Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Właśnie mamy sytuację, gdzie paczka widnieje jako doręczona, a klient, któremu nie mamy powodu nie ufać, twierdzi, że nie dostał przesyłki. Natomiast Poczta twierdzi, że wsadziła paczkę do skrzynki w bloku (byłoby to dość "na styk") powołując się na uproszczone doręczenia, ale oczywiście żadnego potwierdzenia poza deklaracją listonosza nie ma. Tu warto nadmienić, że Allegro przesyłka polecona może mieć do 50cm długości i 6cm grubości, a prawo przewiduje otwór wsadowy nie większy niż 4,5cm i minimalne wymiary skrzynki 23 x 33 cm... Co śmieszniejsze mamy inną przesyłkę poleconą, która tym razem bez problemu zmieści się w skrzynce, a wydane zostało do niej awizo.
Czy ktoś miał już podobą sytuację? Czy Allegro jest jakoś wstanie pomóc w takiej sytuacji? Reklamacja niestety znając wcześniejszy kontakt z Pocztą raczej zostanie odrzucona.
@Wyd_Eurograf kurier z poczty wpada do sklepu rzuca paczki i ucieka nie ma żadnego potwierdzenia na piśmie 😞 ta sama sytuacja co ostatnio opisywana przy DPD 😞 Więc jest problem z udowodnieniem, a my jako sprzedawcy nie mamy żadnego podpisu od przewoźnika i jest klops 😞
A jak wygląda w takim razie odpowiedź na reklamację takiej rzuconej przez kuriera przesyłki?
@Wyd_Eurograf że nie wymagają podpisu paczka była dostarczona tu i tu, nie wiemy kto ją otrzymał bo nie mamy podpisu ale kurier mówi że widział różowe kaczki jak przebiegały przez jezdnię jak wrzucał paczkę do skrzynki 😄
Poza allegro mógł byś powalczyć ale tu nie próbuj nie masz potwierdzenia kto odebrał to znaczy że nie wydałeś paczki, allegro da ostrzeżenie blokadę i tak oddasz kasę lub wyślesz drugi raz 😞 Tu kupujący = święta krowa
Prawo przewozowe dotyczy w tej kwestii tylko przesyłek listownych (łapią się tylko ew. Allegro polecone, choć to trochę i tak naciągane...), więc w tym przypadku, o którym piszesz, to odbiorca musi wyrazić zgodę na tego typu doręczenie bez pokwitowania. Jeśli nie wyraził i nie mają potwierdzenia, to nie ma żadnej wartości prawnej taka odpowiedź firmy kurierskiej.
@Wyd_Eurograf a z innej beczki, ile masz takich przypadków jeden od marca ? nie szkoda Ci czasu na pisanie walkę i cudowanie, oddaj kasę lub wyślij drugi towar, wkalkuluj to w towar i zapomnij, co innego jak być miał 10 takich przypadków tygodniowo to trzeba usunąć z dostaw słabe ogniwo i zapomnieć, szkoda czasu ustawa sobie, prawo sobie, allegro sobie, przewoźnicy sobie i nic nie wywalczysz 🙂
Jeśli chodzi o reklamacje to zawsze warto się odwołać z powołaniem na dane paragrafy i ostrzeżeniem o poinformowaniu o ich niezgodnych z prawem praktykach uokik, rzecznika finasowego (w przypadku problemu z ubezpieczycielem) itd., bo pierwsza odpowiedź to prawie zawsze kopiuj wklej na nie, natomiast w przypadku odpowiedzi na odwołanie idą często po rozum do głowy (z doświadczenia zmieniają zdanie w 2/3 sytuacji, więc warto poświęcić 5 minut na maila).
Ja nie podejmuje żadnej walki tylko z ciekawości pytam na forum o doświadczenia innych przed powoli zbliżającym się świątecznym szczytem. A jednocześnie to także ciekawe jest stanowisko Allegro, które pewnie ma wpływ na to. czy ich własne paczki traktowane są jako listy czy paczki.
A na razie nic nie wysyłam i nic nie zwracam, bo Poczta wyjaśnia sprawę.
A czy kupujący to święta krowa... Ostatnio udało nam się usunąć negatywa poprzez Allegro, więc trzymają się swoich własnych regulaminów.
Zgodnie z procesem kurierzy powinni wydawać przesyłki na podstawie PINU podanego przez odbiorcę, wtedy w aplikacji mamy odpowiednią adnotację na ten temat, teraz przy COVID raczej nie zdarza się żeby klienci podpisywali jakiekolwiek dokumenty (chyba że przy usłudze ROD) i to jest standard w praktycznie każdej firmie kurierskiej.
@DHLParcelPolska no dobra ale jak kurierzy zostawiają za ogrodzeniem nie biorą kodu itp. to co wtedy sprzedawca ani Wy nie macie jak udowodnić że paczka doręczona adresatowi, brak pinu to brak podpisu i temat zamknięty ?
Kurierzy nie powinni zostawiać przesyłki w takim miejscu.
Jeśli by się tak zdarzyło to wtedy Klient ma możliwość złożenia reklamacji z tytułu zaginięcia, którą poprzedza dodatkowo z reguły interwencja dotycząca poszukiwania przesyłki. Wtedy dział interwencji analizuje taką sytuację szerzej – na przykład sprawdza GPS kuriera.
@Wyd_Eurograf nawet jeżeli uważasz, że reklamacja zostanie odrzucona - powinieneś ją z oczywistych przyczyn złożyć. Na tę chwilę nasze stanowisko się nie zmienia, zgodnie z zapisami Kodeksu cywilnego (art. 548) korzyści i ciężary przechodzą na kupującego z chwilą wydania rzeczy, a fakt i moment wydania rzeczy sprzedający powinien móc udowodnić.
Tym niemniej skonsultuję tego rodzaju przypadki wewnętrznie - wrócę do Was z informacją. Może to potrwać kilka dni.
Dzięki za odpowiedź i czekam na dalsze info. A co do reklamacji to pierwszej kolejności spróbujemy wyjaśnić sytuację bezpośrednio z Urzędem Pocztowym, który doręczał przesyłkę.
@DHLParcelPolska @InPost a jak Wy jesteście w stanie udowodnić doręczenie paczki ? bo jak wiemy sprzedawca bez potwierdzenia to tak jak by nie wydał towaru, tym bardziej że nigdy kurierzy mnie nie proszą o kod więc nie macie potwierdzenia, kupujący w sądzie wygra ze sprzedawcą a Wy jak udowodnicie że doręczyliście paczkę ?, a może się mylę 🙂 dziwna sytuacja i trzeba to szybko rozwiązać !
Od marca bieżącego roku obowiązuje odbiór przesyłki kurierskiej za pomocą przesłanego kodu odbioru (podobnie jak w przypadku przesyłek paczkomatowych).
Jeśli natomiast zachodzi podejrzenie, że doręczenie nie przebiegło prawidłowo, w takich sytuacjach zapraszamy do kontaktu z naszym operatorem.
Każdy przypadek weryfikowany jest indywidualnie.
Prosimy o przygotowanie numeru przesyłki i zgłoszenie sprawy za pośrednictwem naszych kanałów:
1) czat/messenger
2) formularz kontaktowy https://inpost.pl/kontakt
3) infolinia: 722 444 000 / 746 600 000
@msniezek BRAWO ( choć to na razie konsultacje wewnętrzne), powiedz aby sprawdzili : Prawo pocztowe. art. 37 ust. 4
Warto dodać do tego, że ten zapis odnosi się przesyłek listowych, a wg mnie taką przesyłką nie jest allegro przesyłka polecona nazywana przez samą Pocztę "przesyłka firmowa eCommerce w obrocie krajowym". Dodatkowo fakt, że przesyłka jest "ovatowana" potwierdza, że sama Poczta nie traktuje jej jako przesyłki listowej. Allegro powinno wymóc na Poczcie normalne doręczania tego typu przesyłek, a jeśli już to doręczać je w taki sposób za zgodą adresata, a nie bez jego wiedzy (jak inne firmy kurierskie).
@Wyd_Eurograf Zapewne powód jest taki jak zawsze, kasa.
@Wyd_Eurograf przy reklamacji pójdź w stronę że przesyłka polecona nie może być pozostawiona w skrzynce, niech będzie że nie wymagają podpisu ale powinni ją przekazać adresatowi do rak 🙂 tak samo jak zostawienie paczki na ogródku czy pod drzwiami to nie jest doręczenie 😞
Warto by zgłosić Allegro także przyczynę całego tego zamieszania tj. to, że przedstawiciel Poczty uparcie twierdzi, że Allegro przesyłka polecona jest to przesyłka listowa, co jest niezgodne z definicją prawną, która jasno mówi, że przesyłka listowa "to przesyłka pocztowa z korespondencją lub druk, z wyłączeniem przesyłek reklamowych". Nam w reklamacjach Poczta raczej nie uzna tego argumentu, ale Allegro powinno raz na zawsze to wyjaśnić dla przejrzystości tej usługi. A standard jest bardzo niski, bo do dziś konsument decydując się na tę usługę nie ma dostępu do regulaminu - zgłaszałem to Allegro przy starcie usługi, ale do dziś nikogo to nie obchodzi. Wyobraźmy sobie co robi Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów gdyby taki paczkomat allegro nie miał regulaminu...
Sprawa się wyjaśniła... listonosz pomylił numery skrzynek i udało się odzyskać przesyłkę.
Nie zmienia to jednak faktu, że liczę na zajęcie się Allegro tą sprawą niezgodnego z samymi wytycznymi Poczty doręczenia przesyłek Allegro poleconych poprzez wrzucenie do skrzynki (a to powinno być kluczowym argumentem podnoszonym w reklamacjach sprzedawców na Allegro). Jak będę miał dalsze info to przekaże.