Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Pytanie do sprzedających. Od jakiegoś czasu narasta u nas w firmie liczba zwrotów przez smart na zasadzie "chcę coś taniego i dobieram byle co, by przesyłka była darmowa". Klienci urządzają sobie kpiny. Np klient kupuje 2 produkty za 20-30 zł i następnie zwraca 1 jako powód podając np "nie pasuje mi". Jedna sztuka pasowała, a druga już nie? Oczywiste, że chodziło tylko o zamówienie, by przesyłka była darmowa. Inny przykład: klient kupuje to samo na kilku kontach, a odbiera tylko tą paczkę, która dotrze najszybciej; reszta wraca bez konsekwencji dla kupującego. Trzeci przykład. Klient kupuje produkt na chwilę, by coś np odkręcić i jeśli nie ma śladów użycia zwraca. Np kupił nasadkę, odkręcił śrubę i zwrócił( skapnąłem się, bo było trochę smaru w środku). Czwarty przykład, chyba najgorszy i najbardziej bezczelny. Klient kupuje kilkanaście przedmiotów, często trudniejszych do zabezpieczenia i zwraca prawie wszystko zostawiając sobie 1-2 produkty. Niedawno taki przypadek kupił 37 produktów za około 120zł i zostawił sobie 3 produkty za 14zł. Od razu po takim zwrocie blokuję. Był też klient, który kupił 4 razy 1 dnia i dokonał 3 zwrotów. Brak szacunku do pracy sprzedawców. Przez takie chore praktyki coraz więcej czasu potrzeba poświęcać na obsługę zwrotów, oglądanie towary, korekty, załączniki dla księgowości. Czas marnowany na taką patologię nie pozwala nam np od kilku tygodni na wrzucanie nowości, wystawianiu nowych aukcji. Moim zdaniem klient powinien mieć ograniczoną liczbę zwrotów. Np 2 zwroty darmowe w miesiącu lub np 5 w roku. Dodatkowo allegro mogłoby dać w zamian darmową wysyłkę smart w przypadku reklamacji towaru. Reklamacja przeważnie nie jest winą kupującego i sprzedającego. Jakie macie doświadczenia ze zwrotami? Jakie pomysły na cwaniaczków którzy więcej zwracają niż kupują? Co allegro powinno zmienić? Teoretycznie pomogłaby sprzedaż w smart tylko produktów od 40zł, ale szkoda klientów, którzy uczciwie kupują, by nie zwracać i szanują pracę sprzedawców.
@dawidos84 Moim zdaniem klient powinien mieć ograniczoną liczbę zwrotów adresatem tego postulatu jest Sejm RP. Allegro tylko umożliwia stosowanie przepisów.
Od razu po takim zwrocie blokuję. Możesz w ten sposób popełniać czyn opisany w KW.
@WielkiPlantronik Allegro tylko umożliwia stosowanie przepisów. Przytocz proszę te przepisy o DARMOWYM zwrocie przy rezygnacji konsumenckiej w ciągu 14dni.
@pinsplash przytoczę jak tylko taki przepis zacznie obowiązywać. na razie obowiązuje na własny koszt b/o.
Wystarczyło by, aby klient pokrywał koszt dopłaty do Smarta w przypadku zwrotu, nie jest to jakaś znaczna kwota, a skutecznie powstrzymywalaby bezmyślność i powielanie niepotrzebnych zakupów.
Wówczas sprzedawca pokrywa koszty Smarta za zrealizowanie zakupy, a klient przy ich odstąpieniu, a zwrot trafiałby do sprzedawcy wraz ze zwrotem prowizji.
Myślę że Smart nadal bybył atrakcyjny, bo zapewniałby darmową dostawę, a niewielka opłata za zwrot, skutecznie zminimalizuje ilość zwrotów do tych najbardziej potrzebnych.
Zgadzam się, że darmowy zwrot w ramach odstąpienia od umowy to nieporozumienie - ale tego nie przeskoczysz. Dla poprawy humorku: ciesz się, że nie handlujesz ciuchami, tam zwroty sięgają 50 procent zakupów😙
Allegro nic nie zmieni, chyba że na gorsze dla sprzedawców. Najlepszy dowód to wprowadzona wczoraj zmiana - dodatkowe punkty za szybki zwrot wpłaty. Dlatego pomysł jest tylko jeden - czarna lista ze swoją nową, poprawną politycznie nazwą.
