnego. Gdzie czas na resztę w tym problem nie ma masz wydać decyzję reklamacyjną konkretnie przyjmujesz reklamację i naprawiasz / wymieniasz / zwracasz kasę albo odrzucasz ponieważ np kupujący sam uszkodził płytę. Ma być podjęta decyzja, jak nie podejmiesz decyzji z automatu akceptujesz to co chce kupujący - zwrot kasy. Przepisy dla transakcji między osobami prywatnymi nie precyzują dokładnie czy powinieneś mieć te 14 dni całe na rozpatrzenie od chwili odesłania czy możesz mieć 1 dzień bo odeśle w dniu 13 w sądzie każdą sprawę sąd rozpatrzyłby indywidualnie i wydał różny wyrok . Masz podjąć decyzję reklamacyjną nie ważne jaką ma być w terminie inaczej allegro z ciebie ta kasę ściągnie i jemu odda. A na przyszłość jeśli już chcesz coś sprzedać jako osoba prywatna to w treści oferty na necie pisz wyłączam rękojmię wtedy reklamacje z automatu od kupujących są bezzasadne bo zaakceptowali ofertę z wyłączoną rękojmią świadomie kupując czyli zgodzili się w pełni na warunki z oferty uiszczając zapłatę.

oznacz moderatorów

pecela
#16 Inspirator#

Z ciekawości, co kupujący miał na myśli przez "dobrej jakości" tej przejściówki. To proste urządzenie mechaniczne, tam nie ma żadnej elektroniki. Po prostu piny wejściowe połączone są z odpowiednimi pinami wyjściowymi i tyle. Przejściówka za 2 zł z Chin będzie działać tak samo jak taka za 100 zł, tu płaci się za logo i opakowanie.

oznacz moderatorów

-kochanek-
#9 Pomysłodawca#

No mial na myśli to zebym mu kupil dobrej jakości adapter hdmi -dp żeby sobie mógł użyć z wejściem ktore działa. Nie wymienił konkretnie co chce zebym mu kupil.

 

Cytat "; albo obniżka ceny [uwzględniająca tę wadę, koszty serwisu i zakupu dobrej jakości adaptera display/hdmi] i ja zostaję z tym problemem

A sama płyta wygląda jak nowka z wszystkimi foliami, brakiem śladów używania, topowy sprzęt, jak ze sklepu.

 

 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Twoja decyzja co zrobisz, możesz przystać na jego warunki ale nie musisz, możesz żądać odesłania a koszty jego serwisu to jego decyzja i Ty nie pokrywasz.

oznacz moderatorów

-kochanek-
#9 Pomysłodawca#

A czytałem gdzieś chyba na tym forum ze mozna zostac i bez towaru i bez pieniędzy, to prawda ?

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@-kochanek- tak jak nie odpowiesz w dyskusji i nie wydasz reklamacji to będzie trzeba cwaniaka policją za przywłaszczenie ścigać. Dzieję się tak np jak ktoś się loguje raz na 3 miesiące na allegro a sprzedał coś kiedyś i zapomniał a w międzyczasie mu reklamację złożyli w dyskusji tobie nie grozi bo już wiesz że masz tego pilnować

oznacz moderatorów

-kochanek-
#9 Pomysłodawca#

Jeszcze trapi mnie taka rzecz, poniwaz mam mocno ograniczone zaufanie do kupujacego. Jezeli kupujacy zgodzil sie na zwrot kompletu i w tej sytuacji zgodze sie na zwrot, ale z jakiegos powodu np. kupujacy odesle do mnie tylko jedna rzecz (plyta  glowna) i napisze ze rezygnuje ze zwrotu procesora, to jaka jest pozycja moja w takiej sytuacji ?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

To wydasz decyzję, musisz. Napiszesz że zgodnie z reklamacją i uzgodnieniem że ma odesłać całość odrzucasz reklamację,

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@-kochanek-  Niestety, ale pisałeś że procesor to była osobna oferta, osobna transakcja.  Nie zmusisz kupującego do zwrotu procesora, chociaż z drugiej strony po co mu samotny  procesor bez płyty głównej?

