anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Allegro odmawia rozpatrzenia reklamacji na przesyłkę SMART

Wyd_Eurograf
#10 Popularyzator#

@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

Złożyłem do Allegro zgodnie z Załącznikiem 16 Regulaminu za pomocą podanego tam formularza kontaktowego reklamację na przesyłkę Allegro InPost Smart (nie mam umowy z InPost). Dostałem najpierw informację, że o przyjęciu reklamacji z numerem i datami rozpatrzenia. Jednak zaraz odezwało się Allegro, że chce dodatkowe informacje do reklamacji: protokół szkody (złożony elektronicznie do przewoźnika - pomimo, że zgodnie z regulaminem sami powinni wystąpić o to do przewoźnika), potwierdzenie wartości zamówienia(!) i numer konta, aby... złożyć w moim imieniu reklamację do InPost. Nie da się w żaden sposób porozumieć z osobą z Allegro ("Reklamację skierowali Państwo do Allegro, dlatego abym mogła w Państwa imieniu skierować ją do przewoźnika InPost " itd.), która z nami się kontaktuje - skończyło się na chamskim zamknięciu sprawy do czasu przesłania powyższych informacji - jak rozumiem to taki szantaż, aby się ugiąć i zrobić to tak jak chce Allegro?

medalik_2009 może ty jakoś tu pomożesz...

oznacz moderatorów
31 ODPOWIEDZI 31

Wyd_Eurograf
#10 Popularyzator#

Regulamin: "Sprzedający może złożyć reklamację na Usługę Dostawy przewidzianą w niniejszym Regulaminie, jeżeli Usługa Dostawy nie została zrealizowana przez Spółkę lub została zrealizowana nienależycie (...) Wszelkie reklamacje dotyczące korzystania z Usługi Dostawy (...) będą rozpatrywane przez Spółkę w ciągu 30 (trzydziestu) dni od daty złożenia reklamacji przez Sprzedającego."

Odpowiedź Allegro na złożona reklamację: "proszę, aby przesłali Państwo numer rachunku bankowego, który może być potrzebny do wypłaty odszkodowania, jeśli przewoźnik uzna Państwa reklamację."

 @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  to kto rozpatruje tę reklamację?

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Wyd_Eurograf ,, to kto rozpatruje tę reklamację? ,,czyż nie uważasz , że zadałeś pytanie z kosmosu ? . Jak allegro i na jakiej podstawie ma rozpatrywać reklamację skoro samo w sobie nie jest wykonawną uslugi , nie miało kontaktu z przesyłką . Nie dostarczysz odpowiednich dokumentów to odrzucą reklamację po upływie obowiazującego terminu .

oznacz moderatorów

Wyd_Eurograf
#10 Popularyzator#

Jest to pytanie kluczowe w przypadku braku umowy na przesyłki bezpośrednio z przewoźnikiem.

I właśnie to Allegro jest świadczeniodawcą usługi "Spółka w ramach Serwisu świadczy Usługę Dostawy, w ramach której zleca Dostawcy świadczenie Usług (...)" lub ze słowniczka regulaminu "Usługa - usługa świadczona przez Dostawcę na rzecz Spółki polegająca na przemieszczeniu Towaru pomiędzy Sprzedającym i Adresatem" "Usługi prezentowane są przez Spółkę w ramach Serwisu pod nazwą: (...) Allegro Paczkomaty InPost"

W przesłanym mailu od Allegro po złożeniu reklamacji: Zwróć uwagę na to, że jest to tak zwany termin instrukcyjny, który może ulec wydłużeniu - zwłaszcza jeśli będziemy potrzebować dodatkowych informacji od wykonawców tych usług"

Szkoda tylko, że ów dokument posiada wykonawca usługi dla Allegro, a nie sprzedający.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Wyd_Eurograf umowa wlasna z przewoźnikiem nie jest warunkiem uprawniającym do złożenia reklamacji . Reklamację możesz złożyć sam pobierając tylko pełnomocnictwo od allegro , ale możes to zrobić również tą drogą jak rozpocząłeś ,.

oznacz moderatorów

Wyd_Eurograf
#10 Popularyzator#

Ale ja nie chce sam złożyć reklamacji za pośrednictwem pełnomocnictwa. Zresztą wg regulaminu art 6.7 dot. pełnomocnictwa odnosi się do art. 6.5 i 6.6 (oba mówiące o sytuacji kiedy właśnie ma się własną umowę z dostawcą i korzysta z przesyłek Smart i chce złożyć reklamację do przewoźnika)

oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@Wyd_Eurograf Allegro występuje w roli pośrednika, dlatego też doradca może złożyć w Twoim imieniu reklamację do przewoźnika i to przewoźnik zajmuje się rozpatrzeniem tejże reklamacji. 

   Wiktoria
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

Wyd_Eurograf
#10 Popularyzator#

w_kiwi Szkoda tylko, że wasz własny regulamin mówi coś zupełnie innego. Proszę zacząć się nim posługiwać w odpowiedziach, bo taka rozmowa nie ma sensu. Punkty 6.1 i 6.2 jasno wskazują do kogo kierowana jest reklamacja i kto ją rozpatruje. A Państwa własny mail po złożeniu reklamacji:

"właśnie otrzymaliśmy Twoją reklamację .....

