Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Kupujący zamówił u nas przedmiot za który zapłacił po czym anulował zamówienie, wiec pieniądze automatycznie wróciły na jego konto, napisał do nas, że zrobił to przez pomyłkę i zamówienie jest aktualne i on chce dostać przedmiot. Odpisaliśmy mu, że wraz z anulowaniem zamówienia środki wróciły na jego konto i musi zamówienie złożyć ponownie. Pan ponownie złożył zamówienie i opłacił. Przesyłka na paczkomat została dostarczona o godzinie 11, o godzinie 12 została odebrana, a o 13 dostajemy wiadomość, że Pan żadnej przesyłki nie dostał i prosi o wyjaśnienie sprawy. Na infolinii inpostu poinformowano nas, że podany numer do zamówienia jest prawidłowy i kod odbioru został użyty do otwarcia skrytki.
Co robić w takiej sytuacji?
@LEW433 @xyz96 @DECO-MASTER a ja chcialbym na spokojnie zobaczyc wyrok lub dwa z jakichś sądów. Z prawomocnym orzeczeniem.
To juz kolejna dyskusja - co jest a co nie jest potwierdzeniem odbioru. Tak naprawde obydwie strony w tym przypadku moga sie dopuszczać nadużyć. Zwłaszcza przy paczkomatach gdzie nie ma możliwości podpisu
Jesli nie ma kamery to ani przewożnik nie jest w stanie udokumentować odbioru ani kupujący nie jest w stanie udowodnić że paczki nie odebrał .
Kazda zae stron sie okopie na własnym stanowisku i nigdy nie znajdziemy rozwiązania.
Trzeba by albo poczekac na desperata który pójdzi do sądu albo też wysłac zapytanie do UKiKu lub innej instytucji.
Ja doczytałem tylko że w przypadku wezwań i pism sądowych dowody z trackingu z poczty sa dopuszczane i uznawane przez sądy. Co do doręczenia paczek nic nie znalazlem.
@LEW433 Jak mnie te twoje posty irytują wiedzę je prawie w każdym temacie i zawsze się lekko irytuję tym co przedstawiają. Dodatkowo każdy jeden nacechowany jest jakąś taką zbytnią pewnością siebie.
Nie potrzeba żadnego podpisu itp. nawet kurierzy nie chcą żadnych podpisów czy kodów bo szkoda im czasu (co jest niezgodne z regulaminem ich firm ale co kto woli).
W każdym razie jak zostało wspomniane, użycie indywidualnego kodu odbioru i otwarcie skrzynki jest uważane jako dostarczenie przesyłki i na tym sprawa się kończy.
Jeżeli kupujący złożył "reklamacje", że nie pa przesyłki to sprzedający musi potwierdzić te informacje u przewoźnika. System inpostu zapisuje date i godzinę kiedy odbiór miał miejsce, co jest wystarczającym dowodem na to, że może uważać tą przesyłkę za dostarczoną.
Trzeba to umieścić w dyskusji allegro i mieć nadzieje, że allegro to zrozumie. Można też zasugerować, żeby kupujący złożył taką samą reklamacje w In-Poście, że to nie on odebrał przesyłkę i tutaj pewnie In-Post wysili się bardzie, być może skontaktuje się z kurierem lub sprawdzi monitoring.
@Bytom_Trade Nie czytaj po łepkach.😁Pisałem od początku że to zawsze trudna sprawa, pisałem nie znamy wypowiedzi drugiej strony itd. Z tego co już wielokrotnie tu było, nie wyciągałbym pochopnych wniosków.Założyciel wątku także już nic więcej nie chce pisać.😁
Nie czytam po "łepkach" odniosłem się do wszystkich twoich wypowiedzi na całym forum.
A co do tematu, nie potrzebujesz żadnego podpisu. Sprawa wcale nie jest skomplikowana. @Mapark
Niech klient i sprzedawca złożą reklamacje do Inpostu jednocześnie.
Sprzedawca dostaje potwierdzenie, że paczka została oficjalnie "odebrana" więc według WSZELKIEJ WIEDZY dostępnej dla sprzedawcy jego odpowiedzialność się kończy. W międzyczasie klient może wyjaśniać kto i jak uzyskał dostęp do unikalnego kodu odbioru.
Klient może złożyć sprawę do POK ale w tym wypadku nawet przy zwrocie środków nie powinno być konsekwencji dla sprzedawcy, gdyż prawdopodobnie to wina kupującego lub błąd InPostu. W każdym razie to oni powinni dojść do tego co się stało z tą przesyłką i dlaczego.
Sprawa się wyjaśniła w bardzo prosty sposób. Kupujący wyjaśnił, że jednak przesyłkę odebrał z paczkomatu i nie zorientował się, że to właśnie przesyłka od nas.
Kurde a jednak dzisiaj wypije jedno piwko mniej 🙂 założyłem się z siostrą, że pewnie ktoś z rodziny odebrał 🙂
Ale że sam odebrał i zapomniał... ehm ten świat nie przestaje mnie zadziwiać 🙂
@Mapark a chociaż przeprosił za swoja amnezję 😆
Takie sprawy mają najczęściej najprostsze wyjaśnienie, i nie są to kradzieże telefonów, ani szwindle w inpoście ;] Możliwe, że kupujący szybciej napisał niż połączył numer przesyłki ze sprzedającym. Widać obsługa allegro jest dla kupujących nadal_za_trudna 😉
@Mapark Hm, ciekawe co na to osoby, które wrzucały tu litanię tego co kupujący może, a co sprzedający musi😏
Pewnie tradycyjnie nie przyznają się do błędu i próby zaszkodzenia sprzedającemu.
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@Knowhere jeżeli o mnie mówisz, to nic w złej wierze nie napisałem. Pojawiło się pytanie to odpowiedziałem według wiedzy którą posiadam jak to można rozwiązać.
Nie miałem zamiaru szkodzić ani sprzedawcy ani kupującemu i nie wiem skąd takie pomysły.
@Bytom_Trade Uwierz- Z pewnością nie było to o do ciebie, ani o tobie.
@pulkownik66 spokojnie tylko pytam 🙂 i przepraszam jak to zabrzmiało jak jakieś obruszenie. Ot po prostu chciałem się upewnić, ze nie popełniłem błędu, staram się być w miarę bezstronny i udzielać rad zgodnych z prawem.
Dzięki 🙂
@Bytom_Trade Jak wyżej napisał @pulkownik66 - ani do Ciebie, ani o Tobie.
Jak prześledzisz sobie wcześniejsze posty z bzdurami pisanymi na mój temat, mające na celu tylko i wyłącznie sprowokowanie mnie do odpowiedzi, to wszystko Ci się rozjaśni;]
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
Knowhere O tym zapomnij 😁. Teraz zaczyna się szarpanie za nogawki. 🤣
@Mapark Masz od Inpostu informację o użyciu prawidłowego kodu odbioru. Zgłoś na policję próbę wyłudzenia. Masz pełne prawo bronić się przed próbą oszustwa. Bo ktoś próbuje cię oszukać. Kupujący albo Inpost.
@Agent051 Masz rację ,jak będziemy tak zawsze ulegać słowom klientów i tym co powinni sumiennie dostarczać przesyłki za które słono płacimy to nas zadepczą i handel straci jakikolwiek sens na tym portalu.