anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Allegro - odmowa zwrotu prowizji - obłęd

maxr01
#17 Koryfeusz#

Siemka.

A właściwie to porażka. Z konta, z którego chciałem założyć ten wątek - mam bloka na wystawianie wątków.

To po informacji dla serwisu Allegro, że opublikuję temat na AG.

Proszę wszystkich o zwrócenie uwagi na tą cenzurę. 

Sytuacja dotyczy konta ELMIXAGD_PL - to dla adminów, którzy będą udawać, że nie wiedzą o co chodzi.

 

Wiele odpisuję, pomagam jak mogę, również z innych kont.

Teraz ciekawa sprawa - od razu napiszę, że mam w "głębokim poważaniu" te kilka zł. prowizji - chodzi o zasady i sposób traktowania sprzedającego przez pracowników Allegro.

"Dzień dobry ELMIXAGD_pl,
sprawdziliśmy zamówienie – na podstawie naszych danych obecnie nie możemy przyznać Ci rabatu transakcyjnego. 

Oto możliwe powody:

1 - brak zwrotu wpłaty przez Allegro Finanse, mimo że kupujący opłacił w ten sposób zakupy u Ciebie
2 - brak numeru listu przewozowego dla przesyłki za pobraniem
3 - kupujący wskazał powód zwrotu: „Towar niezgodny z opisem/zamówieniem” lub „Towar jest wadliwy lub uszkodzony”, a jakość Twojej sprzedaży jest na poziomie niższym niż neutralny.

Jeśli nie zgadzasz się z naszą decyzją, skorzystaj z formularza odwołania."

Czyli co, ja mam sobie wybrać jakiś powód z listy?

Proszę bardzo: moja odpowiedź:

ad.1 - zwrot wpłaty został dokonany przez Allegro Finanse - nr zwrotu 

 
ad.2. - nr przesyłki 636212256161493132644094 - i to w dodatku nie była przesyłka za pobraniem
ad.3. - kupujący wskazał powód "przesyłka nie dotarła na czas", więc ten punkt nie ma zastosowania
 
Moja reakcja: oczywiście piszę odwołanie, ze wskazaniem powodów jak powyżej.
Otrzymuję odpowiedź - proszę sobie dokładnie przeczytać:
 
"Zweryfikowałam Pana wniosek dotyczący zakupu maizami w Pana ofercie 9467434382 i nie mogę przyznać rabatu transakcyjnego - kupujący poinformował nas, że towar nie dotarł na czas a Pana jakość sprzedaży była wówczas  na poziomie poniżej Neutralnego.

Gdyby Pana jakość sprzedaży była na poziomie co najmniej Neutralnym, otrzymałby Pan rabat transakcyjny po dosłaniu potwierdzenia zwrotu wpłaty." 

 

Oczywiście, przedmiot nie dotarł na czas - z mojej strony, wystąpił jeden dzień opóźnienia w wysyłce towaru. Czas dostawy to 2 dni robocze i gdyby allegro się wyrobiło w tym terminie, byłoby OK. (to Allegro było nadawcą przesyłki ) Przesyłka: Allegro Paczkomat SMART! - gdzie nadawcą przesyłki było Allegro. Przesyłka przez 2 dni była umieszczona w paczkomacie "zastępczym", po tym czasie została umieszczona w paczkomacie wybranym przez kupującego w zawieranej umowie. Z mojej strony - 1 dzień zwłoki w wysyłce , ze strony Allegro - 2 dni opóźnienia.

Dodam, że nie otrzymał Pan automatycznego zwrotu prowizji, ponieważ nie zwrócił Pan wpłaty kupującego przez Allegro Finanse. - to jest kłamstwo, przecież zwrot został dokonany przez Allegro finanse.

Następne informacje ze strony serwisu, żeby wymigać się z odpowiedzialności:

"Czy mogą Państwo przedstawić decyzje przewoźnika która dowodzi temu ze Paczka nie z Państwa winy została umieszczona w w złym paczkomacie?" - niestety, nie mogę przedstawić takich informacji, dysponuję jedynie zleceniem od kupującego, etykietą adresową, numerem listu. Nie mam zdjęcia przesyłki, na której umieściłbym informację, z żądaniem umieszczenia przesyłki na 2 dni w zastępczym paczkomacie - fakt, na tym możecie mnie "zagiąć". Ale na żadnej przesyłce nikt nie wskazuje takich unformacji.

"Jeśli chodzi o dotarcie przesyłki nie na czas, również jest ona traktowana na równi z przypadkami uszkodzenia towaru, nie zgodności z opisem, wadliwością czy uszkodzeniem."  - ot i nowość na ALL i w naszym prawie : brak dostawy nie na czas (sprzedawca nie ma nic do tego, tym bardziej, że w tym przypadku większa wina leży po stronie Allegro jako nadawcy), uszkodzenie towaru, niezgodność z opisem, wady towaru, uszkodzenia - to wg ALLEGRO OZNACZA TO SAMO. To chyba taka jakaś nowa interpretacja prawa przez pracownika Allegro. Nie wiem, czy się śmiać, czy płakać.

Następne info od pracownika Allegro:

"Przesyłki InPost nie są naszymi przesyłkami. (...)Natomiast ewentualne opóźnienia nie są od nas zależne i nie bierzemy za nie odpowiedzialności. (...)." - Nieprawda, to była przesyłka Allegro InPost SMART - to nadawca odpowiada za przesyłkę, a wg regulaminu Allegro, to sam serwis Allegro jest nadawcą takiej przesyłki. 

