Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam serdecznie
bardzo proszę o radę co mam zrobić. Jakiś czas temu napisał do nas klient informując iż chce zareklamować zakup deskorolki elektrycznej - hoverboarda gdyż podczas jazdy dziecka koło uległo zniszczeniu. Klient dokonał zakupu na FV na firmę , no ale ok, poprosiłem o wysyłkę do nas.
Już nieco zaniepokoiło mnie iż gdy informował o usterce wysłał mi zdjęcie rozkręconą obudowę jednego koło. Przesyłce otrzymałem w piątek w kartonie w którym czułem iż wszystko lata. Dziś ją otwarłem, a tam taki widok jak na zdjęciu. Żadnego zabezpieczenia , amortyzatory latają po pudle, błotnik urwany i otwarta obudowa jednego koło, kabel przyłączeniowy odłączony,śrubki w woreczku foliowym. Na szczęście mam nakręcony film z otwarcia pudełka.
Pisałem już do naszego dystrybutora, ale teraz nie wiem czy w ogóle mam przyjąć tą reklamację, widać ingerencję w sprzęt, uszkodzenie typowo mechaniczne. Bardzo proszę o rade , jak się zachować i jak sobie poradzić w przypadku ewentualnej dyskusji i itd. Z góry dziękuje
Jeśli zakup był na firmę, a masz dla firm wyłączoną rękojmię, to możesz spokojnie napisać, że odrzucasz, powołując się na ten zapis.
Pytanie jeszcze z czego korzystał klient. Rękojmi czy gwarancji? Powinien to jasno określić oraz przedstawić swoje żądania.
Poza tym, możesz odpisać, że towar dojechał do Ciebie uszkodzony mechanicznie w takim stanie, że mimo najszczerszych chęci nie jesteś w stanie tej reklamacji rozpatrzyć pozytywnie.
Napisz też, że masz film z rozpakowywania. To powinno od razu ostudzić zapał klienta gdyby chciał iść z Tobą na wojnę.
www_otosek_pl Dzięki za odpowiedź , w zakładce reklamację mam punkt :
7. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi zostaje wyłączona w stosunku do Klientów niebędących Konsumentami (podstawa prawna: art. 558 § 1 Kodeks cywilny).
klient zgłaszając reklamację informował iż odkręcił obudowę i i stwierdził że uszkodził się wzmocnienie koła i co ma z tym zrobić, nie stwierdził czy to reklamuje na podstawie gwarancji czy rękojmi, ale wyraźnie napisał że obudowa cała i dotarła popękana 😞
@pc-connect_pl czyli spokojnie możesz mu odpisać to co Ci podałem.
Prawo jest tutaj całkowicie po Twojej stronie. Choć pewnie koleś będzie się rzucał. Taki standard na Allegro ostatnio...
Więc przygotuj się na dyskusję i to, że pracownik Allegro będzie miał to w .... wiadomo gdzie.
W razie czego jednak możesz grzecznie poinformować o tym, że jak będzie przeginał to zgłosisz na policję próbę wyłudzenia.
Czas ukrócić te zachowania nieuczciwych kupujących bo ostatnio to właśnie plaga nie reklamacji, a prób wyłudzeń i różnego rodzaju oszustw.
@konto zamknięte mało, że pakujemy pod nadzorem kamer to i rozpakowywac tez trzeba pod nadzorem.
Kiedy tak patrze na ten sprzęt to na prawdę nie mogę dać gwarancji czy podczas transportu i niewłaściwego zapakowania produktu nie uszkodził się sam mechanizm sterujący. Jutro napisze do klienta tak jak mi poradził www_otosek_pl . Zobaczymy , ale niestety czuje że klient nie wykaże zrozumienia 😕
@pc-connect_pl Jak klient nie wykaże zrozumienia, to może urząd skarbowy wykaże 🙂 Kupił na firmę, a przyznaje się, że jeździło dziecko? Ciekawe czy w tej firmie zatrudnione?
