anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Łączenie produktów - problemy

zinakatowice
#9 Pomysłodawca#

Witam,

Wrzucam taką zajawkę, pytanie do sprzedających którzy mają trochę tych ofert. Czy nie irytuje i nie sprawia wam masy problemów łączenie produktów przez Allegro, dodawanie tytułów przez system? Jak dla mnie sam pomysł łączenia jest okej, ale w życiu w takim wydaniu jakim jest teraz i z taką masą błędów i problemów. Przytoczę kilka swoich przeżyć, chociaż było jest dużo więcej, ale już nawet człowiek się nie chce denerwować.

1 - Starszy problem, który w sumie nigdy nie został naprawiony a mi się już nie chciało użerać.
Dodawałem jakiś czas temu setki produktów z pewnej kolekcji poprzez plik, nowe zdjęcia, opisy itp - wszystko byłoby fajnie gdyby nie fakt że jeden czy więcej sprzedających do danego kodu EAN przypisali inne produkty i z innymi zdjęcia przez co zrobił się jeden wielki ambaras - setki produktów do poprawy, brak możliwości masowego zgłoszenia, bot odrzucający zgłoszenia, brak możliwości łączenia poprzez wielowariantowość - cyrk, grubych naście godzin poświęconych i wszystko poszło w błoto.

2 - Dziesiątki telefonów w miesiącu w związku z jakimiś śmiesznymi tytułami które kompletnie nie oddają produktu - brak możliwości ich zmiany, system sam dopasowuje jakieś niepotrzebne wstawki przez co klient sam nie wie co zamawia - czy to co jest w tytule podanym przez nas, czy to co w tytule podanym przez Allegro (ten na samej górze po kliknięciu w ofertę)

3 - Problemy związane z rozmiarówkami - przykładowo pierwszy sprzedający dodaje produkt JUNIORSKI i podaje rozmiar przykładowo L (zapewne miał na myśli junior L, ale oczywiście takiego nie da się wybrać w systemie, jest setka innych zbędnych rozmiarówek), a drugi dodaje ten sam produkt, podaje przykładowo 146-152 i już robi się ponownie jedno wielkie zamieszanie, bo część produktów doda się okej, druga część błędnie, wielowariantowość oczywiście nie zadziała, trzeba zgłaszać dziesiątki błędów, przy dobrych wiatrach jeśli to jakimś cudem zostanie przyjęte i poprawione znowu psuje ogłoszenia poprzednich sprzedających

4 - Najnowszy dzisiejszy problem, który lekko mówiąc został zlany na czacie - ponownie w roli głównej prawdopodobnie łączenie produktów. 
Żeby nakreślić sytuację, dodałem dzisiaj 12 produktów, część produktów była już zapewnie wrzucona kiedyś przez poprzednich sprzedających, a pewnie i także przeze mnie część na pewno ja wrzucałem po raz pierwszy bo nie było kodu EAN w systemie.
https://allegro.pl/oferta/getry-zina-libra-senior-bez-stopy-zinablue-czarny-15131588776
https://allegro.pl/oferta/getry-zina-libra-senior-bez-stopy-niebieski-bialy-15131550584
https://allegro.pl/oferta/getry-zina-libra-senior-bez-stopy-bialy-czarny-15131434274

Każdy z tych 3 powyżej produktów wrzuciłem godzinę temu i dodałem wielowariantowość. Wszędzie dodałem te same zdjęcia, które sam obrobiłem. Pierwszy link wskazuje pięknie wszystkie 12 produktów, drugi link wskazuje 5 produktów, ostatni tylko 2. Żeby było śmieszniej - wchodząc z pierwszego linku w kolor biały (czyli właśnie ten 3 link) już nie mamy możliwości zobaczenia dalej tych kolorów bo znowu pojawiają się tylko dwa (czyli działa w jedną stronę), ale np klikając w kolor lemon mamy tak samo wszystkie kolory. Tragedia, normalnie wrzuciłbym produkt, sprawdził jeden - zobaczył że jest wszystko ok, ale znając już możliwości systemu Allegro sprawdziłem i błąd znalazł się praktycznie od razu, a ile jest sprzedających którzy nie mają pojęcia o cyrkach w ich ofertach przez co sprzedaż się nie kręci tak jakby mogła. Jaką radę dostałem? Zgłosić błąd w produktach i zmienić na swoje zdjęcia bo system wybiera zdjęcia stare, przez co jakimś cudem w części działa to okej, a w części nie. Teraz przykładowo musiałbym sprawdzić swoje 600 ofert, w każdym przeklikać kilkanaście wariantów i sprawdzać gdzie jest błąd 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 Polecam szczególnie tym którzy mają tysiące ofert, na pewno miła odmiana. A wystarczyłoby wprowadzić poprawkę by system pobierał zdjęcia które aktualnie wrzucamy... Nie, lepiej żebym zgłosił błąd, poprawił zdjęcia na swoje, stracił na tym dziesiątki godzin przy wielu błędach, po czym zepsuł dziesiątki godzin innego sprzedającego który ma ten sam produkt i wtedy jemu zniszczę łączenie ofert 🙂 A jeszcze lepsze - za tydzień przyjdzie inny sprzedający, tak samo zgłosi błąd i moje poprawianie będzie można wrzucać do kosza... Piękna wizja 🙂

