anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Absurd z wysyłką

Z_Kwitalski
#12 Orędownik#

Witam, 

Jak na to pytanie odpowie allegro? Dlaczego daje taką furtkę? Gdzie tu logika? 

Dlaczego nie zabezpieczą się przed takimi absurdami?

---> PRZYKŁAD: Klient kupuje przedmiot za 148,90 zł. Do tego dokupuje przedmiot za 1,20 zł. 

2 minuty po opłacaniu ( SMART) zwraca ten droższy. Co zyskuje? Darmową dostawę przedmiotu za 1,20 zł. 

Już jak widać nie trzeba zwracać fizycznie przedmiotu. Wysłany- odesłany. Wystarczy dokonać zwrotu 1 minutę po zakupie i już wysyłka gratis. 

Kiedyś kombinowano z tym, że sprzedawcy mieli "uzupełniacz smarta" Jak przedmiot kosztował 38 zł to kupowało się uzupełniacz po 1 zł. Kupowało się 2 sztuki i już był SMART. Wysyłka gratis. 

GDZIE TU ABSURD? 

Powyżej! , ale to nic. To tylko pikuś. Zobaczcie to:

- klient kupuje u Was ten produkt za te 148,90 zł + drugi bardzo tani. Wybiera kuriera. Płacicie 3,99 jako RABAT DLA KUPUJĄCEGO. Zauważcie, że od transakcji z kurierem w SMART pobierana jest opłata 3,99 mimo, że jest ustawiona cena jako opłata z góry 12,99 zł. Klient ma SMART a Wy płacicie 3,99 za to. Uznajecie, że oki, jakoś się po kościach to rozejdzie bo towar za 148,90 generuje taki zysk, że te 3,99 warto zapłacić. 

Niestety. Klient w minutę po zakupie rezygnuje z tego droższego produktu. Występujecie o zwrot prowizji. Otrzymujecie. Transakcja opłacona. SMART. Wysyłacie. I co? I to, że zapłaciliście 3,99 a w konsekwencji wysyłacie towar za 1,20 zł a opłata za tą transakcję wynosi 3,99 zł + oczywiście PROWIZJA !  Rewelka. 🤣

Kiedyś klienci nie byli tak cwani i odsyłali wysłany towar. Teraz kombinują już tak, że jak chcą zamówić towar za 2 zł z wysyłką gratis - zamawiają go ale dokładają drogi towar, który po opłaceniu zwracają. Wysyłasz zatem tylko ten tańszy ale co zapłacisz 3,99 to zapłacisz. Strata 300% na transakcji. 

ABSURD- to jest ABSURD. Gdzie tu jest strona sprzedawcy? Dlaczego w takich przypadkach każdy ma dopłacać? Dlaczego to nie jest weryfikowane? Dlaczego w takich sytuacjach to kupujący nie ponoszą kosztów wysyłki? Dlaczego sprzedawcy są obciążeni tym 3,99 ? 

oznacz moderatorów
60 ODPOWIEDZI 60

Z_Kwitalski
#12 Orędownik#

A co powiecie na to? Hmmmm

Oferta rabatowa. Przy zakupie 2 sztuk - rabat 15%. Mniej się nie da. Klient kupuje zatem dwie sztuki. Zwraca jedną. Co się dzieje? Zostawia sobie jedną sztukę taniej niż ... gdyby kupił tylko jedną sztukę. 

Co na to allegro? - zwrócić klientowi taką kwotę aby po otrzymaniu przelewu kwota była taka jakby kupił jedną sztukę. 

Co na to kupujący? Z JAKIEJ RACJI!! CZUJĘ SIĘ OSZUKANY! Proszę o zwrot kwoty jak na paragonie!!!!!  Oszuści. 

Co robi sprzedawca? - daje dodatkowy zwrot aby klient był zadowolony bo gdy tego nie zrobi to dostanie negatywa. 

System komentarzy sprawia, że sprzedawcy są zastraszani. 

Inny przykład jeszcze bardziej perfidny. 

Maszynka do baniek za 19,90. Rabat przy 3 sztukach = 30%

Co zrobić by kupić najtaniej i mieć darmową dostawę w SMART?

Przecież 19,90 nie kwalifikuje się do SMART i do rabatu. Nic prostszego. Trzeba tylko kupić 3 produkty. I już na dzień dobry mamy SMART i 30% Rabatu. Dwie sztuki zwracamy  po co nam bowiem 3 sztuki. Mamy więc dostawę gratis produktu za 19,90 i jeszcze duuuużo taniej bo mamy przyznany rabat. 

Sprzedawca zwraca nam taką kwotę jak byśmy kupili jedną sztukę. My informujemy, że z jakiej racji, oszustwo, na paragonie mamy inną wartość. Dopłać albo negatyw. Jeśli to aukcja Super Sprzedawcy - dopłaci. Zastraszony - dopłaci. Nawet przeprosi i napisze , że się pomylił. 

