anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Allegro Czechy - co z tym Vatem

MartechOlsztyn
#8 Zapaleniec#

Witam

Prośba o konkretną wypowiedź ekspertów Allegro.

Kupujący z Czech podał nip - zobowiązuje nas to do wystawienia FV z vatem 0%. Czy kupujący zapłacił w cenie netto czy brutto?  Co z podatkiem Vat?  Na forum ludzie piszą, że należy zwrócił klientowi VAT. W jaki sposób?

Jeżeli będą takie problemy to po prostu tę kwotę, którą klient zapłacił (niby brutto) zrobimy jako netto + do tego VAT 0%

Proszę o pilną odpowiedź.

oznacz moderatorów
58 ODPOWIEDZI 58

HABI_
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry.

 

Czy już macie rozwiązanie obsługi transakcji wdt?

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

Dzień dobry @HABI_ ! Przykro mi, ale jeszcze nie, gdy tylko otrzymamy informacje na ten temat, poinformujemy Was. 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

pbwIntra
#8 Zapaleniec#

Dzień dobry

Jak czytam problem istnieje od wielu miesięcy i nie ma rozwiązania. Przedsiębiorcy są narażeni na problemy, przez brak umiejętności programistów Allegro! Na swoje nieszczęście również rozpoczęliśmy sprzedaż na allegro.cz i przedsiębiorcy z Czech zaczęli kupować i płacić brutto z VAT 23%.

Skoro nie ma pomocy od Allegro w tak prostych sprawach, nie ma sensu kontynuować sprzedaży na allegro.cz

Kiedy będzie rozwiązanie?

oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

@pbwIntra myślę, że to nie brak umiejętności, tylko po prostu zwykła niechęć do wprowadzenia tego typu zmian. wiadomo ,że wtedy klient biznesowy widziałby cenę netto i za tyle zostawałby sprzedany dany produkt, czyli portal dostaje prowizję od kwoty niższej o podatek vat. W interesie allegro jest nie wprowadzać tych zmian.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

Qwin_sklep
#12 Orędownik#

Kiedy można spodziewać się informacji? @la_nika

oznacz moderatorów

pbwIntra
#8 Zapaleniec#

Kolejny problem to fiskus - potrzebne potwierdzenie od nabywcy/firmy dostawy WDT, aby poprawnie zastosować stawkę VAT 0%.

Czy Allegro systemowo będzie takie generować, aby można je było pobrać? Korzystamy z dostaw Allegro Smart (paczkomaty). Czy jako sprzedawca musimy sami komunikować się z odbiorcą w celu uzyskania potwierdzenia dostawy?

Ze zwrotem zapłaconego VAT też jest problem! Allegro pozwala na zwrot tylko pełnych koron np. 2345CZK, a przeliczana korekta z PLN wylicza 2344,73CZK. Same problemy!

oznacz moderatorów

Qwin_sklep
#12 Orędownik#

@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  prosimy o jakieś informacje na ten temat. 

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Qwin_sklep rozumiem, że jest to dla Was ważna kwestia, działam w tej sprawie i gdy tylko otrzymam informacje na temat wprowadzenia rozwiązania sprzedaży B2B na allegro.cz, dam znać! Na razie nie mam konkretnych informacji na ten temat. 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

pbwIntra
#8 Zapaleniec#

2024-02-27 Nic się nie dzieje. Zmian nadal nie ma!

Nadal przedsiębiorcy są wpychani na pole minowe z allegro.cz?

Allegro nie przygotowało się do sprzedaży w Czechach!. Uprawia partyzantkę. Sprzedający są na polu minowym!

Jeśli kupującym jest przedsiębiorca z Czech, to jest problem z udokumentowaniem dostawy WDT (nie ma potwierdzeń zrealizowanej dostawy), należy korygować stawkę VAT do 0% i zwracać zapłacony VAT Czechom! Fajnie jeśli są środki na koncie, bo aktualnie Allegro rozlicza na bieżąco. Jeśli nie albo klient czeka, albo musimy robić przelew za 20PLN zwracając np 50CZK! Klienci z Czech już robią zarzuty...

Kolejny problem jest taki, że Allegro pobiera prowizję od kwoty brutto i ani myśli zwracać części przypisanej do VAT jeśli kupującym był przedsiębiorca i transakcja odbywa się w kwocie netto (czyli płacimy prowizję zawyżoną o 23%).

Czy to się w ogóle opłaca?

oznacz moderatorów

Qwin_sklep
#12 Orędownik#

Czy już cos wiadomo w tym temacie? Prace nad tym rozwiązaniem strasznie długo się ciągną. 

@la_nika 

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Qwin_sklep przykro mi, ale jeszcze nie mamy rozwiązania. 
Z pewnością poinformujemy Was, gdy to się zmieni. 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

WM_tworzywa
#8 Zapaleniec#

Czy powstała już może opcja wyłączenia sprzedaży B2B na Czechy ? 

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@WM_tworzywa Wciąż pracujemy nad wdrożeniem obsługi VAT 0% oraz udostępnieniem business.allegro.cz dla sprzedających z Polski

oznacz moderatorów

ACQUATICA
#10 Popularyzator#

Minął ponad rok od podjęcia tematu - jesteście po prostu żałośni 😉 Przez rok firma z wielomiliardowym obrotem nie potrafi poradzić sobie z jedną rzeczą. Wyrzuca na światło dzienne bubel, którego nie potrafi naprawić. WSTYD.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@ACQUATICA jak zrobili 🙂

26 czerwca 2024 wprowadzimy zmiany dotyczące zakupów w czeskim serwisie.

Czescy klienci biznesowi nie będą mogli zrobić zakupów z fakturą na firmę w ofertach, które udostępniacie na allegro.cz. Nadal będzie możliwe wystawienie faktury za zakupy prywatne. 

Dzięki temu unikniecie problemów z wystawianiem faktury z VAT 0%, o którą często proszą czescy przedsiębiorcy.

Od 26 czerwca zakupy firmowe na allegro.cz będą możliwe tylko w ofertach czeskich przedsiębiorców – na stronie business.allegro.cz.

________
Κώστας
oznacz moderatorów

ACQUATICA
#10 Popularyzator#

Wow 😄 

oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

@HABI_ nic mi na ten temat nie wiadomo, za to zaraz rusza strona słowacka, czyli będzie powtórka z rozrywki 🙂

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

handelgeoline
#2 Obserwator#

Czy w związku z wprowadzaniem czechy business 18.11.2024  planowane są zmiany w naliczaniu prowizji?

oznacz moderatorów

HABI_
#7 Wielbiciel#

Dokładnie tak ja robię bo tak powinno być. Pod warunkiem że klient z Czech podał nip z początkiem CZ i jest aktywny w viesie. Nie ma innego wyjścia na tą chwilę. Rozmawiałem z księgową na ten temat. Problem może być jak klient będzie chciał zwrot vat bo się zorientuje ze kupił brutto  ale to zostawiam do rozwiązania allegro

oznacz moderatorów