Błędne naliczenie prowizji po anulowaniu płatności
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Ponieważ dziś jest mały ruch i jednym okiem oglądam mecz, to zadałem sobie dość proste zadanie za 50 groszy.
O tyle właśnie za dużo pobrało Allegro prowizji za sprzedaż 4 przedmiotów o wartości 36,80 z dostawą do paczkomatu za 8.99. Jak do tego doszło?
- Kupujący kupuje 2 przedmioty za 21,00 zł z dostawą za 5,00 zł i wybiera płatność "Przelew tradycyjny"
- Trzy minuty później kupuje inne 2 przedmioty za 15,80 zł z dostawą do paczkomatu za 8,99 zł. Płatność także "Przelew tradycyjny"
- Po kolejnych 20 minutach klient anuluje obie płatności. Prawdopodobnie zorientował się że kupił dwa razy od tego samego sprzedawcy.
- Ostatecznie klient łączy w koszyku oba zamówienia (4 przedmioty) wybiera paczkomat i płaci BLIK'iem
Prowizje zostały naliczone w krokach 1 i 2 i nie zmienione po anulowaniu płatności, co łatwo sprawdzić w zapisach rozliczenia z Allegro. Nadwyżka to 11% od przesyłki 5,00 zł. Jak kogoś interesują szczegóły to mogę podesłać arkusz excel ze sprawdzeniem wyliczeń.
Jakby któryś z moderatorów się zainteresował sprawą, to nr zamówienia: 5017e281-c609-11eb-9064-f7690a1d4140
Wracam do meczu bo robi się coraz fajniejszy.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Przecież Allegro właśnie tak nalicza prowizję, nie od finalizacji, ale od wypełnionego formularza.
Samemu musisz się użerać z nimi o korektę rachunku, za każdym razem gdy klient w tak dziwny sposób kupuje.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@annas14-firma Ty to zauważyłeś ale tysiące innych sprzedawców tego nie zauważą a kasa sama do nich raczej nie wróci i o to chyba chodzi.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@mwmonety Mam tego świadomość. Gdyby był sposób, żeby każdy sprzedawca to widział i rozumiał, to osoby odpowiedzialne w Allegro za proces weryfikacji poprawności rozliczeń w systemach płatniczych miały by przechlapane.
Do nowego zamówienia są linkowane pozycje (orderitems) z zamówień pierwotnych, ale rekordy z prowizjami są nadal linkowane do zamówień pierwotnych, które dostają jakiś inny status, którego nie widać w raportach zamówień. Mam nadzieję, że jest to dokumentowane w API bo Baselinker daje do takich zamówień komunikat "Zamówienie anulowane, te same produkty pobrano do nowego zamówienia: xxxxx"
@TATLOK Tak czy inaczej, jestem prawie pewien, że nie jest to działanie celowe. Skala takich dodatkowych zdarzeń jest raczej nieistotna finansowo. Mam podstawy sądzić, że jest to "opór materii". W tym wypadku działów IT, które nie chcą ryzykować ingerencji tak głęboko w system rozliczeń. Lepiej to zepchnąć na support klientów. Niech robią korekty dla upierdliwych.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@annas14-firma Myślę że tu to sami musimy to rozgłosić i dobrze że to wrzucasz na forum .Im więcej osób to przeczyta tym szybciej temat pójdzie dalej i coraz więcej sprzedawców zauważy swoje straty i zacznie dochodzić się o swoje i tylko tak można spróbować coś zmienić.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@annas14-firma, jeżeli ostatecznie Kupujący połączył zamówienie, skontaktuj się z nami, proszę, mejlowo. Rozpatrzymy Twój wniosek i dokonamy korekty prowizji.
Moderatorka
_____________
Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@mr_oma - i naprawde wymagacie, aby sprzedawcy kontrolowali sami takie sytuacje? - mamy doceniać WIELKĄ ŁASKAWOŚĆ w postaci zwrotu prowizji na nasz wniosek?
no i jak to się ma do zapewnien, ktore otrzymalem kiedys z dzialu pomocy, ze w takich przypadkach wasz system na koniec miesiaca sam z automatu dokonuje korekty za podwojnie naliczona prowizje od kosztow wysylki?

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@accadia, automatyczne korekty dokonywane są wtedy, kiedy kupujący najpierw wybierze przedmioty z płatną dostawą, a następnie połączy je w jedno zamówienie z dostawą w ramach Allegro SMART! (darmową), w każdym innym przypadku prowizja uwzględnia pierwszy wybór kupującego.
Zgodnie z naszymi zasadami - przy naliczeniu prowizji bierzemy pod uwagę pierwszy wybór kupującego, więc jest to z naszej strony prawidłowe działanie.
Owszem, najlepiej kontaktować się z nami w takich sytuacjach mejlowo. Zweryfikujemy sprawę i dokonamy odpowiedniej korekty.
Moderatorka
_____________
Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@mr_oma "Zweryfikujemy sprawę i dokonamy odpowiedniej korekty."
Tak poważnie?
Wasi pracownicy tyle zarabiają, że to wam się będzie kalkulować?
Zrobiłem te wyliczenia dla zabawy oglądając słabo zapowiadający się mecz. Przecież chodzi o 50 groszy.
Jak się trafi ktoś z zaparciem, to zrobi API w Internecie żeby zalać Allegro wnioskami o korekty w takich przypadkach. Jeszcze może na tym zrobi. Wtedy włączycie swój automat jak przy odwołanych od odmowy przyznania zwrotu prowizji. Takie działanie nie buduje zaufania.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
To nie jest prawidłowe działanie tylko luka w systemie. Luka, która działa na korzyść sprzedających. Należało by zająć się problemem i go usunąć. Natomiast wszystkie bezpodstawnie pobrane prowizje powinny zostać zwrócone każdemu sprzedającemu - bez czekania na reklamację. Bo 99% nawet nie ma świadomości, że tak jest kantowana.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@mr_oma to jest systemowe wykorzystywanie/oszukiwanie sprzedawców
większość nie ma pojęcia że płaci za to więcej prowizji
allegro doskonale wie ile formularzy wypełnił kupujący i że połączył zakupy
dlaczego prowizja nie jest korygowana automatem?

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@RED, o zmianie w naliczeniach prowizji informowaliśmy znacznie wcześniej.
Zgodnie z regulaminem, pod uwagę bierzemy pierwszy wybór dostawy, który wybrał kupujący.
Nie istnieją prawne przeciwwskazania do określenia takiej formy naliczania prowizji. Liczymy, że wynikiem będzie poprawa jakości dostaw i popularyzacja preferowanych przez konsumentów opcji darmowych dostaw. W efekcie konsumenci zapłacą mniej za lepszą jakość.
Moderatorka
_____________
Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@mr_oma Czasem lepiej milczeć. Naprawdę uszanuj inteligencję ludzi, którym masz obowiązek pomagać. Proszę.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
annas14-firma Łoj, to mocne było.
Nie ma pomagać, tylko pilnować.
Niektórzy zauważyli zapewne zamknięcie wątku https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/przesy%C5%82ka-ma-status-odebrana-kupuj%C4...
w momencie gdy pewna osoba poczuła się niekomfortowo.
Do dziś nie doczekałem się odpowiedzi, dlaczego usunięto moje posty, które nie zawierały nic nieodpowiedniego. Pytania kierowałem do moderatorów. Cisza.