anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Błędnie naliczone opłaty na billingu za pobrania Allegro Poczta Polska

esturion_pl
#10 Popularyzator#

W systemie Allegro dotyczącym rozliczania z Pocztą Polską za usługi Allegro Kurier Pocztex pobranie oraz Allegro Odbiór w Punkcie Pocztex pobranie jest błąd. Zależy nam na przejrzystości więc opiszemy sprawę w punktach.

1. Sytuacja dotyczy dwóch usług, przy obu sytuacja jest identyczna. W celu ułatwienia do przykładu weźmiemy usługę Allegro Kurier Pocztex pobranie.

2. Klient zamawia towar usługą Allegro Kurier Pocztex pobranie. Na Billingu widoczne są wtedy dwie opłaty do jednej wysyłki z dwoma kodami: Kod: POCZTA_POLSKA_P1_KURIER, Kod: PP_P2_POBRANIE. Rozliczenie jest więc dzielone na samą wysyłkę jak i na opłatę za usługę pobrania. Tak, jest to dziwne rozliczenie, ale o tym dalej. Dodamy tylko, że czasem różnica czasowa księgowania pomiędzy pobraniem a faktycznym wysłaniem potrafi być prawie dwumiesięczna. Czyli np. za wysyłki za pobraniem kwotę bazową zapłacimy na Billingu w maju, a za pobranie lipcu, chociaż pobranie dotyczy tej konkretnej usługi transportu, która była wykonana w maju.

3. Rozliczenie to jest co najmniej dziwne, ale sytuacja jest karygodna kiedy Klient nie odbierze przesyłki. Co się wtedy dzieje? W niniejszym punkcie zwracamy uwagę na serię błędów i niezgodności tego systemu rozliczeń:

  • Otóż w zależności od losowości (nie wiemy od czego to zależy ale raz nasze zwroty trafiają na prywatną umowę a raz są księgowane jako zwrot na Billingu Allegro) zwrot jest przypisany do prywatnej umowy lub do umowy Allegro. Czyli jest to w drodze do Klienta przesyłka Allegro, ale jak wraca to nagle nie Allegro a z prywatnej umowy. Co to zmienia? Zmienia to, że w zależności jak system określi to albo płacimy za zwrot zgodnie z regulaminem wysyłki Allegro Kurier Pocztex pobranie albo ze stawką właściwą dla własnej umowy! Tak więc kwota może być zupełnie inna za powrót nieodebranej przesyłki.
  • Mimo, iż Klient nie odbiera przesyłki naliczana jest usługa pobrania. Jest to absolutnie karygodne, że na billingu pojawia się opłata za usługę która nie miała miejsca! Jak można obciążać opłatą za usługę jeżeli nie została ona zrealizowana? Rozumiemy, że gdyby obie opłaty były naliczane jednocześnie, wtedy opłata za pobranie byłaby korygowana. Jednak tutaj po czasie, jak już wiadomo że pobrania nie było, to jest naliczana opłata za usługę, która nie została wykonana!
  • Jeżeli natomiast pojawia się już takie rozliczenie to musi zostać ono skorygowane. Jednak tutaj również jest bardzo ciekawie. Otóż korekta usługi pobrania jest wykonywana na umowie prywatnej! Nigdy na Billingu Allegro nie otrzymaliśmy korekty 4,99zł od serwisu Allegro. Natomiast korekty na prywatnej umowie za tę usługę były niższe, więc płaciliśmy za niewykonaną usługę! Z uwagi na tajemnicę handlową nie możemy podać dokładnej kwoty straty na takim księgowaniu. Problemem tutaj natomiast są trzy rzeczy: bezzasadność opłaty, brak poprawnej korekty, a przy dużej powtarzalności sytuacji bardzo duże kwoty są błędnie naliczane sprzedającym (mamy na myśli tutaj sytuacje iż jeżeli jeden sprzedawca otrzyma takich 10 opłat, a sprzedawców w serwisie jest bardzo wielu, to kwota robi się znacząca).

Podsumowując. Na każdym nieodebranym zwrocie przy takim korygowaniu (o ile ono w ogóle nastąpi, co też nie jest oczywiste) jest różnica kwotowa.

Niestety jest to najczęściej na niekorzyść Sprzedawcy, ponieważ nie dość że musi on pokryć koszta dostawy w obie strony, to jeszcze księgowana jest mu usługa która nie została wykonana. Jeśli natomiast zostanie skorygowana to jest korygowana niepoprawnie na niekorzyść sprzedawcy.

Proszę o wyjaśnienie, gdyż niniejsza sytuacja w naszym odczuciu wymaga natychmiastowego naprawienia.

@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not

oznacz moderatorów
9 ODPOWIEDZI 9

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@esturion_pl Opłaty księgujemy na rachunku w Allegro w oparciu o informacje przekazywane przez przewoźnika. Jeśli jakakolwiek z nich została Twoim zdaniem naliczona błędnie, możesz złożyć reklamację. To jedyna droga, żeby wyjaśnić tego typu sprawy. Pamiętaj, żeby za każdym razem wskazać której konkretnie przesyłki dotyczy Twoja wątpliwość.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

esturion_pl
#10 Popularyzator#

Państwo podpisują sposoby wysyłki jako Allegro (wysyłka) i niniejsze kwoty są na billingu Allegro więc to Państwo są stroną właściwą do kierowania zapytań i wątpliwości.

Skoro otrzymujemy opłatę od Państwa 4,99zł za usługę, która nie miała miejsca, to jest to kwestia problemu w Państwa systemie. Nie jest tutaj ważne czy to Poczta Polska Państwu nalicza 4,99zł czy 2,99zł czy w ogóle takiej kwoty Państwu nie nalicza. To jest Państwa tajemnica handlowa i nie o to tutaj chodzi.

