Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam
Prośba o konkretną wypowiedź ekspertów Allegro.
Kupujący z Czech podał nip - zobowiązuje nas to do wystawienia FV z vatem 0%. Czy kupujący zapłacił w cenie netto czy brutto? Co z podatkiem Vat? Na forum ludzie piszą, że należy zwrócił klientowi VAT. W jaki sposób?
Jeżeli będą takie problemy to po prostu tę kwotę, którą klient zapłacił (niby brutto) zrobimy jako netto + do tego VAT 0%
Proszę o pilną odpowiedź.
Dzień dobry.
Czy już macie rozwiązanie obsługi transakcji wdt?
Dzień dobry @HABI_ ! Przykro mi, ale jeszcze nie, gdy tylko otrzymamy informacje na ten temat, poinformujemy Was.
Dzień dobry
Jak czytam problem istnieje od wielu miesięcy i nie ma rozwiązania. Przedsiębiorcy są narażeni na problemy, przez brak umiejętności programistów Allegro! Na swoje nieszczęście również rozpoczęliśmy sprzedaż na allegro.cz i przedsiębiorcy z Czech zaczęli kupować i płacić brutto z VAT 23%.
Skoro nie ma pomocy od Allegro w tak prostych sprawach, nie ma sensu kontynuować sprzedaży na allegro.cz
Kiedy będzie rozwiązanie?
@pbwIntra myślę, że to nie brak umiejętności, tylko po prostu zwykła niechęć do wprowadzenia tego typu zmian. wiadomo ,że wtedy klient biznesowy widziałby cenę netto i za tyle zostawałby sprzedany dany produkt, czyli portal dostaje prowizję od kwoty niższej o podatek vat. W interesie allegro jest nie wprowadzać tych zmian.
Kiedy można spodziewać się informacji? @la_nika
Kolejny problem to fiskus - potrzebne potwierdzenie od nabywcy/firmy dostawy WDT, aby poprawnie zastosować stawkę VAT 0%.
Czy Allegro systemowo będzie takie generować, aby można je było pobrać? Korzystamy z dostaw Allegro Smart (paczkomaty). Czy jako sprzedawca musimy sami komunikować się z odbiorcą w celu uzyskania potwierdzenia dostawy?
Ze zwrotem zapłaconego VAT też jest problem! Allegro pozwala na zwrot tylko pełnych koron np. 2345CZK, a przeliczana korekta z PLN wylicza 2344,73CZK. Same problemy!
@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_ prosimy o jakieś informacje na ten temat.
@Qwin_sklep rozumiem, że jest to dla Was ważna kwestia, działam w tej sprawie i gdy tylko otrzymam informacje na temat wprowadzenia rozwiązania sprzedaży B2B na allegro.cz, dam znać! Na razie nie mam konkretnych informacji na ten temat.
2024-02-27 Nic się nie dzieje. Zmian nadal nie ma!
Nadal przedsiębiorcy są wpychani na pole minowe z allegro.cz?
Allegro nie przygotowało się do sprzedaży w Czechach!. Uprawia partyzantkę. Sprzedający są na polu minowym!
Jeśli kupującym jest przedsiębiorca z Czech, to jest problem z udokumentowaniem dostawy WDT (nie ma potwierdzeń zrealizowanej dostawy), należy korygować stawkę VAT do 0% i zwracać zapłacony VAT Czechom! Fajnie jeśli są środki na koncie, bo aktualnie Allegro rozlicza na bieżąco. Jeśli nie albo klient czeka, albo musimy robić przelew za 20PLN zwracając np 50CZK! Klienci z Czech już robią zarzuty...
Kolejny problem jest taki, że Allegro pobiera prowizję od kwoty brutto i ani myśli zwracać części przypisanej do VAT jeśli kupującym był przedsiębiorca i transakcja odbywa się w kwocie netto (czyli płacimy prowizję zawyżoną o 23%).
Czy to się w ogóle opłaca?
Czy już cos wiadomo w tym temacie? Prace nad tym rozwiązaniem strasznie długo się ciągną.
@Qwin_sklep przykro mi, ale jeszcze nie mamy rozwiązania.
Z pewnością poinformujemy Was, gdy to się zmieni.
Czy powstała już może opcja wyłączenia sprzedaży B2B na Czechy ?
@WM_tworzywa Wciąż pracujemy nad wdrożeniem obsługi VAT 0% oraz udostępnieniem business.allegro.cz dla sprzedających z Polski
@HABI_ nic mi na ten temat nie wiadomo, za to zaraz rusza strona słowacka, czyli będzie powtórka z rozrywki 🙂
Dokładnie tak ja robię bo tak powinno być. Pod warunkiem że klient z Czech podał nip z początkiem CZ i jest aktywny w viesie. Nie ma innego wyjścia na tą chwilę. Rozmawiałem z księgową na ten temat. Problem może być jak klient będzie chciał zwrot vat bo się zorientuje ze kupił brutto ale to zostawiam do rozwiązania allegro