Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam
Sprzedałem grę komputerową na Lokalnie. Po 2 tygodniach kupująca się odzywa, że ma problem z grą. Gra się instaluje ale ma problemy z uruchomieniem. Prawdopodobnie wina jest samej gry, gdyż jest dosyć stara (rok 2000) i zapewne gryzie się z nowymi systemami operacyjnymi. Kupująca zapytała się czy jest możliwość zwrotu.
Czy mam obowiązek przyjęcia zwrotu ?
@Gork17 Jako osoba prywatna nie masz obowiązku przyjmowania zwrotu. Jako sprzedawcy prywatny masz obowiązek przyjęcia reklamacji(rękojmia) o ile nie wyłączyłeś, pamiętaj że klient może złożyć wniosek do POK, jak otrzyma rekompensatę mogą zablokować ci konto.
@Gork17 Zwrot w ramach reklamacji masz obowiązek przyjąć. Jeśli w aukcji nie napisałeś o wadach gry, a kupujący nie może z niej korzystać, reklamacja jest zasadna i należy oddać kupującemu wszystkie koszty. Nie czekaj, aż kupujący założy spór i skorzysta z Programu Ochrony Kupujących, bo jeśli otrzyma rekompensatę, Allegro może wymagać zwrotu środków i może zablokować Ci konto.
Ktoś wyżej (lew) wprowadza Cię w błąd. Zwrotów bez podania przyczyny nie musisz przyjmować, ale to nie jest zwrot bez podania przyczyny.
@Gork17 raczej nie musisz przyjmować zwrotu, a był jakiś opis gry i jej wymagania?
To nie Twoja wina jaki sprzęt ma kupujący, chyba, ze pisał i pytał czy będzie działać na jego sprzęcie.
Doradź mu żeby sobie zainstalował jakąś wirtualna maszynę ze starszym systemem i tak sobie grał jeśli ma mocny sprzęt
Kupujący taką starą grę powinien się sam rozeznać przed zakupem czy będzie działała na jego sprzęcie ,sprzedawca nie wie na czym gra klient ,chyba że przed zakupem zadawał pytania tematyczne.
@mwmonety Powinien, dobre sobie 🙂 To sprzedawca "powinien" w opisie podać, kiedy gra nie będzie działać, czyli podać wady gry. Nie podał.
@Paint_Box Wystarczy żeby opisał model i jego parametry ,nie musi znać na wszystkich sprzętach i wiedzieć gdzie nie będzie działał .Po to allegro wprowadziło opcję "zadaj pytanie sprzedającemu" by klienci mogli szybko poprosić o szczegóły .
@mwmonety Nie wystarczy. Kupujący nie ma obowiązku o nic dopytywać, opis aukcji musi być jasny i nie może wprowadzać w błąd. W opisie nie podano wad, czyli nie wspomniano, w jakich systemach gra nie będzie działać, nie wspomniano słowem, że może nie działać w jakimkolwiek przypadku.
nie wiem czy masz pojęcie ale nawet producent nie pisze "że może nie działać na jakimkolwiek sprzęcie" nie bądź gorszy niż Fa..ci
producent podaje minimalne wymagania sprzętowe i obojętnie czy były podane w opisie czy nie to sprzedający NIE ma na nie wpływu więc tym samym NIE wprowadza nikogo w błąd.
@kytorr Ale producent pisze, na jakim systemie działa. Sprzedawca nic nie napisał.
@Paint_Box Sprzedawca też nie musi wiedzieć że taka gra może na innym urządzeniu nie działać. Jak kogoś to interesuje to pyta a brak odzewu ze strony sprzedawcy może być sygnałem aby zrezygnować z zakupu .
@mwmonety Sprzedawca musi wiedzieć i musi określić wady. Kupujący nabywając towar musi być należycie informowany, na jakim systemie gra zadziała. Jeśli nie było takiej informacji, kupujący został wprowadzony w błąd.
@Paint_Box To że nie działa na innym systemie nie jest wadą czy defektem o którym trzeba napisać .Jeśli klientka by korzystała z formularza i zadawała pytania była by pewnie należycie informowana .Tu nikt jej nie wprowadził w błąd .Kto pyta nie błądzi. Gdyby sprzedawca musiał podać wszystko na temat urządzenia musiałby zeskanować całą instrukcję .
@mwmonety No więc trzeba było jasno napisać, na jakim systemie działa. Nie było takiej informacji w aukcji, dlatego kupujący został wprowadzony w błąd. Sprzedawca pozbył się starocia, nie informując, na jakich systemach on jeszcze działa. Kupujący musi być należycie informowany w opisie transakcji. Niech więc na przyszłość skanuje instrukcję.
Czy moderatorzy nie widzą ze użytkownik Paint_Box co rusz odnosi się do wypowiedzi innych a nie do wątku? @_HolaOla_ @mr_oma @la_nika
@sasanka_86 Nie podskakuj i nie szczuj. Jeśli ktoś odnosi się do moich wypowiedzi, ja odnoszę się do ich wypowiedzi skierowanych do mnie. Na AG można dyskutować, nie wiesz tego? Słabo.
Paint_Box "Na AG można dyskutować".
Naprawdę? Zezwalasz?😄
@aragil ty też nie rozumiesz i ponownie dziś szukasz zaczepki w prymitywny sposób, a kilka zaczepnych wpisów już ci usunięto. Nie ja zezwalam, tylko regulamin tak stanowi.
Paint_Box "ty też nie rozumiesz".
Na prawdę nie rozumiem, jesteś taka regulaminowa a allegro zgodnie z regulaminem banuje twoje konta.😑
@aragil ty się nie przejmuj cudzymi banami, to nie twoja sprawa. Moje konto nie jest zbanowane, gdyby było, nie widziałbyś moich postów. Zasad AG nie rozumiesz, tak jak nie rozumiesz czasu 14 dni na reklamację, który liczy się od otrzymania pisma, a nie towaru. Podstaw nie kumasz, a banami cudzymi się przejmujesz. Ciągle tylko szukasz zaczepki i ciągle prowokujesz, ciągle zaśmiecasz wątki atakując osoby pomagające kupującym. Jesteś żałosny, a te ataki są oznaką bezsilności.