Zgłoszenie rozpatrzymy w ciągu:

  • 30 dni, jeśli reklamacja dotyczy usług dostawy i/lub usług dodatkowych. Zwróć uwagę na to, że jest to tak zwany termin instrukcyjny, który może ulec wydłużeniu - zwłaszcza jeśli będziemy potrzebować dodatkowych informacji od wykonawców tych usług."

Mieliśmy już sytuacje, że pracownik Allegro rozstrzygał tego typu sprawę i zwracał nam środki na konto Allegro w ramach np. uszkodzenia przesyłki. Na jakiej podstawie w takim razie wtedy działał?

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Wyd_Eurograf a spisałeś protokół szkody przy odbiorze ??? 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Wyd_Eurograf
#10 Popularyzator#

Jest to protokół elektroniczny, InPost nie przesyła jego numeru ani też nie jest w stanie na prośbę wysłać do sprzedającego jego kopii (odpowiedź od InPost w tej sprawie). Jedyne co można w takiej sytuacji przekazać Allegro to mail potwierdzający jego złożenie dlatego to Allegro powinno wymagać od swojego wykonawcy usługi takich informacji.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Wyd_Eurograf jak składałem reklamacje allegro - zwrot smart InPost, napisałem że protokół spisany o tej i o tej podesłałem zdjęcia, wartość uszkodzenia i bez problemy przyjęli nawet zwrotnie dostałem numer reklamacji 😉

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Wyd_Eurograf
#10 Popularyzator#

Rozumiem, że Allegro przyjęło reklamację? Kto ją rozpatrzył?

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Wyd_Eurograf tak przyjęło 🙂

W Państwa imieniu złożyłem reklamację do przewoźnika InPost. Jak tylko otrzymam odpowiedź zwrotną, niezwłocznie skontaktuję się z Państwem ponownie.

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Wyd_Eurograf
#10 Popularyzator#

No właśnie nie przyjęło - pełni rolę pośrednika. Pomimo,  że wg regulaminu to Allegro jako świadczące usługę powinno rozpatrzyć reklamację od sprzedającego. InPost pełni tu tylko rolę wykonawcy usługi Allegro. To jakbyś reklamował samochód u producenta, a producent złożyłby w twoim imieniu reklamację do własnego podwykonawcy.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Protokol szkody w inpost sie tworzy na stronie przewoznika potem przychodzi wypelniony jako zalacznik na email podany na stronie przewoznika wiec nie rozumiem jak nie mozesz wyslac go do allegro?

oznacz moderatorów

Wyd_Eurograf
#10 Popularyzator#

Już teraz tak widocznie nie jest. Jest mail potwierdzający z treścią i bez numeru.

oznacz moderatorów

Wyd_Eurograf
#10 Popularyzator#

Co nie zmienia faktu, że jeżeli klient złoży taki protokół to sam sprzedający nie ma możliwości uzyskania od InPost jego treście ani numeru. Może tylko prosić kupującego o wiadomość od InPost, a kupujący nie ma obowiązku jej przesłać. Dlatego też jak rozumiem bardziej logiczne jest, że to Allegro (zgodnie z tym co samo pisze w mailach potwierdzających złożenie reklamacji) wystąpi "o dodatkowe informacje od wykonawców tych usług."

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Wyd_Eurograf zaczynasz motać  .Klient składa reklamację Tobie ....prawda ? , jeśli ma protokół szkody to musi .... zaznaczam MUSI Ci go przekazać bo przekazanie go przewoźnikowi jako załącznik jest jednym z warunków prawidłowego złożenia reklamacji . Jeśli klient tego nie zrobi masz podstawę do odrzucenia jego roszczeń /...... i chyba tu będzie KROPKA .

oznacz moderatorów

Wyd_Eurograf
#10 Popularyzator#

Kupujący nie musi nawet złożyć takiego protokołu, ale nie o tym jest wątek. Chodzi tu o rolę Spółki Allegro w reklamacji jako świadczeniodawcy zgodnie z własnym regulaminem, a nie tylko pośrednika nieuregulowanego w regulaminie. A ma to ogromne znaczenie, bo przewoźnicy odrzucają reklamacje od sprzedających używając najbardziej absurdalnych argumentów, ale już z takim graczem jak Allegro nie mogą sobie pogrywać (tym bardziej, że Allegro raczej zawsze stawia swoich klientów przed sprzedawcami i przewoźnikami, więc raczej nie będzie uznawać ich za kłamców jak to mają w zwyczaju przewoźnicy). Co ciekawe mieliśmy już reklamacje "od ręki" załatwiane przez Allegro bez konieczności czekania na decyzję InPost, a pieniądze zwracane były bezpośrednio na rachunek Allegro, a nie konto bankowe.

oznacz moderatorów

Wyd_Eurograf
#10 Popularyzator#

@mdrogeria Chyba można to porównać do sytuacji konsumenta, który może złożyć reklamację do sprzedawcy albo przewoźnika. Jako sprzedający na Allegro wg regulaminu możemy po prostu złożyć reklamację do Allegro, a nie do InPost (choć wg regulaminu protokół jest tak właściwie dla osób mających umowę z przewoźnikiem). Konsument nie musi się martwić o decyzję przewoźnika, interesuje go tylko reklamacja wobec sprzedawcy - jako sprzedający na Allegro powinniśmy być w tej samej sytuacji. Nie otrzymałem nadal odpowiedzi od Allegro na jakiej podstawie reklamację złożoną do siebie przyjmuje jako reklamację do InPost... 

oznacz moderatorów