Mam nadzieję że Allegro w końcu weźmie się za ten system i dokona poprawek, tak by wszystkim żyło się lepiej.

oznacz moderatorów
8 ODPOWIEDZI 8

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@zinakatowice Cześć! Przykro mi, że napotykasz na trudności związane z wielowariantowością produktową. Z artykułu https://allegro.pl/dla-sprzedajacych/czym-sa-warianty-produktowe-4RKPG2ZgnFX pobierzesz specjalny plik. Uzupełnij go i prześlij go nam przez formularz, pomożemy.

 
oznacz moderatorów

zinakatowice
#9 Pomysłodawca#

Tak jak pisałem - już niejednokrotnie wnosiłem o zmiany, to nie ma sensu ;]

oznacz moderatorów

krzysztofpl
#9 Pomysłodawca#

Niestety również jesteśmy w podobnej sytuacji.
Własnie przed chwila otworzyłem podobny temat:
https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/katalog-wielowariantowo%C5%9B%C4%87-b%C5%8...

Wszelka próba, chęc do tego aby spróbować coś naprawić... skutkuje tymi samymi odpowiedziami.
Albo coś jest odwlekane, albo ktoś robi przysłowiowego głupka udając iż nie ma problemu.
albo zgłoś i ci pomożemy... co również jest stratą czasu.
Będąc szczerym ja nie mam pojęcia co oni robią tam wyżej, ale ewidentnie nie jest to naprawianie bieżących problemów.

oznacz moderatorów

zinakatowice
#9 Pomysłodawca#

No czytając ten wątek to tak jakbym czytał siebie 😉 Te same problemy, wiecznie odkładane do innego działu, kilka razy tłumaczone i wiecznie to samo, brak poprawy, brak zmian, a sprzedający który chce naprawdę jakościowo polepszyć platformę, stworzyć fajne miejsce do zakupów ciągle odbija się od coraz to nowszych problemów, aż potem po prostu odkłada wrzucanie nowych produktów bo nie chce się męczyć po raz setny z tymi samymi problemami. Mam do wrzucenia ponad setkę nowości ale jak tylko o tym pomyślę to się od razu odechciewa, widząc że wrzucając 10 produktów już jest kolejny problem..

oznacz moderatorów

serwis-texas
#21 Demiurg#

@zinakatowice 

Oczywiście, masz rację w wszystkich kwestiach, jednak Allegro jest zachwycone swoimi działaniami. No bo patrz,

https://allegrogroup.clickmeeting.com/co-slychac-w-katalogu-produktow-allegro-/register

nic tylko się rejestrować :). Dowiesz się wtedy jak oni do tego podchodzą.

Teraz cytat

Zapraszamy na spotkanie podczas, którego:

  • opowiemy o zmianach w Katalogu Produktów,
  • zaprezentujemy plany na rozwój Katalogu,
  • odpowiemy na Twoje pytania.

 

Spotkanie potrwa 1,5 h i składa się z dwóch części: 

  1. Prezentacji (30 min.)
  2. Sesji Q&A (60 min.)

Do zobaczenia!

 

oznacz moderatorów

zinakatowice
#9 Pomysłodawca#

Pięknie, za miesiąc spotkanie, na którym usłyszymy półtora godzinne opowiadanie z rodu korpoopowieści, potem kilka(naście) miesięcy na wdrożenie, setki błędów i tak oto może za dwa lata będzie można dodać z 10 produktów bez napotkanego błędu, eureka, aż chce się czekać 🙂

oznacz moderatorów

zinakatowice
#9 Pomysłodawca#

Problem, który podałem ponad miesiąc temu dalej nienaprawiony ( 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 ), a w tym czasie wiele kolejnych.

Np - 
https://allegro.pl/oferta/spodenki-treningowe-zina-contra-senior-czarny-r-s-15311059153 - widać inne produkty
https://allegro.pl/oferta/spodenki-treningowe-zina-contra-senior-zielonyciemny-r-s-15311229563 - nie widać

Ciuciubabka? 

oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@zinakatowice Tego typu błędy zgłaszaj proszę przez formularz

   Wiktoria
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów