Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Kupujący zamówił u nas przedmiot za który zapłacił po czym anulował zamówienie, wiec pieniądze automatycznie wróciły na jego konto, napisał do nas, że zrobił to przez pomyłkę i zamówienie jest aktualne i on chce dostać przedmiot. Odpisaliśmy mu, że wraz z anulowaniem zamówienia środki wróciły na jego konto i musi zamówienie złożyć ponownie. Pan ponownie złożył zamówienie i opłacił. Przesyłka na paczkomat została dostarczona o godzinie 11, o godzinie 12 została odebrana, a o 13 dostajemy wiadomość, że Pan żadnej przesyłki nie dostał i prosi o wyjaśnienie sprawy. Na infolinii inpostu poinformowano nas, że podany numer do zamówienia jest prawidłowy i kod odbioru został użyty do otwarcia skrytki.
Co robić w takiej sytuacji?
Jak zawsze problem, ty odpowiadasz za towar do chwili odbioru, składaj reklamację w InPoscie, jeżeli kopiujący zaczeka do wyjaśnienia to dobrze, jeżeli nie to musisz wysłać mu towar.
lew433 Dobrze: "do chwili odbioru".
Odebrane.
@Mapark Teraz kupujący może otworzyć Dyskusję i domagać się wydania towaru lub zwrotu wpłaty. W Dyskusji może poprosić o wsparcie pracownika Allegro. Jeżeli Dyskusja nie rozwiąże problemu, kupujący może wystąpić o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących, a jeżeli ją otrzyma, sprzedający może mieć spory problem, ponieważ Allegro może wymagać od sprzedawcy zwrotu środków, może też zablokować mu konto. Sprzedawca odpowiada za przesyłkę do czasu, aż kupujący ją otrzyma, odpowiada za jej zaginięcie, uszkodzenie, nieprawidłowości leżące po stronie przewoźnika itp.
W takiej sytuacji należałoby udowodnić kupującemu wydanie rzeczy. Samo twierdzenie przewoźnika i sam status przesyłki, to za mało. Przy paczkomatach jest monitoring.
"...Przy paczkomatach jest monitoring..."
Czyżby?
Sprzawdziłeś?
Ja znam kilka, gdzie żadna kamera nie patrzy.
"...W takiej sytuacji należałoby udowodnić kupującemu wydanie rzeczy..."
Udowodnił. Odebrane.
Kod prawidłowy.
Jakbym podał innej osobie login i hasło do mojego konta bankowego, a potem miał pretensje do banku, że mi pieniądze zgięły, to też wina banku?
@DECO-MASTER Taaa, udowodnił, odebrane 🙂 Na gębę, bo InPost tak sobie stwierdził. Każdy może powiedzieć, że odebrane.
Jeśli kamera nie patrzy, to jeszcze gorzej dla sprzedawcy.
Podobno niektórzy sprzedający filmują rozpakowywanie paczek ze zwrotami, bo bez tego nie mają dowodu na stan zwracanego towaru. Filmują też pakowanie, bo inaczej nie mają dowodu na to, że wydali kompletne zamówienie. Po co oni to filmują? Po co?
xyz96 Nie na gębę, tylko na dokument stwierdzający odbiór.
"...Jeśli kamera nie patrzy, to jeszcze gorzej dla sprzedawcy..."
Szczerze wątpię.
Nie "podobno" i nie "niektórzy", tylko wielu wykiwanych.
Kupującego chroni setka przepisów.
Niestety, przedsiębiorca jest sam.
Jak w przyrodzie.
Lew upoluje antylopę, a wokół już zbiera się stado hien i w górze krążą sępy.
Ze stadem i lew nie wygra.
"Po co oni to filmują? Po co?" - może o to spytaj tych kupujących, którzy po poinformowaniu przez sprzedającego, że pakowanie/rozpakowanie przesyłki było filmowane, nagle przestają mieć jakiekolwiek żądania, które mieli jeszcze chwilę wcześniej, przed otrzymaniem ww. informacji😏
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
"Samo twierdzenie przewoźnika i sam status przesyłki, to za mało. Przy paczkomatach jest monitoring." - przełóżmy to na przelew bankowy: samo bankowe potwierdzenie przelewu (np. w postaci pdf) i sam status przelewu to za mało. Należałoby jeszcze udowodnić, że adresat przelewu rzeczywiście osobiście zakładał konto w banku, do którego zostały przelane pieniądze (w tym celu należałoby zdobyć odpis jego aktu urodzenia, kolekcjonerską kopię dowodu osobistego i świadectwo bierzmowania)😏
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
Sprawdź czy ktoś z domowników nie odebrał tej przesyłki .
