Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Mam pytane odnośnie tworzenia przez kupujących bezpodstawnego wniosku w Programie Ochrony Kupujących dlaczego my wtedy jesteśmy oceniani za to punktami ujemnymi?
Jeżeli wniosek nie ma żadnych podstaw to nie powinien być przyjęty przez allegro.
@led_provider Każdy wniosek w ramach Programu Ochrony Kupujących jest weryfikowany. Jeśli uznamy, że jest bezpodstawny, kupujący nie otrzymuje rekompensaty.
Fajnie, tylko że w statystyce zostaje dlaczego i wpływa na punktacje?
@led_provider Jeżeli klient występuje z wnioskiem, jest to sygnał, że nie udało Wam się porozumieć. Dlatego taka sytuacja jest odnotowywana.
Haha - jak kupujący nie odsyła towaru i występuje z wnioskiem do POK to jest uczciwe według was? I ja mam za to dostać ujemnie punkty....
@nat_not w innym wątku @ko_alka pisała dzisiaj, że brak obciążenia dla sprzedawcy = brak punktów ujemnych w jakości sprzedaży - https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/klient-odes%C5%82a%C5%82-pusty-zwrot/m-p/3...
Teraz Ty piszesz, że za samo złożenie wniosku są już punkty ujemne. Można prosić o ustalenie jednej obowiązującej wersji?
@medalik_2009 Ola pisała o sytuacji, w której podejmujemy decyzję o przyznaniu rekompensaty i nie obciążamy kosztami sprzedającego. Jest to wyjątkowa sytuacja i dotyczy to wyłącznie tych wniosków, które nie wynikają z winy sprzedającego. Na przykład gdy klient zwrócił zakupy, a przesyłka zwrotna nie dotarła do sprzedawcy.
W mierze "Wnioski POK złożone po dostarczeniu przesyłki" nie uwzględniamy również wniosków, które kupujący utworzyli z powodu "nie otrzymałem towaru po wpłacie".
Odsyłam też do artykułu.
nat_not czyli to tyczy sie mojej sytuacji. Klient złożył wniosek - towar odesłał ale towar nie doszedł do nas.
To że przesyłka od kupującego nie doszła do mnie nie jest moją winą.
@led_provider W porządku. Rozumiem, że sprawa jest obecnie weryfikowana. Poczekaj na maila z decyzją.
@nat_not a tak z ciekawości - czemu jest liczony stosunek wniosków do liczby dyskusji? Przecież wniosek do POK można złożyć bez otwierania dyskusji.
Żebyś mógł dostać więcej punktów ujemnych.
@medalik_2009 Dlatego że dyskusja to dla sprzedającego szansa na osiągnięcie porozumienia z klientem. Jeśli klient chce złożyć wniosek o rekompensatę z POK bez próby wyjaśnienia problemu w dyskusji, proponujemy mu takie rozwiązanie.
@nat_not to skoro tak jest, to bardziej sprawiedliwe byłoby odniesienie do ogółu transakcji, nie dyskusji.
g... prawda miałem rozpatrywane chyba z 3 wnioski bezpodstawne i zostały zwrócone środki z POK chodź wcale nie powinny bo my działaliśmy zgodnie i w 100% z obowiązującym prawem.
Wnioski bez konieczności zwrotów przez nas ale kupujący nie zostali dostatecznie poinformowani że nie mają racji tylko oczywiście my i później mszczą się negatywnymi komentarzami.