Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Ostatnio spotkałem się nietypowym problemem.
Zmieniliśmy godziny pracy z zamiast pracować do 15:00 Pracujemy do 12:00
Zmieniłem czas dostawy tego samego dnia na 12:00 jednak jakie było moje zdziwienie gdy zauważyłem że allegro moich ofertach nadal informuje że paczki będą wysyłane tego samego dni do 14:00 a czasem nawet 15:00.
Zapytałem w pomocy co się dzieje okazuje się odpowiedzialny jest algorytm który po wcześniejszych wysyłkach zapamiętał ze wysyłamy najczęściej paczki do 14:00 i dlatego taka informacja się pojawia. Dotyczy to również dostawy w sobotę paczek wysyłanych w piątek.
Nie wiem czy coś źle zrozumiałem ale rozwiązanie które nie blokuje, maksymalnej godziny wysyłki tego samego dnia, do tego co wyznaczy sprzedający jest koszmarne.
To że jestem w stanie wysłać paczki po wskazanej godzinie nie upoważnia nikogo do umieszczania takiej informacji w ofertach.
Oczywiście sypią się negatywne punkt za dostawę nie wykonaną w terminie, ponieważ pomimo że deklaruje ze wysyłam do 12:00 system daje mi czas na wysyłkę do końca dnia, paczek zakupionych po tej godzinie.
Apeluje do ustawienia maksymalnej wskazywanej godziny wysyłki tego samego dnia do tej podanej przez sprzedającego. Bywają dni że firma jest zamknięta i nadaje paczki do 10:00 przy takim dzianiu systemu zmiana ustawień w godzinach tego samego dnia nic nie da.
Cześć, @BlackStorkPC. Kiedy dokładnie wprowadzałeś zmiany?
W zakładce Ustawienia godzin składania zamówień informujemy o tym, że ''Może upłynąć kilka godzin, zanim zmiany będą widoczne'' - jeśli zmiany wprowadzałeś dzisiaj, to listing mógł przez kolejnych kilka godzin pokazywać informację sprzed zmian.
Zmiany zostały wprowadzone 2 tygodnie temu przez jeden tydzień działało (lub nie zauważyłem że nie działa bo było mało zleceń po godzinach pracy) o w drugim zaczęły się takie kwiatki.
@BlackStorkPC czy możesz przesłać nam jakieś przykłady?
Zmiany od 20 stycznia: Poniedziałek Czwartek do 14:00 Wtorek środa do 12:00 wszystkie paczki.
-29 sty 2025, 12:37 czas na wysłanie do wt., 29 sty 2025, 23:59 (wysyłka do 12:00 Paczkomat Inpost)
-29 sty 2025, 12:51 czas na wysłanie do śr., 29 sty 2025, 23:59 (wysyłka do 12:00 Paczkomat Inpost)
Po 16 już zaskoczyło i było paczka 29 sty 2025, 16:04 cazs na wysyłkę 30 sty 2025, 23:59
Potem problem w piątek 31 sty 2025, 13:35 czas na wysłanie 31 sty 2025, 23:59 (wysyłka do 12:00 Paczkomat Inpost)
Oznaczenia w piątek tego samego dnia i dostawie w sobotę zniknęły dopiero po 15:00-16:00 z wszystkich moich ofert
Dodatkowo dodam że wyświetlane w ofertach wysyłki tego samego dni wyświetlało się do godzin 15-16 a nigdy nie miałem takiej godziny ustawionej jako czas wysyłki tego dnia maksymalnie była to 14:00
@BlackStorkPC dziękuję, ale żebyśmy mogli to sprawdzić potrzebujemy konkretnych numerów ofert i zamówień, których dotyczą.
Numer zamówienia 7d25ac60-dfcf-11ef-9132-b7bbfe8fdce4 Oferta 17188942264
Numer zamówienia 1488d741-de35-11ef-b824-570632ee5695 Oferta 17073103933
Numer zamówienia 2270cc80-de37-11ef-955c-59799b0b9430 Oferta 16919242140
@BlackStorkPC dziękuję. Poprosiłam już zespół o sprawdzenie tej sytuacji, ale z informacjami wrócę do Ciebie po weekendzie.
@BlackStorkPC jak obiecałam wracam z informacją, że sprawdziliśmy dokładnie Twoje konto i nie zmieniłeś wszystkich godzin granicznych na 12:00. Dla DPD i Inpost w niektórych dniach godziny graniczne są wciąż ustawione na 14:00, stąd jeśli w ofercie są dostępne te metody dostawy to wyświetlamy dla klientów najdłuższy możliwy czas do składania zamówień.
"Dodatkowo dodam że wyświetlane w ofertach wysyłki tego samego dni wyświetlało się do godzin 15-16 a nigdy nie miałem takiej godziny ustawionej jako czas wysyłki tego dnia maksymalnie była to 14:00" to skąd u Tego sprzedawcy wzięliście 15-16 nawet jak miał godzinę graniczną 14: )
Jest godzina 12:04 mam ustawione wysyłki do 12:00 we wtorki Zniknęła informacja zamów do 12:00 dostawa jutro za to zmieniła się na dostawa jutro. Dodatkowo problem występuje z inpostem bo jakoś inne metody dostawy załapały że wysyłka będzie wykonana w środę i dostarczona w czwartek .
Aktualnie mam ustawione wysyłki inpostem i DPD do 12 we wtorek środa piątek oraz do 14 poniedziałek czwartek.
DPD dziś załapało ze jest do 12 jednak inpost uparcie wyświetla złą informacje i pewnie winny jest was algorytm który sam sprawdza kiedy wysyłane są paczki bo odbierane są paczkomatu nawet 15-16 nie rozumiem tylko dlaczego taka informacja pojawia się w moich ofertach i w moim panelu jest ode mnie wymaga wysyłka do jakiejś wyimaginowanej godziny której sam nie zatwierdziłem.
Dodatkowo dodam że w związku z nieprawidłowa informacja, paczki nie są wysyłane w terminie który wymyśla allegro, wiec informacja o czasie dostawy nie powinna pojawiać się w ofertach wcale co jest widoczne w panelu a nadal się pojawia.
Dokladnie mam to samo
Ten problem jest niestety bardzo typowy.
Najbardziej irytujące jest to, że allegro samo daje sprzedającemu " narzędzia", których później nie bierze pod uwagę...
Tak jest z "granicznymi godzinami wysyłki tego samego dnia", "wielowariantowością" i pewnie kilka innych się znajdzie...
Sprzedawca ustawia tam parametry takie, jakie są dla niego odpowiednie a allegro nie bierze tego pod uwagę tylko robi wszystko po swojemu.
Z twoim problemem walczyłem jakiś czas temu. U konsultantów i moderatorów nie załatwisz nic. Każdy daje inna odpowiedź.
Jedyne, co pomogło to świadome opóźnienie kilku przesyłek i wyświetlany czas uległ skróceniu.
Teraz od ponad 3 tygodni walczę z odwrotnym problemem.
Mimo mojej deklaracji wysyłki 1 dzień i deklaracji przewoźników inpost, allegro doręczenia w ciągu 1 dnia od nadania moje oferty wyświetlają się z przewidywanym czasem dostawy 3-4 dni.
100% skuteczności wysyłki w terminie za ostatnie 28 dni, 100% skuteczności wysyłki w terminie za poprzedni miesiąc.
Przez ponad 3 tygodnie pytań mailem i rozmów telefonicznych, postów na allegro społeczność nikt nie odpowiedział mi dlaczego jestem tak ukarany.
Odpowiedzi są tak absurdalne, że cytując jedną odpowiedź w rozmowie lub mailu z innym konsultantem dostaję informację, że to są bzdury... Jednak nikt nie jest mi w stanie odpowiedzieć dlaczego jestem tak karany.
Mało tego. Jak zapędzisz konsultanta swoją odpowiedzią w "kozi róg", udowodnisz mu, że się myli to na 100% jest to koniec korespondencji w tym wątku...
Wczoraj np dostałem taką odpowiedź:
"Predykcja czasu dostawy opiera się na analizie danych historycznych dotyczących wcześniejszych realizacji wysyłek przez sprzedawców. System nie bazuje na deklaracjach wysyłkowych sprzedawców, lecz na rzeczywistych danych dotyczących dostaw. Dzięki temu predykcja ma na celu wskazanie, kiedy przesyłka ma zostać dostarczona, uwzględniając ewentualne opóźnienia.
System wykrył, że przesyłki przewoźnika InPost nadane np. w poniedziałek. Trafiają do kupujących po dwóch dniach. Dlatego też wyświetla taką informację.
Pozdrawiam
// Konrad [edycja]
Zespół Allegro
"System nie bazuje na deklaracjach wysyłkowych sprzedawców"- mamy kolejne narzędzie, które sprzedawca może sobie ustawiać a allegro ma to w d...
Zapytałem, czy system wykrył też opóźnienia w allegro dellivery bo Allegro One Kurier - dostawa jutro ( sama nazwa wskazuje na dostawę w jeden dzień) jest też wyliczany 2 dni na doręczenie od momentu wysłania.