Natomiast prawda jest taka że jeśli nie zechce zwrócić to nie zwróci.

oznacz moderatorów

-kochanek-
#9 Pomysłodawca#

mimo ze się zgodził  na zwrot jak to nazwał kompletu ? to w takim razie wybieram reklamację

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

Nie masz możliwości wyboru, reklamację na płytę głowną złożył kupujący i tego zmienić się nie da.

Procesor to osobna sprawa i może odesłać procesor jako odstąpienie od umowy, oczywiście jeśli się na to zgadzasz. Za procesor oddajesz pieniądze najpóźniej w ciągu 14 dni od odesłania. 

Z płytą  możesz jeszcze kombinować, jakieś testy, sprawdzenia  naprawy gwarancyjne itp ale tu też naprościej to oddać kasę i zapomnieć.

oznacz moderatorów

-kochanek-
#9 Pomysłodawca#

Okej, ogólnie to wygląda tak. Chętnie zgodzę na zwrot obu rzeczy co zasugerował sam kupujący, ale ponieważ nie ufam mu ,to jak powinienem teraz napisać aby sie zabezpieczyć ze gdyby wysyłał mi tylko płytę to zebym mógł po prostu ją naprawić a nie zwracać pieniędzy. 

Czy mogę napisać takie coś : 

"Proszę o odesłanie płyty głównej oraz procesora w celach rozpatrzenia reklamacji" muszę pisać ze chodzi o naprawę ?  Juz w tym momencie decyzuje czy to jest zwrot czy reklamacja ?

Tak jak pisałem od razu jak wszystko będzie to oczywiście  zwrócę pieniądze, a jezeli tylko płytę to wyśle do serwisu

 

 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@-kochanek- możesz napisać że zgadzasz się na zwrot obu rzeczy za kwotę jaką kupił po ich dostarczeniu i ocenie stanu czy procesor i płyta nie są uszkodzone ponad to co kupujący wspomniał o uszkodzeniu płyty jeśli nie będzie innych uszkodzeń przelejesz środki na konto wskazane w dyskusji przez kupującego. Ustawa nie precyzuje czy możesz się zgodzić na zwrot tylko 1 rzeczy czy obu ale nakręć odbiór i odpakowanie telefonem by mieć dowód rzeczowy to samo sprawdzenie nr seryjnych. Jak wszystko będzie ok napisz w dyskusji że towar doszedł i został sprawdzony i że nie dopatrzyłeś się dodatkowych uszczerbków w towarze i robisz zwrot kasy, a jak będą uchybienia to że nie zgadzasz się na zwrot bo to i to się jeszcze uszkodziło na co posiadasz nagranie z odpakowania i że rozpatrzysz reklamację płyty zgodnie z zapisami kc nałożonymi na sprzedawcę przez zapisy prawa polskiego

oznacz moderatorów

AptekaNatolinska
#14 Krzewiciel#

@br. @-kochanek-  o ile po pierwsze

1/ zwrócony sprzęt jest zgodny z tym co wysłałeś czyli seria porzedmiotu

2/ nie było samodzielnej ingerencji kupujacego w urządzenie, co moze skutkowac utratą gwarancji

3/ Serwis, gdzie podobno oddał sprzęt kupujacy był serwisem autoryzowanym i uprawnionym do napraw i przegladów sprzedanego sprzętu będącego w okresie gwarancyjnym.

oznacz moderatorów

-kochanek-
#9 Pomysłodawca#

Mimo wszystko zdecydowałem żeby odesłał do mnie na reklamację. Jak sobie pomyślę że dorzuciłem mu w gratisie ramkę thermaright za która zapłaciłem 45zł on chcę ode mnie m.in adaptera, to nie mogę inaczej, honor mi nie pozwala

trudno, będzie co będzie, nie będę miał na to już wpływu, będę informował Was o rozwoju sytuacji, chociaż nadziei sobie nie robie.

