Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam drogie Panie i Panów,
@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@ko_alka@la_nika@ayo80@nat_not@_HolaOla_
Klient zakupił towar z dostawą Allegro One Punkt, DPD
nr zam. f7802f80-4a10-11ef-a241-fd17a89967fb
Przesyłka została odebrana przez kuriera tego samego dnia 25.07 o godz. 14, w ustawieniach mam czas wysyłki 1 dzień roboczy.
Klient kupując towar prawdopodobnie sugerował się terminem dostawy który wyświetla allegro, w tym przypadku był to następny dzień roboczy, czyli 26.07.
Niestety pomimo nadania przesyłki terminowo, nie dotarła ona do klienta 26.07.
27.07 (sobota) kupujący zgłasza zwrot ze względu na nieterminową dostawę.
W odpowiedzi na wiadomość od klienta o zwrocie pieniędzy, odpisałem iż niezwłocznie jak tylko otrzymam przesyłkę to zwrócę pieniądze.
Klient pisze ponownie, że towar nie został dostarczony w terminie, na co grzecznie odpisuję iż otrzyma zwrot pieniędzy niezwłocznie po otrzymaniu przesyłki zwrotnej.
Mam w związku z tym kilka pytań?
1. Jeśli dobrze rozumiem, to jeśli klient nie odbierze przesyłki Allegro One Punkt, DPD to wróci ona do nadawcy?
2. Czy można uchronić się w takiej sytuacji od negatywów od klienta, bo pewnie wcześniej czy później takie mogą się pojawić w podobnych sytuacjach, czy są one wykluczane?
3. Czy zmiana terminu realizacji zamówień z 1 na 2 dni robocze wpływa znacząco na wielkość sprzedaży?
@kotzpsem odpowiadając na Twoje pytania:
1. Tak, paczka wróci do Ciebie.
2. W tej chwili nie, póki komentarz się nie pojawi to sytuacja hipotetyczna.
3. Wielkość sprzedaży zależy od wielu czynników, ale czas realizacji jest na pewno jednym z ważniejszych.
2. Nie nie można się uchronić. Wystarczy, że kupujący napisze „nie jestem zadowolony z transakcji” lub „przesyłka nie doszła w terminie” ba! Nam nawet po tym jak nie odebrał przesyłki dostarczonej w terminie wystawił negatywa. I co allegro na to? A nic. Każe nam mówić, że deszcz pada jak kupujący nam w twarz pluje. 🙂 także nie licz na jakkolwiek pomoc od allegro. Oni muszą pogłaskać kupującego, a sprzedającego mają tam gdzie światło niedochodzi. Skazany jesteś na siebie nawet jeżeli prawo jest po twojej stronie to allegro stworzy nowe prawo ;D prawo konsumenckie nie ma dla allegro żadnego znaczenia. Oni mają prawo korporacji allegrowej.
@Dentall kupujący na allegro mogą wystawiać subiektywne komentarze do transakcji na każdym jej etapie. Jeśli sprzedający (pisząc hipotetycznie) otrzyma negatywną ocenę - można na nią odpowiedzieć lub poprosić kupującego o jej usunięcie. Dodatkowo, można skontaktować się z nami poprzez formularz i podać szczegóły sprawy. Do każdego zgłoszenia podchodzimy indywidualnie i zapewniamy wsparcie. Szanujemy wszystkich naszych klientów: kupujących i sprzedających. Stworzyliśmy Regulamin, jako zbiór zasad, który jest zgodny z polskim prawem.
Klient jak pisałem wcześniej nie odebrał przesyłki.
@kotzpsem poprosiłam o jak najszybsze skierowanie tej paczki z powrotem do Ciebie.
@la_nika Dziękuję.
Od 30 lipca status przesyłki nie zmienił się:
30 lip 2024, 10:00
@kotzpsem Bardzo mi przykro, że tak długo to trwa. Oczekujemy na odpowiedź od punktu, w którym powinna być przesyłka.
Zmienił się status przesyłki:
12 sie 2024, 09:42
Zmartwię cię tym.
Zwrot prowizji otrzymasz od towaru, koszty przesyłki w ramach smart nie. Dodatkowo DPD nie ma darmowych zwrotów, allegro doliczy ci koszty zwrotu, które allegro doliczy ci do rachunku. Nie pamiętam ile ale coś około 13 złotych.
@kotzpsem otrzymaliśmy informację, że aktualnie paczka jest przygotowana w punkcie i czeka na odbiór przez kuriera.
@ayo80 ale to wy stworzyliście szacowany czas dostawy którym sugerują się kupujący - to jest tego rezultat. Aha oczywiście możesz skomentować sposób i czas dostawy tej przesyłki - pamiętaj nie wolno używać wulgaryzmów.
Na podanie szczegołów sprawy odpowiadacie, że wasz szczególy sprawy nie interesują tak jak nie interesuje was np. dyskusja z kupującym bo wy oceniacie komentarz nie sytuację więc proszę takich kitów nie wciskać, że zaznajamiacie się z sytuacja :)))
ogólnie allegro konsultanci zawsze w pierwszej kolejności umywają ręce - bo prawnie klient ma mieć zawsze możliwość wystawienia subiektywnej opinii.
Jeśli jednak masz dowody (w wiadomościach, statusach transakcji), że zachowanie klienta narusza jawnie twoje dobre imię jako sprzedawcy - nie odpuszczaj!
Jako serwis maja obowiązek dbać o rzetelne opinie. Kancelaria z którą współpracuje niejednokrotnie już sobie z tym poradziła.
A negatywy i tak będą - cytując -bo "myślałem że lampka świeci inaczej niż na zdjęciach i w opisie"