anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Albo gratis albo negatyw

ejczbi
#12 Orędownik#

Ile tu już widziałem wątków, jak to źli sprzedawcy kupczą gratisami za usunięcia negatywa. Niektórzy klienci chyba już wzięli to za standard, a przynajmniej ten, który wystawił nam komentarz.

Rzeczywiście popełniliśmy błąd przy wysyłce, o którym dowiedzieliśmy się prosto z negatywa  (bez żadnego kontaktu z nami). Oczywiście tam już jesteśmy obsmarowani jaka to jesteśmy najgorsza "firemka". No nic, po tylu latach tutaj nie zrobiło to na nas większego wrażenia, napisaliśmy do klienta z przeprosinami, że przysyłamy właściwy produkt (swoją drogą jego wartość to 25zł) i odbieramy ten który przysłaliśmy błędny.

Ale to mało, klient nie chce oddać produktu (którego ponoć w ogóle nie potrzebuje) i żąda tylko dosłania właściwego. Łaskawie wtedy usunie nam nawet negatyw. W korespondencji ani przez moment nie przestał nam ubliżać, generalnie bardzo nieprzyjemny typ. Przykład:

ibex1.png

 

No cóż, w zasadzie nadal nie zrobiło to na nas wielkiego wrażanie. Ale myślę, że warto dzielić się takimi sytuacjami na forum z kilku powodów:

 - takie sytuacje były, są i będą  i przydarzają się wszystkim. Trzeba umieć trzymać do nich dystans (zwłaszcza na poziomie emocji).

 - a nóż jakiś pieniacz to przeczyta i zrozumie, że dużo łatwiej się dogadać na spokojnie, a nie od razu się obrażać (to tak po prostu po ludzku jest to fair)

 - i co bardzo boli -  @msniezek  jest niestety przyzwolenie Allegro na takie działanie kupujących. Zgłaszaliśmy sytuację na czacie 2 razy. I nic. "Nie pomogę Panu" (nawet zanim napisałem jakich działań oczekuje), "nie mamy kompetencji sądu", "to nie są słowa uważane za obraźliwe w SJP"  itd.

oznacz moderatorów
53 ODPOWIEDZI 53

Z_Kwitalski
#12 Orędownik#

miliarderzy Żaden problem. Jesteśmy tu aby razem coś zbudować. Jak widać pomysły mamy wspólne i jak widać komentarze to największy problem portalu. Dlaczego nie można oceniać kupujących? Delikwent coś kupuje. Nie płaci przez 2 tygodnie. Przypominam 4 razy a nagle " oj przepraszam , myślałem że przeszło" Inny przypadek , delikwent nie płaci. Status PŁATNOŚĆ ROZPOCZĘTA... przypominam kilka razu. Nagle zechciało mu się wejść na pocztę i odczytać. W odpowiedzi " Przepraszam, rozmyśliłem się po zakupie" Normalnie ręce opadają. Gdyby tacy kupujący byli oceniani to by następnym razem inaczej do tego podchodzili. W tym momencie to totalna partyzantka. Kupujący może wszystko a sprzedawca za to że klient nie zapłacił może dostać negatywa bo kupujący ma możliwość wystawienia. Cofamy się jak widać wstecz zamiast iść na przód sprawiedliwie bo to co się dzieje to jak wspomniałem cofanie się wstecz i aresztowanie + 10 lat za to, że włosy są za długie lub ktoś spojrzał na kogoś nie tak. Bez wyroku sądu. Od razu odsiadka. 

oznacz moderatorów

miliarderzy
#12 Orędownik#

Miałem dwa razy taką sytuację: klient robi ticket po czym odpowiadam i się decyduje. On kupuje, płaci i od razu robi rezygnację 🙂 O czym ci ludzie co po niektórzy myślą to nie wiem 😁

oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

@miliarderzy  Mnie się oberwało co nie znaczy że zawsze tak musi być ale ostrożność się czasem przydaje.

oznacz moderatorów

miliarderzy
#12 Orędownik#

Trzeba kalkulować co jest bardziej opłacalne. Jedna zaniżona ocena czy ewentualny negatyw. Bez wyraźnej potrzeby, nie ma się co narażać na negatywy. Ba. W ogóle nie powinniśmy się na nie narażać. Ja jednak pozostałbym przy ocenie 3 jeśli reszta jest na 5. Lepsze to niż ewentualna opinia negatywna. A jak ktoś dał 3 to już wiadomo, że nie jest za bardzo zadowolony i taka prośba o usunięcie oceny może go dodatkowo zdenerwować. Trzeba patrzeć oczami klienta. Ale to już jest wpisane w sprzedaż. 

oznacz moderatorów

Z_Kwitalski
#12 Orędownik#

Sprawa najważniejsza. Pytanie zasadnicze. Czy dostaliśmy komentarz który nam przysługiwał. Kupuje klient zza granicy i wypełnia formularz. Nie dość, że żąda za pobraniem co nierealne to jeszcze za 15 zł kurierem gdzie realna dostawa to ok 70 zł. System to akceptuje. Nie wyślemy- negatyw. Klient żąda wysyłki za granicę a wybiera cennik dla polski. 

