Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupujący aktualnie po zakupie ma możliwość anulowania transakcji.
Nie widzę w tym problemu najmniejszego.Dziwi mnie jednak fakt, ze system automatycznie nie zwraca prowizji przy anulowaniu zakupu, trzeba robić to ręcznie.
Czyżby to celowy zabieg ażeby była możliwość przeoczenia złożenia wniosku o zwrot prowizji?
w moich oczach wyglada to mega słabo.
Cóż... Jak w 2002 roku zatrudniałem się w Allegro, pracodawca zobowiązał się do płacenia mi 1 grosza za każdym razem, gdy ktoś na jakimś forum pogrozi nam UOKiKiem. Na początku przyszłego roku czytajcie Forbesa 🙂
Jaki to ma związek z tematem ?
W dalszym ciągu brak odpowiedzi na wątek.
@msniezek To już 20 lat. Dlaczego jeszcze Cię nie ma tej liście? ZUS zapłacili czy pod stołem?
uokik, nie ma za co
@msniezek A napiszesz coś o klauzulach abuzywnych, których to używania ów uokik zakazał Allegro..? Bo to też ciekawy temat 😛
@msniezek niestety te wnioski przy anulowanych zakupach nie są z automatu załatwiane. Wystąpiłem już o kilka zwrotów w sytuacji, gdzie kupujący anulował zaraz po zakupie, bez żadnej płatności i zwroty prowizji miałem zawsze dopiero po upływie kilku dni. Nigdy nie otrzymałem zwrotu w sytuacji anulowania transakcji od razu. Nawet byłem i jestem z tego powodu lekko zdziwiony. Bo to powinna być norma w przypadku anulacji i braku płatności, po co jest to zwlekanie ?
@mikeza kilkudniowa zwłoka nie oznacza, że zwrot nie jest automatyczny. Zresztą jakie to ma znaczenie, skoro wpłata jest wymagana do 14 dnia następnego miesiąca?
Czekaj, czekaj... To poczepiam się dalej.
Zwrot prowizji jest potwierdzeniem faktu, że umowa nie została zawarta. Więc prowizji być nie może. Dotąd jasne. Skoro umowa nie została zawarta - oczywiste, że należy się zwrot środków. Tu też wsio jasne. Środki, zamiast natychmiast (a jest to bez wątpienia tecznicznie możliwe, jako że wpłaty na Wasze konto trafiają w kilkanaście - kilkadziesiąt minut), są przetrzymywane przez kilka dni. Środki, których właścicielem Allegro - nie jest.
Ciekawi mnie więc, dlaczego nie są zwracane z odsetkami. Bo jakaś część tych, zapewne niemałych kwot, pracuje na Was przez te kilka dni.
Jakiś komentarzyk, Maćku..? 😉
@Vryko nigdy nie zwracamy prowizji. W uzasadnionych przypadkach udzielamy rabatu transakcyjnego. Poza tym te rozliczenia są czysto wirtualne, realna wpłata od sprzedawcy może nastąpić w kolejnym miesiącu (termin jest do 14 dnia kolejnego miesiąca). Od czego zatem odsetki?
Bym zapomniał, że zmieniliście wyrażenie "zwrot prowizji" na "rabat transakcyjny".. Co zmieniło w sumie tyle, że nikt teraz nie może Was oskarżyć o nieprzydzielanie tegoż zwrotu... Ciekawa zagrywka. Co nie zmienia jednak faktu, że pobieranie prowizji przy braku transakcji, jest cokolwiek dziwne. Ale...monopol rządzi się swoimi prawami. Przynajmniej dopóki jest monopolem.
Ale może oskarżyć o nieprzyznanie "rabatu transakcyjnego (w związku ze zwrotem pobranej lub naliczonej prowizji)". Regulamin, zał. nr 4 część VII. Zwłaszcza gdy tego rabatu nie udzielą po ustawowym odstąpieniu od umowy, ponieważ jest to sprzeczne z innym punktem regulaminu.
Hej allegro fajnie że wprowadziliście automatyczny zwrot pieniędzy dla klienta który po zakupie anulował ale czemu nie poszło to w parze z automatycznym zwrotem prowizji ? Liczycie że ktoś sobie zapomni o tym i go skasujecie? Kiedy sprzedawcy doczekają się choć w połowie takich praw jak kupujący?
@CERAMTRANS2 hej fajnie, że o to pytasz! Już wkrótce będziemy mogli powiedzieć coś więcej na ten temat 😉
@CERAMTRANS2 w moim przypadku to najpierw był zwrot do kupującego a potem przyszła wiadomość o zwrocie prowizji. Wszystko z automatu się odbyło.