anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

7 dni na zwrot w Polityce zwrotów na Allegro

yupiCOMP
#9 Pomysłodawca#

Dlaczego Allegro stosuje klauzule abuzywne w regulaminie zwrotów?
Dokładnie chodzi o zapis:

Zwrot produktu – gdy rezygnujesz z zakupu i odsyłasz sprzedającemu produkt, to kiedy sprzedawca zwróci Ci pieniądze zależy również od powodu zwrotu produktu:
odstąpienie od umowy – zgodnie z Polityką zwrotów na Allegro, sprzedający ma na zwrot pieniędzy od 2 do 7 dni kalendarzowych, licząc od momentu odebrania przesyłki zwrotnej

Na jakiej podstawie prawa operuje serwis Allegro skoro w polskim prawie istnieje zapis:
Sprzedawca musi niezwłocznie zwrócić płatność nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia odstąpienia od umowy

zaś Allegro w swojej polityce zwrotów ustala sobie krótsze terminy??

oznacz moderatorów
19 ODPOWIEDZI 19

ares_
#14 Krzewiciel#

To nie jest klauzula abuzywna. Allegro ma prawo w swoim regulaminie skrócić ten termin, nie może go tylko wydłużyć bo to by było sprzeczne z zapisami ustawy.

oznacz moderatorów

yupiCOMP
#9 Pomysłodawca#

skoro ustawa mówi jednoznacznie o terminie zwrotu środków do 14 dni to na jakiej podstawie ktoś ten termin zmienia? Wprowadza konsumenta w błąd i ustala sobie regulamin niezgodny z prawem?

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@yupiCOMP Wprowadziliśmy Politykę zwrotów na Allegro, żeby ujednolicić zasady i rozwiązać problemy, które napotykali zarówno kupujący, jak i sprzedający.

W przypadku odstąpienia od umowy oczekujemy od sprzedających w Allegro zwrotu środków klientom w ciągu 7 dni kalendarzowych (od otrzymania produktu). Dzięki temu skraca się czas oczekiwania kupujących na pieniądze i wzrasta ich zadowolenie z zakupów. Pośrednio sami sprzedający również na tym zyskują.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

yupiCOMP
#9 Pomysłodawca#

przecież politykę zwrotów środków ustala ustawa więc dlaczego piszecie swój regulamin sprzeczny z ustawą? już z samej wypowiedzi wynika że robicie to wyłącznie w celu zadowolenia klienta by nie uciekł z waszej platformy ale zapis waszego regulaminu jest sprzeczny z ustawą, tym bardziej że implikuje konsekwencje i ma znamiona nieuczciwej konkurencji (promuje tych którzy realizują zwrotu szybciej - duże sklepy w tym oficjalny sklep Allegro a dyskryminuje te o mniejszych obrotach - spada im jakość sprzedaży, ich oferty są niżej pozycjonowane) wprowadza w błąd co do świadomości konsumenckiej o prawnym terminie zwrotu środków

oznacz moderatorów

IZULA50
#11 Animator#

Od pewnego czasu mali sprzedawcy są wypychani z tego portalu miedzy innymi takimi praktykami podnoszeniem prowizji itp. 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@yupiCOMP ,,spada im jakość sprzedaży,, ... co stoi na przeszkodzie , aby zwrócić klientowi środki w ZALECANYM  terminie przez allegro ?. Zgodnie z zapisem w UK masz zwrółcić środki NIEZWŁOCZNIE , a dopuszczalnym terminem maksymalnym jest 14 dni . Piszesz o małych firmach ... .to właśnie małe firmy mają potężne narzędzie w rękach jakim jest perfekcyjna obsługa klienta , w tej mierze giganty nie mają najmniejszych szans w konfronacji z drobnymi firemkami ,,,, tylko trzeba troszkę zaangażowania .

oznacz moderatorów

yupiCOMP
#9 Pomysłodawca#

to stoi że małe firmy nie mają takich obrotów by robić zwroty w ZALECANYM terminie z salda jak te wielkie firmy, skoro jest do 14 dni to po co inny wymóg w serwisie allegro... proste

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Ale masz środki kupującego, przecież nie zwracasz ze swoich! Policz 7dni od czasu odebrania przesyłki> 14dni od chwili odstąpienia od umowy zakupu, czujesz że to nie jest znacząca różnica a może nawet przy tych 14dniach być to krótszy termin.