Inna kwestia - transakcja której nie było. Kupione i nie zapłacone. Jakim cudem kupujący to ocenia? Sprawdźcie sobie znaczenie słowa TRANSAKCJA. Nie było wymiany towaru za pieniądze. Transakcja wygasła. Jakim cudem kupujący ocenia sprzedawcę? A może by tak allegro wprowadziło w takich przypadkach oceny dla kupujących? Kupił i nie zapłacił....

oznacz moderatorów

miliarderzy
#12 Orędownik#

Byłem pewien, że sprawa jest już wyjaśniona. Oczywiście chcemy, aby Allegro wprowadziło to o czym piszesz.

oznacz moderatorów

Z_Kwitalski
#12 Orędownik#

Sprawa klientów zagranicznych to problem od lat. Sprawa komentarzy dla transakcji której nie było. To prześladuje nadal każdego sprzedawcę i piszę tu nie tylko w imieniu swoim ale tysięcy sprzedawców. Wiem, że popierają moje zdanie. 

oznacz moderatorów

mimi-mechanik
#8 Zapaleniec#

Allegro tłumaczy, że Sprzedawcy nie mogą wystawiać ocen kupującym gdyż wielokrotnie wykorzystywane było to narzędzie przez Sprzedawców do zemsty na Klientach według zgłoszeń klientów. Niestety juz nie mieli argumentów że to działa w dwie strony.... klienci mszczą sie na Sprzedawcach.

 

Co do zmian na Allegro by było fer:

- możliwość opiniowania Kupującego - ktoś taki z szantażami powstrzyma się trochę, nie chcą dać tej mozliwości obu stronom niech zostawią tylko opinię o produktach a nie sprzedawcach , wtedy obie strony nie moga oceniać ludzi tylko towar

- blokady czy restrykcje dla kupujących,  którzy notorycznie nie płacą - dziesiatki ludzi klika i dalej ma w nosie, dla sprzedawców restrykcje nie z negatywnych opinii tylko np przy wielokrotnym braku wysłania towaru co by nie było ze karzemy tylko kupujacych

- nie możność wystawienia opinii bez zapłaty - kupiłeś z allegro to i anuluj prezez allegro , wiesz jak kupić a juz anulować to nie... nie moze tak być że Kupujący olewa sprawę lub informuje kiedy i jak chce o anulowaniu...

- prowizja za sprzedaż - powinna być pobierana po zapłacie klienta a nie po kliknięciu

- za anulowanie zakupu powinni klienci ponosić koszty prowizji szczególnie w przypadkach braku zapłaty, zrozumiałe że Sprzedawca poniesie koszty jeśli nie ma towaru lub popełni błąd to moze tez ochroni Sprzedawców od zabawnych zakupów czy licytacji dla zabawy

- opcja kup teraz lub wygrana licytacja jest zobowiązaniem do zapłaty w ciągu np 24 h a nie tygodnia, dla sprzedawcy ciężkie jest trzymanie towaru przez ten czas bo moze go pare razy w tym czasie już by sprzedał. nie ma rezerwacji a poza tym jesli do tego zapłaci prowizję za brak wpłaty to następnym razem odpowiedzialniej będzie robił zakupy czy składał oferty. w normalnych licytacjach nie ma takich zasad z opóźnioną płatnością..

- konieczność wprowadzenia zasady sprawdzenia towaru w ciągu krótkiego czasu po dostawie - nie moze być tak że sezon się kończy na towar a klient stwierdza że oddaje bo coś jest nie tak po paru miesiącach - upss otworzyłem dopiero teraz , kupiłem dla cioci i dopiero mi powiedziała że coś jest nie tak ...

- uświadamianie klienta na wszystkie sposoby że przy zwrocie towaru używanego , uszkodzonego lub podmienionego będa zgodnie z przepisami potrącenia z kwoty zwrotów bo klienci nie czytają przepisów że Sprzedawca ma do tego prawo i zasłaniają sie ze taki towar dostali. a wielu sprzedawców dla świętego spokoju zwraca bezdyskusyjnie klientowi kasę za zużyty i uszkodzony, wybrakowany towar tylko wtedy sprzedawca zostaje ze złomem,bez kasy i na stracie...

