anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Błędne naliczenie prowizji po anulowaniu płatności

annas14-firma
#16 Inspirator#

Ponieważ dziś jest mały ruch i jednym okiem oglądam mecz, to zadałem sobie dość proste zadanie za 50 groszy.

O tyle właśnie za dużo pobrało Allegro prowizji za sprzedaż 4 przedmiotów o wartości 36,80 z dostawą do paczkomatu za 8.99. Jak do tego doszło?

  1. Kupujący kupuje 2 przedmioty za 21,00 zł z dostawą za 5,00 zł i wybiera płatność "Przelew tradycyjny"
  2. Trzy minuty później kupuje inne 2 przedmioty za 15,80 zł z dostawą do paczkomatu za 8,99 zł.  Płatność także "Przelew tradycyjny"
  3. Po kolejnych 20 minutach klient anuluje obie płatności. Prawdopodobnie zorientował się że kupił dwa razy od tego samego sprzedawcy.
  4. Ostatecznie klient łączy w koszyku oba zamówienia (4 przedmioty) wybiera paczkomat i płaci BLIK'iem

Prowizje zostały naliczone w krokach 1 i 2 i nie zmienione po anulowaniu płatności, co łatwo sprawdzić w zapisach rozliczenia z Allegro. Nadwyżka to 11% od przesyłki 5,00 zł. Jak kogoś interesują szczegóły to mogę podesłać arkusz excel ze sprawdzeniem wyliczeń.

Jakby któryś z moderatorów się zainteresował sprawą, to nr zamówienia: 5017e281-c609-11eb-9064-f7690a1d4140

Wracam do meczu bo robi się coraz fajniejszy.

oznacz moderatorów
13 ODPOWIEDZI 13

TATLOK
#15 Entuzjasta#

Przecież Allegro właśnie tak nalicza prowizję, nie od finalizacji, ale od wypełnionego formularza.

Samemu musisz się użerać z nimi o korektę rachunku, za każdym razem gdy klient w tak dziwny sposób kupuje.

oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

@annas14-firma Ty to zauważyłeś ale tysiące innych sprzedawców tego nie zauważą a kasa sama do nich raczej nie wróci i o to chyba chodzi.

oznacz moderatorów

annas14-firma
#16 Inspirator#

@mwmonety Mam tego świadomość. Gdyby był sposób, żeby każdy sprzedawca to widział i rozumiał, to osoby odpowiedzialne w Allegro za proces weryfikacji poprawności rozliczeń w systemach płatniczych miały by przechlapane.

Do nowego zamówienia są linkowane pozycje (orderitems) z zamówień pierwotnych, ale rekordy z prowizjami są nadal linkowane do zamówień pierwotnych, które dostają jakiś inny status, którego nie widać w raportach zamówień. Mam nadzieję, że jest to dokumentowane w API bo Baselinker daje do takich zamówień komunikat "Zamówienie anulowane, te same produkty pobrano do nowego zamówienia: xxxxx"

@TATLOK Tak czy inaczej, jestem prawie pewien, że nie jest to działanie celowe. Skala takich dodatkowych zdarzeń jest raczej nieistotna finansowo. Mam podstawy sądzić, że jest to "opór materii". W tym wypadku działów IT, które nie chcą ryzykować ingerencji tak głęboko w system rozliczeń. Lepiej to zepchnąć na support klientów. Niech robią korekty dla upierdliwych.

oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

@annas14-firma Myślę że tu to sami musimy to rozgłosić i dobrze że to wrzucasz na forum .Im więcej osób to przeczyta tym szybciej temat pójdzie dalej i coraz więcej sprzedawców zauważy swoje straty i zacznie dochodzić się o swoje i tylko tak można spróbować coś zmienić.

oznacz moderatorów

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@annas14-firma, jeżeli ostatecznie Kupujący połączył zamówienie, skontaktuj się z nami, proszę, mejlowo. Rozpatrzymy Twój wniosek i dokonamy korekty prowizji.

