Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_
Złożyłem do Allegro zgodnie z Załącznikiem 16 Regulaminu za pomocą podanego tam formularza kontaktowego reklamację na przesyłkę Allegro InPost Smart (nie mam umowy z InPost). Dostałem najpierw informację, że o przyjęciu reklamacji z numerem i datami rozpatrzenia. Jednak zaraz odezwało się Allegro, że chce dodatkowe informacje do reklamacji: protokół szkody (złożony elektronicznie do przewoźnika - pomimo, że zgodnie z regulaminem sami powinni wystąpić o to do przewoźnika), potwierdzenie wartości zamówienia(!) i numer konta, aby... złożyć w moim imieniu reklamację do InPost. Nie da się w żaden sposób porozumieć z osobą z Allegro ("Reklamację skierowali Państwo do Allegro, dlatego abym mogła w Państwa imieniu skierować ją do przewoźnika InPost " itd.), która z nami się kontaktuje - skończyło się na chamskim zamknięciu sprawy do czasu przesłania powyższych informacji - jak rozumiem to taki szantaż, aby się ugiąć i zrobić to tak jak chce Allegro?
medalik_2009 może ty jakoś tu pomożesz...
Regulamin: "Sprzedający może złożyć reklamację na Usługę Dostawy przewidzianą w niniejszym Regulaminie, jeżeli Usługa Dostawy nie została zrealizowana przez Spółkę lub została zrealizowana nienależycie (...) Wszelkie reklamacje dotyczące korzystania z Usługi Dostawy (...) będą rozpatrywane przez Spółkę w ciągu 30 (trzydziestu) dni od daty złożenia reklamacji przez Sprzedającego."
Odpowiedź Allegro na złożona reklamację: "proszę, aby przesłali Państwo numer rachunku bankowego, który może być potrzebny do wypłaty odszkodowania, jeśli przewoźnik uzna Państwa reklamację."
@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_ to kto rozpatruje tę reklamację?
@Wyd_Eurograf ,, to kto rozpatruje tę reklamację? ,,czyż nie uważasz , że zadałeś pytanie z kosmosu ? . Jak allegro i na jakiej podstawie ma rozpatrywać reklamację skoro samo w sobie nie jest wykonawną uslugi , nie miało kontaktu z przesyłką . Nie dostarczysz odpowiednich dokumentów to odrzucą reklamację po upływie obowiazującego terminu .
Jest to pytanie kluczowe w przypadku braku umowy na przesyłki bezpośrednio z przewoźnikiem.
I właśnie to Allegro jest świadczeniodawcą usługi "Spółka w ramach Serwisu świadczy Usługę Dostawy, w ramach której zleca Dostawcy świadczenie Usług (...)" lub ze słowniczka regulaminu "Usługa - usługa świadczona przez Dostawcę na rzecz Spółki polegająca na przemieszczeniu Towaru pomiędzy Sprzedającym i Adresatem" "Usługi prezentowane są przez Spółkę w ramach Serwisu pod nazwą: (...) Allegro Paczkomaty InPost"
W przesłanym mailu od Allegro po złożeniu reklamacji: Zwróć uwagę na to, że jest to tak zwany termin instrukcyjny, który może ulec wydłużeniu - zwłaszcza jeśli będziemy potrzebować dodatkowych informacji od wykonawców tych usług"
Szkoda tylko, że ów dokument posiada wykonawca usługi dla Allegro, a nie sprzedający.
@Wyd_Eurograf umowa wlasna z przewoźnikiem nie jest warunkiem uprawniającym do złożenia reklamacji . Reklamację możesz złożyć sam pobierając tylko pełnomocnictwo od allegro , ale możes to zrobić również tą drogą jak rozpocząłeś ,.
Ale ja nie chce sam złożyć reklamacji za pośrednictwem pełnomocnictwa. Zresztą wg regulaminu art 6.7 dot. pełnomocnictwa odnosi się do art. 6.5 i 6.6 (oba mówiące o sytuacji kiedy właśnie ma się własną umowę z dostawcą i korzysta z przesyłek Smart i chce złożyć reklamację do przewoźnika)
@Wyd_Eurograf Allegro występuje w roli pośrednika, dlatego też doradca może złożyć w Twoim imieniu reklamację do przewoźnika i to przewoźnik zajmuje się rozpatrzeniem tejże reklamacji.
w_kiwi Szkoda tylko, że wasz własny regulamin mówi coś zupełnie innego. Proszę zacząć się nim posługiwać w odpowiedziach, bo taka rozmowa nie ma sensu. Punkty 6.1 i 6.2 jasno wskazują do kogo kierowana jest reklamacja i kto ją rozpatruje. A Państwa własny mail po złożeniu reklamacji:
"właśnie otrzymaliśmy Twoją reklamację .....