- poprawienie funkcjonalności dyskusji - kupuja w piatek a w niedzielę zakładają dyskusję że nie ma towaru...

- allegro powinno nie wchodzić w kwestie wysyłki z prowizją - nie ma żadnych argumentów przemawiających za pobieraniem prowizji za wysyłkę, ale sprzedawca ma dodatkowy koszt łączony z innymi jak materiał do pakowania, osoby się tym zajmujace itd..a na koniec może i negatyw  lub obcięte gwiazdki albo niech allegro obsługuje wszystkie wysyłki i koszt za wysyłki od klienta niech sobie pobiera jaki chce a do sprzedawcy niech wyśle kuriera po odbiór paczki, wtedy może zobaczą co to znaczy w praktyce , będą wtedy zabezpieczac klientów według swoich cenników, żaden sprzedawca nie będzie miał bólu głowy z kwestiami ocen za wysyłki itd.

To tylko niektóre rzeczy które warte są zmian, uszczęśliwą wielu sprzedawców i klientów również , wcześniej bardzo długo sprzedawałem na allegro i znam te wszystkie bolaczki , jestem też aktywnym kupujacym więc zasady tej strony też mi są znane.

na marginesie allegro lokalnie ... pomysł od lokalnej osoby...licytacje na zasadzie przebijania z czasem hmmmm kilka godzin licytują , zjadane paznokcie, cena rośnie,  o rany cena kanapy idzie jak za antyk , a na koniec ..... nie płacą... :)) 

 

 

 

 

 

 

oznacz moderatorów

hurt-met
#11 Animator#

na takie wiadomości odpisuj że pomoc psychiatryczna jest refundowana i polecasz skorzystać bo to nie jest zdrowy człowiek  

oznacz moderatorów

kontozakupowe1
#9 Pomysłodawca#

Serwis Allegro oficjalnie w swoim stanowisku potwierdza że sformułowanie w rodzaju:
"albo określone świadczenie albo wystawię negatywną opinię" stanowiące działanie przybierające formę wymuszenia na przedsiębiorcy określonego działania poprzez groźbę bezprawną a będące przestępstwem wg Art. 115 § 12 KK
nie narusza zasad serwisu Allegro!
Dla przypomnienia:
Art. 115 § 12 Kodeksu karnego: Groźbą bezprawną jest groźba(..) rozgłoszenia wiadomości uwłaczającej czci zagrożonego.

Tak stwierdziła @_HolaOla_ 

oznacz moderatorów

pulkownik66
#19 Nestor#

@kontozakupowe1 Jak widać- jest regulamin, jest także kodeks karny, no i najważniejsze- zasady Allegro😂 Niezłe sito.

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@kontozakupowe1 zasady Allegro może naruszać konkretna wystawiona sprzedającemu opinia. Zasad Allegro nie narusza natomiast mail od kupującego, w którym informuje on sprzedawcę o warunkach jej wystawienia. Co więcej, w ogóle takie kwestie w Regulaminie Allegro nie są omawiane. Allegro nie ingeruje w tego rodzaju ustalenia stron.

Oczywiście nie jest wykluczone, że taki mail narusza obowiązujące w Polsce prawo. Tego nie wiemy i nie do nas należy ocena.

Reasumując: są działania czy zapisy naruszające Regulamin Allegro, a nienaruszające prawa, są takie, które naruszają prawo, ale nie naruszają Regulaminu Allegro, wreszcie są też takie, które naruszają zarówno Regulamin, jak i zapisy prawa.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

IntercomGSM
#8 Zapaleniec#

@msniezek Zrozumiałem, trzeba było wprost napisać:
"Zasad Allegro nie narusza mail od kupującego, w którym informuje on sprzedawcę o swojej groźnie bezprawnej, a będący przestępstwem wg Art. 115 § 12 KK"

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@msniezek "Allegro nie ingeruje w tego rodzaju ustalenia stron." - fajnie żeś to wykręcił, bo gdzie tam widzisz jakieś ustalenia, poza zapowiedzią wystawienia komentarza w odwecie niezgodnego z rzeczywistym przebiegiem transakcji?🤔
To tak jakby ciemną nocą jakiś huncwot zaczepił jakieś chucherko i rzucił krótkie "portfel i telefon albo wp...", a wezwany na miejsce patrol stwierdziłby "policja nie ingeruje w tego rodzaju ustalenia stron"😁

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów