anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Allegro bezpodstawnie obciążyło mnie wypłaconą kupującej rekompensatą z Allegro Protect

ALL-DA
#13 Ambasador#

Allegro bezprawnie bezpodstawnie  obciążyło mnie wypłaconą kupującej rekompensatą pomimo iż z mojej strony działania były w pełni zgodne z przepisami.

 

Wypłacono rekompensatę bez jakiejkolwiek weryfikacji zgłoszenia.

Wniosek w Allegro Protect [ ref:_00D24aE05._5003VVWvl0:ref ]

 złożono  20.12.2022 o 21:42 a odpowiedź 21.12.2022 o 05:08

Zrzut ekranu 2022-12-22 105458 WYŁUDZENIE ALLEGRO.png

Do dziś nie mam odpowiedzi od pracownika allegro ale..

Rekompensatę naliczono 20 gru 2022, 22:12 czyli w pół godziny od złożenia wniosku!!!

Zrzut ekranu 2022-12-22 110435 pok.png

 

To patologiczne procedury powodują tak niezgodne z prawem działania portalu, niestety jest to normą.

Dodam że kupująca złożyła odstąpienie które zostało rozliczone zgodnie z przepisami.

Proszę o interwencję

@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów
30 ODPOWIEDZI 30

ko_alka
Moderatorka
Moderatorka

@ALL-DA Przykro mi, ale nie udostępniamy na zewnątrz naszych procedur rozpatrywania wniosków Allegro Protect. 

Ola
Moderatorka

  _____________
  Wypełnij ankietę i daj znać, co myślisz o Allegro Gadane! 🙂
oznacz moderatorów

ALL-DA
#13 Ambasador#

@ko_alka  napisał(a):

@ALL-DA Przykro mi, ale nie udostępniamy na zewnątrz naszych procedur rozpatrywania wniosków Allegro Protect. 


@ko_alka Nie rozumiem,
zasady powinny być przejrzyste dla wszystkich, tego wymaga prawo.

Przyznaliście ze procedura w przytaczanym przypadku była NIEPRAWIDŁOWA  konsekwencją tego był fakt że obarczyliście mnie bezprawnie kosztami wypłaconej rekompensaty a wasi konsultanci podawali niezgodne z faktami informacje.
By unikną takich sytuacji i nie marnować czasu na dziesiątki wiadomości w ramach przepychanek z niekompetentnymi lub naruszającymi prawo konsultantami proszę o sprecyzowanie zasad obarczania sprzedawców wypłacanymi rekompensatami.

Nie chodzi mi o jakieś "tajemne" wewnętrzne procedury tylko konkretne zasady zapewniające  przejrzystość sytuacji.

oznacz moderatorów

ko_alka
Moderatorka
Moderatorka

@ALL-DA W Twoim przypadku błąd polegał na tym, że kupujący nie rozpoczął dyskusji przed złożeniem wniosku. Wszystkie potrzebne informacje znajdziesz na stronie Pomocy: https://allegro.pl/dla-kupujacych/allegro-protect 

Ola
Moderatorka

  _____________
  Wypełnij ankietę i daj znać, co myślisz o Allegro Gadane! 🙂
oznacz moderatorów

ALL-DA
#13 Ambasador#

@ko_alka  napisał(a):

@ALL-DA W Twoim przypadku błąd polegał na tym, że kupujący nie rozpoczął dyskusji przed złożeniem wniosku. Wszystkie potrzebne informacje znajdziesz na stronie Pomocy: https://allegro.pl/dla-kupujacych/allegro-protect 


@ko_alka co ma kupujący do rozpatrzenia wniosku,
DECYZJE PODJĄŁ PRACOWNIK ALLEGRO on przyznał wniosek i przerzucił na mnie koszty jego wypłacenia.

Tak jak wspomniałem co do wypłaty rekompensaty nie wnikam, to wasz program, wasze pieniądze ale obarczenie mnie jej kosztami było nadużyciem i NIE MIAŁ Z TYM NIC WSPÓLNEGO KUPUJĄCY CZY BRAK OTWARTEJ DYSKUSJI. BŁĄD POPEŁNIŁ WASZ PRACOWNIK


Ponawiam prośbę o podanie zasad przerzucania rekompensat na sprzedawców bo nie widzę takowych informacji w regulaminie programu.

oznacz moderatorów

Client:109199213
#12 Orędownik#

@ko_alka  napisała:

@ALL-DA W Twoim przypadku błąd polegał na tym, że kupujący nie rozpoczął dyskusji przed złożeniem wniosku. 


Regulamin Allegro Protect (Część III.) nie nakłada na kupujących obowiązku rozpoczynania dyskusji przed złożeniem wniosku o rekompensatę. Słowo "dyskusja" w ogóle w tym dokumencie nie pada. Skąd więc wziął się ten "błąd"?

 

 

oznacz moderatorów

ALL-DA
#13 Ambasador#

@Client:109199213  napisał(a):

@ko_alka  napisała:

@ALL-DA W Twoim przypadku błąd polegał na tym, że kupujący nie rozpoczął dyskusji przed złożeniem wniosku. 


Regulamin Allegro Protect (Część III.) nie nakłada na kupujących obowiązku rozpoczynania dyskusji przed złożeniem wniosku o rekompensatę. Słowo "dyskusja" w ogóle w tym dokumencie nie pada. Skąd więc wziął się ten "błąd"?

 

 


Dzięki @Client:109199213 

@ko_alka Przykro mi to mówić ale przez swoje próby usprawiedliwiania na siłę swoich kolegów/koleżanek tylko potwierdzasz ich niekompetencję i podważasz swój autorytet.

Ponawiam prośbę o podanie zasad przerzucania rekompensat na sprzedawców byśmy wszyscy mieli jasną sytuację i mogli się bronić przed ewentualnymi błędami decyzjami waszych pracowników.

Dziś miałem ponownie problem z konsultantem który twierdził że ja jako odbiorca mam składać reklamację do przewoźnika na paczkę wysłaną przez kupującego ze zwrotem w ramach usługi smart. W szybszym załatwieniu sprawy pomogło zgłoszenie z allegrogadane gdzie na moją prośbę przedstawiliście stanowisko waszego działu prawnego potwierdzające że  zgodnie z przepisami i regulaminem usługi i przewoźnika reklamację składa nadawca (kupujący dokonujący zwrotu). Podałem link do wątku i pomogło to w załatwieniu sprawy. Po to są moje pytania o zasady allegro protect.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

Przykro mi, ale nie udostępniamy na zewnątrz naszych procedur rozpatrywania wniosków Allegro Protect. 

to jest tak abuzywne że aż prosi się o reakcje uokik

oznacz moderatorów

ALL-DA
#13 Ambasador#

@ALL-DA zadajesz generalnie złe pytania

Kupujący złożył fałszywe oświadczenie woli w celu uzyskania korzyści materialnej lub doprowadzenia innej osoby do niekorzystnego rozporządzania mieniem

pytanie jest oczywiste do @ko_alka co  zrobi serwis w takim wypadku? czy wiedząc o popełnieniu przestępstwa zgłosi je odpowiednim organom? permanentnie zablokuje użytkownika?

@ALL-DA też możesz zgłosić możliwość popełnienia przestępstwa przez serwis,

co cię obchodzi jak serwis weryfikuje te sprawy - jak to wygląda pisałem w innych postach


@RED Osobiscie też uważam że portal rozdaje pieniądze zbyt lekka ręką i w sytuacjach gdy wypłacono je bezpodstawnie pewnie nie egzekwuje ich zwrotu.

Z drugiej strony to prywatna firma więc jak wydaje swoje pieniądze to ich sprawa (chyba że idą od ubezpieczycieli) i nie zamierzam marnować czasu na to by były wypłacane  w uzasadnionych sytuacjach lub zwracane przez kupujących.

Inna sprawa to bezpodstawne naliczanie mi i innym sprzedawcom kosztów takich rekompensat.

