Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Jak to możliwe że pomimo regulaminu Allegro pozwala na istnienie komentarza który wprost łamie regulamin ? A "Ekspert" ds. reklamacji Andrzej Orzechowski jawnie to ignoruje ?
Komentarz:
"Adapter wydrukowany na drukarce 3D zapakowany w woreczek strunowy. Sprzedający odmawia przyjęcia zwrotu twierdząc, że jest to rzekomo "produkt higieniczny". BRAK informacji o tym na stronie produktu. W zakładce "zwroty" podano, że zwrotowi nie podlegają testy ciążowe, soczewki kontaktowe, maseczki itp. Ani śladu informacji, że ktoś wpadł na pomysł zaliczyć wydruk 3D, jako produkt higieniczny. UWAGA !! Warto pracować na dobrą opinię rzetelnie, a nie tanimi sztuczkami. "
Który odnosi się do produktu:
https://allegro.pl/oferta/adapter-do-maski-3m-na-dar-katowy-9817958224
Informacja o zwrotach jest podana, klient produkt otworzył zrywając plombę po czym oczekiwał zwrotu pieniędzy, udało mu się wyłudzić pieniądze z Allegro Protect....
Komentarz jest niezgodny z regulaminem Allegro, a konkretnie z postanowieniami Artykułu 11.
Naruszenie Art. 11.5: W treści komentarza Kupujący używa określenia "tanie sztuczki" w odniesieniu do mojego działania jako sprzedawcy. Takie stwierdzenie może być uznane za naruszające dobre obyczaje oraz nie jest zgodne z rzeczywistym przebiegiem transakcji. Komentarze na Allegro powinny być formułowane w sposób rzetelny i zgodny z regulaminem.
Zniesławiający charakter – Art. 11.12: Komentarz insynuuje, że celowo odmawiam zwrotu produktu w sposób nieuczciwy, co może naruszać moje dobre imię jako sprzedawcy. Tego typu oskarżenia mogą być uznane za zniesławienie, co jest zabronione przez regulamin Allegro.
Ocena nieodnosząca się wyłącznie do towaru – Art. 11.13: Komentarz skupia się głównie na sposobie obsługi zwrotu oraz zachowaniu sprzedawcy, a nie na jakości samego produktu. Zgodnie z Art. 11.13, opinie powinny dotyczyć wyłącznie towaru, a nie ogólnej obsługi transakcji, co stanowi naruszenie zasad Allegro.
Możliwość manipulacji oceną – Art. 11.13: W komentarzu sugerowane jest, że sprzedawca stosuje celowe manipulacje w klasyfikacji produktów, co może prowadzić do nieuczciwego zaniżenia mojej oceny. Tego typu zarzuty mogą być interpretowane jako próba manipulacji oceną sprzedającego, co jest niezgodne z regulaminem.
W związku z powyższymi naruszeniami, proszę o pomoc w zmianie osoby która obsługuje te zgłoszenie ponieważ celowo ignoruje regulamin Allegro. @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_
Chciałbym jednak podkreślić, że nasze podejście do ograniczenia zwrotów nie wynika z naszego “widzimisię”, lecz opiera się na stanowisku sanepidu, które zostało wypracowane w trakcie pandemii COVID-19. Wtedy właśnie, kiedy zaprojektowaliśmy i wdrażaliśmy nasze adaptery do placówek medycznych, musieliśmy działać zgodnie z rygorystycznymi wytycznymi dotyczącymi higieny i bezpieczeństwa.
Sanepid jasno określił, że produkty tego typu, które mają bezpośredni kontakt z drogami oddechowymi, muszą być traktowane jako higieniczne, niezależnie od możliwości ich dezynfekcji. Było to kluczowe w zapewnieniu, że ryzyko przenoszenia patogenów między użytkownikami zostanie zminimalizowane do absolutnego minimum. Te wytyczne nadal obowiązują, ponieważ dotyczą ochrony zdrowia, co jest naszym priorytetem.
Dlatego w naszej ofercie, oprócz możliwości dezynfekcji, utrzymujemy również politykę ograniczenia zwrotów, zgodnie z zaleceniami sanepidu, aby zapewnić jak najwyższy poziom bezpieczeństwa naszym klientom.
Zasadnicze pytanie, czy te filtry to wyrób medyczny zarejestrowany w bazie URPL.
A co do stanowiska Sanepidu, to obowiązuje ono tylko na obszarze działania danej jednostki (najczęściej powiatu, w przypadku PPIS).
Przepis art. 38 ust. 1 pkt 5 ustawy o prawach konsumenta, do którego się odnosimy w omawianej sprawie, stanowi transpozycję art. 16 lit. e) dyrektywy 2011/83.
