anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Żądanie zwrotu pieniędzy bez dowodów reklamacji

MAMY ROZWIĄZANIE!
Juustysia
#9 Pomysłodawca#

Kupujący zamówił 3 szt perfum. Twierdzi, że 1 szt zniszczyła się i wylała całkowicie a druga ma uszkodzone opakowanie. Bez jakiego kontaktu z nami wystawił nam negatyw i oznaczył te 2 szt produktu do zwrotu. Oczywiście stwierdziliśmy zapewne uszkodzenie w transporcie. Nie uchylając się od zwrotu. Poprosiliśmy jednak klienta chociaż o zdjęcia uszkodzeń tym bardziej że klient stwierdził że nie ma czasu. Niestety klient w wielu nieprzyjemnych wiadomościach odmówił i chciał odesłać to co uszkodzone. Więc chcieliśmy czekac. Po kilku dniach klient napisał do nas wiadomość że proponuje że nie będzie nic odsyłać a my mamy mu zwrocić 50% wartosci na konto to on usunie negatyw. Pytanie brzmi ponieważ podejrzewamy, że jest to wyłudzenie i nie chcemy aby cokolwiek odbywało się poza Allegro czy możemy odmówić zwrotu pieniędzy bez podstaw tj zwrotu towaru? 

oznacz moderatorów
38 ODPOWIEDZI 38
komis-bell
#21 Demiurg#

Nie wdawaj się w żadne dyskusje i nie reaguj na zaczepki. Na każdą wiadomość kupującej odpisuj tylko „Proszę o odesłanie towaru w celu rozpatrzenia reklamacji” a przed upływem 14 dnia odrzuć reklamację. 

oznacz moderatorów
Juustysia
#9 Pomysłodawca#

Podpowiedzcie mi proszę bo zgłoszenie zwrotu klientki jest z dnia 23.05. czy odrzucenie mam zrobić w dniu 06.06 czy np dzień wcześniej? Nigdy tego nie musiałam robic

oznacz moderatorów
komis-bell
#21 Demiurg#

Czas na wydanie decyzji wynosi 14 dni. Liczy się on od północy dnia następującego po dniu w którym została zgłoszona reklamacja. 
Czyli - zgłoszenie 23.05 a termin zaczyna swój bieg o godzinie 00:00 24.05 i kończy się o 23:59 07.06. 
Także jeśli nie otrzymasz towaru ani zdjęć to 7 czerwca w godzinach wieczornych odrzuć reklamację.  

oznacz moderatorów
Juustysia
#9 Pomysłodawca#

Dziękuję. Tak zrobię. Allegro włączyło się w dyskusję informując kupującą, że mam prawo oczekiwać zdjęć lub zwrotu. Także czekam aż minie czas i odrzucę zwrot.

oznacz moderatorów
pecela
#16 Inspirator#

Jak dla mnie mamy tu próbę wymuszenia, próbę doprowadzenia drugiej osoby do określonego zachowania, próbę doprowadzenia do niekorzystnego rozporządzenia mieniem i pewnie jeszcze kilka innych paragrafów. 

 

Złóż stosowne zawiadomienie na policji lub w prokuraturze. Jak masz jakiego prawnika, to polecam skonsultować się z nim, może dopatrzy się jeszcze paru innych paragrafów.

A co do Allegro Protect, to nie mogą cię obciążyć, jak sprawa trafiła do organów ścigania. Byłoby to wchodzenie w kompetencje wymiaru sprawiedliwości. 

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Możesz odmówić zwrotu środków jak nie chce odesłać, ale pamiętaj żeby odrzucić i odpisać w 14dnaich że z powodu nie odesłania odrzucasz reklamacje.

oznacz moderatorów
Juustysia
#9 Pomysłodawca#

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Na pewno będziemy bacznie śledzić czas na odrzucenie zwrotu i zastanawiamy się nad zgłoszeniem sprawy do Allegro aby rzeczywiście nie był to proceder stały klientki aby nie próbowała oszukać innych.

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  trzeba się temu dokłafniekj przyjrzeć 

oznacz moderatorów
pinsplash
#21 Demiurg#

@mdrogeria @kostas11 @az1rael a ja zapraszam @nat_not kupuję popcorn i czekam na jej wyjaśnienia dlaczego NIE wpisanie takiego kupującego na czarną listę ma być korzystne dla sprzedającego...