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów

accadia
#13 Ambasador#

@mr_oma  - i naprawde wymagacie, aby sprzedawcy kontrolowali sami takie sytuacje? - mamy doceniać WIELKĄ ŁASKAWOŚĆ w postaci zwrotu prowizji na nasz wniosek?

no i jak to się ma do zapewnien, ktore otrzymalem kiedys z dzialu pomocy, ze w takich przypadkach wasz system na koniec miesiaca sam z automatu dokonuje korekty za podwojnie naliczona prowizje od kosztow wysylki?

oznacz moderatorów

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@accadia, automatyczne korekty dokonywane są wtedy, kiedy kupujący najpierw wybierze przedmioty z płatną dostawą, a następnie połączy je w jedno zamówienie z dostawą w ramach Allegro SMART! (darmową), w każdym innym przypadku prowizja uwzględnia pierwszy wybór kupującego. 

Zgodnie z naszymi zasadami - przy naliczeniu prowizji bierzemy pod uwagę pierwszy wybór kupującego, więc jest to z naszej strony prawidłowe działanie.

Owszem, najlepiej kontaktować się z nami w takich sytuacjach mejlowo. Zweryfikujemy sprawę i dokonamy odpowiedniej korekty. 

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów

annas14-firma
#16 Inspirator#

@mr_oma  "Zweryfikujemy sprawę i dokonamy odpowiedniej korekty." 

Tak poważnie? 

Wasi pracownicy tyle zarabiają, że to wam się będzie kalkulować? 

Zrobiłem te wyliczenia dla zabawy oglądając słabo zapowiadający się mecz. Przecież chodzi o 50 groszy.

Jak się trafi ktoś z zaparciem, to zrobi API w Internecie żeby zalać Allegro wnioskami o korekty w takich przypadkach. Jeszcze może na tym zrobi. Wtedy włączycie swój automat jak przy odwołanych od odmowy przyznania zwrotu prowizji. Takie działanie nie buduje zaufania.

oznacz moderatorów

GaleriaFlash
#10 Popularyzator#

To nie jest prawidłowe działanie tylko luka w systemie. Luka, która działa na korzyść sprzedających. Należało by zająć się problemem i go usunąć. Natomiast wszystkie bezpodstawnie pobrane prowizje powinny zostać zwrócone każdemu sprzedającemu - bez czekania na reklamację. Bo 99% nawet nie ma świadomości, że tak jest kantowana. 

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@mr_oma to jest systemowe wykorzystywanie/oszukiwanie sprzedawców

większość nie ma pojęcia że płaci za to więcej prowizji

allegro doskonale wie ile formularzy wypełnił  kupujący i że połączył zakupy

dlaczego prowizja nie jest korygowana automatem?

oznacz moderatorów

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@RED, o zmianie w naliczeniach prowizji informowaliśmy znacznie wcześniej.
Zgodnie z regulaminem, pod uwagę bierzemy pierwszy wybór dostawy, który wybrał kupujący. 

Nie istnieją prawne przeciwwskazania do określenia takiej formy naliczania prowizji. Liczymy, że wynikiem będzie poprawa jakości dostaw i popularyzacja preferowanych przez konsumentów opcji darmowych dostaw. W efekcie konsumenci zapłacą mniej za lepszą jakość.

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów

annas14-firma
#16 Inspirator#

@mr_oma Czasem lepiej milczeć. Naprawdę uszanuj inteligencję ludzi, którym masz obowiązek pomagać. Proszę.

oznacz moderatorów

DECO-MASTER
#15 Entuzjasta#

annas14-firma  Łoj, to mocne było.

Nie ma pomagać, tylko pilnować.

Niektórzy zauważyli zapewne zamknięcie wątku https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/przesy%C5%82ka-ma-status-odebrana-kupuj%C4...

w momencie gdy pewna osoba poczuła się niekomfortowo.

Do dziś nie doczekałem się odpowiedzi, dlaczego usunięto moje posty, które nie zawierały nic nieodpowiedniego. Pytania kierowałem do moderatorów. Cisza.

oznacz moderatorów