anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Żarty kupujących z opcją smart

dawidos84
#8 Zapaleniec#

Pytanie do sprzedających. Od jakiegoś czasu narasta u nas w firmie liczba zwrotów przez smart na zasadzie "chcę coś taniego i dobieram byle co, by przesyłka była darmowa". Klienci urządzają sobie kpiny. Np klient kupuje 2 produkty za 20-30 zł i następnie zwraca 1 jako powód podając np "nie pasuje mi". Jedna sztuka pasowała, a druga już nie? Oczywiste, że chodziło tylko o zamówienie, by przesyłka była darmowa. Inny przykład: klient kupuje to samo na kilku kontach, a odbiera tylko tą paczkę, która dotrze najszybciej; reszta wraca bez konsekwencji dla kupującego. Trzeci przykład. Klient kupuje produkt na chwilę, by coś np odkręcić i jeśli nie ma śladów użycia zwraca. Np kupił nasadkę, odkręcił śrubę i zwrócił( skapnąłem się, bo było trochę smaru w środku). Czwarty przykład, chyba najgorszy i najbardziej bezczelny. Klient kupuje kilkanaście przedmiotów, często trudniejszych do zabezpieczenia i zwraca prawie wszystko zostawiając sobie 1-2 produkty. Niedawno taki przypadek kupił 37 produktów za około 120zł i zostawił sobie 3 produkty za 14zł. Od razu po takim zwrocie blokuję. Był też klient, który kupił 4 razy 1 dnia i dokonał 3 zwrotów. Brak szacunku do pracy sprzedawców. Przez takie chore praktyki coraz więcej czasu potrzeba poświęcać na obsługę zwrotów, oglądanie towary, korekty, załączniki dla księgowości. Czas marnowany na taką patologię nie pozwala nam np od kilku tygodni na wrzucanie nowości, wystawianiu nowych aukcji. Moim zdaniem klient powinien mieć ograniczoną liczbę zwrotów. Np 2 zwroty darmowe w miesiącu lub np 5 w roku. Dodatkowo allegro mogłoby dać w zamian darmową wysyłkę smart w przypadku reklamacji towaru. Reklamacja przeważnie nie jest winą kupującego i sprzedającego. Jakie macie doświadczenia ze zwrotami? Jakie pomysły na cwaniaczków którzy więcej zwracają niż kupują? Co allegro powinno zmienić? Teoretycznie pomogłaby sprzedaż w smart tylko produktów od 40zł, ale szkoda klientów, którzy uczciwie kupują, by nie zwracać i szanują pracę sprzedawców.

oznacz moderatorów
52 ODPOWIEDZI 52

LEW433
#21 Demiurg#

Zgłaszaj!🤣

oznacz moderatorów

Client:96810784
#13 Ambasador#

Oczywiście, że tak robię.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Tylko pochwal się efektami, kupujący ma prawo do zwrotu i nikt mu tego nie zabroni, a z pewnością nie ty, a Smart to tylko darmowy zwrot.

oznacz moderatorów

Client:96810784
#13 Ambasador#

@LEW433 ty serio nie czaisz, że nikt tu nie neguje prawa do zwrotu tylko nadużywania smart?

oznacz moderatorów

Client:96810784
#13 Ambasador#

@LEW433 jaki związek ma z tym prawo do zwrotu? w cywilizowanych sklepach w takim przypadku sprzedawca nie musi dopłacać bo przesyłkę do i od kupującego pokrywa on sam.

Wystarczyłoby ograniczyć darmowy zwrot do przypadków, kiedy ktoś zwraca całe zamówienie.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Tak, a jak ?

oznacz moderatorów

Client:109808341
#12 Orędownik#

@juraszekczesci      1) ameryki nie odkryłeś, wiedziałbyś gdybyś siegnął do archiwalnych wpisów 2) Takie są zasady. Zapewne zaakceptowales regulamin i załączniki 3) jak ci cos nie pasuje wylacz SMART albo przestan sprzedawac na Allegro i płakać. 4) nieco brutalnie z mojej strony ale szczerze.

oznacz moderatorów

juraszekczesci
#10 Popularyzator#

Akurat tu nie było płaczu z mojej strony 🙂 mi to wsio ryba. Po prostu poruszam temat, że ludzie to buraki i cwaniaki.
Co nie zmienia faktu, że allegro jest dziurawe. I oczywistym jest, że akceptujesz regulamin i jest wszystko spoko. Tylko jako sprzedawczy na **piiip** moglibyśmy coś zaoferować coś zmienić. No ale jak lubisz zaakceptować np władze taka jaka jest i ładuje Cię na pal z każdym dniem i nic z tym nie robisz to dlatego tak to może wszystko wyglądać. Zresztą, masz rację mój drogi. Po co ja tu płącze 🙂 Pozdrawiam cieplutko.

oznacz moderatorów

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

Masz rację ten smart jest tak stworzony że daje możliwości manipulowania towarem by mieć jakiś nawet najmniejszy "duperel" za frik z dostawą jak się komuś nawet nie chce ruszyć tyłka z kanapy by pójść do sklepu za rogiem. Jedynym ratunkiem dla sprzedawcy jest wystawianie w jednej aukcji większych zestawów by uniknąć takich "sprytnych " klientów lub po prostu nie wystawianiu ze smartem . Bez smarta było lepiej ,towar można było sprzedawać taniej i mniej kłopotliwych klientów.

