anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Alternatywa dla BaseLinker

Baltcom
#8 Zapaleniec#

Z wiadomych powodów rozważam zastąpienie BaseLinkera innym oprogramowaniem. Czy macie doświadczenia z innym rozwiązaniem i możecie coś polecić? 

oznacz moderatorów
51 ODPOWIEDZI 51

pl-december
#8 Zapaleniec#

Istnieją systemy, które tworzą automatycznie aukcje podobnie jak bl. Oczywiście osoby powiązane z bl, w tym wątku będą pisać że tylko bl, ale to nie prawda. Allegro ma coś takiego jak produktyzacja i obowiązuje ona dla każdego sytemu, który integruje się z API Allegro. Aktualnie jak chcesz wystawić aukcje to jest to bardzo uproszczone i wystarczy wskazać, który to produkt + pozostałe warunki sprzedaży.

Na przykładzie xSale: wystawi sam aukcje gdy będą stany magazynowe, zaktualizuje ilość dostępnych sztuk, zamknie aukcje gdy coś się wyprzeda (również w innym sklepie), wczyta informacje o płatności, wczyta zamówienie do erp z allegro czy to z innego źródła, wstawi list przewozowy np. na InPost, GLS, DHL, FedEx i inne, wystawi FS, WZ itd., wydrukuje dokument na wskazanej drukarce itd. itd.

oznacz moderatorów

anitaw40
#10 Popularyzator#

xSale nie ma tak rozbudowanych akcji automatycznych jak Baselinker, dodatkowo nie posiada modułu pakowania co dla nas go wyklucza na chwilę obecną.

Akcje o których napisałeś dotyczą obsługi Allegro, ale nie tylko na Allegro sprzedajemy.

W BaseLinker możesz nadać kod kreskowy własnej akcji, przypisać jej skrót klawiaturowy oraz umieścić w oknie zamówienia.

Nadal jestem w poszukiwaniu systemu za Baselinkera ale w każdym są braki które go dyskwalifikują na chwilę obecną.  

oznacz moderatorów

pl-december
#8 Zapaleniec#

inne sklepy również są dostępne (np. shoper, presta, inne znane platformy na a i e) tak samo jak przy allegro synchronizują się stany, zamówienia itd.

Nie ma dokładnie takiego pakowacza, jest coś takiego https://xsale.ai/wms-packing/  albo pełny WMS, z różnymi kodami akcji np. skanujesz przygotowaną etykietę, a on ustawia gabaryt C z inpost na dokumencie itp. 

Możesz podać np. 3 najważniejsze automatyczne akcje bez których będzie ciężko przetrwać ?

oznacz moderatorów

srebrna_mennica
#8 Zapaleniec#

Potwierdzam - jestem po rozmowie z przedstawicielem XSale - jak powiedziałem akcje jakich potrzebujemy, to potwierdzili, że niestety nie mają takich możliwości.
Głównie chodzi o warunki ustawiane w akcjach - na przykład "zawiera produkt z SKU", "zawiera produkt o nazwie...." itp. Nie ma też automatycznego przenoszenia zamówień pomiędzy folderami własnymi, po spełnieniu określonych warunków.
Odniosłem wrażenie, że to taki prosty system do obsługi podstawowej sprzedaży, ale bez możliwości customizacji.
Skłaniam się obecnie ku IDEAerp, ale mam jeszcze w czwartek jedno spotkanie.

oznacz moderatorów

anitaw40
#10 Popularyzator#

@pl-december dodatkowo dodam że przy pakowaniu, jeśli np. okaże się że dany produkt jest uszkodzony i nie możemy wysłać klientowi ale zgodził się na inny to można podać tylko kod EAN i następuję zamiana.

Dodatkowo dodam że dla nas ważne aby po skrótach na klawiaturze wykonywały się automatyczne akcje.

Dodam również ze przenoszenie zamówień w akcjach automatycznych pomiędzy statusami są też bardzo wygodne.

Mając jeden magazyn można sobie pozwolić na ten system i wyrzeczenia, ale obsługując swoich 10 magazynów + zewnętrzne już tak kolorowo nie jest.

oznacz moderatorów

komtek
#7 Wielbiciel#

Nie polecam ideaerp. Omijajcie szerokim łukiem
Po 7 latach korzystania tylko patrzę jak stąd uciekać.
1. System wadliwy jak ser
2. Brak wsparcia - rozwiązanie problemu trwa miesiącami
3. Błąd systemu, błąd supportu - i tak Ty płacisz a Oni mają Cię w pupie...
4. Support zawsze wie lepiej.... przesyłasz im film, screeny ich zadanie to tak przekręcić sprawę żeby wyszło na Twoją winę.

