anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Anulowany zakup za pobraniem - problem z zwrotem prowizji

UciekajZaMiasto
#9 Pomysłodawca#

 

Zakup za pobraniem, przed wysyłką zawsze kontaktujemy się z klientem w celu potwierdzenia czy:

zamówienie nie jest omyłkowe

telefon jest poprawny

adres jest prawidłowy.

Klientka kupiła okulary a następnie zrezygnowała telefonicznie. Złożyliśmy wniosek o zwrot prowizji, oczywiście Allegro uwaliło zwrot i w kilku wiadomościach żąda od nas wymuszenia na kliencie pisemnego anulowania zakupu! Nasza prośba o kontakt allegro z kupującym w celu potwierdzenia jest ignorowana, gdyż rzekomo nie kontaktują się z klientami - BZDURA!

" Zapoznałam się z Pana sprawą. Abym mogła podjąć decyzję, mam prośbę, aby wysłał Pan zrzut ekranu odstąpienia Kupującego: AO96 Oferta: 9020955700
Dodam, że nie otrzymał Pan automatycznego zwrotu prowizji, ponieważ nie wprowadził Pan numeru przesyłki i nie mieliśmy jak prześledzić przebiegu dostarczenia."

"Nie kontaktujemy się z Kupującymi, celem uzyskania dokumentu potrzebnego do uzyskania zwrotu prowizji. W intencji Sprzedającego jest dostarczenie dokumentów potrzebnych do zwrotu prowizji. Abym mógł podjąć decyzję, mam prośbę, aby przesłał Pan odstąpienie Kupującego AO96 od umowy, w związku z oferta 9020955700. Wyjaśnię, że odstąpieniem może być nawet zrzut ekranu z Państwa korespondencji SMS-owej lub e-mailowej, w której Klient wyraża chęć rezygnacji z zakupu."

"Tak jak informowałem, to w intencji Sprzedającego jest dostarczenie dokumentów potrzebnych do zwrotu prowizji. W związku z czym ponawiam, prośbę, aby przesłał Pan odstąpienie Kupującego AO96 od umowy, w związku z oferta 9020955700. Przypomnę, że odstąpieniem może być nawet zrzut ekranu z Państwa korespondencji SMS-owej lub e-mailowej, w której Klient wyraża chęć rezygnacji z zakupu."

"Oczywiście, Kupujący ma prawo odstąpić od umowy telefonicznie. Sprzedający natomiast musi być świadomy, że w niektórych sytuacjach do przyznania zwrotu prowizji możemy potrzebować dokumentu odstąpienia Kupującego od umowy. Niestety w takich sytuacjach nie możemy polegać na słowie.
Dla ułatwienia, jako odstąpienie traktujemy rzut ekranu z Państwa korespondencji SMS-owej lub e-mailowej, w której Klient wyraża chęć rezygnacji z zakupu."

"Tak jak informowałem, do przyznania zwrotu prowizji w wyznaczonych sytuacjach, potrzebujemy dokumentu świadczącego o odstąpieniu Kupującego od umowy.
Kupujący może odstąpić telefonicznie za zgodą Sprzedawcy. Sprzedawca, natomiast musi pamiętać że w wyznaczonych sytuacjach, możemy potrzebować dokumentu, który potwierdzi odstąpienie od umowy. W Pana sytuacji, jest to wymagany dokument.
Po jego otrzymaniu, będę wstanie podjąć decyzję, co do zwrotu prowizji."

"Bez wskazanego dokumentu nie jestem wstanie przyznać zwrotu prowizji.
Zachęcam do kontaktu z Kupującym celem jego uzyskania."

 

Na innym naszym koncie w trakcie rozmowy okazało się, że to co klient zamówił: dwa elementy instalacji elektrycznej przyczepy, nie będą pasowały do jego potrzeb. Wobec tego klient zrezygnował i poprosił o anulowanie zamówienia. Allegro najpierw z automatu uwaliło zwrot prowizji a następnie po odwołaniu:

 

 

Dzień dobry m.milek,
przyznaliśmy Ci rabat transakcyjny!
Poznaj szczegóły decyzji
Przyznaliśmy Ci rabat transakcyjny, mimo że Twój wniosek nie spełnia wszystkich warunków jego otrzymania.
Rozumiemy, że dostosowanie się do zasad rabatu transakcyjnego wymaga czasu. Dlatego wnioski, które nie
spełniają warunków jego otrzymania będziemy akceptować do połowy 2021 roku. W ten sposób zyskujesz więcej
czasu na lepsze zapoznanie się z tymi zasadami.
Zacznij je stosować, aby następnym razem szybciej odzyskać prowizję.
Dotyczy zwrotu 1/1 szt. z zamówienia od georgdach1 z dnia 11 marca 2021, 23:20.
[/]
Wtyczka elektryczna 7 PIN BRINK DO haka przyczepki
(7580916466)
19,00 zł
1x 19,00 zł