@Mapark Kilkakrotnie miałem takie sytuacje, tak więc:
Zgodnie z regulaminem Inpostu otwarcie skrzynki jest równoznaczne z jej dostarczeniem do kupującego.
§9.3 3.Przesyłkę Paczkomatową uznaje się za doręczoną w momencie otwarcia skrytki Paczkomatu, w której umieszczono Przesyłkę Paczkomatową przez osobę, która podała dane potrzebne do otwarcia skrytki...
Złóż pisemną reklamację w Inpost. Po rozpatrzeniu przez Inpost reklamacji dostaniesz odpowiedź, że reklamacja jest nieuzasadniona, ponieważ zgodnie z regulaminem inpost otwarcie skrzynki paczkomatowej jest równoznaczne z jej dostarczeniem do odbiorcy. Ten dokument przedstaw w ewentualnej dyskusji z kupującym.
Nie daj się zastraszyć POK, policją, sądem, itp. Jesteś czysty, tylko musisz złożyć reklamację w Inpost i otrzymać od nich dokument, że paczka została prawidłowo doręczona. Nie ma żadnych podstaw do tego, żebyś miał zwracać pieniądze lub wysyłać ponownie towar.
Allegro zapewne z POK zwróci kupującemu pieniądze ale bez żadnych konsekwencji dla Ciebie.
Pozdrawiam
Po rozpatrzeniu przez Inpost reklamacji dostaniesz odpowiedź, że reklamacja jest nieuzasadniona, ponieważ zgodnie z regulaminem inpost otwarcie skrzynki paczkomatowej jest równoznaczne z jej dostarczeniem do odbiorcy.
Super. Dobrze, że już sam numer nadania nie jest równoznaczny z dostarczeniem. Reklamacji InPost uznawać nie lubi, to wie chyba każdy. Należałoby jeszcze udowodnić to otwarcie i wyjęcie przesyłki przez adresata, ale po co? Monitoring? Jaki monitoring? 🙂
Kupujący może po tym wszystkim pozostać bez towaru i nikt mu nie udowodni wydania rzeczy, a on zawierając umowę ze sprzedawcą na zakup przedmiotu i jego dostarczenie nie akceptuje automatycznie żadnych regulaminów przewoźnika, co potwierdza też Allegro.
xyz96 Tu masz sporo racji, ale na moje krzywe oko, wszystko rozpieprza się przez dążenie, do zerowania kosztów przesyłki. Stare przysłowie pszczół mówi, że tanie mięso to psy jedzą. Przewożnik oszczędza na wszystkim, aby być najtańszym na rynku. Allegro naciska na obniżanie kosztów wysyłki, a potem płacz.
Jak się chciało Smarków i Sraczkomatów, to teraz zbieramy żniwo.
Dowodem odbioru jest użycie do otwarcia skrytki unikalnego kodu , który jest wysyłany na unikalny numer telefonu czy indywidualną aplikację . Obowiązkiem odbiorcy jest prawidłowe zabezpieczenie tych danych .
@Mapark Musisz cisnąć In Post bo kurier mógł twoją przesyłkę włożyć do innej skrytki i ktoś inny mógł ją odebrać. Sam miałem taki przypadek przy nadawaniu przesyłki otwarła mi się zajęta skrytka z przesyłką ,którą kurier źle włożył .
mdrogeria Pozostają możliwości:
-Podano nieprawidłowy nr telefonu.
-Ktoś miał dostęp do telefonu.
-Ktoś tu kręci (jeden lub drugi)
My się spieramy, a założyciel tematu zamilkł?
@Mapark Złóż reklamację w Inpost, ale to : Na infolinii inpostu poinformowano nas, że podany numer do zamówienia jest prawidłowy i kod odbioru został użyty do otwarcia skrytki. Wskazuje na odebranie przez odbiorcę ( kod = podpis )
Napisałem na początku że to niezręczna sytuacja, nikt tu za nikogo ręczył nie będzie(na pewno?), kod odbioru nie jest podpisem(moim zdaniem), należy wyjaśnić i tyle, reklamacja z pewnością, także kupujący powinien otrzymać towar.
Kod odbioru jest podpisem. Co innego, gdyby odbiorca stwierdził, że skrytka jest pusta, albo zawiera inną paczkę.
Chciałbym poznać wypowiedź drugiej strony, czytałem już tu różne rzeczy. Nie wiesz czy kupujący odebrał czy skrytka nie była otwarta i ktoś sobie zabrał.😁