oznacz moderatorów

kantherinna
#7 Wielbiciel#

to super, kilka miesięcy temu podpisaliśmy z nimi umowę i czekamy na wdrożenie, czekamy w Baselinkerze wiadomo z iloma zerami miesięcznie to się wiąże, masz jakąś alternatywę dla IDEA?

oznacz moderatorów

szalony_mariusz
#7 Wielbiciel#

Jesli masz kilka tys zamówień miesięcznie to warto zainteresować się czymś takim: https://linkercloud.com/pl/events/linker-oms-jako-alternatywa-dla-baselinker 

oznacz moderatorów

petscenter
#9 Pomysłodawca#

Wszystko zależy ile masz aukcji i zamówień. Ale tak do 10 k zamówień to raczej nic równie dobrego nie znajdziesz w niższej cenie. Swego czasu przetestowałam kilka innych rozwiązań i z żadnego nie byłam nawet w połowie tak zadowolona. Bo albo czegoś brakowało, albo trzeba było szukać dodatkowych rozwiązań albo obsługa zajmowała znacznie więcej czasu. A od czasu gdy Baselinker ogłosił podwyżkę to inni też podchwycili temat i ceny idą w górę. Musisz przeliczyć ile Ci wyjdzie po podwyżce i jakie są dopuszczalne przez Ciebie ewentualne koszty zmiany (wdrożenie, integracja, dodatkowe wtyczki itd.) lub czasowe straty. 
Ja jak sobie wszystko policzyłam to w porównaniu z dwoma bardziej rozbudowanymi systemami, które mogłabym wziąć pod uwagę to różnica na abonamencie wyszła jakieś 200-300 zł. A koszty dodatków czy wdrożenia 10 razy takie. A i tak brakowałoby mi wszystkiego 😕
Zrobili kombajn to teraz koszą.

oznacz moderatorów

szalony_mariusz
#7 Wielbiciel#

Pytanie jest bardzo ogólne i pewnie na szybko kilka podobnych platform/aplikacji się znajdzie. Jednak na konkretny wybór, właściwą decyzje w co “wejsc” znów na kilka dobrych lat, ma wpływ wiele czynników o których tu nikt Jeszce nie napisał a mianowicie:

a) ile zamówień realizujesz, to jest naprawdę istotne

b) czy jesteś sprzedawca, dystrybutorem czy może producentem który chce znaleźć nowe rynki i poszerzyć zasięgi, a może dropshipping to twoja domena

c) czy sam pakujesz, czy masz magazyny, czy korzystasz Jeszce z jakichś innych kanałów zamówień, czy masz system ERP/WMS itd.

d) czy prowadzisz szersza gospodarkę magazynowa, awizujesz, zatowarowywujesz, wystawiasz PZ-ki, WZ-ki, fakturujesz itd.

e) czy pozwalasz składać zamówienia, awizację przez API

f) czy klientow chciałbyś obsługiwać na różne sposoby, inny sposób wysyłki, inne procesy bo np to kanał dropshiplingu albo wysyłki za granice,

Wszystko ma znaczenie bo:

a) koszt wdrożenia możesz zawsze negocjować i to nie są wcale duże pieniądze a służą temu by cie właściwie zintegrować, jeśli potencjał zamówień masz spory to i koszt wdrożenia może być minimalny

b)  nie każda ‘alternatywa Baselinker’ zintegruje twojego WMS-a albo system ERP, bo BaseLinker tego nie dawał nigdy

c) niektóre systemy będą obarczać cie kosztem każdej operacji na zamówieniu, a niektóre traktują zamowienie jako jedna operacje od początku aż do oklejenia i wydania kurierowi

d) Nie każdy system da ci możliwość oddania np panelu klienta twoim dostawcom, odbiorcom 

Pamietaj:

Ze często jedzenie w restauracji będzie tańsze niż uliczny kebab. Nie ma się co bać enterprise-owych platform bo może się okazać ze będziesz mial obsługę jak milioner i możliwości jakich wcześniej nawet nie znałeś a zapłacisz to samo lub nawet mniej niz w BL. 

oznacz moderatorów

Sklep-Zoologic
#8 Zapaleniec#

Masz może jakąś konkretną podpowiedź w tym temacie, z kim można podjąć rozmowy na temat ewentualnej migracji z BL?

oznacz moderatorów

marcins_87
#2 Obserwator#

Przy dużej skali mogę polecić firmę ex7 ze Skawiny - można mocno okroić BL i mamy dedykowane narzędzie. Mamy spięty ich system + WMS którego sami rozwijają. Przy stawkach BL system zwraca się w pół roku a to zupełnie inna jakość i możliwość skalowania. 

oznacz moderatorów