anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Żądanie zwrotu pieniędzy bez dowodów reklamacji

MAMY ROZWIĄZANIE!
Juustysia
#9 Pomysłodawca#

Kupujący zamówił 3 szt perfum. Twierdzi, że 1 szt zniszczyła się i wylała całkowicie a druga ma uszkodzone opakowanie. Bez jakiego kontaktu z nami wystawił nam negatyw i oznaczył te 2 szt produktu do zwrotu. Oczywiście stwierdziliśmy zapewne uszkodzenie w transporcie. Nie uchylając się od zwrotu. Poprosiliśmy jednak klienta chociaż o zdjęcia uszkodzeń tym bardziej że klient stwierdził że nie ma czasu. Niestety klient w wielu nieprzyjemnych wiadomościach odmówił i chciał odesłać to co uszkodzone. Więc chcieliśmy czekac. Po kilku dniach klient napisał do nas wiadomość że proponuje że nie będzie nic odsyłać a my mamy mu zwrocić 50% wartosci na konto to on usunie negatyw. Pytanie brzmi ponieważ podejrzewamy, że jest to wyłudzenie i nie chcemy aby cokolwiek odbywało się poza Allegro czy możemy odmówić zwrotu pieniędzy bez podstaw tj zwrotu towaru? 

oznacz moderatorów
38 ODPOWIEDZI 38
kostas11
#21 Demiurg#

@Juustysia 

1. odpisz na komentarz że to próba wyłudzenia 50 % wartości towaru za usunięcie opinii, odmowa odesłania reklamowanego towaru !

2. poproś o odesłanie uszkodzonych produktów, na reklamację najlepiej w wiadomości allegro, lub dyskusji jak jest, zanim minie 14 dni od zgłoszenia reklamacji odrzuć z powodu braku odesłania produktu !

3. poinformuj allegro wysyłając zrzut wiadomości może to nie pierwszy raz i dostanie bana 🙂

4. napisz kupującej że to wyłudzenie nienależytych świadczeń, i rozważasz pozew cywilny za szkody dla firmy o ile nie usunie w ciągu 24 h opinii 😉

________
Κώστας
oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@kostas11 nie wyłudzenie a oszustwo przez próbę doprowadzenia do niekorzystnego rozporządzenia mieniem pod groźbą szantażu

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@az1rael  napisał(a):

@kostas11 nie wyłudzenie a oszustwo przez próbę doprowadzenia do niekorzystnego rozporządzenia mieniem pod groźbą szantażu


Ja bym to nazwał wyłudzeniem nienależytego świadczenia 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów
Juustysia
#9 Pomysłodawca#

Odpisaliśmy, że czekamy na zwrot bo na chwilę obecną nie mamy żadnych podstaw do rozpatrzenia reklamacji i czekamy. Zastanowiło nas właśnie, że tak to klient nie chciał się porozumieć i twierdził że jesteśmy tylko nastawieni na sprzedaż i zmodyfikował komentarz przy negatywie, że chcemy dla własnego kaprysu wyłudzić od niego zdjęcia uszkodzeń i że koniecznie wyśle nam to co zniszczone żebyśmy widzieli co wysyłamy a teraz zmiana o 180 stopni bo jak twierdzi jak dostanie 50% wartości to nie będzie stratna a przecież jak odeśle to dostałaby całość zwrotu. To nas zdziwilo

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@Juustysia pamiętaj o odrzuceniu reklamacji zanim minie 14 dni !

________
Κώστας
oznacz moderatorów
Juustysia
#9 Pomysłodawca#

Na pewno tego przypilnujemy. Klientka niby wyjeżdża do DE więc teoretycznie musiałaby ostatecznie wysłać produkty dziś przed swoim wyjazdem więc teoretycznie po weekendzie powinien dotrzeć zwrot.

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

1000005270.jpg

próba wyludzenia bo mnie się stukła na piękne oczy ... nózka ułamana to pewnie nie można zdjęcia zrobić bo 2ręce potrzebuje żeby trzymać i nóżkę i butelkę

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Niezadowolony klient to wyzwanie, z którym każdy doświadczony przedsiębiorca miał do czynienia. Może stanowić poważne zagrożenie dla firmy – ale może również stać się dla Was najcenniejszym źródłem wiedzy o tym, co poprawić w firmie.

