Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Sprzedałem towar za 20 zł i dostawa InPost 8,99 zł. Otrzymałem e-mail, ze Kupujący wybrał sposób dostawy i dokonał płatności BLIK. Ale w Moich Finansach figuruje informacja "płatność rozpoczęta, wpłacono 0 zł z 28,99 zł" i oczywioiście nie mam żadnych środków na PayU i Przelewy24.
Za to w "Rozliczenia z Allegro" już figuruje prowizja ok. 2,50 zł. Co gorsza, ze względu na statut płatności InPost twierdzi, że nie ma takiej transakcji na Allegro i nie mogę nadać paczki.W zakładce "Zamówienia od Kupujących" dane kupującego są niepełne. Powiadomiłem InPost oraz Sprzedającego (aby reklamował wpłatę), na razie brak reakcji. Wygląda, że sytem Allegro się wysypał.
Nr płatności |
Można ściślej?
Wszystkie komunikaty, które przytoczyłem, są z oficjalnych stron lub kont Allegro, to nie są fake maile czy podróbki stron. Poza tym, skąd ta rozbiezność pomiędzy naliczoną mi prowizją, a stanem mojego konta? Chyba, że całe Allegro jest jedną wielką podróbą!!!
@archimed jeśłi płatnośc ma status "rozpoczeta" to znaczy że albo były problemy techniczne i płatność nie wejdzie, albo kupujący wybrał przelew tradycyjny i płatnośc wejdzie później - z reguły trwa to około 24 godziny w dni robocze czasem trche dłużej.
Dane kupującego do wysyłki zarówno Ty jak i Inpost zobaczycie dopiero kiedy transakcja bedzie zakonczona tzn kiedy zaksieguję sie środki
Co do prowizji to zawsze jest ona nailczana w momencie sprzedazy. Jeśli w ciagu kilku dni płatnośc nie wejdzie będziesz mógł skaldac wniosek o zwrot naliczonej prowizji i allegro ją zwróci. Ja z reguły czekam około 10 dni ponieważ czasem kupujący sie orientuje i ponawia płatność.
Kolejna nieprecyzyjna informacja, powielajaca stereotypy.
Prowizja jest naliczana w momencie wpływu środków na konto, trochę sprzedaży już mam, albo po 7 dniach od sprzedaży.
BLIK jest chyba metodą przelewu natychmiastowego, Kupujący nie wybrał przelewu tradycyjnego, zresztą ja takiego nie udostępniam, Tylko PayU i Przelewy24.
To mam przesłać 15 zrzutów ekranów?????????????????
Znam ten punkt regulaminu, może "Moment sprzedaży" oznacza wpływ środków na konto???? Dalsza dyskusja na ten temat nie ma sensu, umieszczanie zrzutów transakcji podpada pod RODO, a ja nie wiem jak to zrobić - Ctrl-V Ctrl-C?
Poczekaj, spokojnie. Prowizja naliczana jest natychmiast, now. Takie są fakty!
Danych do wysyłki nie ma bo jest nieopłacona. Takie są fakty!!! Tak to działa na ten moment. Takie są fakty! System Allegro się nie wysypał. Takie są fakty! Czy Ty opisując problem zgłaszasz niezadowolenie z faktów czy uważasz że coś na Allegro nie działa?
Fakty? Oto FAKTY:
Zawsze dostawałem dwa powiadomienia z Allegro via e-mail:
- pierwszy: ktoś kupił/wygrał licytację. Spokojnie mogłem spuscić go do klozetu, prowizja nie była naliczana, chyba że upłynęło 7 dni
- drugi: Kupujący wybrał sposób zapłaty/dostawy. Pieniążki są na koncie, prowizja naliczona, ja moge wysłać paczkę InPost
Teraz dostałem te dwa e-maile, w tym numer płatności, ale pieniędzy brak!! Jeśli to nie jest wysypanie się systemu Allegro (drastyczna zmiana sposdobu komunikacji z posiadaczem konta), to ja jestem chiński biskup!
Zastanawia mnie jedno: jakim sposobem tyle osób wie, jaka jest historia mojego konta? Może Allego nie przestrzegało tajemnicy bankowej i handlowej? Zastanowię się nad zawiadomieniem prokuratury.
Nie udostępniłem dostawy za zaliczeniem, ponadto wyraźnie w powiadomienia od Allegro jest, że kupujący zapłacił BLIKIEM!
@archimed nie wiem czemu ale płatności blikiem ostatnio często nie wchodza. Mozesz poczekac a możesz napisać wiadomośc do kupującego że płatnośc nie została zaksięgowana.
Oczywiście od razu powiadomiłek Kupującego, aby reklamował płatność. Mogę trochę zaczekać, ale kompletnie dezorganizuje mi to pracę. Mam ustawiuone automaty, kiedy dostaję informację o zakupie i sposobie płat ności, skrypt przechodzi do "zamówienia od Kupujących: i "Nadaj przesykę InPost".
Kompletnie wszystko mi sie w tej transakcji posypało, już straciłem 3 godz, na próby odkręcenia.
@archimed spokojnie nie denerwuj sie
Po prostu niech kupujący ponowi płatność i powinno byc OK. Jełsi bedzie miał srodki pobrane dwukrotnie to operator mu zwróci
Ty ze swej strony zrobiłeś co nalezało. kiedy środki sie zaksęgują to zrobisz wysyłke.
Jełsi sie nie zaksieguja to po kilku dniach wystąpisz o zwrot naliczonej prowizji a produkt wystawisz ponownie.
Problemy z płatnościami to naprawde dość częsta sytuacja.
Dziękuję za jedną z dwóch sensownych odpowiedzi. Przez totalny BURDEL w Allegro straciłem juz ponad pół dnia i masę nerwów. Jestem osobą zorganizowaną i mam procedury postępowania, którch sie trzymam. Taka sytuacja wywraca mi wsztstko do góry nogami.
Po prostu nie rozumiem, dlaczego Allegro poinformowało mnie o płatności, podając jej numer, skoro de facto nie została ona wykonana.
Nic więcej nie mam do dodania, sprawę zamykam.