oznacz moderatorów

juraszekczesci
#10 Popularyzator#

W sumie to prawda, lepiej jest chyba połączyć to w zestawy typu śruby wkręty nakrętki. Wtedy kupujący ma mniejsze pole do manewru. Tylko tak naprawdę to powinno być po stronie allegro, żeby taki temat jakoś ujednolicić, co do zwrotów.
Bo oczywistym jest, że możesz sobie towar zwrócić. Ale jak wiesz, że potrzebujesz 15 szt. A później 10 odsyłasz. To powinno być coś w stylu jakiejś weryfikacji robienia wałków 😉
Tak samo jako mialem ostatnio jednego natręta, który kupił nie odebrał kupił nie odebrał i chciałem go zablokować od razu bo dziwny był już podczas pisania. Ale takiej opcji nie ma, że blokujesz konto zanim ktoś u Ciebie kupił. Ja przynajmniej takiej opcji nie widze. 

oznacz moderatorów

Client:109808341
#12 Orędownik#

@juraszekczesci     w zeszlym roku potzrebowalem kupić z 5kg (sruby/podkladki/nakrętki). Zmeczylem temat (30 pozycji) => koszyk => finalizacja a tam niespodzianka... całościowy koszt przesyłki 95zł 😮

Od tego momentu patrze najpierw co sprzedawca oferuje w SMART.

oznacz moderatorów

Client:109808341
#12 Orędownik#

@kolekcjoner608     chyba nie wiesz co piszesz.


 Bez smarta było lepiej ,towar można było sprzedawać taniej

Na zamknietym sho-ee ceny byly porownywalne lub nawet wyzsze. Na Allegro bylo czesto taniej bo sobie robilem porownanie.

Jesli na Allegro mialem cos kupic za 50zł / smart a na -pee za 49zl + 3,5zl przesylka to rachunek jest chyba prosty?

Po wnikliwej analizy wychodzilo, ze sprzedawcy byli ci sami Allegro/-pee.

Dla mnie to zwykle rżnięcie klientów było.

 

oznacz moderatorów

lombardi_gryf
#9 Pomysłodawca#

@dawidos84  napisał(a):

Pytanie do sprzedających. Od jakiegoś czasu narasta u nas w firmie liczba zwrotów przez smart na zasadzie "chcę coś taniego i dobieram byle co, by przesyłka była darmowa". Klienci urządzają sobie kpiny. Np klient kupuje 2 produkty za 20-30 zł i następnie zwraca 1 jako powód podając np "nie pasuje mi". Jedna sztuka pasowała, a druga już nie? Oczywiste, że chodziło tylko o zamówienie, by przesyłka była darmowa. Inny przykład: klient kupuje to samo na kilku kontach, a odbiera tylko tą paczkę, która dotrze najszybciej; reszta wraca bez konsekwencji dla kupującego. Trzeci przykład. Klient kupuje produkt na chwilę, by coś np odkręcić i jeśli nie ma śladów użycia zwraca. Np kupił nasadkę, odkręcił śrubę i zwrócił( skapnąłem się, bo było trochę smaru w środku). Czwarty przykład, chyba najgorszy i najbardziej bezczelny. Klient kupuje kilkanaście przedmiotów, często trudniejszych do zabezpieczenia i zwraca prawie wszystko zostawiając sobie 1-2 produkty. Niedawno taki przypadek kupił 37 produktów za około 120zł i zostawił sobie 3 produkty za 14zł. Od razu po takim zwrocie blokuję. Był też klient, który kupił 4 razy 1 dnia i dokonał 3 zwrotów. Brak szacunku do pracy sprzedawców. Przez takie chore praktyki coraz więcej czasu potrzeba poświęcać na obsługę zwrotów, oglądanie towary, korekty, załączniki dla księgowości. Czas marnowany na taką patologię nie pozwala nam np od kilku tygodni na wrzucanie nowości, wystawianiu nowych aukcji. Moim zdaniem klient powinien mieć ograniczoną liczbę zwrotów. Np 2 zwroty darmowe w miesiącu lub np 5 w roku. Dodatkowo allegro mogłoby dać w zamian darmową wysyłkę smart w przypadku reklamacji towaru. Reklamacja przeważnie nie jest winą kupującego i sprzedającego. Jakie macie doświadczenia ze zwrotami? Jakie pomysły na cwaniaczków którzy więcej zwracają niż kupują? Co allegro powinno zmienić? Teoretycznie pomogłaby sprzedaż w smart tylko produktów od 40zł, ale szkoda klientów, którzy uczciwie kupują, by nie zwracać i szanują pracę sprzedawców.


To już jest takie notoryczne, że nie śmieszy, klient kupuje 10 rzeczy aby zostawić sobie coś za 5,10zł. Często wracają przesyłki gdzie towar jest w pogorszonym stanie, nawet oryginalne opakowanie pogięte ma wpływ na dalszą sprzedaż. Można jeszcze zwracać mniej pieniędzy za pogorszony stan.

oznacz moderatorów