Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Okolo 3 tygodnie temu sprzedalem uzywany przez raptem 2 tygodnie procesor oraz plyte główną, temu samemu kupującemu. W ramach negocjacji ceny zgodziłem sie obniżyć ceny produktów i przez przypadek ustalilem ceny plyty i procesora bardzo niekorzystnie dla siebie i wysyłałem je w dwoch osobnych przesyłkach. Nigdy nie zgodziłbym się na tak niską kwote procesora gdyby kupujacy nie wziął w "pakiecie razem z płytą" . Pech chcial ze po kilkunastu dniach kupujacy zglosil usterke ze nie działa port hdmi na płycie głównej, zostala ta informacja potwierdzona przez serwis. Plyta glowna jest na gwarancji przez 3 lata od zakupu, zostalo jeszcze 31miesiecy gwarancji a usterka to raczej drobnostka. Pytanie czy moge zarządzac zwrotu tych dwoch przedmiotow kupionych oddzielnie? Lub czy mogę naprawić plyte główna? Kupujacy nie chce czekac i żąda ode mnie zmniejszenia kwoty za plyte glowna ponieważ ma usterkę, zapłatę za koszt diagnozy z serwisu oraz kupna przejściówki hdmi>dp albo odeśle mi płytę główną zadając zwrot pieniędzy.
Jaki zwrot płyty? Ty wybrałeś odesłanie na reklamację i naprawę a nie zwrot gdybyś wynrał zwrot to kasę musisz oddać. Proszę wysłać płytę do mnie na reklamację odeślę ją do gwaranta na naprawę gwarancyjną taka odpowiedź do kupującego powinna być wysłana.
taką odpowiedź wysłałem, teraz kupujący załozył dyskusje żadając zwrotu pieniedzy.
ale dodatkowo zaproponował też możliwość zwrotu wszystkiego czyli plyty + procesor no i chyba się zgodzę bo nie chcę mi już z nim dyskutować. Pytanie czy otrzymam w takim samym stanie sprzęt i czy zgadzając się na zwrot nie strzelę sobie w kolano, bo jak okaże sie ze coś jest zepsute ? Mam nagrania paczek i samego sprzetu na 30 minut przed wysłaniem, specjalnie zrobiłem nagrania tuz przed wysyłka..
Msz 14dni na decyzje od momentu kiedy ci zglosił reklamację nie musisz teraz odeśle płytę sprawdzisz czy działa co nie działa czy nr seryjne się zgadzają itd wydać decyzję możesz 14dnia pamietaj tylko odpisywać do 24h w dyskusji na jego i allegro odpowiedzi. Możesz pisać coś w stylu karta została wyslana do serwisu gwaranta do naprawy i wkleić potwierdzenie przyjęcia. Albo czas na odpowiedź reklamacyjną jeszcze nie minął o odpowiedzi i formie świadczenia reklamacyjnego wedlug przepisów prawa polskiego decyduje sprzedający. Nie daj sobie wleźć na głowę a jak chcesz przyjąć zwrot to koszt zwrotu jest kosztem kupującego. Albo zwrot albo reklamacja nie ma pół na pół yo są dwie różne czynności prawne
a te 14dni tj. od momentu wysyłki przez kupującego czy juz się liczą ? bo rownie dobrze moze wyslac 10 dnia i nie bede mial czasu na na potwierdzenie czy usterka faktycznie wystepuje.
Ja otrzymałem maila ze "kupujacy zglosil problem z zamowieniem", nie wiem czy to reklamacja czy rekojmia, czy to po prostu chodzi o to co ja tam napiszę.
Ja ogólnie nie jestem konfliktowym człowiekiem i chętnie zgodzę się na zwrot, kupujący zgłosił dyskusję ze problem jest tylko z jednym zakupem, natomiast wiadomosci na allegrolokalnie napisal mi ze zgadza sie zwrocic komplet, wiec mi to pasuje.
wiec jezeli zgadzam sie na zwrot to jak to napisac zeby nie ponosic kosztow "serwisu", kosztów przesyłki itd
Nie ma zwrotu bez podania przyczyny, kupujący zgłasza problem a więc jest to reklamacja.
14dni jest liczone od dnia i od godziny w którym napisał ci pierwszy raz że płyta się zepsuła równe 14dni na odpowiedź reklamacyjną masz. Jeśli towar nie dojdzie w terminie wystarczy odrzucić reklamację z powodem odrzucenia nie odeslano towaru na reklamację co spowodowało brak możliwości zweryfikowania usterki
aha czyli normalnie w wiadomosci do sprzedajacego, tego nie wiedzialem. Kupujacy zalozyl godzine temu dyskuje na ktora mam 72h na odpowiedz i myslalem ze od tej pory. Z tym ze zaproponowalem mu zeby odeslal plyte, ze musze sprawiadzic czy faktycznie usterka wystepuje po czym oddam jak do autoryzowanego serwisu i jezeli tak to ja naprawie i odesle, ale na to sie nie zgodzil wiec zalozyl dyskusje.
