Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_ Otrzymałam upomnienie od allegro za .. nie wiem za co Usunięto mi dwie oferty. Zgłosiłam odwołanie,bo jestem uczciwym sprzedawcą i wystawiam wyłącznie produkty od producentów. Na moje odwołanie konsultant odpisał tak jak przewidziałam robotycznie,czyli że nikogo to nie obchodzi i że "Nasze działania podejmujemy na podstawie otrzymania wystarczająco precyzyjnych i odpowiednio uzasadnionych zgłoszeń, wykazujących istnienie treści o charakterze bezprawnym w ramach serwisu.W zgłoszeniu wykazano naruszenie polegające na wykorzystaniu zarejestrowanego znaku towarowego (zastrzeżonej nazwy należącej do marki, od której pochodzi zgłoszenie) do sprzedaży produktu innej marki. " i tyle. Czyli producent zgłosił,że sprzedaję fałszywe produkty? Sama doszłam do tego o jakie produkty chodzi,bo nie dostałam żadnych wyjaśnienień. W opisach ani tytule nie ma żadnych znaków towarowych,jedynie w parametrach bo allegro tego samo wymaga. I z tego co wiem zgłoszenie jest od producenta od którego kupiłam te produkty osobiście...mam na to fakturę...to jest jakaś farsa. Za drugie upomnienie jest podobno kara 2500 zł. A ja otrzymałam już jedno i to bezpodstawne. Producent nie wie jak sprzedaje własne produkty? Allegro piszecie,że podejmujecie działania WYŁĄCZNIE NA PODSTAWie OTRZYMANIA PRECYZYJNYCH I UZASADNIONYCH ZGLOSZEŃ.....co za hipokryzja. Ja mam fakturę zakupu a wy piszecie,że to było z waszej strony precyzyjne? Czyli nie sprawdziliscie nawet u producenta czy ma dowod zakupu. Allegro macie wystawiac takie upomnienia wyłącznie na podstawie otrzymania precyzyjnych zgłoszeń...jak mozecie nazywac to precyzją skoro osoba ta ma dokumenty na to ze kupilam u niej produkty a wy nawet tego nie potwierdziliscie,zakladając z gory ze wystawiam jakies podrobione produkty... proszę o wyjasnienie zatem, jak wyglądało to precyzyjne zgłoszenie? Skoro otrzymalam upomnienie naruszenia i usunięto mi oferty to proszę o przesłanie dowodow ktore macie na to ze to podrobione produkty na podstawie ktorych takie dzialania podjęcliscie.
Dodatkowo- tego producenta nawet nie ma w wykazie marek chronionych więc tym bardziej nie rozumiem sytuacji.
To teraz ty złóż reklamację z tytułu wady prawnej tych przedmiotów, które zostały zgłoszone do Allegro jako podróbki, do swojego dostawcy. W końcu dostałeś czarno na białym, że ten towar jest nieoryginalny i teraz rządasz odszkodowania za straty i wymianę całej zakupionej partii towaru na nową (oczywiście wszystko na ich koszt).
Problem w tym, że zostało to oparte na podstawie zgłoszenia, które pewnie nie ma żadnej podstawy faktycznej. Nawet jeśli allegro nałoży "karę 2500zł" to sąd to wyśmieje jeśli będzie to na podstawie samego zgłoszenia bez faktycznego badania.
zaczyna się
@pecela dostawca oleje temat - bo czemu ma gdzieś interweniować
allegro nie przedstawiło dowodów, kopii zgłoszenia i itp
A czy dostawca nie ma obowiązku odnieść się do zgłoszonej reklamacji.
W przypadku OP dostawcą jest producent i to on zgłosił do Allegro, że OP sprzedaje podróbki. To teraz OP powinien obić to samo w kierunku producenta. Po prostu odwracasz ich broń przeciwko nim.
Na reklamację z tytułu wady prawnej jest dwa lata licząc od otrzymania wiarygodnej informacji o tej wadzie.
@petinek_pl przykro mi, ale nie jestem w stanie pomóc. Tak jak napisaliśmy w wiadomości e-mail, konieczny będzie kontakt z producentem, który zgłosił nam naruszenie.
@petinek_pl jeśli w treści upomnienia wskazano jaki podmiot przesłał zgłoszenie, skontaktuj się z nimi i poproś o naprostowanie sprawy, jeśli nie było, napisz do allegro prośbę o udostępnienie tych informacji.
Oczywiście, złóż również skargę do uoikiku.