W wyroku z 2019 r. w sprawie C-681/17 Trybunał Sprawiedliwości UE stwierdził, że
"prawo do odstąpienia od umowy powinno być wyłączone na podstawie art. 16 lit. e) dyrektywy 2011/83 jedynie wtedy, gdy po otwarciu zapieczętowanego opakowania towar w ten sposób opakowany znajduje się definitywnie w stanie nienadającym się do ponownej sprzedaży ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, ponieważ z uwagi na charakter danego towaru jest niemożliwe lub nadmiernie utrudnione, by przedsiębiorca podjął kroki pozwalające na przywrócenie towaru do sprzedaży bez szkody dla jednego lub drugiego z tych wymogów".
I jeszcze przypis 25. z opinii rzecznika generalnego TSUE w tej sprawie:
"W mojej ocenie sąd ten słusznie wskazuje, że „[t]aka sytuacja może zachodzić przykładowo wtedy, gdy ponowne użycie towaru przez osoby
trzecie zgodnie z przyjętym poglądem od początku nie wchodzi w rachubę ze względu na ochronę zdrowia (otwarte lekarstwo) lub ze względów higienicznych (szczoteczki do zębów, pomadki do ust, artykuły erotyczne) oraz że na skutek działań przedsiębiorcy, takich jak czyszczenie lub dezynfekcja, towarom nie może zostać przywrócona zdatność do dalszej sprzedaży, chyba że jako towar używany, towar zwrócony lub
podobny”".
Skoro przed zapakowaniem adapterów przeprowadzana jest ich dyzynfekcja, to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby w taki sam sposób potraktować zwrócony adapter i zapakować go ponownie. Materiał jest na tyle trwały i odporny, że kolejna dezynfekcja izopropanolem nie będzie miała negatywnego wpływu na produkt.
W związku z powyższym nie widzę podstaw do ograniczenia prawa do odstąpienia od umowy.
Dziękuję za przedstawienie swoich argumentów i przytoczenie przepisów. Chciałbym jednak zwrócić uwagę, że cały wątek dotyczy nieregulaminowego komentarza, a nie naszych produktów. Naszym celem jest doprowadzenie do tego, aby Allegro przestrzegało swojego regulaminu i usunęło komentarz, który go łamie. Dlatego proszę o trzymanie się wątku i pomoc w rozwiązaniu kwestii związanej z naruszeniem regulaminu komentarzy na platformie, co jest głównym tematem naszej dyskusji.
Dziękuję za przytoczenie przepisów i wyroków dotyczących prawa odstąpienia od umowy. Rozumiem Twoje argumenty, jednak chciałbym zwrócić uwagę na kilka istotnych kwestii.
Choć materiał, z którego wykonane są adaptery, jest trwały i odporny, to nie chodzi tu wyłącznie o możliwość kolejnej dezynfekcji. W medycynie, jak również w branży związanej z ochroną zdrowia, podstawowym celem jest minimalizowanie wszelkiego ryzyka. Nawet jeśli adaptery mogą być ponownie dezynfekowane, to za każdym razem istnieje potencjalne ryzyko, że procedura dezynfekcji nie będzie przeprowadzona w sposób absolutnie doskonały, co mogłoby pozostawić niewielkie ślady patogenów, które nie byłyby wykrywalne gołym okiem, ale mogłyby stanowić zagrożenie dla kolejnego użytkownika.
W omawianej sprawie, zwracamy uwagę na to, że nasze adaptery są przeznaczone do użytku w kontekście ochrony dróg oddechowych, co czyni je szczególnie wrażliwymi na kwestie higieny. Zgodnie z wytycznymi, które przestrzegaliśmy podczas projektowania i wdrażania tych adapterów w trakcie pandemii COVID-19, sanepid zalecił traktowanie takich produktów jako higienicznych, właśnie z uwagi na ryzyko związane z ich ponownym użyciem.
Przepis, na który się powołujesz, zakłada, że prawo do odstąpienia od umowy może być wyłączone, jeśli produkt po otwarciu opakowania znajduje się w stanie nienadającym się do ponownej sprzedaży ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych. W naszym przypadku ryzyko związane z ponownym użyciem takiego adaptera, nawet po dezynfekcji, jest uzasadnieniem dla wyłączenia prawa zwrotu. Chodzi tu o bezpieczeństwo użytkowników, które w kontekście produktów mających kontakt z drogami oddechowymi, ma szczególne znaczenie.
Podsumowując, ograniczenie prawa do odstąpienia od umowy w przypadku naszych adapterów jest zgodne z przyjętymi standardami higieny i ochrony zdrowia, które obowiązują w branży medycznej.