oznacz moderatorów

-kochanek-
#9 Pomysłodawca#


'Otrzymałem nową wiadomość od kupującego

[quote]'Dzień dobry.Straciłem już tydzień czasu na walkę z tą płytą. i informowąłem pana, że nie jestem zainteresowany czekaniem kolejnych 3, 4 tygodni [bo przynajmniej tyle to potrwa, wliczając czasy przesyłek: do pana, do sklepu, do serwisu i z powrotem] na rozstrzygnięcie reklamacji. Poza tym umówiliśmy się na towar bez wad a nie po ewentualnej naprawie - taką aukcją nie byłbym w ogóle zainteresowany. Przy okazji: produkty "po naprawach" mają mniejszą wartość i wie to też każdy sprzedawca... Oczekuję więc po prostu zwrotu płatności po odesłaniu towaru. Jeśłi ma pan wątpliwości co do rzeczywistego istnienia opisanej usterki i nie wiedział o jej istnieniu wcześniej - będzie pan mógł to sprawdzić osobiście, albo tak jak ja, w najbliższym sobie serwisie. Z radością przyjmę sprawną płytę z powrotem opłacając koszty wysyłki w takim przypadku, ale nie za miesiąc... Nową zamawiam jutro w sklepie "nie-dla-mądrych" i pojutrze mam w domu. Ewentualna różnica cenie nie jest dla mnie warta straconego tygodnia i tych nerwów. Kosz serwisu to przy tym najmniejszy dorbiazg. Dlatego powtórzę to tu jeszcze raz: mamy dwie opcje rozwiązania - albo niezwłoczny zwrot towaru i płatności, albo adekwatna obniżka ceny, ale to też bez zbędnej dalszej zwłoki, nie po naprawie. Istnieje być może jakaś szansa, że usterka jest nienaprawialna i płyta zostania wymieniona na nową, ale ja nie mam czasu czekać na takie rozwiązanie, niech to będzie "czysyty zysk" dla pana... Proszę nie przedłużać dalej tej sprawy i podjąć decyzję co do pierwszego [preferowane przeze mnie] lub drugiego rozwiązania. Ja potrzebuję zacząć korzystać z nowego sprzetu. Pozdrawiam.''[/quote]

Wcześniej w rozmowie kupujący stwierdził że wysłałby na gwarancję ale nie wie konkretnie co jest zepsute czy procesor czy płyta, teraz jak widać raczej nie chce skorzystać takiej opcji. 

A tak w ogóle to czy ja mogę cytować kupującego, oczywiście nie podaje zadnych danych ani nicków z allegro, po prostu pierwszy raz znalazłem w takiej sytuacji i chciałbym znaleźć najkorzystniejsze rozwiązanie

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@-kochanek-   Cytować  wypowiedzi kupującego możesz, oczywiście bez podawania publicznie danych wrażliwych,  numerów telefonów, nicków adresów...

A tak przy okazji, czy ta płyta pracowała u ciebie?  Korzystałeś z tego  HDMI  czy może z displeja?

ps.  oczywiście tą ramkę dodaną gratis powinien też odesłać,  masz prawo tego żądać.

oznacz moderatorów

-kochanek-
#9 Pomysłodawca#

Ja płytę kupiłem pod koniec stycznia razem z procesorem  14700k + dodatkowo kupiłem 7800x3d z x670steel legend. Testowałem dwie platformy po tygodnie, jedną miałem zwrócić i przegapiłem termin do zwrotu, ostatecznie na swój własny komputer wybrałem platforme z ryzenem, po czym po prostu schowałem procesor oraz płytę główna w stanie idealnym do pudełek, miałem zachować zestaw, ale po 3msc postanowiłem sprzedać, mój monitor ma displayport, z czego głównie i tak korzystałem z wejść karty graficznej .

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

Aha,  więc jest możliwe że HDMI jest niesprawne, albo w jakiś sposób zablokowane w ustawieniach. Nie można więc zakładać że kupujący usiłuje  coś ugrać,  prawdopodobnie chce sprawny sprzęt i tyle.

oznacz moderatorów