Proszę sobie przejrzeć sam początek regulaminu przesyłek SMART!

Po raz kolejny proszę o zwrot prowizji od tej niezrealizowanej transakcji.

W przypadku kolejnej odmowy proszę o konkretne wskazanie:

- art. obowiązującego prawa

- konkretnych pkt. regulaminu Allegro

Proszę nie przytaczać mi linków do regulaminu Allegro i do obowiązującego prawa - proszę o wskazanie jego konkretnych punktów.

 

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów
6 ODPOWIEDZI 6

maxr01
#17 Koryfeusz#

@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

To jest wręcz "żałosne".

Nie mogłem opublikować postu z tego konta - po prostu zablokowaliście mi to. Zapewne to po informacji, że napiszę o tej sytuacji na AG.

Musiałem dopiero to zrobić z prywatnego konta.

Czy usuniecie ten post i generalnie postawicie mi bloka na wszystkie konta na AG? 

Tak ma wyglądać AG? 

Czy mam w tej sprawie napisać do wszystkich mediów społecznościowych? Tak wygląda Wasza cenzura? Czy teraz otrzymam "standardowo" w "prezencie" spadek sprzedaży na wszystkich moich kontach?

Dlaczego? Dla tych kilku złotych? Z mojej strony - kolejne koszty już przerosły prowizję. Z Waszej strony - również też. Po co to, skoro ja mam rację? Dlatego, że pierwszy pracownik Allegro podjął błędną decyzję i dlatego należy ją "podtrzymywać" na wszelkie możliwe sposoby? Czy tak trudno jest powiedzieć słowo "przepraszam", przyznać się do błędu i rozwiązać sprawę na korzyść klienta? Przecież tego samego oczekujecie od każdego sprzedającego - stosowania się do uczciwych praktych handlowych. A co na linii Allegro - sprzedawca? Tutaj już te praktyki nie obowiązują? Jaka jest zasada? Wydoić na max sprzedawcę? Nawet wbrew zasadom prawa i regulaminowi Allegro? Blokując publikację postów na AG?

Ten wątek próbowałem zamieścić 2 lub 3 razy z tego konta - niestety, nie został zamieszczony. Zapewne dlatego, że napisałem, że opiszę sprawę na AG. Dopiero wystawiając go z prywatnego konta - ukazał się. Być może zaraz zniknie, lecz sprawa pozostanie nierozwiązana i zaistnieje w innych mediach społecznościowych.

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@maxr01 nie widzę żadnych blokad na Gadane na koncie @ELMIXAGD_pl - co więcej, 15 minut przed publikacją powyższego posta wypowiadałeś się z konta @ELMIXAGD_pl, o tu. Nie mamy tu nocnych dyżurów moderatorskich, między 1:26 a 1:41 nikt nie mógł Cię zablokować, bo żadnego moderatora tu nie było. Pomijam już kwestię, że nie blokujemy możliwości wypowiedzi z takich powodów.

Jeżeli nie mogłeś opublikować posta, musiały być inne tego przyczyny. Chętnie się im przyjrzymy, proszę o kontakt na spolecznosc@allegro.pl. Prześlij zrzuty ekranu pokazujące, co się działo, jak próbowałeś się wypowiedzieć. To najlepszy - i jedyny możliwy, zgodnie z Regulaminem (art. 4.1k załącznika 15) - sposób wyjaśniania kwestii, których tematem są działania moderatorskie.

W kwestii prowizji wypowiemy się osobno.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@maxr01 Bardzo Cię przepraszam za pomyłkę doradcy - rzeczywiście otrzymałeś w odpowiedzi nieprawidłowy powód odrzucenia wniosku. Zwrot środków został z Twojej strony prawidłowo wykonany.

Powodem nieprzyznania rabatu transakcyjnego automatycznie jest zaznaczenie przez klienta w formularzu zwrotu powodu "nie dotarł na czas". 

Zgodnie z Regulaminem w przypadku gdy przyczyna odstąpienia wynika z winy Sprzedającego, jego jakość musi być określona na poziomie co najmniej Neutralny zgodnie z art. 10.6 Regulaminu.

Przykro mi ale decyzja o odrzuceniu Twojego wniosku o zwrot prowizji pozostaje niezmienna. 

oznacz moderatorów

kris_pp
#7 Wielbiciel#

To co robicie jest chore, przeprosiny że doradca się pomylił ale i tak nie oddamy prowizji.... To co robicie ze sprzedającymi i ich traktowanie to jest DRAMAT. 

oznacz moderatorów

Client:118898772
#8 Zapaleniec#

Dramat to mało powiedziane, allegro po prostu oszukuje i później tłumaczy, że doszło do "pomyłki" jak już sprzedawca domaga się publicznie naprawy szkody jaka powstała przez te "pomyłki", jak odrzuciłem wniosek klienta o zwrot z tytułem "nie dotarł na czas" (paczka doręczona na czas) i wytłumaczyłem w wiadomościach, że nadal ma prawo do 14-dniowego zwrotu ale nie mogę akceptować jego wniosku z powodu wybranej opcji, przez którą będę miał problem ze zwrotem prowizji, kupujący wystawił mi negatywny komentarz i nawet telefonu nie odbierał a allegro oczywiście ma to w... 🙂

oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

@kris_pp - po co wyciągasz wątki sprzed dwóch lat? Ja się zastanawiam, dlaczego od dwóch dni sprzedaż mi masakrycznie spadła, a teraz już wiem dlaczego. Dzięki...

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów