Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_
Złożyłem do Allegro zgodnie z Załącznikiem 16 Regulaminu za pomocą podanego tam formularza kontaktowego reklamację na przesyłkę Allegro InPost Smart (nie mam umowy z InPost). Dostałem najpierw informację, że o przyjęciu reklamacji z numerem i datami rozpatrzenia. Jednak zaraz odezwało się Allegro, że chce dodatkowe informacje do reklamacji: protokół szkody (złożony elektronicznie do przewoźnika - pomimo, że zgodnie z regulaminem sami powinni wystąpić o to do przewoźnika), potwierdzenie wartości zamówienia(!) i numer konta, aby... złożyć w moim imieniu reklamację do InPost. Nie da się w żaden sposób porozumieć z osobą z Allegro ("Reklamację skierowali Państwo do Allegro, dlatego abym mogła w Państwa imieniu skierować ją do przewoźnika InPost " itd.), która z nami się kontaktuje - skończyło się na chamskim zamknięciu sprawy do czasu przesłania powyższych informacji - jak rozumiem to taki szantaż, aby się ugiąć i zrobić to tak jak chce Allegro?
medalik_2009 może ty jakoś tu pomożesz...
Wedlug uokiku reklamacje i protokol powinien skladac odbiorca jako posoadajacy paczke i wiedze o warunkach w jakich ja odebral
No tylko, że w 99% przypadków reklamację kupujący składa do sprzedającego, a nie do firmy kurierskiej. Protokół szkody wg uokik nie może być wymagany przez sprzedającego od kupującego - możesz tylko próbować ją odrzucić na tej podstawie, ale ciekawi mnie jak zachowałoby się Allegro w dyskusji w takim przypadku.
@Wyd_Eurograf zapomniałeś chyba o jednym , jesteś przedsiębiorcą , a nie konsumentem .
@mdrogeria A jakie ma to znaczenie, skoro to porównanie zapisów ws. reklamacji regulaminu Allegro do praw konsumentów?
@Wyd_Eurograf a słyszałeś o przyjęciu paczki bez zastrzeżeń? nie da ci kupujący protokołu ani nie odeśle paczki byś mógł zrobić protokół tzn że przyjął ją bez zastrzeżeń od przewoźnika jak masz nagranie pakowania to spokojnie możesz kazać mu się na drzewo bujać składasz reklamację do przewoźnika bez protokołu czekasz na odrzucenie a następnie odrzucasz reklamację kupującego cytując ponieważ kupujący nie sporządził protokołu szkody zgodnie z prawem towar dostarczony został w stanie nienaruszonym zgodnie z zapisami prawa pocztowego art chyba 84 lub 86 kupujący nie przedstawił okoliczności odebrania uszkodzonej przesyłki nie wywiązując się z obowiązku złożenia protokołu do sprzedającego i nie dostarczył wymaganej dokumentacji do przeprowadzenia postępowania reklamacyjnego u przewoźnika w związku z tym podtrzymujesz decyzję o odrzuceniu reklamacji przez przewoźnika i również odrzucamy reklamację kupującego ze względu na brak przesłanek dowodowych że przedmiot nie został uszkodzony przez kupującego a nie w transporcie
No tylko, że ja nie chce spuszczać na drzewo mojego stałego klienta - tym bardziej, że chodzi o przesyłkę paczkomatową, a uszkodzenia produktu odpowiadają uszkodzeniom opakowania. Chodzi mi tylko o fakt, że Allegro powinno kierować się własnym regulaminem. Nie mam problemu z tym, że chcą dodatkowej dokumentacji, mogą też żądać wyjaśnień od InPost (choć tego jak widać nie robią), ale nie robić się pośrednikiem w sytuacji kiedy to oni są stroną.
Masz w pełni rację
możesz składać dowolną reklamację do allegro
serwis ma obowiązek na nią odpowiedzieć w terminie ustawowym
a nie przekazywać ją komuś do rozpatrzenia
ustawa konsumencka np: zabrania takich praktyk
przypominam, że allegro pobiera prowizję za usługę allegro inpost smart,
przypominam, że allegro jest organizatorem usługi allegro inpost smart
Sprzedający może złożyć reklamację na Usługę Dostawy przewidzianą w niniejszym Regulaminie, jeżeli Usługa Dostawy nie została zrealizowana przez Spółkę lub została zrealizowana nienależycie, wbrew postanowieniom Regulaminu. Sprzedający może złożyć również reklamację z tytułu nieprawidłowego naliczenia opłat dotyczących Usługi lub związanych z Przesyłka Uciążliwą opłacanych przez Sprzedającego Spółce.