Tak oto kupujący zostaje z maszynką do baniek za ok 15 zł a NIE za 19,90 jak na aukcji i dodatkowo nic nie zapłacił za przesyłkę. 

hmmmmmmmmmmm

oznacz moderatorów

Client:79179573
#16 Inspirator#

@Z_Kwitalski 

Ojej! Naprawdę jest takie prawo, że kupujący może zwrócić towar zamówiony na odległość?! I ci perfidni nabywcy śmieją z tego prawa korzystać?! Skandal! O tempora, o mores!

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

@Client:79179573  temat nie dotyczy możliwości odstąpienia od umowy, a wykorzystania systemu rabatów i darmowych wysyłek w celu oskubania sprzedającego i w pewnym sensie allegro, bo oni również płaci za paczki. Jak nie widzisz różnicy to po co zabierać głos ?

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

Client:79179573
#16 Inspirator#

@mikeza 

Odniosłem się do wpisu, w którym "zwrot" był odmieniony przez różne przypadki SZEŚĆ razy. A Ty mi mówisz, że temat nie dotyczy zwrotów?

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

@Client:79179573  to może warto przeczytać cały post od początku do końca. A nie tylko pojedyńcze słowa.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

Client:79179573
#16 Inspirator#

@mikeza 

Widzę doskonale o czym jest ten temat. Widzę słowa, zdania, akapity, czytam też pomiędzy wierszami. Całą tę paplaninę o "perfidii kupujących cwaniaków" można streścić tak: "Hurrrr, durrrr!!!! Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość to ZUO!!!!!!!!!!!!!!, niech Allegro tego zabroni!!!!!!!"

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@mikeza Daj sobie spokój. @Client:79179573 to taki typ osobnika, wg którego kupujący są świętymi krowami mającymi tylko prawa i przywileje, a sprzedający to uniżone sługi tychże świętych krów, mający tylko obowiązki wobec nich. Krócej to ujmując: kupujący mogą wszystko, sprzedający nie mogą niczego.
Wystarczy poczytać jego posty na tym forum. Myślisz że dlaczego nie pisze ze swojego głównego konta, tylko z jakiegoś świeżaka? Bo (poza tym, że nie ma odwagi) doskonale wie, że z palca trafiłby na CL wszystkich czytających te jego śmiałe przemyślenia😏

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

@Knowhere właśnie zauważyłem, faktycznie szkoda czasu na dyskusję. Dużo tekstu, mało treści.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@msniezek @_HolaOla_ @cloudcloud Wniosek ( od tego jest Allegro gadane) : zróbcie coś z tym cwaniakowaniem. Sugestie co - sa w tekście.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

Z_Kwitalski
#12 Orędownik#

Wniosek tylko jeden i TYLKO jeden. 

System komentarzy to narzędzie do zastraszania sprzedawców. Tak o tym trzeba mówić. To dosłownie nazwane. Trąbi o tym cały internet. 

Płacenie za usunięcie komentarza - normalka. 

Ile dostajecie komentarzy za 100 transakcji ? Pewnie ok 20   Tak mało ludzi wystawia oceny. 

No właśnie. Wystarczy 1 komentarz w którym ocena za np. koszt wysyłki będzie na 4 gwiazdki i już potrzeba 9 z pełnymi gwiazdkami aby nie stracić Super Sprzedawcy bowiem średnia z tych komentarzy musi być minimum 4.950

Należy zatem sprzedać prawie ok 50 produktów i liczyć na same oceny 5 gwiazdkowe aby zniwelować ten jeden komentarz z jedną oceną na 4 gwiazdki. 

Z jakie racji klient ocenia KOSZT WYSYŁKI na np. 3 gwiazdki jeśli wybiera paczkomat gdzie allegro dyktuje cenę 8,99 ?  Z jakiej racji ocenia na 4 gwiazdki koszt wysyłki MINIKURIER gdzie allegro ustala cenę pobraniową 13,41 z?

Czyż nie powinno być tak, że jak ktoś wybiera wysyłkę z udziałem partnerów allegro to z góry jest 5 gwiazdek? Ja rozumiem, że ktoś może wybrac kuriera X nie powiązanego z allegro gdzie ktoś ustala koszt 24 zł za wysyłkę bez pobrania. OK. W Tym przypadku ok ale z drugiej strony klient mógł wybrać tańszego kuriera. Może go chciał. Ok. 

Jednak jeśli wybiera partnera allegro ( paczkomat, kurier24, minikurier24, Allegro DPD, Allegro POCZTA) to niestety - koszt wysyłki z góry na 5 gwiazdek. 

OBSŁUGA KUPUJĄCEGO - jaka obsługa. Ktoś kupuje i wie czego chce. Żadnych pytań. Sprzedawca wysyła w deklarowanym terminie ( przecież wiedzą kiedy ktoś wysłał) Kupujący odbiera towar. Jest zadowolony ale obsługa kupującego 3 gwiazdki. CO TO MA BYĆ?