Mnie interesuje taka rzecz, jak to jest okreslane z jakiego prawa kupujacy żada zwrotu , to ja mam określic czy on
Z prawa do reklamacji, ale ty przy pierwszej reklamacji podejmujesz czy naprawisz czy zwrócisz śrdoki.
Deklarujesz naprawę płyty i wedlug ustawy i kc to sprzedawca wybiera jak rozpatruje reklamację chce kupującego może być przez sprzedawcę wzięte pod uwagę ale nie ma mocy prawnej
Kupujący może żądać ale przy pierwszej reklamacji ty sprzedający decydujesz czy naprawisz czy zwrócisz kasę, ale Mi tu wygląda że będą i tak w przyszłości problemy, więc zrób jak radził br sprawdź _działa - zwróć kasę iw wystaw ponownie. Ale decyzja należy do Ciebie.
@-kochanek- To znaczy że sprawa idzie w dobrą stronę. Niech odeśle. Domagaj się zwrotu z procesorem bo mimo że osobne transakcje to jednak jest komplet.
Ja nadal jestem przekonany że płyta jest dobra. Jeżeli zakładał kartę graficzną to bios płyty przestawił się na zewnętrzną grafikę, wiec wyjścia na płycie nie powinny działać. Tak przypuszczałem chociaż nie znam tej płyty, mogę się mylić, jednak nie wierzę żeby ot tak bez powodu uszkodziło sie wyjście HDMI. Reset biosu powinien wystarczyć.
Życzę pomyślnego rozwiązania problemu.
dzięki, zobaczymy co z tego będzie, jezeli mam 24h na odpowiedz to odpowiem jutro z rana na spokojnie
aha dobra, przeczytałem ponownie co mi napisaliście i juz chyba wszystko rozumiem, zmylił mnie ten mail
Obrazka My nie widzimy, opisz co tam jest napisane!
@-kochanek- w weekendy i święta czas odpowiedzi jest zamrożony w dzień roboczy to 24h trzeba pilnować odpowiedzi bo za brak allegro z rozpędu może protect odpalić i mu odda kasę na twój koszt. Zwyczajnie raz dziennie sprawdzaj czy coś pisze i mozesz nawet to samo odpisywać np nie minął przewidziany czas na rozpatrzenie reklamacji oczywiście pilnując finalnego terminu rozpatrzenia.
ok rozumiem, a jezeli napiszę zeby odesłał płytę w ramach reklamacji zebym mógł wysłać do autoryzowanego serwisu płyty, potwierdzić i ewentualnie naprawić usterkę jezeli faktycznie występuję i kupujący się na to nie zgodzi to wtedy allegro wkracza i podjemuje decyzje ? zwykle nie korzystna dla sprzedawcy ..
nie rozumiem tez dlaczego ja mam decydować czy kupujacy skorzysta z reklamacji czy zwrotu ? do kogo nalezy ta decyzja ? zawsze jak sie cos zepsulo to sam musialem decyzja czy korzystam z rekojmi czy gwarancji ...
Czekaj co odpisze, nie zmieniaj decyzji, oczekuj odesłania.
teraz do mnie nalezy ruch, bo napisal mi to
@-kochanek- jak napiszesz że zglaszając reklamację ma odesłać ci płytę to ma ją odesłać. Przepisy sa jednoznaczne on ma swoje żądania a ty swoje, jak nie odeśle odrzucisz reklamację. Jak odeśle sprawdzisz / odeślesz na gwarancje zadecydujesz w terminie co chcesz z tym zrobić innego wyjścia nie ma. Z doświadczenia z forum mogę ci powiedzieć że jak zaproponujesz kupujacemu naprawę / wymianę etc odniesiesz się do reklamacji w sposób zaspokajaĵący roszczenie sprzedawcy to allegro jest ukontentowane i protecta nie wypłaci. Bywały przypadki na forum gdzie sprzedawca odrzucał reklamację bo tak mu sie uwidzialo nawet raz czytałem o przypadku gdy mimo stwierdzenia przez przewoźnika złego spakowania przez sprzedawcę to sprzedawca odrzucił reklamację i allegro wypłaciło kasę kupującemu z protect na swój koszt. Liczy się odpowiedź reklamacyjna w terminie do 14dni oraz terminowe odpowiedzi w dyskusji.