Dlatego poprosiłem o kontakt z działem prawnym, sprecyzowanie procedury i potwierdzenie czy uważają ją za zgodną z przepisami.

Nie widzę też powodu by składać zgłoszenia na kupujących.
Dla mnie przy allegro protect strona jest allegro nie kupujący. Przecież jako sprzedawcy nawet nie wiemy jakiej treści jest zgłoszenie kupującego (allegro nigdy mi takiego zgłoszenia nie dostarczyło , wysłany jest tylko automat z ogólnikami)

Jeśli chcieliby szybko rozpatrywać wnioski to zamiast akceptowania nie czekając na ustosunkowanie się sprzedawcy mogliby choć w zgłoszeniu "wklejać treść zastrzeżeń kupującego czyli powód składania wniosku"

W praktyce sprzedawca nigdy nie otrzymuje treści zgłoszenia tylko zlepek nic nie mówiących ogólników.

Zrzut ekranu 2022-12-26 145900.png

Przy tego typu komunikacie sprzedawca może się tylko domyślać co jest podstawą zgłoszenia. Zastrzeżeniami może być wszytko, brak przesyłki, niezgodność towaru, brak zwrotu itd.
W praktyce po takim zgłoszeniu mogę tylko zapewnić że z mojej strony transakcja była prawidłowa i proszę o doprecyzowywanie zgłoszenia bym mógł się odnieść do zastrzeżeń.

Nie rozumiem dlaczego portal nie wkleja automatycznie treści zgłoszenia by sprzedawca mógł w pierwszej wiadomości precyzyjnie merytorycznie odnieść do skargi.

Nie wymagałoby to pracy administratora i przyśpieszało weryfikacje i oszczędziłoby pracy każdej ze stron.

oznacz moderatorów

starling_shop
#14 Krzewiciel#

@ALL-DA klienci z dużymi obrotami nie sprawdzają tak dokładnie rachunków z Allegro więc jeden się upomni a inny nie bo nawet nie zauważy- resztę sobie dopowiedz.

oznacz moderatorów

ALL-DA
#13 Ambasador#

@starling_shop  napisał(a):

@ALL-DA klienci z dużymi obrotami nie sprawdzają tak dokładnie rachunków z Allegro więc jeden się upomni a inny nie bo nawet nie zauważy- resztę sobie dopowiedz.


Domyślam się, co więcej przypuszczam że przy drobnych kwotach sprzedawca machnąłby ręką by nie tracić czasu na przepychanki z pracownikami rozpatrującymi POKi
Tym bardzie ważne jest doprecyzowanie i przestrzeganie reguł przez pracowników allegro rozpatrujących wnioski.

Dodam że ja jako stosunkowo drobny sprzedawca też nie sprawdzam tu kwota była duża (prawie 600zł) więc ją wyłapałem.

O naliczeniu opłaty portal nigdy mnie nie powiadomił.


Informację o zaakceptowaniu wniosku otrzymałem w odpowiedzi na moją prośbę o sprecyzowanie zastrzeżeń kupującej do transakcji.


Informacja ta pojawiła się dopiero po dwóch dniach od naliczenia opłaty a należy pamiętać że akceptacja wniosku nie wiąże się z automatycznym naliczeniem mi kosztów rekompensaty czyli faktycznie NIGDY mnie nie powiadomiono o ich naliczeniu.

Brak komunikatów o naliczaniu opłat to kolejny problem proceduralny.

Tak jak wspominałem sama idea jest generalnie dobra dla wszystkich ale błędne procedury i praktyka ją gubi.

oznacz moderatorów

excessively-frug
#12 Orędownik#

To klienci Allegro odstępując od umowy mają wypłacane podwójne zwroty wpłaconych środków? 

Fiu fiu, to bogate te handlarze z allegro, portal bogaty, nic tylko kupować i zwracać 

Lepiej zaliczać się do niektórych, niż do wszystkich.
Andrzej Sapkowski, Krew elfów
oznacz moderatorów