Automatyzacja zwrotów - pytanie techniczne

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Witam, myślimy realnie o automatyzacji zwrotów i natknąłem się na poniższą kwestię:
Automatyczny zwrot wpłaty dla zwracanych towarów
Kupujący otrzyma pełny zwrot wpłaty, wliczając koszty przesyłki
Czyli, jeżeli klient wybiera dostawę kurierem za, przykładowo, 15,99 PLN, to mam rozumieć, że automat zwróci dokładnie tyle, a nie najniższą możliwą opłatę za dostawę (9,99 PLN)?
Co w sytuacji, gdy Klient zgłosi do zwrotu przykładowo 4 sztuki, a zwróci tylko 2 (status jako doręczony). Załóżmy, że ustawimy zwroty wpłat po 3 dniach kalendarzowych tak, aby przeglądać paczki zwrotne dostarczone w piątek z zamysłem poniedziałkowego zwrotu i jaką mamy możliwość reakcji przed zwrotem całej kwoty, skoro powinniśmy zwrócić adekwatnie mniej?
Z góry dziękuję za odpowiedź.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Przyszło mi jeszcze do głowy pytanie, co ze zwrotami z pierwotną płatnością za pobraniem, które również mają status "doręczony"?

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@zagano44 konsultuję Twoją sprawę. Wrócę do Ciebie z informacją 🙂
Moderatorka

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@zagano44 otrzymałam informację, że na ten moment brany jest pod uwagę koszt dostawy, który poniósł klient, dlatego edytowałam poprzednią odpowiedź. Możliwe, że wprowadzimy tu zmianę, w której będziemy brali pod uwagę koszt najtańszej metody dostawy, która była w ofercie. Jeżeli tak się stanie na pewno damy znać 🙂 Co do pozostałych pytań:
- bazujemy na formularzu zwrotu, nie mamy możliwości fizycznej weryfikacji, czy klient odesłał zaznaczoną w formularzu ilość towaru. Pozostaje to po stronie sprzedawcy. Kwota do automatycznego zwrotu będzie więc odpowiadała kwocie produktów zaznaczonych w formularzu zwrotu przez klienta
- automatyczny zwrot dla przesyłek pobraniowych jest przewidziany wyłącznie dla rynków zagranicznych. Na ten moment nie ma planów wprowadzenia go dla polskiego rynku.
Moderatorka

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Syrena_zT dzięki za odpowiedź. Odnosząc się do "Kwota do automatycznego zwrotu będzie więc odpowiadała kwocie produktów zaznaczonych w formularzu zwrotu przez klienta" - okej, w takim razie, biorąc pod uwagę, że właśnie będziemy ustawiać zwroty na 3 dni później niż data doręczenia zwrotu (bo rozumiem, że nie bierzecie pod uwagę weekendów?) nasuwa mi się pytanie, które chcę potwierdzić:
Jeżeli nasz pracownik zweryfikuje, że faktycznie zwrócone zostało np. 4 sztuki z 6 z zamówienia (a klient zgłosił wszystko) i zwróci kwotę za 4 sztuki przed automatycznym zwrotem, to czy tenże automat zwróci jeszcze dodatkowo za te dwie sztuki, czy widząc, że dla tego zamówienia zwrot już wystąpił, nie zwróci dodatkowo pieniędzy?

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@zagano44 skonsultowałam opisaną przez Ciebie sytuację. Sprzedający ma mieć możliwość wycofania automatycznego zwrotu i samodzielnego zwrotu odpowiedniej kwoty.
Sądzę, że ta odpowiedź będzie miała również zastosowanie do Twojego drugiego pytania.
Moderatorka

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Syrena_zT dziękuję raz jeszcze za szybką odpowiedź. Będąc upierdliwym - ma mieć, to znaczy, że już jest taka możliwość, czy dopiero będzie?

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Syrena_zT ostatnie pytanie - zwrot prowizji po zwrocie wpłaty robiłby się automatycznie?

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@zagano44 konsultuję już Twoje dwa ostatnie pytania. Napiszę, jak tylko będę miała informację 🙂
Moderatorka

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@zagano44 wracam z informacjami 😄
- odrzucenie automatycznego zwrotu - tu mamy przez standardową funkcjonalność odrzucenia zwrotu. Jest ona już dostępna
- tak, zwroty prowizji po zwrocie wpłaty są zautomatyzowane
Moderatorka

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Syrena_zT dzięki za odpowiedź, czyli jeśli zrobimy odmowę zwrotu wpłaty (gdy jest zgłoszenie na większą liczbę artykułów, niż wróciło), to automat nie zrobi zwrotu, a my będziemy mogli ręcznie to zrobić na prawidłową liczbę zwróconych?

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Syrena_zT jeszcze nasunęło mi się jedno pytanie - co z pomyłkami? Zdarza się, że Klient się pomyli, odeśle nie ten przedmiot lub pomyli się przewoźnik i czy gdy przed automatycznym zwrotem klikniemy "Odmowa zwrotu wpłaty" do czasu wyjaśnienia sytuacji z Klientem/przewoźnikiem, automat nie zwróci pieniędzy?