@la_nika no ale jak to z producentem? Przecież to wy podjęliscie takie a nie inne działania w moją stronę,wy usunęliscie oferty i dali upomnienie, więc zgłaszam się do was. Ludzie, działajcie zgodnie z prawem a nie robicie coś a potem umywacie od tego rece! Skoro producent oszukuje to jak mam negocjować z oszustem? To tak jak z tymi ... negatywami które daje jakiś wariat a wy każecie kontaktować się z nim.. NIE,TO WASZ PORTAL I WASZE DZIAŁANIA WIĘC WASZ JEST OBOWIĄZEK ROZWIĄZANIA TAKICH KWESTII!!! TO WY PODJĘLISCIE DZIALANIA W MOIM KIERUNKU BEZPODSTAWNIE WIĘC ZGŁASZAM TO DO WAS I MACIE ROZWIĄZAĆ SPRAWĘ!! Naruszacie moje dobre mienię takimi działaniami. Ciagle tylko przerzucacie odpowiedzialnosc na innych. Nie, to nie wina producenta ani klientow tylko wasza, bo wy na to wszystko zezwalacie i wy podejmujecie działania w kierunku sprzedawcy a nie inni. Więc żądam rozwiązania sytuacji i usunięcie upomnienia oraz przywrocenie ofert.
Co w tym dziwnego ze wy nakladacie mi upomnienia i zglaszam się do was? To nie producent je nałożył więc nie on ma je cofnąć!
@petinek_pl tak jak pisałam, nie jestem w stanie pomóc. Nasze działania są zgodne z prawem (dokładnie z obowiązkami określonymi w art. 16 Aktu o Usługach Cyfrowych) i należy to wyjaśnić z osobą zgłaszającą, ponieważ określenie zasadności zgłoszenia leży po stronie podmiotu uprawnionego, tj. zgłaszającego dane naruszenie.
Dlaczego jedynie sprzedawcom VIP dajecie odroczenie na usunięcie produktu i czas na wyjaśnienie przed nałożeniem sankcji? Każdy podmiot powinien mieć takie prawo!
Wyciąg z regulaminu Allegro:
8.14b.
Przed zastosowaniem sankcji określonych Regulaminem na skutek otrzymania zgłoszenia, o którym mowa w art. 8.14. Regulaminu, wobec Użytkownika uczestniczącego w programie Diamond lub w programie Top New Joiner lub w programie Strefa Marek, a także wobec Użytkownika, który spełnia wymogi uczestnictwa w jednym z tych programów, Spółka wezwie takiego Użytkownika do złożenia stosownych wyjaśnień - oraz dowodów na ich poparcie - w stosunku do otrzymanego zgłoszenia, w terminie nie krótszym niż 48 godzin od momentu poinformowania tego Użytkownika o otrzymanym przez Spółkę zgłoszeniu i jego treści. W przypadku, gdy przedłożone wyjaśnienia i dowody usuną wątpliwości powstałe na skutek zgłoszenia, o którym mowa w art. 8.14. Regulaminu, Spółka nie zastosuje sankcji określonych Regulaminem w zakresie, w którym wątpliwości te zostały usunięte.
@MartynaSz3 otrzymałaś odpowiedzi na swoje pytania w tym wątku. Nie rozumiem więc o jakim niepociągnięciu tematu liczeniu na to, że wątek zniknie w czeluściach forum, piszesz.
Czy możesz podać numer sprawy, w której poruszałaś temat zgłoszenia Twoich ofert?
O jakiej "zgarniętej przez nas kasie" piszesz?
Zgodnie z odpowiedzią, która już otrzymałaś od Basi, sprzedający może odwołać się od podjętych przez spółkę decyzji. W uzasadnionych przypadkach spółka oczywiście cofnie nałożone sankcje. Ponadto jeżeli użytkownik uzna, że została mu wyrządzona szkoda, może skierować sprawę do sądu przeciwko podmiotom, które w jego ocenie wyrządziły mu tę szkodę. W skrócie - w przypadku skutecznego odwołania, Allegro cofnie karę, również finansową, a środki zostaną zwrócone na konto.
Dziękuję za Twoją sugestię dotyczącą benefitów wynikających z Programów Partnerskich Allegro.
W ramach 2. i 3. sankcji będziecie nas karać kwotą 2500 PLN - to o tą kasę chodzi. A ta sankcja ma być nakładana natychmiast.
Zgłoszenie nr "44325893" [ ref:!00D240aE05.!500Ti0FDwaD:ref ]
Mam "pecha" bo sprzedaję wyłącznie licencyjne produkty, a podmioty zgłaszające nie dochowują staranności przy weryfikacji.
"Dziękuję za Twoją sugestię dotyczącą benefitów wynikających z Programów Partnerskich Allegro." -> to nie jest sugestia, ale zapis regulaminu. Dlaczego wszystkie podmioty nie obejmuje karencja 48 godzin na wyjaśnienie sprawy, tylko wybranych?