Dzień dobry m.milek,
przyznaliśmy Ci rabat transakcyjny!
Poznaj szczegóły decyzji
Przyznaliśmy Ci rabat transakcyjny, mimo że Twój wniosek nie spełnia wszystkich warunków jego otrzymania.
Rozumiemy, że dostosowanie się do zasad rabatu transakcyjnego wymaga czasu. Dlatego wnioski, które nie
spełniają warunków jego otrzymania będziemy akceptować do połowy 2021 roku. W ten sposób zyskujesz więcej
czasu na lepsze zapoznanie się z tymi zasadami.
Zacznij je stosować, aby następnym razem szybciej odzyskać prowizję.
Dotyczy zwrotu 1/1 szt. z zamówienia od georgdach1 z dnia 11 marca 2021, 23:20.
[/]
Adapter 9907/9906 przejściówka 7/13 13/7 hak BRINK
(9938063652)
59,00 zł
1x 59,00 zł

 

Wygląda na to, że pracownicy allegro w zależności od tego, którą nogą rano wstali z łóżka, albo łaskawie przyznają zwrot prowizji albo idą w zaparte. Zażądaliśmy podstawy prawnej takiego działania które jest sprzeczne z ustawowym prawem klienta do odstąpienia od umowy... CISZA

 

Pamiętam że kiedyś korespondowałem z pracowniczką allegro i otrzymałem instrukcje, iż pomimo tego że klient rezygnuje przed wysyłka za pobraniem, należy wystawić list przewozowy, żeby "system" automatycznie przyznał zwrot prowizji. Moje tłumaczenie, że to JEST NIEDOŻECZNE i niepotrzebnie drażni klienta co w konsekwencji skutkuje kolejną niepotrzebną dyskusją w stylu: MAM PROBLEM Z REZYGNACJA Z ZAKUPU jest do dziś zbywane.

oznacz moderatorów
42 ODPOWIEDZI 42

sophie-bunny
#13 Ambasador#

Rozwiązanie jest jedno - nie udostępniaj pobrań.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@UciekajZaMiasto po 1 - udostępniasz pobrania = masz takie kłopoty

po 2 dzwonisz? ok ale zawsze uprzejmie poproś o wysłanie emaila ( najlepiej przez allegro ) z rezygnacją. Będziesz miał podkładkę. Po iluś tam dniach czy tygodniach nie zmusisz go już do tego.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

www_bagazniki_eu
#8 Zapaleniec#

@pinsplash  @sophie-bunny  Co ma piernik do wiatraka. Pobranie na chwilę obecną jest także na SMART. Skoro allegro wymaga od sprzedawcy dowodów a może dokładnie to samo zrobić w stosunku do kupującego to w czym problem, no w tym, że nie każdy użytkownik allegro korzysta z poczty e-mail. Sprzedawca nie jest od edukowania klienta.

oznacz moderatorów

sophie-bunny
#13 Ambasador#

@www_bagazniki_eu 

Masz rację, ale allegro faworyzuje kupujących, a sprzedawcom stawia wymagania. To ty potem musisz się gimnastykować, jak udowodnić, że do transakcji nie doszło.

oznacz moderatorów

autolampylach
#8 Zapaleniec#

allegro ma czarno na białym

list wygenerowany i po historii  widać że nie był wysłany 

jest w przygotowaniu

ale to dla allegro nie jest jednoznaczne ...

ciekawe jak to wygląda prawnie ?

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@www_bagazniki_eu  To niestety sam sobie odpowiedziałeś :

Co ma piernik do wiatraka. Pobranie na chwilę obecną jest także na SMART. Skoro allegro wymaga od sprzedawcy dowodów a może dokładnie to samo zrobić w stosunku do kupującego to w czym problem, no w tym, że nie każdy użytkownik allegro korzysta z poczty e-mail. Sprzedawca nie jest od edukowania klienta.

