Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Ponieważ dziś jest mały ruch i jednym okiem oglądam mecz, to zadałem sobie dość proste zadanie za 50 groszy.
O tyle właśnie za dużo pobrało Allegro prowizji za sprzedaż 4 przedmiotów o wartości 36,80 z dostawą do paczkomatu za 8.99. Jak do tego doszło?
Prowizje zostały naliczone w krokach 1 i 2 i nie zmienione po anulowaniu płatności, co łatwo sprawdzić w zapisach rozliczenia z Allegro. Nadwyżka to 11% od przesyłki 5,00 zł. Jak kogoś interesują szczegóły to mogę podesłać arkusz excel ze sprawdzeniem wyliczeń.
Jakby któryś z moderatorów się zainteresował sprawą, to nr zamówienia: 5017e281-c609-11eb-9064-f7690a1d4140
Wracam do meczu bo robi się coraz fajniejszy.
Przecież Allegro właśnie tak nalicza prowizję, nie od finalizacji, ale od wypełnionego formularza.
Samemu musisz się użerać z nimi o korektę rachunku, za każdym razem gdy klient w tak dziwny sposób kupuje.
@annas14-firma Ty to zauważyłeś ale tysiące innych sprzedawców tego nie zauważą a kasa sama do nich raczej nie wróci i o to chyba chodzi.
@mwmonety Mam tego świadomość. Gdyby był sposób, żeby każdy sprzedawca to widział i rozumiał, to osoby odpowiedzialne w Allegro za proces weryfikacji poprawności rozliczeń w systemach płatniczych miały by przechlapane.
Do nowego zamówienia są linkowane pozycje (orderitems) z zamówień pierwotnych, ale rekordy z prowizjami są nadal linkowane do zamówień pierwotnych, które dostają jakiś inny status, którego nie widać w raportach zamówień. Mam nadzieję, że jest to dokumentowane w API bo Baselinker daje do takich zamówień komunikat "Zamówienie anulowane, te same produkty pobrano do nowego zamówienia: xxxxx"
@TATLOK Tak czy inaczej, jestem prawie pewien, że nie jest to działanie celowe. Skala takich dodatkowych zdarzeń jest raczej nieistotna finansowo. Mam podstawy sądzić, że jest to "opór materii". W tym wypadku działów IT, które nie chcą ryzykować ingerencji tak głęboko w system rozliczeń. Lepiej to zepchnąć na support klientów. Niech robią korekty dla upierdliwych.
@annas14-firma Myślę że tu to sami musimy to rozgłosić i dobrze że to wrzucasz na forum .Im więcej osób to przeczyta tym szybciej temat pójdzie dalej i coraz więcej sprzedawców zauważy swoje straty i zacznie dochodzić się o swoje i tylko tak można spróbować coś zmienić.
@annas14-firma, jeżeli ostatecznie Kupujący połączył zamówienie, skontaktuj się z nami, proszę, mejlowo. Rozpatrzymy Twój wniosek i dokonamy korekty prowizji.
@mr_oma - i naprawde wymagacie, aby sprzedawcy kontrolowali sami takie sytuacje? - mamy doceniać WIELKĄ ŁASKAWOŚĆ w postaci zwrotu prowizji na nasz wniosek?
no i jak to się ma do zapewnien, ktore otrzymalem kiedys z dzialu pomocy, ze w takich przypadkach wasz system na koniec miesiaca sam z automatu dokonuje korekty za podwojnie naliczona prowizje od kosztow wysylki?
@accadia, automatyczne korekty dokonywane są wtedy, kiedy kupujący najpierw wybierze przedmioty z płatną dostawą, a następnie połączy je w jedno zamówienie z dostawą w ramach Allegro SMART! (darmową), w każdym innym przypadku prowizja uwzględnia pierwszy wybór kupującego.
Zgodnie z naszymi zasadami - przy naliczeniu prowizji bierzemy pod uwagę pierwszy wybór kupującego, więc jest to z naszej strony prawidłowe działanie.
Owszem, najlepiej kontaktować się z nami w takich sytuacjach mejlowo. Zweryfikujemy sprawę i dokonamy odpowiedniej korekty.
@mr_oma "Zweryfikujemy sprawę i dokonamy odpowiedniej korekty."
Tak poważnie?
Wasi pracownicy tyle zarabiają, że to wam się będzie kalkulować?
Zrobiłem te wyliczenia dla zabawy oglądając słabo zapowiadający się mecz. Przecież chodzi o 50 groszy.
Jak się trafi ktoś z zaparciem, to zrobi API w Internecie żeby zalać Allegro wnioskami o korekty w takich przypadkach. Jeszcze może na tym zrobi. Wtedy włączycie swój automat jak przy odwołanych od odmowy przyznania zwrotu prowizji. Takie działanie nie buduje zaufania.
To nie jest prawidłowe działanie tylko luka w systemie. Luka, która działa na korzyść sprzedających. Należało by zająć się problemem i go usunąć. Natomiast wszystkie bezpodstawnie pobrane prowizje powinny zostać zwrócone każdemu sprzedającemu - bez czekania na reklamację. Bo 99% nawet nie ma świadomości, że tak jest kantowana.
@mr_oma to jest systemowe wykorzystywanie/oszukiwanie sprzedawców
większość nie ma pojęcia że płaci za to więcej prowizji
allegro doskonale wie ile formularzy wypełnił kupujący i że połączył zakupy
dlaczego prowizja nie jest korygowana automatem?
@RED, o zmianie w naliczeniach prowizji informowaliśmy znacznie wcześniej.
Zgodnie z regulaminem, pod uwagę bierzemy pierwszy wybór dostawy, który wybrał kupujący.
Nie istnieją prawne przeciwwskazania do określenia takiej formy naliczania prowizji. Liczymy, że wynikiem będzie poprawa jakości dostaw i popularyzacja preferowanych przez konsumentów opcji darmowych dostaw. W efekcie konsumenci zapłacą mniej za lepszą jakość.
@mr_oma Czasem lepiej milczeć. Naprawdę uszanuj inteligencję ludzi, którym masz obowiązek pomagać. Proszę.
annas14-firma Łoj, to mocne było.
Nie ma pomagać, tylko pilnować.
Niektórzy zauważyli zapewne zamknięcie wątku https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/przesy%C5%82ka-ma-status-odebrana-kupuj%C4...
w momencie gdy pewna osoba poczuła się niekomfortowo.
Do dziś nie doczekałem się odpowiedzi, dlaczego usunięto moje posty, które nie zawierały nic nieodpowiedniego. Pytania kierowałem do moderatorów. Cisza.