@MartynaSz3 osoby, które wypowiadają się w Twojej sprawie obowiązuje procedura w jej ramach dopiero w przypadku braku odpowiedzi w ciągu 7 dni, interweniujemy.
Musimy poprosić Cię o cierpliwość.
Sankcja nie jest nakładana natychmiast, tylko jeśli w ciągu 180 dni od poprzedniego zgłoszenia dostaniemy kolejne tego typu zgłoszenie dotyczące jednego z Twoich kont. Jeśli przy pierwszym upomnieniu sprzedający przedstawi dowody potwierdzające oryginalność produktów, nie jest ono liczone. Sankcja zostanie naliczona tylko w przypadku drugiego zamknięcia oferty, które nie zostało wybronione.
Jeśli okaże się, że sankcje były nałożone niesłusznie, a podmiot wycofa swoje zgłoszenie, cofniemy sankcje.
Jeśli producent zgłasza do nas podejrzenie o podróbkę, zgodnie z prawem musimy reagować.
Jeśli chodzi o zasady dotyczące weryfikacji zgłoszeń dotyczących firm z programu partnerskiego to jest to dodatkowy przywilej tego segmentu sprzedających. Tacy sprzedający mają 48h, aby wyjaśnić zgłoszenie ze swoim opiekunem biznesowym.
1. Od 3 dni czekam na jakąkolwiek odpowiedź od "podmiotu uprawnionego". Wskazałem im ofertę, producenta, EAN produktu, z pytaniem czy potrzebują coś więcej - i cisza.
2. "Jeśli sprzedajesz oryginalny produkt z prawidłowym EANem to jest do niego przypisana marka, która jest w Katalogu produktów, więc dlaczego ten produkt miałby być nieoryginalny, tylko dlatego, że została do niego dodana marka? Jeśli mają taki sam kod EAN to powinna to być ta marka." -> DOKŁADNIE tak było w moim przypadku, dlaczego więc "podmiot uprawniony" zanegował oryginalność produktu? I dlaczego dzieje się tak za każdym razem w moim przypadku (tu już 5-ty w naszej historii i kolejny niesłuszny)?
Art. 16 Aktu o Usługach Cyfrowych mówi o dostawcy usług hostingowych
1. Dostawcy usług hostingu wdrażają mechanizmy umożliwiające dowolnej osobie lub dowolnemu podmiotowi zgłoszenie im obecności w ich usłudze określonych informacji, które dana osoba lub dany podmiot uważają za nielegalne treści (...)
Nakładanie przez allegro "kar" jest śmieszne ponieważ
3. Zgłoszenia, o których mowa w niniejszym artykule, uznaje się za dające podstawę do uzyskania faktycznej wiedzy lub wiadomości do celów art. 6 w odniesieniu do określonej informacji, której dotyczą, jeżeli umożliwiają dostawcy usług hostingu działającemu z należytą starannością stwierdzenie - bez szczegółowej analizy prawnej - nielegalnego charakteru danej działalności lub informacji.
Allegro szybko dostanie po dupie za takie działania, ciekawe ile teraz wyniesie kara 😄
@la_nika Stawiacie się w roli sądu- nakładacie na mnie określone działania. Zatem dowody przedstawiam wam, i odwołuję się do was. To nie ta firma nałożyła na mnie działania tylko WY na podstawie jakiegoś zgłoszenia. Więc to WY MACIE OBOWIĄZEK takie zgłoszenie precyzyjnie rozpatrzeć czego nie robicie. Dodatkowo cały czas nikt nie chce mi napisać jakie to dowody są na to że podjęto takie działania.
@la_nika cyt. wasz regulamin:
Podstawą działania było zgłoszenie, które otrzymaliśmy od marki - lub jej uprawnionego przedstawiciela - współpracującej z nami w ramach programu Współpraca w Ochronie Praw.
Raz- Firma która złożyła zgłoszenie nie ma w wykazie marek chronionych ani współpracujących. Więc pytam na jakiej podstawie takie działania wszczęto wobec mnie?
Dwa-skontaktowałam się z firmą i dostałam odpowiedź że powodem jest użycie nazwy marki w paramterach oferty- gdzie to wy wymagacie podania marki producenta,zmuszacie do podania marki a potem nakładacie na mnie działania za to że to zrobiłam??? Przecież działacie wbrew własnym zasadom, karacie mnie za to że wystawiłam ofertę zgodną z waszymi wymogami???No chyba to czarno na białym że tak być nie może. Proszę zatem usunąć upomnienie i przywrócić oferty.