anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

4 stycznia zmiany w Regulaminie Allegro - sprawdź czego się spodziewać

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

Już dziś warto przygotować się na zmiany, które wprowadzimy do regulaminu po Nowym Roku. Poświęćcie chwilę na zapoznanie się z tym, co planujemy. 

Automatycznie otrzymacie zwrot prowizji, nawet jeśli nie złożycie wniosku

Gdy Wasi klienci anulują nieopłacone zamówienie, otrzymacie zwrot prowizji bez konieczności składania wniosku. Tym samym zaoszczędzicie czas. 

Udogodnienie wprowadzimy w pierwszej połowie 2021 roku. Większa automatyzacja procesu będzie możliwa po 4 stycznia, gdy dodamy do regulaminu zapis o możliwości wykorzystania danych informatycznych w tym celu.

Wasi klienci dostaną automatyczne odpowiedzi na niektóre pytania 

Otrzymujecie mnóstwo powtarzających się pytań od klientów? Przyjdziemy Wam z pomocą. Korzystając z danych dotyczących przebiegu transakcji i płatności oraz opisów ofert, nasz bot będzie odpisywał kupującym. Każdy klient, który napisze przez formularz “Pytanie do sprzedającego” lub w Centrum Wiadomości dostanie szybką odpowiedź. To znów duża oszczędność czasu dla Was i zadowolenie Waszych klientów.

Zaznaczamy, że odpowiedzi bota nie będą wpływać na jakość sprzedaży w obszarze obsługi klienta. Jeśli klient będzie chciał mimo wszystko wysłać swoje pytanie, trafi ono do Was w standardowym trybie. 

Allegro Smart!: Wyższa kwota za dostawę metodą X-press Couriers

4 stycznia zwiększymy też maksymalną kwotę, jaką możecie otrzymać przy dostawie X-press Couriers dla przesyłek Allegro Smart! Obecnie jest to 8 zł, a będzie - 11 zł.

Nadal możecie ustawić cenę dostawy dla tej metody w przedziale 0, 01 - 14, 99 zł. Jeśli wybierzecie kwotę niższą lub równą 11 zł, przelew zwrotny będzie tej wartości. Pozostałe koszty pokryjecie w ramach rabatu dla kupującego.

Przykład: cena dostawy to 10 zł, więc wraca do Was 10 zł. Ale jeśli cena dostawy to 13 zł otrzymacie przelew 11 zł.

Sortowanie po trafności:  Nowy czynnik, który będziemy brać pod uwagę

Jak wiecie trafność ma jak najlepiej dopasować wyniki wyszukiwania do potrzeb kupujących. Chcemy jeszcze bardziej usprawnić ten proces. Nowym czynnikiem, który ma nam w tym pomóc jest: dopasowanie tytułu oferty do frazy wyszukiwania.

Wyjaśniamy jak to będzie działać:

  • przeanalizujemy tytuły ofert, które są w wynikach wyszukiwania dla danej frazy;
  • przeanalizujemy wcześniejsze wyniki wyszukiwania dla tej frazy i wybierzemy oferty, które wybierali kupujący;
  • na liście ofert wyżej pokażemy te z nich, których tytuły są podobne do tytułów ofert, które kupujący wybierali spośród wyników wyszukiwania dla wpisanej frazy.

Dodatkowo 4 stycznia zaktualizujemy listę czynników podaną w regulaminie o cechę, którą już bierzemy pod uwagę, czyli dopasowanie kategorii do frazy wyszukiwania.

Zmiany w opłatach na kontach Firma od 20 stycznia

Wiemy, że każda zmiana w cenniku wzbudza emocje. Tym bardziej warto mieć czas, by się z nią oswoić. Nowe opłaty zostaną wprowadzone do Załącznika nr 4, który jest częścią naszego regulaminu. 

Będą Was dotyczyć, jeśli macie konto firmowe i sprzedajecie w działach:

  • Elektronika
  • Moda
  • Dom i ogród
  • Supermarket
  • Dziecko
  • Uroda
  • Zdrowie
  • Kultura i rozrywka
  • Sport i turystyka
  • Motoryzacja
  • Kolekcje i sztuka
  • Firma i usługi.
   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów
145 ODPOWIEDZI 145

Tomash_Golawski
#7 Wielbiciel#

xyz96 A nie pomyślałeś, że są rzeczy, których klient po prostu nie kupi, jak cena przekroczy dany pułap? Wtedy nikt nie zarobi. 

oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

@xyz96 Czy uważasz że działanie na szkodę klienta jest dobre? To nie jest sposób a co powiesz o tych co sprzedają przez licytacje i nie ustalają cen końcowych ?

 

oznacz moderatorów

Vryko
#18 Luminarz#

@UK-Ciuszki Serio, musisz komuś naubliżać, żeby przekazać to, co masz do powiedzenia..? 

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@UK-Ciuszki No to nie podnoś ceny po podwyżkach prowizji, w czym masz problem? Będziesz dokładać do interesu albo na chleb Ci ledwo starczy 🙂 Podniesiesz i zapłacą kupujący. Musisz podnieść. Gdy już w MM i w sklepiku obok będzie wszystko tańsze, Allegro będzie musiało spuścić z tonu, bo padniecie wy i samo Allegro.

oznacz moderatorów

Vryko
#18 Luminarz#

Bez wątpienia jest jakaś forma organizacyjna, która się sprawdzi w tym przypadku. Stowarzyszenie..?