Jednak proponuje wrócić do podstawowego wątku ponieważ wszyscy trochę odpływają.
@WeebAll_pl może przedstawie to tak podaj go do sądu o komentarz wtedy w sądzie nie udowodnisz, ze to produkt higieniczny, więc komentarz jest prawidłowy bo z tym produktem higienicznym to sobie poleciałeś w nadinterpretację, a jeali nawet chcieć by go takim określać to zapakowanie w woreczek strunowy nie zapewnia nawet minimum jałowości czyli całą argumentacje o możliwości zakażenia się trafia w automatu szlag.
doceniam Twoją perspektywę, ale chciałbym jeszcze raz podkreślić, że nasza decyzja o traktowaniu tego produktu jako higienicznego nie jest nadinterpretacją, lecz wynika z konsultacji z odpowiednimi instytucjami, w tym z sanepidem, szczególnie w kontekście pandemii COVID-19, kiedy te produkty były projektowane i wdrażane.
Jeśli chodzi o opakowanie, warto zaznaczyć, że woreczek, w którym pakowane są adaptery, jest wykonany z materiału LDPE, co czyni go bardziej wytrzymałym i szczelnym w porównaniu do zwykłych woreczków strunowych, do jakich próbują Państwo sprowadzić to opakowanie. Dodatkowo, przed zapakowaniem produkty są przechowywane w atmosferze izopropanolu 99%, a woreczek jest zapieczętowany plombą, co stanowi dodatkową warstwę ochrony przed zanieczyszczeniami podczas transportu.
Co do kwestii komentarza – nie chodzi tu o kwestie sądowe, a o to, aby Allegro egzekwowało własne zasady dotyczące komentarzy. Celem naszej prośby jest usunięcie komentarza, który naszym zdaniem narusza regulamin platformy. Nasza dyskusja powinna się skupić na tym, czy komentarz jest zgodny z zasadami Allegro, a nie na interpretacji przepisów dotyczących produktów higienicznych.
@WeebAll_pl Nawet jeśli adaptery mogą być ponownie dezynfekowane, to za każdym razem istnieje potencjalne ryzyko, że procedura dezynfekcji nie będzie przeprowadzona w sposób absolutnie doskonały, co mogłoby pozostawić niewielkie ślady patogenów, które nie byłyby wykrywalne gołym okiem, ale mogłyby stanowić zagrożenie dla kolejnego użytkownika.
Wybacz, ale sam przeczysz swoim założeniom. Przed zapakowaniem adapterów nie poddajesz ich sterylizacji, nie usuwasz więc wszystkich drobnoustrojów. Dezynfekcja izopropanolem to nie sterylizacja. Fragment o niewykrywalności patogenów gołym okiem nie świadczy dobrze o Twojej wiedzy mikrobiologicznej, mówiąc bardzo delikatnie.
Chciałbym wyjaśnić, że oczywiście nikt nie sugeruje, iż drobnoustroje można dostrzec gołym okiem. To było skrótem myślowym, a nie dosłowną sugestią. Z założenia zakładałem, że dyskusja toczy się na poziomie osób, które potrafią to zrozumieć. Moim celem było podkreślenie, że nawet jeśli patogeny nie są widoczne, to mogą stanowić realne zagrożenie, co powinno być oczywiste dla każdego, kto ma podstawowe zrozumienie mikrobiologii.
Nasza polityka dotycząca higieny opiera się na minimalizowaniu ryzyka, co jest zgodne z profesjonalnymi standardami. Jeśli ktoś uważa, że takie podejście jest nadinterpretacją, to prawdopodobnie nie rozumie w pełni, dlaczego dbanie o zdrowie i bezpieczeństwo klientów jest dla nas priorytetem.
@WeebAll_pl Nie widzę niczego niewłaściwego w komentarzu kupującego (choć określenia "tanie sztuczki" bym nie użyła). Produkt nie jest profesjonalnie zapakowany. W opisie nie ma wzmianki, że jest to wyrób medyczny lub produkt higieniczny. W zakładce "zwroty" brakuje informacji o podstawie ograniczenia.
Sprzedajesz kawałek plastiku potraktowany alkoholem w nieodpowiednim stężeniu i nazywasz to absolutnie doskonałą dezynfekcją.
Nie ma możliwości edycji zakładki zwroty, Allegro przedefiniuje treści.
@WeebAll_pl Jeśli idzie o wymienione przez Ciebie naruszenia regulaminu, to pomieszałeś ocenę transakcji przypisaną do konta sprzedającego z opinią o produkcie / towarze. Kupujący wystawił Ci komentarz do transakcji, dlatego skupił się na ocenie obsługi. 11.13 dotyczy oceny produktu.