Wszelkie reklamacje dotyczące korzystania z Usługi Dostawy, nieprawidłowego naliczenia opłat dotyczących Usług lub związanych z Przesyłką Uciążliwą będą rozpatrywane przez Spółkę w ciągu 30 (trzydziestu) dni od daty złożenia reklamacji przez Sprzedającego.
Reklamacje dotyczące korzystania z Usługi Dostawy, bądź naliczenia opłat dotyczących Usług lub związanych z Przesyłką Uciążliwą, mogą być przesyłane pocztąna adres Spółki lub drogą elektroniczną przy wykorzystaniu formularza kontaktowego dostępnego pod adresem: https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=44362df6-b15a-4eac-a24c-c534495b1bda
Sprzedający może kontaktować się ze Spółką w sprawie Usługi Dostawy w formie:
a. pisemnej na adres: 61-569 Poznań, ul. Wierzbięcice 1B;
b. za pomocą formularza kontaktowego dostępnego pod adresem: https://na.allegro.pl/smart-formularz
Reklamacje dotyczące sposobu realizowania przez Dostawcę Usługi składane są przez Sprzedającego bezpośrednio Dostawcy.
Mając na uwadze brzmienie ust. 5 powyżej, Spółka, w celu umożliwienia Sprzedającym składania reklamacji, z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Usług przez Dostawcę, udziela Sprzedającym pełnomocnictwa do dokonywania czynności faktycznych i prawnych związanych z reprezentowaniem Spółki w procesie reklamacji Usług świadczonych przez Dostawcę w ramach Usługi Dostawy. Pełnomocnictwo, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym będzie udostępnione Użytkownikowi na jego żądanie, po skorzystaniu z formularza kontaktowego pod adresem https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=44362df6-b15a-4eac-a24c-c534495b1bda&subjectId=2d542135-a...
Dziś rozwaliło mnie to w wiadomości: "W związku z brakiem uzupełnienia zgłoszenia reklamacyjnego, sprawa pozostaje zamknięta do czasu, kiedy uzupełnią Państwo zgłoszenie.". W ogóle istnieje coś takiego jak zamknięcie złożonej reklamacji?
Odwołuj się, a jak kolejny raz odrzucą lub zamkną bez rozpoznania, to zgłaszaj interwencję do UKE. Allegro jest operatorem pocztowym i podlega nadzorowi DRP UKE.
Ps. Porównaj sobie to co chce Allegro z rozporządzeniem w sprawie reklamacji usługi pocztowej. Operator nie może wymagać czegoś co nie jest wymienione w ustawie lub rozporządzeniu, jako obowiązkowe.
No tak tylko, że oni jasne piszą mi, że te uzupełnienie potrzebne jest im do złożenia w moim imieniu reklamacji do InPost... To zamknięcie nastąpiło 6 dni po tym jak nie było odpowiedzi na moje pytanie dlaczego mają coś składać do inpost, skoro złożyłem reklamację do Allegro. Dziś przesłałem potwierdzenie złożenia protokołu, numer konta i skan zamówienia z zastrzeżeniem, że składam reklamację do Allegro, a nie InPost, ale myślę, że będą procedować tak jak im się podoba (maja przecież nr zamówienia, a zwrot Allegro robi na rachunek a nie konto bankowe, więc to nie są informację dla Allegro).
a jak myslałeś- biorą cie na nerwy- standardowo
@hardybejsPrzyznam, że jestem w kropce, bo oni robią swoje informując, że przekażą sprawę do InPost w moim imieniu (dlatego opóźniliśmy przekazanie dokumentów, które dziś po zamknięciu reklamacji zmuszeni byliśmywreszcie wysłać) całkowicie ignorując wszystkie powoływania się na ich własny regulamin, a nawet zapytania dot. tegoż regulaminu. Z odpowiedzi Allegro w tym wątku też nic nie wynika...