Przełykasz, wrzucasz w koszta. Allegro nie kiwnie palcem w obronie sprzedającego.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

UciekajZaMiasto
#9 Pomysłodawca#

@pinsplash  Co niby mam przełknąć? Ktoś wyklika mi towary za kilka tyś zł, potem zadzwoni że to pomyłka a allegro na tej podstawie (rozmowa tel.) nie zwróci prowizji? Dobre sobie 🙂

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@UciekajZaMiasto Tak na podstawie telefonu - nie zwróci

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

m.milek
#10 Popularyzator#

@pinsplash piszesz bzdury, przeczytaj uważnie co zostało napisane w pierwszym poście" cyt. " Przyznaliśmy Ci rabat transakcyjny, mimo że Twój wniosek nie spełnia wszystkich warunków jego otrzymania."

oznacz moderatorów

DECO-MASTER
#15 Entuzjasta#

sophie-bunny pinsplash To prawda, że udostępnianie pobrań powoduje kłopoty, ale czasem jest konieczne. Mam setki telefonów typu: "bo ja proszę pana mam swoje lata i nie potrafię sobie poradzić". Niektórzy znów nie wiedzą, że kurier nie pozwoli dotknąć paczki przed zapłatą. Bardzo często to prawda. Czy takim klientom mam zabronić kupowania?

Przy okazj trafi się cwaniactwo, ale co zrobić...?

oznacz moderatorów

autolampylach
#8 Zapaleniec#

Witam

U Nas często się zdarza , że klient kupuje

My paczkę Mamy przygotowaną do wysłania

a klient dzwoni że on jednak nie chce

o odstąpieniu nawet nie wspomni

jak dzwonimy to nie ma go w domu i nie teraz

przecież widać że list jest wydrukowany paczka przygotowana i nie wysłana

jeden z warunków do zwrotu prowizji już spełniony

a allegro dalej wymaga od Nas odstąpienia

klient się  nie wykazuje a allegro ma prowizję

czy to jest zgodne z przepisami ?

 

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@autolampylach czy możesz podać konkretny nr zamówienia, przy którym doszło do takiej sytuacji? 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

autolampylach
#8 Zapaleniec#

Witam

tak proszę

 

cfb40830-90eb-11ed-9cd2-35fa2f435ba5

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@autolampylach tak jak pisaliśmy w wiadomościach e-mail zgodnie z procedurą konieczne jest pisemne oświadczenie kupującego o rezygnacji z zakupu (to może być SMS lub wiadomość e-mail). My również skontaktowaliśmy się z kupującym, jednak nie potwierdził on rezygnacji z zakupu. Przykro mi, ale takie są zasady przyznania zwrotu prowizji i nie będę mogła zrobić nic więcej w tej sprawie, konieczne jest potwierdzenie kupującego, że zrezygnował z zakupu 😞 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@la_nika Czy umieszczenie takiego sformułowania ( zgodnego ze stanem faktycznym) będzie ok :

"Szanowni Kupujący mimo iż prawo polskie zezwala na odstąpienie od zakupu przez telefon - taka forma nie jest uznawana przez Allegro. Prosimy więc o formę pisemną : email / wiadomości allegro. Brak tej formy powoduje u nas zawinioną przez Państwa stratę finansową (brak zwrotu prowizji), o której jesteście Państwo uprzedzeni i którą w razie konieczności możemy egzekwować"

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

autolampylach
#8 Zapaleniec#

Witam

teoretycznie allegro podpowiada że przez tel też można zrezygnować 

a Nam sprzedającym to utrudnia

ale dla allegro to jest ,, na rękę ,,

prowizja zostaje w allegro

oznacz moderatorów

the-foe
#12 Orędownik#

Dlaczego nie wystarczy oświadczenie sprzedającego? Z gruntu sankcji to jest to nawet pewniejsze - nikt poważny nie będzie przecież dokonywał przestępstwa oszustwa dla drobnej kwoty. Kupujący przecież może przecież anulować zakup z poziomu samego Allegro, wychodzi wiec na to, ze wasza procedura właściwie z gruntu uderza w uczciwych sprzedawców, ci co Was chcą oszukac to zadzwonią do klienta i dopilnują by zmienił status zamówienia na anulowane.

oznacz moderatorów

autolampylach
#8 Zapaleniec#

Dzień dobry

Napisała Pani

My również skontaktowaliśmy się z kupującym 

czy próbowaliście się kontaktować

w/g Mnie to różnica  ????

czy kupujący cokolwiek potwierdził ?

 

oznacz moderatorów

autolampylach
#8 Zapaleniec#

Wrócę jeszcze do Pani zdania

My również skontaktowaliśmy się z kupującym, jednak nie potwierdził on rezygnacji z zakupu.

ale też nie potwierdził że  transakcja doszła do skutku 

że była  dokończona

że dostał towar ??????

oznacz moderatorów