Chodzi natomiast, że na billingu otrzymywanym od serwisu Allegro widnieją opłaty za usługi które się nie odbyły. To serwis Allegro odpowiada za billing Allegro i na billingu Allegro są opłaty za usługi które nie miały miejsca! Napisaliśmy też we wcześniejszym poście, że jeżeli już takie opłaty się pojawią (bo np. Poczta Polska tak zaksięgowała) to wymagana jest korekta pełnej kwoty też na billingu Allegro! Inaczej to wygląda tak (zakładając że PP nalicza Państwu 4,99zł):

1. Poczta Polska pobiera od Państwa 4,99zł.

2. Państwo pobierają od nas 4,99zł.

3. Poczta Polska zwraca nam niepełną kwotę, przez co jesteśmy stratni i płacimy za usługę która nigdy nie miała miejsca.

Natomiast prosiła Pani o przykład także podajemy konkretną sytuację: zamówienie id: 7e053010-e2c4-11ed-b4f4-4dbb22560dd1

Złożone 24 kwietnia, 18 maja przyznano zwroty prowizji, a 1 czerwca naliczono usługę za pobraniem. Czyli wiedząc iż usługa nie miała miejsca opłata i tak została naliczona! Korekty na billingu Allegro tak jak we wcześniejszych przypadkach - brak.

W niniejszym poście nie mówimy też o pojedynczym przypadku tylko o źle funkcjonującym systemie billingu Allegro. Z tego powodu prosimy odpowiedzieć na problem w formacie ogólnym, a problem szczegółowy może jedynie służyć jako konkretny przykład szerszego zjawiska.

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@esturion_pl Jeszcze raz powtórzę, że w przypadku nieprawidłowości związanych z naliczonymi opłatami konieczne jest złożenie reklamacji. Tutaj znajduje się instrukcja jak należy to zrobić w przypadku przesyłek realizowanych przez Pocztę Polską i rozliczanych z Allegro. Nie jestem w stanie odnieść się do opisanych problemów. Jeśli przewoźnik nie potwierdzi nieprawidłowości po swojej stronie, proszę o kontakt przez formularz. Wówczas zespół odpowiedzialny w Allegro za ten obszar odniesie się do Państwa uwag.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

esturion_pl
#10 Popularyzator#

Prosimy jeszcze raz zwrócić uwagę, że problem jaki opisujemy nie jest reklamacją pojedynczej przesyłki, a błędem systemowym.

Reklamowaliśmy zarówno w PP jak i poprzez formularz Allegro. Serwis Allegro stwierdził, że jest wszystko w porządku i że nie widzi potrzeby korygowania tej opłaty, a Poczta Polska stwierdziła, że koryguje taką opłatę jaką uprzednio pobrała. Z tego powodu problem opisaliśmy tutaj, gdyż żadna z form przez Panią proponowana nie przyniosła oczekiwanego rezultatu.

Błąd jest systemowy, dlatego prosimy o zgłoszenie tego do właściwego działu. Nie jest to reklamacja pojedynczej przesyłki czy błędnie zaksięgowana pojedyncza wartość. Z tego powodu jest to spory problem, dlatego prosimy jeszcze raz o przekazanie tego zgłoszenia do odpowiedniego zespołu.

oznacz moderatorów

pecela
#16 Inspirator#

Naliczanie pobrania jako osobną pozycję nie jest błędem. Pobranie jest usługą dodatkową do przesyłki Pocztex.

Natomiast jeżeli chodzi o nieodebranie przesyłki pobraniowej przez kupującego, to wtedy należy ci się zwrot tej opłaty.

oznacz moderatorów

esturion_pl
#10 Popularyzator#

Można rozliczać to na innej pozycji o ile to jest spójne. Czyli jeżeli opłata jest naliczana przed faktyczną usługą to powinna być korygowana jeżeli usługa się nie odbędzie. Natomiast jeżeli i tak jest fakturowana po dwóch miesiącach, to czemu na billingu Allegro fakturuje się usługę która nie miała miejsca i czemu nie ma tam korekty tej pozycji?

Innymi słowy Allegro nie koryguje kwoty 4,99zł, a korekta jest wystawiana przez PP na prywatną umowę co sprawia, że sprzedawca płaci za usługę która nie miała miejsca.

Jest to błąd systemowy billingu Allegro.

P.S.

Co do powrotu przesyłki to przesyłka w dziwny sposób z wysyłki Allegro (takiej gdzie trzeba przy reklamacji załączać pełnomocnictwo Allegro, gdzie to Allegro jest tak naprawdę zleceniodawcą usługi) nagle staje się przesyłką wysyłaną bez pośrednictwa Allegro.

oznacz moderatorów

pecela
#16 Inspirator#

Powinieneś mieć naliczoną opłatę za pobranie, a po zwrocie nieodebranej przesyłki odliczoną.

Sprawdzałeś, czy czasem nie masz pomniejszonej opłaty za zwrot o koszt pobrania?

oznacz moderatorów

esturion_pl
#10 Popularyzator#

Tak powinno być, jednak nie ma korekt na billingu i w tym problem. Korekty są wystawiane przez Pocztę Polską na fakturze wystawianej bezpośrednio nam. Tam natomiast korekta jest niższa niż 4,99zł. Reasumując płacimy za usługę, która nie miała miejsca.

oznacz moderatorów

accadia
#12 Orędownik#

Czy kiedykolwiek jakakolwiek reklamacja zostala uznana na korzysc sprzedajacego?
Bo o reklamacji slysze tekst za kazdym razem - ale do jej odrzucenia zawsze jest 1000 powodow

oznacz moderatorów