oznacz moderatorów

yupiCOMP
#9 Pomysłodawca#

No nie do końca, środki z salda są wypłacane na konto a jak nie robisz zwrotu ze salda to nie ma automatycznych zwrotów prowizji itd , trzeba pisać do allegro i przesyłać skany przelewów i dalej nie mam wyjaśnienia skoro jest ustawowy termin do 14 dni to dlaczego allegro wymyśla sobie inaczej byleby tylko zadowolić klienta który traktuje sobie zakupy jak darmową wypożyczalnię

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Ale to nie Allegro wymyśliło "zwrot konsumencki". Ma takie prawo i z niego korzysta.

oznacz moderatorów

yupiCOMP
#9 Pomysłodawca#

ale allegro wymyśliło sobie nowy krótszy termin realizacji zwrotu wpłaty niż przewiduje ustawa i o to się rozchodzi. zwrot konsumencki też został wylobbowany przez wielkie firmy, czyli jak allegro w celu zadowolenia klienta bezprawnie skraca termin zwrotu wpłaty to za chwilę zacznie się lobbowanie tego jako prawa w ustawodawstwie?  takie zachowanie serwisu nadaje się do zgłoszenia w odpowiednie miejsce tym bardziej że niespełnianie polityki allegro niesie za sobą konsekwencje reputacyjne na platformie

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

NIEZWŁOCZNIE nie oznacza natychmiast tylko bez zbędnej zwłoki czyli nawet 14 dnia od odstąpienia

oznacz moderatorów

yupiCOMP
#9 Pomysłodawca#

właśnie 14 dni to nie 7 które sobie wymyśliło allegro i które wprowadza w błąd konsumenta któremu potem trzeba tłumaczyć obowiązujące prawo w kontrze do wymyślonej polityki zwrotów allegro

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

Ale termin na wykonanie zwrotu pieniędzy liczy się od zgłoszenia zwrotu zakupu. Nie od otrzymania zwrotu. Można się wstrzymać że zwrotem pieniędzy do momentu otrzymania przedmiotu.

oznacz moderatorów

Monika__L
#15 Entuzjasta#

Odebrania przesyłki zwrotnej. Ja mówię o tym

odstąpienie od umowy – zgodnie z Polityką zwrotów na Allegro, sprzedający ma na zwrot pieniędzy od 2 do 7 dni kalendarzowych, licząc od momentu odebrania przesyłki zwrotnej

oznacz moderatorów

yupiCOMP
#9 Pomysłodawca#

to jest wymysł allegro w swojej polityce sprzyjającej zadowoleniu klientów a ustawa mówi tylko o tym by zwrócić wpłatę do 14 dni od oświadczenia o odstąpieniu plus to że sprzedawca może się wstrzymać ze zwrotem środków do czasu otrzymania przesyłki, niektóre towary po zwrocie wymagają ponownego sprawdzenia i oszacowania ubytku wartości co nie jest możliwe do zrealizowania w dniu odbioru przesyłki, zwłaszcza jeśli zwrot przedmiotu będzie wykonany w ostatnim możliwym terminie gdzie tym samym mija 14 dzień od daty odstąpienia

oznacz moderatorów

Monika__L
#15 Entuzjasta#

A dlaczego od 2 dni? Nie może oddać od razu po otrzymaniu i sprawdzeniu paczki?

oznacz moderatorów

yupiCOMP
#9 Pomysłodawca#

dlatego że jedyne co precyzuje ustawa to 14 dni od złożenia oświadczenia odstąpienia i tego się należy trzymać. problem się robi gdy ktoś kupuje, używa sobie 14 dni, następnie składa oświadczenie odstąpienia ale przez 14 dni nie nadaje paczki, odsyła w ostatnim możliwym dniu, koniec końców użytkuje przedmiot miesiąc czasu a ty otrzymujesz towar zwrotny po okresie 14 dni od odstąpienia

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@yupiCOMP to pomniejszasz kwotę zwrotu o ślady użycia czyli różnicę w cenie między nowym a używanym, lub jak zwraca po terminie to zaliczasz mu opłatę za bezumowne wykorzystanie twojej własności bo niestety zwrot zgloszony w terminie masz obowiązek odebrać nawet jak minie x miesięcy od zgłoszenia a nie 14dni 

oznacz moderatorów