Dziękuję za przytoczenie szczegółów regulaminu. Rzeczywiście, punkt 11.13 odnosi się do opinii o produkcie, a nie do oceny transakcji. Jednak warto zauważyć, że komentarz, który został wystawiony, dotyczy zarówno oceny produktu, jak i oceny obsługi, co moim zdaniem powoduje jego niejednoznaczność i może prowadzić do nieuzasadnionego wpływu na ocenę konta sprzedającego.
Chciałbym podkreślić, że w przypadku tego komentarza mamy do czynienia z sytuacją, w której opinia wyraża zarówno subiektywną ocenę transakcji, jak i odnosi się do właściwości samego produktu, co jest sprzeczne z regulaminem. W szczególności chodzi o punkt 11.13.j, który mówi, że opinie nie powinny dotyczyć samej transakcji, ale oceny towaru. Komentarz, który łączy te dwie kwestie, może wprowadzać w błąd innych użytkowników co do jakości samego produktu oraz samej transakcji.
Nasza prośba o usunięcie tego komentarza jest uzasadniona, ponieważ uważamy, że jego treść wprowadza niepotrzebne zamieszanie i może negatywnie wpłynąć na postrzeganie zarówno produktu, jak i naszej obsługi klienta. Co więcej, inne podpunkty również wykluczają ten komentarz, ponieważ jego treść nie jest zgodna z regulaminem. Na przykład, komentarz może naruszać dobre obyczaje (art. 11.13.d) lub być wprowadzający w błąd w kwestii jakości produktu (art. 11.13.l). Dlatego apelujemy o rozważenie usunięcia tego komentarza zgodnie z zasadami opisanymi w regulaminie.
Próbujesz nagiąć regulamin, tak samo jak naginasz prawo do reklamacji. Klient powinien cię zwyczajnie zgłosić nie tylko do uokik ale i do urzędu rejestracji wyrobów medycznych
nadal nie można normalnie sprzedawać towarów na allegro
w zakładce zwroty nie można jednocześnie umieścić ograniczeń związanych
z produktami higienicznymi i oprogramowaniem
szczoteczki do zębów sterowanej oprogramowaniem nie sprzedaż, chyba, że zgodzisz się
na zwrot jednej składowej
Twoje oskarżenia są bezpodstawne. Nasze działania są w pełni zgodne z obowiązującymi przepisami prawa oraz regulaminem Allegro. To, co nazywasz „naginaniem regulaminu” i „prawa do reklamacji,” jest niczym innym jak dbałością o zgodność z obowiązującymi normami i zapewnieniem naszym klientom pełnej ochrony oraz bezpieczeństwa.
Nasze produkty i procedury są wynikiem starannego planowania i współpracy z ekspertami, a wszelkie decyzje, które podejmujemy, są poparte rzetelną wiedzą i doświadczeniem. Wszelkie insynuacje, że działamy niezgodnie z prawem, są nieprawdziwe i nieakceptowalne.
Naszym priorytetem jest przestrzeganie zasad i ochrona interesów klientów, a nie naginanie regulaminu. Sugerowanie inaczej jest nieuzasadnione i wprowadza w błąd.
@WeebAll_pl Na przykład, komentarz może naruszać dobre obyczaje
Oj, chyba nie widziałeś jeszcze komentarzy naruszających dobre obyczaje.
zdaję sobie sprawę, że na Allegro można znaleźć różne komentarze, które mogą naruszać dobre obyczaje. To jednak nie oznacza, że powinniśmy przymykać oko na takie sytuacje. Fakt, że inni mogą ignorować tego typu problemy, nie znaczy, że my również powinniśmy to robić. Właśnie dlatego zgłaszamy ten komentarz – ponieważ uważamy, że jest on nieodpowiedni i wprowadza w błąd innych użytkowników.
Naszym celem jest dbałość o przestrzeganie zasad, które mają na celu utrzymanie wysokich standardów zarówno w komunikacji, jak i w obsłudze klienta. Wierzymy, że każdy przypadek, który narusza te standardy, powinien być traktowany poważnie, bez względu na to, jak częste mogą być podobne sytuacje na platformie.
Jedyne do czego się można przyczepić to tyle ze napisal że niby ty nie umieściłeś tej informacji a nie jest to gotowiec allegro reszta niestety to prawda z wyj subiektywnej oceny kupujacego który poczuł się zrobiony w wała i nie narusza on standardów wiec allegro go nie zdejmie. Aby komentarz byl do usunięcia musi paść slowo oszust zlodziej wyzwyska albo byc nie na temat np ocena produktu zamiast transakcji lub być błędny np łapka w dół i 5 gwiazdek czyli kupujący się pomylił.