Z jakiej racji 3 gwiazdki a reszta na 5? Obsłużony klient na 5- wysyłka w terminie. Nawet jednego pytania nie zadał. 

System komentarzy to komedia. Komedia w której sprzedawca jest zastraszany a kupujący śmieje się mu w twarz i wyłudza co chce. 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Sprzedawcy także kombinują i np: podnoszą ceny.Handel to sprzedający i kupujący i jedni bez drugich nie istnieją.

oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

@LEW433  Jak mam konkurencję, to po podniesieniu cen nic nie sprzedam. Trochę słaba ta kombinacja.

Tak robić może co najwyżej ktoś kto jest monopolistą, ot np. allegro, które może podnosić ceny w nieskończoność i dalej będzie masa użytkowników. Normalny sprzedawca gdzieś tam ma limit, bo przy pewnej barierze klienci się skończą i po sprawie. No chyba, że mamy na rynku zmowę cenowo kilku podmiotów, ale to są sprawy dla UOKIK.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@mikeza Ty masz ale poczytaj tu wypowiedzi !

oznacz moderatorów

Z_Kwitalski
#12 Orędownik#

Niech podnoszą. Pasuje kupującemu cena - kupuje. Nie pasuje -nie kupuje. To nie jest kombinowanie takie jak zamawianie 3 przedmiotów aby uzyskać rabat 30% a potem zwracanie dwóch. Jak zwiększają ceny to kupujący z góry wiedzą co robią. Jak kupujący kupuje 3 przedmioty i uzyskuje zniżkę sprzedawca jest przekonany, że super - zachęcił kupującego rabatem. Tymczasem przychodzi zwrot.....

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@LEW433 podnoszenie cen to kombinowanie? Albo czegoś nie rozumiem, albo rozwiń myśl. Sprawa jest jasna, jeżeli rosną koszty sprzedaży to ceny idą w górę. A kombinacje kupujących podnoszą koszty. 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@konto zamknięte Chodzi o zainteresowanie kupujących (tak jak ciebie). Obserwujesz i czekasz i dostajesz informację o obniżce i kupujesz bo sądzisz że obniżyła się cena.A sprzedający tu zarzucają kombinowanie kupującym. Handel to takie coś dziwnego kto kogo przechytrzy.

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@LEW433 sprzedaję i kupuję (czasem) na Allegro i powiem ci, że chyba mam farta, bo nigdy nie trafiłam na nieuczciwego sprzedającego (chociaż wiem, że tacy są). Jako sprzedawca nigdy nie miałam problemu ze zwrotami i kombinacjami "na smarta". Obniżki obserwowanych ofert, o których piszesz, bardzo często trwają tylko kilka godzin i jeżeli rzeczywiście jesteś czymś zainteresowany, to kupujesz od ręki i korzystasz, bo za godzinę czy dwie cena może już wrócić do normy. Zauważyłam, że często tak się dzieje w okresach płatności podatków i ZUSu. 🙂

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@konto zamknięte Ja nie piszę że tak musi być i że ja tak robię.Piszę to na podstawie postów i rozważań ludzi którzy to opisują tu.Są nieuczciwi kupujący i sprzedający. Ja nie narzekam.

oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

@Z_Kwitalski  niestety szczera prawda. Należałoby dodać, że poza systemem komentarzy - opcja dyskusji jest notorycznie nadużywana i również służy do zastraszania sprzedającego. Sporo jest sytuacji złośliwego braku zakończenia dyskusji pomimo rozwiązania problemu.

Ja już dawno machnąłem ręką na SS, bo w mojej branży to ciężki temat. Cięcie gwiazdek na kosztach wysyłki to norma. Tną wszyscy, zarówno Ci, którzy wybierają opcje allegrowe, jak również tacy, którzy biorą droższą paczkę, pomimo możliwości wyboru tańszej ?? Zresztą jaki sens ma ten program, skoro samo allegro w momencie urlopu sprzedającego dalej liczy statystyki, czyli idąc na urlop praktycznie żegnamy się z SS, bo statystyki wysyłek są liczone jakbyśmy normalnie pracowali. Kto to wymyślił ??

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

gormit_gormit
#9 Pomysłodawca#

A może Kupujący faktycznie się rozmyślił tuz po zakupie?? Jaki byłby sens kupowania za 148,90, skoro do kuriera smart wystarczy za 100 zł? Jeśli by od poczatku chciał za 1,20 - dokupiłby za 99... No chyba że nie masz nic w tej cenie... 

Ale popatrz - jeśłi ktoś wybiera paczkomat ze smart, masz 0 zł prowizji jako Sprzedający. Jeśli kupi bez smart - płacisz prowizję od kosztów dostawy. 

Więc kombinowanie kupujących ze smartem na paczkomat byłoby dla Ciebie korzystniejsze, tylko zostaje kwestia zwrotu rabatu transakcyjnego za ten drugi zwrócony produkt, ale to chyba nie problem, jeśli został zwrócony przez formularz, hm?

oznacz moderatorów