WREDZIA-W1 produkt kosztowal prawie 1700 zl. Jeśli przyjąl bym reklamacje byłbym te 1700 zl w plecy. Bo deska w takim stamie nie nadaje sie do użytkowania. Szkoda że klient o tym mie pomyślał wrzucając porozkręcany produkt do pudełka niczym zupełnie nie zabezpieczając. Dziwne bo sam jest przedsiębiorcą
@konto zamknięte @WREDZIA-W1 nie często tu pisze i zapomniałem jak poprawnie podawać login rozmówcy 🙂
@pc-connect_pl Widzę, że szybko się nauczyłeś 🙂 Nie musisz uznawać tej reklamacji. Powodzenia 🙂
@WREDZIA-W1 taki mam zamiar ,choć troche sie obawiam gdyż po drugiej stronie jest duża firma z oddziałami w innych krajach a ja maluczki jednoosobowy 🙂
@pc-connect_pl wygooglaj kupującego - czy to pracownik czy szef firmy
kto i jak składał reklamację?
w jakim trybie?
generalnie polecam radykalane działania i szybkie ucięcie tematu zgodnie z przepisami, terminami i itp
często temat kończy mail/lisy do członka zarządu/właściciela firmy
niestety osobiście mamy złe doświadczenie w tzw reklamacjach warunkowych - czyli jak wysyłamy towar ewidentnie zniszczony na reklamację dalej do dystrybutora (na ekspertyzę) - a nóż się uda
Kupujący bardzo często traktują to jako uznanie reklamacji a nie dobra wolę
ba przepisy też raczej nie pozwalają na warunkową reklamację
możesz też znaleźć rzeczoznawcę i poprosić o płatną opinię by mieć podkładkę
@WREDZIA-W1 ja też czasami się zastanawiam jak niektórzy klienci tłumaczyliby w razie kontroli swoje zakupy na fakturę 🙂 Często mam tak, że np. ktoś kupuje przysmaki dla kota, a faktura idzie na jakieś biuro rachunkowe, a niedawno nawet na firmę remontowo-wykończeniową 😄
Ja rozumiem, że np. w biurze ktoś może mieć akwarium. Jednak jakoś nie wierzę w cuda, że przesiaduje tam "firmowy" kot 😄
@konto zamknięte Może mają kota stróżującego, który broni terenu działań remontowo-wykończeniowych przed myszami, gdy ekipy nie ma na miejscu😂
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@konto zamknięte A myszy w biurze Ty im wyłapiesz? 😀
Na tym zdjęciu to wygląda tak, jakby ktoś za wszelką cenę chciał zmieścić zawartość do rozmiaru kartona 😄 Nie mieściło się, no to lekko ułamał. Normalnie jak w bajce "Sąsiedzi" 😄
To był oryginalny karton z produktu, tylko że deskorolka była zapakowana w obudowę styropianową czyli tradycyjne fabryczne pakowanie, szczelne ciasne, klient odesłał bez niczego, także sprzęt swobodnie skakał po kartonie
@pc-connect_pl Serio wysłał to tak luzem kompletnie niczym nie zabezpieczając? jak bardzo trzeba być pozbawionym wyobraźni, żeby odwalić taki nr?
Tak przy okazji - jak tam ta druga sprawa, o której rozmawialiśmy w innym wątku? Sprawdzałeś co się dzieje na portable'owej wersji przeglądarki? Bo ten drugi, nie pamiętam teraz nicka, też zamilkł w tej sprawie.
@RED *nuż😉
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
A tak swoją drogą, to czy samodzielne rozbebeszenie sprzętu nie powoduje z automatu utraty gwarancji?
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@Knowhere nie sprawdzałem jeszcze, próbowałem na Mozilli i niestety problem taki sam, tak jakby miał problem z zapisaniem szkicu, bo gdy edytuje przedmiot jest ok. W momencie kiedy wystawiam allegro co jaki czas próbuje zapisać szkic, po kilku chwilach mam iż nie udało się zapisać zmian. Gdzie bezpiecznie pobrać portable ?
A co reklamacji dystrybutor odesłał mnie do serwisu producenta i ja chyba zrobię to samo . Odeśle klientowi produkt oczywiście dobrze go zabezpieczając i filmując to i niech spróbuje bezpośrednio w serwisie gwaranta, choć będzie ciężko w takim stanie. Ja jako sprzedawca nie mogę przyjąć takie reklamacji nawet jeśli to byłaby rękojmia chyba...