oznacz moderatorów
Juustysia
#9 Pomysłodawca#

Komentarz przy negatywie to dopiero początek. Już widzę że ta sprawa się tak łatwo nie zakończy. Jak odmówiliśmy oddania 50% wartości bez odesłania towaru lub choćby zdjęć klientka otworzyła dyskusje na Allegro podając jako powód odmowę przez nas przyjęcia zwrotu (choć ustaliliśmy go 5 dni wcześniej). Napisała że po wystawieniu negatywu zadzwoniłam do niej i jej grozilam, obrażalam i wymyślałam zmianę opinii a my nawet nie rozmawiałyśmy telefonicznie. W wiadomościach w dyskusji obraża mnie, pisze że kłamie że jestem na urlopie a przecież nawet mam zawieszona sprzedaż na czas urlopu. Wyszywa mnie od oszustek, że niezależnie od decyzji Allegro zgłosi na policję za oszustwo. Masakra. Twierdzi że poczekałam aż wyjedzie do DE żeby nie mogła zwrocic towaru. Kłamie jak znu bo uzgodniliśmy zwrot tydzień przed jej wyjazdem. Przestałam już nawet dyskutować z nią bonto bez sensu. Poprosiłam i wsparcie Allegro. Pytanie czy w takiej sytuacji Allegro może nakazać nam wypłatę zwrotu jeśli nie ma ani zdjęć szkody ani odesłania zwrotu? Na jakiej podstawie? Trudny temat. Tu już nawet nie chodzi o pieniądze ale wiem że Allegro często staje za kupującym a gdzie ochrona sprzedajacych

oznacz moderatorów
komis-bell
#21 Demiurg#

@Juustysia Na allegro nie ma ochrony sprzedających.
Nie wdawaj się w żadne dywagacje tylko powtarzaj, że zgodnie z ustaleniami czekasz na odesłanie towaru do reklamacji lub zdjęcia dokumentujące uszkodzenia.
!4 dnia od zgłoszenia problemu odrzuć reklamację.

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

Zgłoś próbę oszustwa z szantażem i pomówienie na policji po zakończonej dyskusji. W dyskusji domagaj się zdjęć uszkodzonego towaru oraz odesłania zamówienia do ciebie następnie odrzuć z dopiskiem reklamacja odrzucona kupująca nie udowodniła uszkodzeń towaru w dokumentacji zdjęciowej ani nie odesłała tegoż do ekspertyzy reklamacyjnej. Allegro jej wypłaci protect na swój koszt ale ja taką pindę bym potem prokuraturą zaorał żeby się tak skundlić za perfumy po 34zł to trzeba nie mieć rozumu

oznacz moderatorów
Juustysia
#9 Pomysłodawca#

Powiem szczerze, że jak tyle lat co sprzedaję na Allegro nie spotkałam się z takim przypadkiem. Poważnie zastanawiam się nad konsultacja z prawnikiem bo pewnie przez długi weekend Allegro jeszcze się nie włączyło ale w dyskusji kupująca wypisuje coraz gorsze rzeczy, wyzywa mnie od złodziejek, oszustek, straszy doniesiem do Skarbówki i na policję, obraża na różnych płaszczyznach. Ja cały czas odpisuje że czekam na zdjęcia lub zwrot i że jestem w stanie po otrzymaniu zrobić zwrot. Pisze , że niby zrobiła wywiad na mój temat, że ma dowody i świadkow wymuszeń i zastraszeń innych klientów, że opinia o mnie pójdzie dalej. Masakra. Jak dla mnie to kwalifikuje się pod się pod paragraf jako znieważenie. Nie chcę się wdawać w dyskusję z nią ale każda jej wypowiedź to kłamstwa i obrażanie. Nie wiem co zrobi Allegro. Mam tylko nadzieję, że nie wymusi na mnie wypłaty zwrotu bez podstaw. Szkoda, że nie ma już opcji jak kiedyś była wystawienia opinii o klientach. Można by było ostrzec innych

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@Juustysia olej to, to próba zastraszenia Cię i wymuszenia kasy, napisz że czekasz na produkt i nie zapomnij zanim minie 14 dni w dyskusji napisać że odrzucasz reklamację z powodu braku odesłania produktów do rozpatrzenia reklamacji 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@Juustysia nie musisz jej odpisywać na każde jej pierniczenie to podchodzi pod znieważenie / szantaż / oszustwo zjechałbym kupująca przy użyciu prawnika jak żabę walcem

oznacz moderatorów
Juustysia
#9 Pomysłodawca#

Niestety w dyskusji muszę zawsze odpowiedzieć w ciągu 24h. Po mimo tych wypowiedzi odpowiadam z automatu, że czekam na zwrot lub zdjęcia.

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@az1rael  napisał(a):

@Juustysia nie musisz jej odpisywać na każde jej pierniczenie to podchodzi pod znieważenie / szantaż / oszustwo zjechałbym kupująca przy użyciu prawnika jak żabę walcem


To jest dyskusja i na każdą wiadomość musi odpisać do 24h bo inaczej kupująca dostanie kasę z protect i obciążą autorkę wątku 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@kostas11 no to powiem ci że 1 w weekend czas nie leci i nie musi się z babą kopać a dwa ostatnio jak zapytałem moderatorki to mi odpisały że liczy się tylko 1 odpowiedź terminowa i tak zrobiłem wielkie oczy więc albo się zakręciły albo coś się zmieniło 

oznacz moderatorów
komis-bell
#21 Demiurg#

@az1rael @Na każdą wiadomość w dyskusji sprzedający musi odpowiedzieć. Wystarczy napisać byle co ale odpowiedzieć trzeba. 

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@komis-bell wiem dlatego piszę że zrobiłem wielkie oczy 😉 i chyba się moderatorki zakręciły ale w weekend czas nie leci a najlepszy jest autoresponder

oznacz moderatorów