Ryzyko, że sprzedawca poniesie odpowiedzialność, jest praktycznie żadne. Po pierwsze kupujący musiałby zawiadomić organy ścigania. Po drugie sąd musiałby uznać, że odmowa sprzedaży jest nieuzasadniona - a o to byłoby trudno w sytuacji, gdy dowody wskazują na z góry powzięty zamiar zwrotu części zamówienia w celu uzyskania darmowej dostawy.
@Kasiulki2 dowody wskazują na z góry powzięty zamiar zwrotu części zamówienia w celu uzyskania darmowej dostawy
O takie dowody byłoby trudno gdyby kupujący sam się do nich nie przyznał
Bynajmniej. Po pierwsze, postępowanie w sprawach o wykroczenia rządzi się tymi samymi prawami co postępowanie karne, łącznie z zasadą in dubio pro reo (wszystkie wątpliwości rozstrzyga się na korzyść obwinionego). Po drugie, jeśli klient kupuje tak, żeby tylko przekroczyć kwotę uprawniającą do Smarta i potem zwraca część zamówienia zostawiając sobie coś tańszego niż 40 złotych, sprawa jest oczywista. Teoretycznie - niestety tylko teoretycznie - taki kupujący mógłby podlegać odpowiedzialności karnej za wyłudzenie usługi darmowej dostawy.
A jak się wyłączy smarta to sprzedaż -50%, a jak się przestanie promować ofert to już bankructwo bo nikt naszej oferty nie znajdzie.
To prawda, pracuję nad nowym kontem i jeden typ dał mi negatywa nie za obsługę ale za towar i Smart umarł, mimo zaoferowania darmowej wysyłki i tak sprzedaż spadek 60 %
A czy przy promowanej ofercie nie płaci Pan jeszcze wyższej prowizji ?
Ja staram się nie kupować z ofert promowanych/ wyróżnionych itp. ( mogę mylić nazwy) , bo nie chcę narażać sprzedawcy na płacenie jeszcze wyższej prowizji ....
A jeśli chodzi o zwroty - to wszystko opiera się w tym temacie o darmowe zwroty w ramach smarta ? Czy jak ? Bo owszem mi zdarzyło się kilka-kilkanaście razy coś zwrócić w życiu, ale w 80 czy nawet 90 procentach, był to zwrot bo była jedna lub więcej niezgodności z opisem !!
A jak ponoć ludzie zwracają bez powodu i to tak często, to ja bym ze wstydu się spalił ... przecież lepiej zapłacić sporadycznie za przesyłkę rzeczy za 20-30 zł, dodatkowo robiąc dobrze sprzedawcy, bo nie musi dopłacać wtedy do smarta niz tracić godziny na pakowanie, wysyłanie, kombinowanie ze zwrotem !!
A czy przy promowanej ofercie nie płaci Pan jeszcze wyższej prowizji ?
Oczywiście że się płaci większą prowizję. Normalnie jest 10%, a na promowanych 16% oraz dodatkowo stałą kwotę 19zł na 10 dni czyli miesięcznie jedna aukcja kosztuje 57zł za samo jej utrzymanie nawet jak się nic nie sprzeda 😃 A jak mamy kilka aukcji to już wychodzi niezła sumka. Rozumiem coś za coś w końcu to promowana oferta. Niestety jak się nie promuje to nie ma sprzedaży. W promowanych to się stawia na ilość i mały zysk.
Tragedia ...to malo powiedziane ... myślałem, że różnica 1-2 % a nie 6 😞
To jak często jest tak, ze ta sama rzecz jest wystawiona promowana i niepromowana i widać to na liście ( przynajmniej do niedawna często było widać), to staram się kupić z końca listy, bo wtedy wiem, że mniej obciąże sprzedawcę ...
A najgorsze jest to, że oferty promowane innych sprzedawców są teraz w środku opisu oferty !! Napisać o takiej decyzji Allegro ...to brak kulturalnych słów ...