Dziwi mnie tylko  jedno - że od 20 lat nikt się za to nie wziął na poważnie, choć o pomysłach tego typu czytam od lat. Tu też  pewnie  się skończy na gadaniu. Jak zwykle. Bo dobrze czasem pomarzyć, nie? 😉

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Vryko  nie wiem czy to prawda ale był kiedyś artykuł że klient poszedł na wojnę z allegro i miał pod górkę blokady, spadek sprzedaży i inne utrudnienia w sprzedaży na tym portalu, może tu leży problem że każdy gada a nikt tego nie zrobił przed obawą utrudnień 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

@kostas11 Jeden sprzedawca nic z nimi nie zwojuje ale gdyby większość znaczących firm była tym pomysłem zainteresowana to można by spróbować coś ugrać.

oznacz moderatorów

Vryko
#18 Luminarz#

Rozwiązanie nie leży w Allegro, a w sposobie myślenia sprzedawców. Oni wciąż uważają, że nie da się żyć bez Allegro. Pomimo, że z Allegro też się nie da.

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów

the-foe
#12 Orędownik#

Wszyscy się boją. Weźmy np. przepis regulaminu mówiący, ze nie zwracają prowizji jeśli nie zwrócilismy kasy za pomocą Allegro Finanse. Tyle, ze taki przepis jest rażąco niezgodny z polskim prawem, który pozwala zwrócić częśc kwoty zapłaconej w przypadku gdyby klient zwracał uszkodzony przez siebie przedmiot. Tyle, ze Allegro nie daje takiej mozliwości. Nikt nawet do UOKiKu nie donosi.

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@the-foe Zwracają, tyle że nie automatycznie i trzeba się trochę "nabiegać".

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

the-foe
#12 Orędownik#

Co to znaczy "nabiegać"? Mi odrzucają wszystkie wnioski i posiłkują się swoim regulaminem, gdzie jest jak wół napisane, ze w takich przypadkach, klienta kupił przez Allegro Finanse, a dostał zwrot przez przelew bankowy, nie zwracają.

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@the-foe Odwołujesz się przedstawiając dowód w postaci potwierdzenia przelewu bankowego na konto kupującego.

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

Pomysł dobry sam o takim czymś myślałem popieram i łapkę daję.

oznacz moderatorów

RONCO_PL
#8 Zapaleniec#

Są już w Polsce marketplace inne niż Allegro, z dużo mniejszą prowizją (6-7%) i brakiem dodatkowych opłat i dodatkowych prowizji.

Idąc dalej w tym kierunku za rok, dwa to sprzedający będzie pokrywał koszty  Smart ( już dziś są częściowo pokrywane  przez sprzedających), a za 5 lat sprzedawca będzie płacił prowizję od niesprzedanych towarów.. 

oznacz moderatorów

waldemarek_2004
#9 Pomysłodawca#

słyszałeś o prowizjach 40% za dostarczone żarcie na "pyszne" ?

można pobierać i takie marże... niezadługo na allegro sprzedawca dostanie 10% prowizji od sprzedanej rzeczy a allegro zgarnie 90%... taka filozofia geniuszy... że też rzecznik prawa wszelakiego nic nie robi w tej kwestii monopolu i wprowadzania zmian ewidentnie niekorzystnych dla sprzedających pod ściemą, że to wszystko z troski o nas....

oznacz moderatorów

czyste_jutro
#7 Wielbiciel#

a co to za marketplace inny niż Allegro?

oznacz moderatorów

ELEKTROMARKET
#11 Animator#

jedynym sposobem na zachłanność Allegro może być konkurencja, o ile państwo nie postawi jakichś barier w handlu z witrynami typu **piiip**s to chińczyki przejmą większość handlu internetowego, co za problem utworzyc centra logistyczne w Polsce i dostarczać towar w kilka dni zamiast miesiąc+ 

oznacz moderatorów

waldemarek_2004
#9 Pomysłodawca#

>sprzedajemy< kropka pl próbuje wejść na rynek... trzymam kciuki

oznacz moderatorów

the-foe
#12 Orędownik#

bez żartów, próbują od 2011. Jak wtedy nie zaskoczyli, to dziś już tym bardziej jest za późno.

oznacz moderatorów

PokojMaluszka
#7 Wielbiciel#

Mnie się najbardziej podoba zniżka za dostawę na następny dzień....

Wiadomo że głównym wyborem Klientów jest Inpost. 
Chciałbym zobaczyć jak dostarczają paczki TEGO SAMEGO DNIA 😄

W moim sklepie 17% paczek dostarczanych jest na dzień następny....
48% paczek dostarczanych jest na drugi dzień (więc już zniżka dla Sprzedawców już nie obowiązuje).
35% paczek jest dostarczanych na 3 lub więcej dzień 😄

Rabat będzie zależny od SKUTECZNOŚCI KURIERA.... Jako Sprzedawcy nie mamy żadnego wpływu na to jak szybko kurier doręczy paczkę.... A zależny od tego będzie nasz rabat... 

Ale i tak to mało ważne.... Gorzej bo na naszych ofertach będzie widnieć informacja o "dostawie na dzień następny". I Jak widać w statystykach (w moim przypadku) tylko 17% paczek jest dostarczanych na następny dzień.... tak więc 83% klientów dostanie paczkę w późniejszym terminie... pomimo tego że w ofercie widniała informacja o dostawie na dzień następny. 

Efekt? Klient będzie mieć pretensje do sklepu. Nieważne że nie mamy wpływu na termin doręczenia. Klient poczuje się oszukany i to nasze sklepy zostaną za to ocenione negatywnie. 

Na szczęście udział w programie "Szybka dostawa" nie jest obowiązkowy. I szczerze dla tych 99gr (lub 1.99zł) nie warto chyba ryzykować negatywnych komentarzy odnośnie naszych Sklepów. 

Program jak dla mnie wyjątkowo nietrafiony i problematyczny. Rabat za dostawę jest tak skonstruowany, aby mało kiedy był naliczany. 


oznacz moderatorów