I co? Cisza...
Życzę powodzenia w załatwianiu sprawy.
Dzień dobry. Borykamy się z tym samym problemem. W okresie świątecznym i poświątecznym mieliśmy ustawioną godzinę graniczną na 12:00. Teraz po zmianie godzin granicznych, allegro nadal bazuje na swoich algorytmach i wprowadza jawnie w błąd kupujących, którzy- a jakże obwiniają sprzedających. I naprawdę, drobny druczek który znajduje się po najechaniu kropki przy czasie dostawy nie pomaga. Kupujący widzi wielki napis dostawa jutro.
@GOLDERIAsklep Przewidywany czas dostawy obliczamy na podstawie wielu czynników. Sczegóły znajdziesz tutaj. Oznacza to, że zmiana Twojej deklaracji dotycząca czasu wysyłki czy godziny granicznej nie będzie miała natychmiastowego wpływu na te dane. Mogę jedynie zasugerować, żebyś w obecnej sytuacji spróbował skorzystać z dostępnej opcji wyłączenia dostaw szybszych niż Twoja deklaracja. Sprawdź tutaj jak to działa.
@nat_not Ten "Przewidywany czas dostawy obliczany na podstawie wielu czynników" nie jest nikomu do niczego potrzebny, wprowadza tylko zamęt i ciągle jest przyczyną pretensji ze strony klientów. Ktoś już pewnie dawno skonsumował premię za tę "innowację", więc możecie to spokojnie wyłączyć 😊 i pokazywać czas, który deklaruje sprzedawca. On przeważnie sam wie najlepiej, kiedy i jak wysyła
To że jest wyświetlany przewidywany czas dostawy to połowa problemu ale dlaczego allegro wyznacza go sobie sama na podstawie wysyłek a nie deklaracji sprzedających to kuriozum. Drugim problemem jest to że aktualnie w panelu sprzedażny według tych sztucznych obliczeń nakazuje wręcz wysyłkę towaru tego samego dnia po mimo przekroczonych godzin deklaracji sprzedającego. Co odbija się na punktach np do programu super sprzedawcy i także w braku wyświetlania godzin faktycznego czasu nadawania paczek.
W punktach działa to tak :
1.Sprzedający deklaruje czas wysyłki paczek do 12:00
2. Allegro swoim magicznym algorytmem stwierdza ze kupujący bedzie wysyłał jednak paczki do 15:00 (Bo co nie mieści się w głowie, po mimo deklaracji, jednak większość sprzedających wysyła paczki trochę dłużej bo czasem ma w jakimś dniu na to czas lub zostawia sobie bufor by informacja w ofercie była wiążąca)
3. Po mimo rozbieżnej deklaracji Allegro umieszcza w ofertach ze czas wysyłki tego samego dnia do godziny 15:00
4. Sprzedający nie wysyła paczek załupionych po 12:00 tego samego dnia bo deklarował że wyśle te do 12:00 i tak czyni.
5. Allegro wykrywa paczki nie nadane w deklarowanym?! terminie ucina punkty z programów.
6. Kupujący wydzwaniają z pretensjami że było napisane że paczka dojdzie jutro a nie doszła.
7. Kupujący wystawia negatywny komentarz lub anuluje zakup.
Tęgie głowy u was musiały wymyślić taki system bo ciężko mi uwierzyć w taki brak kompetencji programistów Allegro.
Zamieńcie napis "dostawa jutro" na "dostawa możliwa jutro" -obliczane na podstawie poprzednich wysyłek sprzedającego (w przypadku gdy godzina zakupu przekroczy czas podany przez sprzedającego gdy wasz algorytm mówi że może jeszcze paczka zostanie jednak wysłana) oraz (Sprzedający zdeklarował wysyłkę tego samego dnia do godziny 12:00 ).
Oczywiście - można skorzystać z opcji 'wyłączenia dostaw szybszych niż Twoja deklaracja'. Tylko, że trzeba ustawić czas wysyłki na +2dni - co znowu wprowadza klienta w błąd - by wysyłamy w jeden dzień. Przykład z dziś:
Zmieniłem czasy dostawy na 2 dni, wyłączyłem opcję dostaw szybszych niż deklaracja.
Wyświetlana informacja: dostawa we wtorek 11.02
Realnie przesyłka wysłana w piątek trafia do klienta w sobotę lub w poniedziałek.
Cofamy się do czasów, w którym w treści ogłoszenia piszemy kiedy będzie wysyłka? 🙂