Na dodatek to straszne zamieszanie dla kupujących także !! Kto to wymyślił ? Chyba ktoś kto nigdy nie sprzedawał ani nie kupował na Allegro !! ☹️
A najgorsze jest to, że oferty promowane innych sprzedawców są teraz w środku opisu oferty !! Napisać o takiej decyzji Allegro ...to brak kulturalnych słów ...
To jest najgorsza opcja. Pojawiła się niedawno. Do tej pory sponsorowane oferty były w każdej aukcji ale pod aukcją, a teraz po chamsku centralnie na środku. A inne oferty sprzedawcy powędrowały na sam dół aukcji. Jest istny śmietnik na aukcjach. Jeszcze dodali katalog produktów allegro gdzie teraz aukcja ma po dwa tytuły i czasem nie wiadomo czego dotyczy aukcja. Allegro zmierza do tego co telewizje gdzie podczas przerwy filmowej jest 20 minut reklam. Co z tego że wszystko jest bez składu i ładu najważniejsze że wszędzie widać oferty sponsorowane na górze na dole i nawet na środku 😃 Brakuje jeszcze reklam jak na ipla gdzie aby obejrzeć reklamy nie można nawet przełączyć zakładki bo sie reklamy spauzują 😁
Tzw "darmowa" dostawa w formie SMART powinna być swego rodzaju rabatem, który przyznawany jest jeśli nie dokonujesz zwrotu w ciągu 14 dni. Czyli kupujesz rozsądnie i świadomie to jest to promowane. Jeśli kupujesz od czapy to niestety nie ma za darmo i za brak rozsądku powinno się płacić przy zwrocie.
Wydaje mi się, że wzrost zakupów z zamiarem zwrotu i uzyskania darmowej dostawy jest powiązany z rozpowszechnianiem płatności Allegro Pay.
Teraz coraz częściej zdarzają się klienci wykorzystujący limit kredytowy do inwestowania w darmowe zwroty. Jest to ze względów ekonomicznych wspierane przez Allegro (opłaty za te transakcje zostają w Grupie). Koszty zwrotów SMART ponoszą sprzedający, a Allegro stymuluje przyśpieszenie zwrotów płatności przez nowy parametr oceny jakości.
Nie widzę możliwości zmiany tej polityki w sposób inny jak uświadamianie klientów, że wszystkie ich "korzyści" są opłacone w cenie towarów. Przy zwrocie płatności można korzystać z:
Czasem informuję klienta ile musiałem doliczyć do ceny żeby zabezpieczyć się przed stratą przy sprzedaży za 5 PLN z dostawą SMART.
zwroty to plaga sprzedaje odzież klienci przestali mierzyć odzież według tabeli kupują po kilka par obuwia biorą jedną a podatek trzeba zapalić za kilka .Dobijanie do darmowych zwrotów zostawiam to bez komentarza u mnie towar jest oryginale pakowany wraca nawet nie rozpakowany a klient za 10 zł ma darmowa wysyłkę drugiego .Allegro w sprawie komentarzy nie robi nic klient odsyła mi obuwia producent odrzuca reklamacje dostaje negatywa czy jest to uczciwe ? według allegro tak .Nie będę już mówił o firmach które robią sobie koszty fv a po prawie miesiącu towar odesłany nawet nie rozpakowany .
Podaj nip tej firmy to będąc w biedronce podczas zakupów wezmę fakturę na tą firmę niech się później tłumaczą dlaczego wzięli fakturę na masło i mleko i nie zaksięgowali jej 😀
Mam podobnie jak Ty, co raz więcej zwrotów z miesiąca na miesiąc... Kupowanie po 2szt za 20zł i zwrot na jedną sztukę i cyk darmowa dostawa była. Albo powód zwrotu często 'zakup przez pomyłkę' cokolwiek to znaczy w głowie kupujących. Kiedyś tyle zwrotów nie było a teraz co chwile. Człowiek się tylko zastanawia jak to zrobić żeby tyle zwrotów nie było ale chyba nie mamy na to wpływów. I jeszcze ta opcja allegro pay , praktycznie każdy zakup allegro pay to zwrot... Why? Nie rozumiem...