Zgłoszenie rozpatrzymy w ciągu:
Mieliśmy już sytuacje, że pracownik Allegro rozstrzygał tego typu sprawę i zwracał nam środki na konto Allegro w ramach np. uszkodzenia przesyłki. Na jakiej podstawie w takim razie wtedy działał?
@Wyd_Eurograf a spisałeś protokół szkody przy odbiorze ???
Jest to protokół elektroniczny, InPost nie przesyła jego numeru ani też nie jest w stanie na prośbę wysłać do sprzedającego jego kopii (odpowiedź od InPost w tej sprawie). Jedyne co można w takiej sytuacji przekazać Allegro to mail potwierdzający jego złożenie dlatego to Allegro powinno wymagać od swojego wykonawcy usługi takich informacji.
@Wyd_Eurograf jak składałem reklamacje allegro - zwrot smart InPost, napisałem że protokół spisany o tej i o tej podesłałem zdjęcia, wartość uszkodzenia i bez problemy przyjęli nawet zwrotnie dostałem numer reklamacji 😉
Rozumiem, że Allegro przyjęło reklamację? Kto ją rozpatrzył?
@Wyd_Eurograf tak przyjęło 🙂
W Państwa imieniu złożyłem reklamację do przewoźnika InPost. Jak tylko otrzymam odpowiedź zwrotną, niezwłocznie skontaktuję się z Państwem ponownie.
No właśnie nie przyjęło - pełni rolę pośrednika. Pomimo, że wg regulaminu to Allegro jako świadczące usługę powinno rozpatrzyć reklamację od sprzedającego. InPost pełni tu tylko rolę wykonawcy usługi Allegro. To jakbyś reklamował samochód u producenta, a producent złożyłby w twoim imieniu reklamację do własnego podwykonawcy.
Protokol szkody w inpost sie tworzy na stronie przewoznika potem przychodzi wypelniony jako zalacznik na email podany na stronie przewoznika wiec nie rozumiem jak nie mozesz wyslac go do allegro?
Już teraz tak widocznie nie jest. Jest mail potwierdzający z treścią i bez numeru.
Co nie zmienia faktu, że jeżeli klient złoży taki protokół to sam sprzedający nie ma możliwości uzyskania od InPost jego treście ani numeru. Może tylko prosić kupującego o wiadomość od InPost, a kupujący nie ma obowiązku jej przesłać. Dlatego też jak rozumiem bardziej logiczne jest, że to Allegro (zgodnie z tym co samo pisze w mailach potwierdzających złożenie reklamacji) wystąpi "o dodatkowe informacje od wykonawców tych usług."
@Wyd_Eurograf zaczynasz motać .Klient składa reklamację Tobie ....prawda ? , jeśli ma protokół szkody to musi .... zaznaczam MUSI Ci go przekazać bo przekazanie go przewoźnikowi jako załącznik jest jednym z warunków prawidłowego złożenia reklamacji . Jeśli klient tego nie zrobi masz podstawę do odrzucenia jego roszczeń /...... i chyba tu będzie KROPKA .
Kupujący nie musi nawet złożyć takiego protokołu, ale nie o tym jest wątek. Chodzi tu o rolę Spółki Allegro w reklamacji jako świadczeniodawcy zgodnie z własnym regulaminem, a nie tylko pośrednika nieuregulowanego w regulaminie. A ma to ogromne znaczenie, bo przewoźnicy odrzucają reklamacje od sprzedających używając najbardziej absurdalnych argumentów, ale już z takim graczem jak Allegro nie mogą sobie pogrywać (tym bardziej, że Allegro raczej zawsze stawia swoich klientów przed sprzedawcami i przewoźnikami, więc raczej nie będzie uznawać ich za kłamców jak to mają w zwyczaju przewoźnicy). Co ciekawe mieliśmy już reklamacje "od ręki" załatwiane przez Allegro bez konieczności czekania na decyzję InPost, a pieniądze zwracane były bezpośrednio na rachunek Allegro, a nie konto bankowe.
@mdrogeria Chyba można to porównać do sytuacji konsumenta, który może złożyć reklamację do sprzedawcy albo przewoźnika. Jako sprzedający na Allegro wg regulaminu możemy po prostu złożyć reklamację do Allegro, a nie do InPost (choć wg regulaminu protokół jest tak właściwie dla osób mających umowę z przewoźnikiem). Konsument nie musi się martwić o decyzję przewoźnika, interesuje go tylko reklamacja wobec sprzedawcy - jako sprzedający na Allegro powinniśmy być w tej samej sytuacji. Nie otrzymałem nadal odpowiedzi od Allegro na jakiej podstawie reklamację złożoną do siebie przyjmuje jako reklamację do InPost...