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów
ANDALO-BALETKI
#9 Pomysłodawca#

Mam podobnie. Klientka kupiła 3 pary baletek z dostawą do paczkomatu. Po odbiorze napisała że w paczce nie ma jednej pary i chce zwrot pieniędzy za tę parę . Wiem na 100 % że były spakowane prawidłowo i chciałem nawet wysłać jej po raz drugi ale nie chciala i nie chcąc się dochodzić zwróciłem pieniądze. Chwilę później zrobiła zwrot pozostałych dwóch par. Jestem pewien że ta niby brakujaca para jej została.  Nie odbiera telefonu a adres z formularza allegro jest fikcyjny. Napisałem do allegro że to oszustwo ale nawet nie odpowiedzieli.  Wiem że gdybym nie zwrócił pieniędzy od razu byłby negatyw. Nie pierwszy raz taki numer miałem. Para baletek kosztuje kilkadziesiąt zł i tacy oszuści doskonale wiedzą że sprzedajacy zapłaci żeby nie mieć kłopotów.

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@ANDALO-BALETKI a nie umiesz zgłosić art 286 oszustwa policja sprawdzi czy została jej ta para a wyrok do 8 lat pozbawieniabwolności nauczy januszkę zakupów że takie wały są kosztowne plus zamontuj sobie kamerę na pakowni 

oznacz moderatorów
ANDALO-BALETKI
#9 Pomysłodawca#

za 38 zł bo tyle kosztują baletki nikt się nie ruszy i takie cwaniaki dobrze o tym wiedzą

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@ANDALO-BALETKI no właśnie i dlatego tak będą robić, bo tak się składa że oszustwo jest karane w pełnym wymiarze od kwoty 1 grosza, a nawet usiłowanie doprowadzenia kogoś do niekorzystnego rozporządzenia mieniem to to samo i tu nie ma niskiej szkodliwości czynu ani zawiasów. Cwaniaki mylą natomiast oszustwo z kradzieżą gdzie są widełki o wykroczeniu i potem płacz jak się sprzedawca ruszy

oznacz moderatorów
Juustysia
#9 Pomysłodawca#

Wychodzi na to właśnie, że takie osoby co wyłudzają bazują na tym, że ktoś machnie ręką bo kwota nie duża a będzie się bał popsucia opinii bo spadnie sprzedaż. Na całe szczęście Allegro przyznało nam w dyskusji rację i teraz nasz klientka odczepiła się od nas i atakuje Allegro, twierdząc, że też je zgłosi za popieranie oszustki (czyli mnie) i "za karę" non stop wzywa Allegro do udzielenia pomocy bez zadawania im, żadnego pytanie i napisała, że dotąd będzie tak robić dopóki Allegro nie zrozumie i nie dostanie zwrotu. W każdym razie Allegro potwierdziło, że do reklamacji mam prawo żądać zwrotu lub zdjęć i jeśli kupująca tego nie zapewni zgodnie z prawem mogę odrzucić zwrot, więc tylko czekam do jutra bo klientka zgłosiła zwrot 23/05 ale jak dotąd nie wysłała więc jutro odrzucam zwrot.

oznacz moderatorów
komis-bell
#21 Demiurg#

@Juustysia Co dokładnie zgłosiła klientka? Zwrot (odstąpienie od umowy) czy reklamację? Bo jeśli zwrot to technicznie nie możesz go 'odrzucić' bo po złożeniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy w świetle przepisów umowa zostaje uznana za niezawartą. Kupująca traci prawo własności do towaru i wraca ono do sprzedającego.

oznacz moderatorów
Juustysia
#9 Pomysłodawca#

Ogólnie klientka twierdzi, że 2 produkty z 3 uległy uszkodzeniu i zgłosiła zwrot tych 2 sztuk. Z tego co wiem to klient ma czas 14 dni na zwrot a klientka nie nadała ani nie zamierza nadać ich. Odrzucenie zwrotu właśnie miałoby być z powodu braku jakichkolwiek podstaw do reklamacji. Na razie to tylko klientka żąda zwrotu, a my nie widzieliśmy nawet zdjęć uszkodzeń.

oznacz moderatorów
komis-bell
#21 Demiurg#

@Juustysia Tak, tylko sam zwrot to czynność - fizyczne odesłanie towaru.
Co zaznaczyła kupująca przy zwrocie - odstąpienie od umowy czy reklamację?

Wejdź TUTAJ i upewnij się co jest podstawą zwrotu.

oznacz moderatorów
Juustysia
#9 Pomysłodawca#

jako powód zwrotu podała: reklamacja

oznacz moderatorów
komis-bell
#21 Demiurg#

Ok - w takim razie jutro odrzuć reklamację uzasadniając to brakiem odesłania towaru.

oznacz moderatorów